Wereldwijd is blank sowieso in de minderheid.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:22 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Beetje wel, ik gun ieder zijn manier om zich te uiten maar zoals zo vaak slaat het door
Ja hoor, maar het is wit.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat gezeur bedoel ik dus, blank of wit ik maak toch zelf uit hoe ik mezelf noem
Voor aangeboren seksuele voorkeuren is ook geen wetenschappelijk bewijs.quote:Op donderdag 8 juni 2023 10:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus omdat er een invasieoorlog is door Rusland, mag men geen kritiek hebben op het feit dat LGBTQ+ een mengeling is tussen daadwerkelijk aangeboren seksuele voorkeuren en/of genderidentificatie, en identificaties waar geen wetenschappelijke basis voor is?
Kijk, daar gaat Pride nu over, dat je zelf bepaalt hoe je jezelf identificeertquote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nou, gezien het feit dat de overgrote meerderheid van de seksuele activiteit tussen mannen en vrouwen plaatsvind, wereldwijd, en dat al voor tienduizenden jaren, moet je toch wel tot op het absurde zijn doorgewoked als je denkt dat dat niet aangeboren is.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Voor aangeboren seksuele voorkeuren is ook geen wetenschappelijk bewijs.
Ik heb in mijn hele leven pas 1 transgender gezien. In het echt.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar laat die laatste groep je dan niet met rust?
Mijn ervaring is dat la die letters in elkaar overvloeien, de meeste trans die ik nu ken, ken ik al jaren uit de Gay Scène.
Die vonden daar een veilige haven om zichzelf te kunnen zijn, en toen het later mogelijk werd om je geslacht te veranderen, inmiddels allemaal in verschillende stadia van ombouwen.
De kwestie was of daar wetenschappelijk bewijs voor is.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, gezien het feit dat de overgrote meerderheid van de seksuele activiteit tussen mannen en vrouwen plaatsvind, wereldwijd, en dat al voor tienduizenden jaren, moet je toch wel tot op het absurde zijn doorgewoked als je denkt dat dat niet aangeboren is.
Dat is iets anders dan zeggen dat het niet aangeboren is.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
De kwestie was of daar wetenschappelijk bewijs voor is.
En dat is er niet, de wetenschap heeft niet vast kunnen stellen wat precies in het lichaam bepaalt welke seksuele voorkeur iemand heeft.
Dit letterlijke en figuurlijke zwart - wit denken is de bijl aan de wortel van de moderne emancipatiebeweging.quote:
Alsof "blank" zoveel beter isquote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:43 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dit letterlijke en figuurlijke zwart - wit denken is de bijl aan de wortel van de moderne emancipatiebeweging.
Alleen al door die binaire keuze sluit je alles wat niet zo binair is uit. Daarnaast is geen enkel mens zwart of wit. Mensen hebben allerlei kleuren, maar helemaal fucking niemand is letterlijk zwart of wit.
Congrats - you just played yourself.
Over homoseksualiteit is dat wel gezegd.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan zeggen dat het niet aangeboren is.
Nee, het is blank.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:02 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Dat zou eens tijd worden!
Het is trouwens wit.
Identiteitspolitiek in optima forma: je moet iedere identiteit en manier waarop die wil worden aangesproken respecteren, want anders ben je homofoob/transfoob/racist/enz.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:23 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Onzin.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:50 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Alsof "blank" zoveel beter is
Daar hangt alleen een naar geurtje van white supremacy omheen.
En dan heb je het over "mensen van kleur" en dan gaan de zelfbenoemde blanken ook uit hun plaat.
Niets is goed, zolang zij niet de termen en begrippen mogen bepalen.
Ik wil het ook best respecteren, maar waarom is het dan wel "mensen van kleur" en "wit" en niet gewoon "mensen zonder kleur"quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Onzin.
En ik respecteer ook benamingen als 'mensen van kleur'. Dat is gewoon etiquette. Dat je een ander in zijn waarde laat en aanspreekt zoals gewenst.
Los van dat de kleuren feitelijk geen recht doen aan hoe mensen eruit zien, is het meer de politieke connotatie van die kleurstelling. Met het Amerikaanse zwart en wit importeren we ook het Amerikaanse beeld van zwart slachtofferschap en witte schuld. Daar kun je in de V.S. nog wat van vinden, maar in Europa is het klinkklare nonsens.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:50 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Alsof "blank" zoveel beter is
Daar hangt alleen een naar geurtje van white supremacy omheen.
En dan heb je het over "mensen van kleur" en dan gaan de zelfbenoemde blanken ook uit hun plaat.
Niets is goed, zolang zij niet de termen en begrippen mogen bepalen.
De kritiek is dat blank betekent dat je verheven bent boven andere etniciteit en neger bedacht is om zwarte mensen te ontmenselijken en ze zo te kunnen gebruiken als een product.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:12 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Los van dat de kleuren feitelijk geen recht doen aan hoe mensen eruit zien, is het meer de politieke connotatie van die kleurstelling. Met het Amerikaanse zwart en wit importeren we ook het Amerikaanse beeld van zwart slachtofferschap en witte schuld. Daar kun je in de V.S. nog wat van vinden, maar in Europa is het klinkklare nonsens.
Wit is dus een politieke aanduiding, en daar kun je het dus prima niet mee eens zijn. Blank is dat veel minder, en eigenlijk alleen problematisch bij mensen die vinden dat het wit moet zijn. En dat heeft dan weer met hun politieke agenda te maken.
Het probleem is dat die kritiek verzonnen is door mensen die én niet blank zijn én zelf een (racistische) politieke agenda hebben. Het is dus in het beste geval projectie. Voor mij als blanke is blank een neutrale aanduiding.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
De kritiek is dat blank betekent dat je verheven bent boven andere etniciteit en neger bedacht is om zwarte mensen te ontmenselijken en ze zo te kunnen gebruiken als een product.
Daardoor liggen beide termen onder vuur.
Die hele stroming staat bol van innerlijke tegenstrijdigheid. Dus als je probeert om logica te vinden daarin, dan ga je van een koude kermis thuiskomen.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 10:10 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik wil het ook best respecteren, maar waarom is het dan wel "mensen van kleur" en "wit" en niet gewoon "mensen zonder kleur"
Want dat zou dan consequent zijn.
Want nu zijn witten nog apart met hun "wit."
.....en alle donkere mensen op een hoop zijn ineens "mensen van kleur."
Rododendronneke is dus eigenlijk een soort van zure anti-pride drammerquote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kijk, daar gaat Pride nu over, dat je zelf bepaalt hoe je jezelf identificeert
Die Amerikaans waan is begonnen met het overwaaien van dat je jezelf niet meer zwart zou mogen schminken.quote:Op donderdag 1 juni 2023 23:11 schreef Metalfrost het volgende:
Ik snap niks van pride month. Alles wat overgewaaid komt vanuit Amerika moet ineens elders ook maar hoofdprioriteit zijn. En op het moment dat je zegt dat je tegen bent, ben je ineens een transfoob, homohater of anderszins.
Ik heb ook helemaal niets tegen Pride, integendeel zelfs, goed dat er aandacht voor isquote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Totdat bepaalde homo en lesbo groepen ineens geweerd worden van de rondvaart.quote:Op zaterdag 10 juni 2023 09:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |