abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 2 juni 2023 @ 06:46:35 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209371263
https://www.nrc.nl/nieuws(...)eidsmarkten-a4166161

‘Migratie is niet goed of slecht – het is noodzakelijk voor vergrijzende arbeidsmarkten’
Westerse samenlevingen kunnen het zich niet veroorloven om buitenlandse arbeidskrachten mis te lopen, zegt Xavier Devictor van de Wereldbank. „Een harmonieuze samenleving waar het evenwicht werd verstoord door de komst van migranten heeft nooit bestaan.”

„Laat ik een paar cijfers noemen. Zonder migratie zal de bevolking van Italië tegen het einde van de eeuw gehalveerd zijn. Zonder migratie zal de Spaanse bevolking naar verwachting met een derde afnemen. Hoe compenseer je deze krimpende beroepsbevolking?

„Arbeidsmigratie heeft ook een aantal gunstige elementen voor de landen van herkomst, meestal via overboekingen of kennisoverdracht. Denk aan de ontwikkeling van de IT-industrie in India. Die werd grotendeels gestimuleerd door Indiase ondernemers in Silicon Valley. Zij profiteerden van hun eigen migratie naar de Verenigde Staten en brachten toen hun kennis over naar India.”

Wat gebeurt er als Italië en Spanje geen migranten zouden opnemen?

„Dan kunnen ze in 2050 de pensioenen niet meer betalen. In landen als Japan en Zuid-Korea, die weinig migranten opnemen, hebben ze dat soort problemen al. Het is niet ongewoon dat Japanners van midden zeventig nog werken. En de Koreaanse regering diende een wetsvoorstel in, dat verworpen werd, om de werkweek uit te breiden tot 69 uur. Dus dat is een alternatief, als mensen bereid zijn om 69 uur per week te werken.”

Lees verder: https://www.nrc.nl/nieuws(...)eidsmarkten-a4166161
  vrijdag 2 juni 2023 @ 06:51:19 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209371267
quote:
69 uur
Is dat per 5 dagen (13.8 uur) of per 6 (11.5)?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209371294
Nou een uurtje meer hier kan ook wel. Dat is 40 miljoen uur per maand oftewel 250.000 FTE
  vrijdag 2 juni 2023 @ 07:13:22 #4
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_209371315
Als je systeem afhankelijk is van eindeloze groei in een omgeving met eindige resources, dan is je systeem niet geschikt voor de wereld waarin je leeft.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 2 juni 2023 @ 07:13:54 #5
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209371317
werken is gezond
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_209371399
Hoe wil je de vergrijzing op de arbeidsmarkt oplossen met merendeels uitkeringstrekkers?
pi_209371556
We hebben al die belwinkeltjes, shoarmazaken, 24 uurs-supermarkten en maaltijdbezorgers KEIHARD nodig inderdaad. Als statushouders al werken dan zijn het vaak in dit soort functies.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 08:01:01 #8
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209371597
Hé, iemand heeft een oude, krassende vinylplaat uit de kast gehaald.

Het hele land is stilgelegd, maar er moeten tóch weer mensen bij. Er zijn geen huizen voor ze, geen leraren voor ze, etc. etc.

:O
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209371606
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 07:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Als je systeem afhankelijk is van eindeloze groei in een omgeving met eindige resources, dan is je systeem niet geschikt voor de wereld waarin je leeft.
Dit. We zijn een soort grasshoppers die alles opvreten en kapotmaken tot er niks meer is.

De mens is een invasieve exoot op deze planeet.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 08:02:06 #10
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209371609
Okay, Migratie is belangrijk, dan moeten we het niet aan mensensmokkelaars en NGO's overlaten. Dan moet dat geplanned worden welke mensen we hierheen moeten halen.
Pssst, dat zijn niet het soort mensen dat nu hierheen komt
  vrijdag 2 juni 2023 @ 08:03:30 #11
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209371622
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:01 schreef thedeedster het volgende:
Hé, iemand heeft een oude, krassende vinylplaat uit de kast gehaald.

Het hele land is stilgelegd, maar er moeten tóch weer mensen bij. Er zijn geen huizen voor ze, geen leraren voor ze, etc. etc.
tja, men wil migratie niet regelen, laat het gebeuren, en accepteerd ook de consequenties daarvan niet. Kortom, de regeringen doen niet waarvoor ze aangesteld zijn.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 08:05:26 #12
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209371640
Migranten die iets toevoegen ja. Skilled workers of expats.

Geen qat kouwende parasieten of moordende moslims.
Dus hou op met die liegende langspeelplaat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209371649
• Er zijn teveel onzin-banen.
• We kunnen minder (onzin) willen; wijzig prioriteiten, en
• Tel de zegeningen van een minder bevolkt land.
• Er is te weinig zelfredzaamheid: leer mensen (kinderen) zelf zooi maken/repareren.
• We (hadden) kunnen inzetten op groei van de eigen bevolking. Hoeveel geld hebben we daaraan gespendeerd? Hoeveel hadden we kunnen groeien als we de kosten voor migratie daaraan hadden uitgegeven?
• Het vergrijzende deel van de bevolking had meer kinderen kunnen (en moeten) nemen - waarom daar niet de lasten (pijn) leggen?
• Wat waren de effecten van het onderdrukken van de lonen door arbeidsmigratie op de welvaart van de bevolking?
• Wat is het effect van (de nu tijdelijke) overbevolking (woningtekort) op het stichten van een gezin?
• Wat is het effect geweest van de ''huisvrouw zijn is minderwaardig; iedereen moet in de rat race''-cultuur?

[ Bericht 9% gewijzigd door Akathisia op 02-06-2023 08:23:07 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209371673
Alleen dreigen miljoenen banen de komende decennia weggeautomatiseerd te worden door kunstmatige intelligentie. Dus nee arbeidsmigranten zijn helemaal niet nodig.
pi_209371696
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:06 schreef Akathisia het volgende:
• Er zijn teveel onzin-banen.
• We kunnen minder (onzin) willen; wijzig prioriteiten, en
• Tel de zegeningen van een minder bevolkt land.
• Er is te weinig zelfredzaamheid: leer mensen (kinderen) zelf zooi maken/repareren.
[*]We (hadden) kunnen inzetten op groei van de eigen bevolking. Hoeveel geld hebben we daaraan gespendeerd? Hoeveel hadden we kunnen groeien als we de kosten voor migratie daaraan hadden uitgegeven?
• Het vergrijzende deel van de bevolking had meer kinderen kunnen (en moeten) nemen - waarom daar niet de lasten (pijn) leggen?
• Wat waren de effecten van het onderdrukken van de lonen door arbeidsmigratie op de welvaart van de bevolking?
• Wat is het effect van (de nu tijdelijke) overbevolking (woningtekort) op het stichten van een gezin door Europeanen?
Dat lukt geen enkel welvarend land ondanks allerlei pogingen. Hoe zou je dat willen doen?
pi_209371714
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:11 schreef Jaeger85 het volgende:
Dat lukt geen enkel welvarend land ondanks allerlei pogingen. Hoe zou je dat willen doen?
Hoeveel zou het migratiefeest gekost hebben de laatste 30 jaar? Geef me dat bedrag en ik verzin wel iets leuks.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209371739
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:13 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Hoeveel zou migratie (inclusief de kosten van integratie) gekost hebben de laatste 30 jaar? Geef me dat bedrag en ik verzin wel iets leuks.
Zelfs als je er veel geld tegenaan gooit lukt het niet in bijvoorbeeld Japan. Je zou dan bijna fokprogrammas zoals nazi Duitsland nodig hebben om het te bewerkstelligen.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 08:18:06 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209371757
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
tja, men wil migratie niet regelen, laat het gebeuren, en accepteerd ook de consequenties daarvan niet. Kortom, de regeringen doen niet waarvoor ze aangesteld zijn.
Een klein halfuurtje geleden postte ik dit op de FP;

quote:
Schijnen ronduit goedgelovige mensen te zijn. Als je nu nóg op Rutte blijft stemmen...

De man verschuilt zich continu achter internationale verdragen en Brussel. Meer dan een beetje op de winkel passen doet hij niet. En dat niet eens goed.
Ben het dus volledig met je eens.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209371777
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:11 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dat lukt geen enkel welvarend land ondanks allerlei pogingen. Hoe zou je dat willen doen?
Hogere lonen en kinderbijslag.
Zodat een een verdiener genoeg is voor een gezin.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 08:20:27 #20
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209371783
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:18 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Een klein halfuurtje geleden postte ik dit op de FP;
[..]
Ben het dus volledig met je eens.
Het op Alleen op rutte te schuiven in onzin, er zitten 150 mensen in de 2e kamer en 75 in de eerste. DIe horen de regering te controleren als een kettinghond. In plaats daarvan zijn het demente golden retrievers.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 08:20:58 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209371789
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:11 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Dat lukt geen enkel welvarend land ondanks allerlei pogingen. Hoe zou je dat willen doen?
Zoals ze met alles doen; anticonceptie zwaar belasten. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209371797
Ik wil mijn ogen niet sluiten voor de vergrijzing waar we inderdaad met de gehele Westerse wereld tegenaan lopen. Maar ik ben altijd nogal sceptisch als mensen weer pleiten voor meer arbeidsmigratie. Ik vermoed altijd een dubbele agenda hierachter. Het drukt ook lekker de loonkosten bijvoorbeeld (meer aanbod van werknemers tenslotte, dus voor jou 10 anderen bij wijze van spreken).

Volgens mij hebben we helemaal niet zoveel import-werknemers nodig en wordt het schromelijk overdreven.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 2 juni 2023 @ 08:21:42 #23
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209371798
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:19 schreef Terrorizer het volgende:

[..]
Hogere lonen en kinderbijslag.
Zodat een een verdiener genoeg is voor een gezin.
In D hebben we 3 keer zoveel kinderbijslag als in NL, de geboortes zijn nog lager. Wat echt werkt is stoppen met sexuele voorlichting, kijk maar naar UK of de VS
pi_209371805
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:16 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Zelfs als je er veel geld tegenaan gooit lukt het niet in bijvoorbeeld Japan. Je zou dan bijna fokprogrammas zoals nazi Duitsland nodig hebben om het te bewerkstelligen.
At present, new parents in Japan receive a one-off payment of 420,000 yen when a child is born. The Ministry of Health, Labor and Welfare has proposed that figure be increased to 500,000 yen and it is understood the new amount will be introduced at the start of the next fiscal year, on April 1, 2023.

2,673 euro? Nee, dan begrijp ik dat je geen succes boekt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 2 juni 2023 @ 08:22:51 #25
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209371812
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het op Alleen op rutte te schuiven in onzin, er zitten 150 mensen in de 2e kamer en 75 in de eerste. DIe horen de regering te controleren als een kettinghond. In plaats daarvan zijn het demente golden retrievers.
Waar ik me ronduit aan erger is de meegaandheid van de Kamerleden. Ze stemmen vrijwel altijd braaf wat ze is opgelegd door de partijtop. Enkele uitzonderingen daargelaten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 08:26:45 #26
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_209371847
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
In D hebben we 3 keer zoveel kinderbijslag als in NL, de geboortes zijn nog lager. Wat echt werkt is stoppen met sexuele voorlichting, kijk maar naar UK of de VS
Stoppen met seksuele voorlichting leidt vooral tot meer tienerzwangerschappen en geboortes van kinderen van ouders die er nog helemaal niet "klaar" voor zijn en dat zorgt net zo goed voor ellende. Seksuele voorlichting is juist een investering om tienerzwangerschappen en "kansloze" geboortes en de daaruit vloeiende kosten te voorkomen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 08:28:32 #27
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209371870
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:22 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Waar ik me ronduit aan erger is de meegaandheid van de Kamerleden. Ze stemmen vrijwel altijd braaf wat ze is opgelegd door de partijtop. Enkele uitzonderingen daargelaten.
Tja, we hebben 150 keer mensen als Omtzigt en Leijten nodig.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 08:29:00 #28
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209371878
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:26 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Stoppen met seksuele voorlichting leidt vooral tot meer tienerzwangerschappen en geboortes van kinderen van ouders die er nog helemaal niet "klaar" voor zijn en dat zorgt net zo goed voor ellende. Seksuele voorlichting is juist een investering om tienerzwangerschappen en "kansloze" geboortes en de daaruit vloeiende kosten te voorkomen.
Zal de volgende keer sarcasme tags zetten
  vrijdag 2 juni 2023 @ 08:29:58 #29
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_209371887
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:09 schreef Jaeger85 het volgende:
Alleen dreigen miljoenen banen de komende decennia weggeautomatiseerd te worden door kunstmatige intelligentie. Dus nee arbeidsmigranten zijn helemaal niet nodig.
Denk juist dat er in vitale sectoren als de zorg, onderwijs, openbaar vervoer, etc. Weinig automatisering mogelijk is en je toch een hoop mensen nodig heb om alle vacatures in de vitale sectoren te vullen. Dus voor vitale sectoren is arbeidsmigratie zeker gunstig en waarschijnlijk ook noodzakelijk.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_209371896
Selecteer dan ook hierop aan de deur. Ze laten nu het tegenovergestelde binnen waardoor de pensioen leeftijd alleen maar omhoog gaat. Dus deze onzin die men scandeert over import klopt niet.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_209371899
Hmm, Hongarije heeft er recentelijk behoorlijk wat tegenaan gegooid maar zag (helaas) ook weinig tot geen effect.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209371907
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:29 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Denk juist dat er in vitale sectoren als de zorg, onderwijs, openbaar vervoer, etc. Weinig automatisering mogelijk is en je toch een hoop mensen nodig heb om alle vacatures in de vitale sectoren te vullen. Dus voor vitale sectoren is arbeidsmigratie zeker gunstig en waarschijnlijk ook noodzakelijk.
Jammer genoeg lopen ze met messen over straat. Dus ik zie ze de zorg nog niet in gaan.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 08:31:57 #33
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_209371915
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:20 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Zoals ze met alles doen; anticonceptie zwaar belasten. ;)
Met als gevolg meer tienerzwangerschappen en "kansloze" geboortes.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 08:33:51 #34
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_209371934
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:30 schreef Akathisia het volgende:
Hmm, Hongarije heeft er recentelijk behoorlijk wat tegenaan gegooid maar zagen (helaas) ook weinig tot geen effect.
In het steeds autoritairdere Hongarije proberen jongeren als ze de kans krijgen zo snel mogelijk te vluchten naar het buitenland en gelijk hebben ze! Dus je ziet in landen als Hongarije ook nog een forse uitstroom van jongeren.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_209371937
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:29 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Denk juist dat er in vitale sectoren als de zorg, onderwijs, openbaar vervoer, etc. Weinig automatisering mogelijk is en je toch een hoop mensen nodig heb om alle vacatures in de vitale sectoren te vullen. Dus voor vitale sectoren is arbeidsmigratie zeker gunstig en waarschijnlijk ook noodzakelijk.
Al die drie sectoren staan hoog in de lijst met sectoren waarin veel geautomatiseerd kan worden met behulp van kunstmatige intelligentie. Robots kunnen doktoren en chirurgen vervangen. In het onderwijs kan kunstmatige intelligente het werk van vele docenten overnemen. In de toekomst heb je zelfrijdende treinen. Bussen zijn inderdaad wat lastiger.

Daar kan de autochtone beroepsbevolking die door kunstmatige intelligentie zijn baan verliest zich dan naar laten omscholen.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 08:34:16 #36
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209371938
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 07:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Als je systeem afhankelijk is van eindeloze groei in een omgeving met eindige resources, dan is je systeem niet geschikt voor de wereld waarin je leeft.
Zo is het. Deze meneer van de wereldbank denkt niet bepaald duurzaam / circulair. Gelukkig weten we hier inmiddels beter. Nu nog eventjes het beleid aanpassen..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 2 juni 2023 @ 08:34:29 #37
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209371941
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:31 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Met als gevolg meer tienerzwangerschappen en "kansloze" geboortes.
Waarom ga je er serieus op in?

Desalniettemin heb je absoluut een punt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 08:36:00 #38
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209371953
AI en automatisering gaat duizenden banen weghalen, die kunnen we mooi omscholen naar leraar of verpleger.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_209371985
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:33 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
In het steeds autoritairdere Hongarije proberen jongeren als ze de kans krijgen zo snel mogelijk te vluchten naar het buitenland en gelijk hebben ze! Dus je ziet in landen als Hongarije ook nog een forse uitstroom van jongeren.
Ja, naar West-Europa, maar ze hebben dan vaak nog geen idee van wat voor een soort ellende er hier is.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209372021
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 07:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Als je systeem afhankelijk is van eindeloze groei in een omgeving met eindige resources, dan is je systeem niet geschikt voor de wereld waarin je leeft.
Dat dus. Bovendien staan al die migranten bij de eerste de beste economische crisis weer op straat, maar moeten ze nog steeds hier wonen.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 09:05:18 #41
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209372260
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Okay, Migratie is belangrijk, dan moeten we het niet aan mensensmokkelaars en NGO's overlaten. Dan moet dat geplanned worden welke mensen we hierheen moeten halen.
Pssst, dat zijn niet het soort mensen dat nu hierheen komt
Dit dus.

En daarnaast... praten we hier over het gelijkhouden van het bewonersaantal (dus het voorkomen van krimp) of hebben we het hier over groei?

Want op dit moment neemt het aantal inwoners in Nederland alleen maar toe. Ik snap dat men doelt op de toekomst en op de vergrijzing. Maar wanneer je het aantal inwoners nu alleen maar laat toenemen, vergroot je volgens mij het probleem voor in de toekomst, wat betekent dat je het een soort van piramidespel is geworden.
Krekker is de bom!
pi_209372267
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 07:13 schreef sturmpie het volgende:
werken is gezond
Interessante stelling, kun je dat beargumenteren?
Ik ben het er namelijk niet mee eens, tijdens mijn kantoorwerk heb ik nauwelijks lichaamsbeweging, terwijl als ik niet zou werken dan doe ik veel meer activiteiten waarbij lichaamsbeweging een grote rol speelt zoals sporten, wandelen en zulks.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 09:11:08 #43
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209372343
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 09:05 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Interessante stelling, kun je dat beargumenteren?
Ik ben het er namelijk niet mee eens, tijdens mijn kantoorwerk heb ik nauwelijks lichaamsbeweging, terwijl als ik niet zou werken dan doe ik veel meer activiteiten waarbij lichaamsbeweging een grote rol speelt zoals sporten, wandelen en zulks.
Het hangt ook een beetje van de baan af, de persoon (wat zou de persoon doen wanneer hij/zij niet werkte, wat voor impact heeft het werk op de persoon qua stressbeleving, etc.) en het type gezondheid (praten we over mentaal, fysiek)
Krekker is de bom!
pi_209372449
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 09:05 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Dit dus.

En daarnaast... praten we hier over het gelijkhouden van het bewonersaantal (dus het voorkomen van krimp) of hebben we het hier over groei?

Want op dit moment neemt het aantal inwoners in Nederland alleen maar toe. Ik snap dat men doelt op de toekomst en op de vergrijzing. Maar wanneer je het aantal inwoners nu alleen maar laat toenemen, vergroot je volgens mij het probleem voor in de toekomst, wat betekent dat je het een soort van piramidespel is geworden.
Dat piramide spel met bevolkingsaanwas is aan de gang sinds de industriële revolutie en er zijn dus blijkbaar beleidsmakers die nu nog steeds denken dat het piramide spel kan door blijven gaan.
pi_209372469
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 06:46 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)eidsmarkten-a4166161

‘Migratie is niet goed of slecht – het is noodzakelijk voor vergrijzende arbeidsmarkten’
Westerse samenlevingen kunnen het zich niet veroorloven om buitenlandse arbeidskrachten mis te lopen, zegt Xavier Devictor van de Wereldbank. „Een harmonieuze samenleving waar het evenwicht werd verstoord door de komst van migranten heeft nooit bestaan.”

„Laat ik een paar cijfers noemen. Zonder migratie zal de bevolking van Italië tegen het einde van de eeuw gehalveerd zijn. Zonder migratie zal de Spaanse bevolking naar verwachting met een derde afnemen. Hoe compenseer je deze krimpende beroepsbevolking?

„Arbeidsmigratie heeft ook een aantal gunstige elementen voor de landen van herkomst, meestal via overboekingen of kennisoverdracht. Denk aan de ontwikkeling van de IT-industrie in India. Die werd grotendeels gestimuleerd door Indiase ondernemers in Silicon Valley. Zij profiteerden van hun eigen migratie naar de Verenigde Staten en brachten toen hun kennis over naar India.”

Wat gebeurt er als Italië en Spanje geen migranten zouden opnemen?

„Dan kunnen ze in 2050 de pensioenen niet meer betalen. In landen als Japan en Zuid-Korea, die weinig migranten opnemen, hebben ze dat soort problemen al. Het is niet ongewoon dat Japanners van midden zeventig nog werken. En de Koreaanse regering diende een wetsvoorstel in, dat verworpen werd, om de werkweek uit te breiden tot 69 uur. Dus dat is een alternatief, als mensen bereid zijn om 69 uur per week te werken.”

Lees verder: https://www.nrc.nl/nieuws(...)eidsmarkten-a4166161
Haha goeden garp weer! :s)
  Moderator vrijdag 2 juni 2023 @ 09:24:36 #46
441859 crew  Lenny77
pi_209372472
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:36 schreef Scorpie het volgende:
AI en automatisering gaat duizenden banen weghalen, die kunnen we mooi omscholen naar leraar of verpleger.
Nuja, in die functies horen mensen te staan die er een passie voor hebben ipv moetjes omdat er niets anders is. Iemand zonder passie zal nooit goed voor iemand kunnen zorgen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 2 juni 2023 @ 09:25:50 #47
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209372480
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 09:24 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Nuja, in die functies horen mensen te staan die er een passie voor hebben ipv moetjes omdat er niets anders is. Iemand zonder passie zal nooit goed voor iemand kunnen zorgen.
Als we dat doortrekken naar migranten, denk je dat die vol passie billen gaan wassen?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_209372485
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 09:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Als we dat doortrekken naar migranten, denk je dat die vol passie billen gaan wassen?
'De helft' mag het geeneens van hun geloof.
pi_209372489
Als er echt mensen nodig zijn, laat dan mensen overkomen uit bv. China of India. Vooral in China is een grote groep hoog opgeleid en werkloos.

Overigens lijkt het mij niet nodig om nog meer mensen te hebben, het probleem is vooral een grote groep die niet aan het werk is maar wel op de belasting drukt. Ook met AI ontwikkelingen verdwijnen er misschien juist banen denk ik.
pi_209372513
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:30 schreef Bloemkool het volgende:
Selecteer dan ook hierop aan de deur. Ze laten nu het tegenovergestelde binnen waardoor de pensioen leeftijd alleen maar omhoog gaat. Dus deze onzin die men scandeert over import klopt niet.
Waarom zou hierdoor de pensioenleeftijd omhoog gaan, het is niet dat die mensen ouder worden als wij het tegendeel is waar.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')