abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209365402
Bron;
https://www.telegraaf.nl/(...)ug-zonder-boomtoppen

quote:
BOEDAPEST - In het Hongaarse dorp Nyirmartonfalva werd met Europees geld een ’boomtoppenloopbrug’ gebouwd. Het enige probleem: van boomtoppen is nergens een spoor te bekennen.

In 2021 kreeg Mihaly Filemon, de burgemeester van Nyirmartonfalva en partijgenoot van premier Viktor Orban, goed nieuws vanuit Brussel. Zijn subsidieaanvraag voor een boomtoppenloopbrug was goedgekeurd en de bouw kon beginnen. Eind 2022 was de brug ook daadwerkelijk klaar, goed voor een totaal kostenplaatje van ongeveer 166.000 euro, ofwel zo’n 2000 euro per meter.

Boomtoppen
Boomtoppen waren er op dat moment echter al niet meer te bekennen. Sinds de zomer 2022 werd namelijk – eveneens via een overheidsopdracht – begonnen met de kap van het bos rondom de brug. En dat blijkt nog niet eens het enige probleem, zo bracht het onafhankelijke onderzoeksportaal Atlatszo aan het licht. De brug werd ook gebouwd op een perceel dat eigendom was van de burgemeester. Filemon kreeg de Europese centen dus niet voor zijn gemeente, maar als particulier.

Volgens Ákos Hadházy, een onafhankelijk Hongaars parlementslid dat bekendstaat om zijn strijd tegen de corruptie in zijn land, laat ook de kwaliteit van de brug te wensen over. Zo werd het hout niet eens gelakt om het te beschermen tegen de weersomstandigheden en waaide het dak van een paviljoen naast de brug al weg. „Deze locatie is een symbool voor de georganiseerde diefstal van Europees geld”, aldus Hadházy.
:')

Was er een aantal jaar geleden ook al niet zoiets met de bouw van een "kasteel" in Bulgarije?
Kostte toen 90miljoen...
_O-

https://www.geenstijl.nl/(...)jk-bulgaars-kasteel/
  donderdag 1 juni 2023 @ 18:34:53 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209365432
Wel of geen corruptie, de fundamentele vraag is waarom ik (wij) zouden moeten betalen voor een boomtoppenloopbrug in Hongarije?

En als dit dan zonder fraude een economisch vatbaar iets zou zijn: waarom financiert een bank dit dan niet gewoon? Ik denk dat met boomtoppen dit net zo goed kansloos zou zijn geweest.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 1 juni 2023 @ 18:38:42 #3
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209365477
kansloos
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  donderdag 1 juni 2023 @ 18:53:28 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209365630
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 18:34 schreef LXIV het volgende:
Wel of geen corruptie, de fundamentele vraag is waarom ik (wij) zouden moeten betalen voor een boomtoppenloopbrug in Hongarije?

En als dit dan zonder fraude een economisch vatbaar iets zou zijn: waarom financiert een bank dit dan niet gewoon? Ik denk dat met boomtoppen dit net zo goed kansloos zou zijn geweest.
Misschien kunnen de mensen die meer Europa willen dit wel uitleggen. Ik kan het in ieder geval niet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209365751
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2023 18:32 schreef Toine51 het volgende:
Kostte toen 90miljoen...
Och, we pompen dit jaar 20 miljard in het op Rusland na meest corrupte land van Europa. Er zit geen grens aan onze gewilligheid om geld in Oost-Europa te laten verdwijnen - zolang het Rijk maar kan voortbestaan, en het ten koste gaat van de invloed van Rusland.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209365793
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 19:02 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Och, we pompen dit jaar 20 miljard in het op Rusland na meest corrupte land van Europa. Er zit geen grens aan onze gewilligheid om geld in Oost-Europa te laten verdwijnen - zolang het Rijk maar kan voortbestaan, en het ten koste gaat van de invloed van Rusland.
Gewoon blijven hameren op de corruptie in Oekraine en de noodzaak om genocide niet toe te staan compleet negeren. 8)7
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_209365803
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 19:02 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Haha deze goedkope teringtroep elke keer weer, schaamteloos
pi_209365841
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eg-door-slordigheden

8 jaar later behoorlijke stappen gemaakt dus. Timmerfrans mag best een forse loonsverhoging tegemoet zien.
#freeWillemM
Op woensdag 14 juni 2023 19:05 schreef timmmmm het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_209365849
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 19:05 schreef Hathor het volgende:
Gewoon blijven hameren op de corruptie in Oekraine en de noodzaak om genocide niet toe te staan compleet negeren. 8)7
Ik negeer die niet hoor; ik wees er al op toen we die noodzaak zelf creëerden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209366152
Ik heb het idee dat de EU maar wat strooit met geld maar vanuit hun ivoren torentje niet weet wat exact allemaal gaande is in het gebied wat ze behoren te controleren.
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 1 juni 2023 @ 20:42:40 #11
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209367510
quote:
15s.gif Op donderdag 1 juni 2023 19:28 schreef Metalfrost het volgende:
Ik heb het idee dat de EU maar wat strooit met geld maar vanuit hun ivoren torentje niet weet wat exact allemaal gaande is in het gebied wat ze behoren te controleren.
Geld van een ander uitgeven is dan ook helemaal niet lastig.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_209367945
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 20:42 schreef daNpy het volgende:

[..]
Geld van een ander uitgeven is dan ook helemaal niet lastig.
Nee, klopt.
Mijn vrouw weet er alles van.
_O-
pi_209368035
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 19:08 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik negeer die niet hoor; ik wees er al op toen we die noodzaak zelf creëerden.
Oh het is onze schuld nu? De Russen hadden geen andere keus?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 1 juni 2023 @ 23:36:40 #14
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_209370093
Heeft Wilders er al wat over gezegd?
Krekker is de bom!
pi_209370123
quote:

Waarom investeert de overheid in musea en natuurpoorten en doen de banken dat niet?

Voor de rest weer typische orban corruptie.

[ Bericht 0% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 02-06-2023 09:48:20 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 1 juni 2023 @ 23:45:40 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209370187
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2023 19:08 schreef NaarMensje het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)eg-door-slordigheden

8 jaar later behoorlijke stappen gemaakt dus. Timmerfrans mag best een forse loonsverhoging tegemoet zien.
ach Rob Jetten gaat 28 miljard uitgeven om de klimaat opwarming tegen te gaan met subsides voor tesla en windmolens in turkije
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 1 juni 2023 @ 23:47:19 #17
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209370199
Wat is dit voor een bomenmishandeling?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_209372646
En maar afdragen :')
EU :')
Open grenzen :')
U MAD?
pi_209373818
quote:

Omdat de EU dit mogelijk maakt, dit is natuurlijk een klein puntje van de ijsberg. Zal mij niks verbazen als er in de gehele EU (waarschijnlijk ook in Nederland) miljarden verspild worden aan dit soort ongein.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')