abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 1 juni 2023 @ 18:25:42 #1
492360 COVID-19
Haters make me stronger
pi_209365332
Hoi,

Kippendijfilet zou eigenlijk beter zijn, maar aangezien het een romantische avond wordt, heb ik ervoor gekozen om rekening te houden met de smaak van mijn amante, die helaas geen kippendijfilet lust.

Ze komt morgen, dus ik heb ruim de tijd om het vlees zorgvuldig in de slowcooker te bereiden en vervolgens in smakelijke stukjes te versnipperen. Maar ik vraag me af of het mogelijk is om het vlees daarna nog te marineren. Zal de marinade nog in het vlees trekken en een verschil maken? Ik heb dit nog niet eerder geprobeerd en zou graag willen weten of dit werkt.

Uiteindelijk ben ik van plan om fajita's te maken. Betreft de marinade, zat ik eraan te denken een zakje fajita kruiden te gebruiken of zelf een mengsel te maken.
Op woensdag 19 juli 2023 20:07 schreef Mortaxx het volgende:
stop eens met die kneus te quoten
pi_209365848
Toevallig eet ik nu kipdijfilet
Heerlijk lekker
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
pi_209365916
Nee als je wil dat de kruiden als het ware 'versmelten' met het bestanddeel (dus de kip) dan is het beter ze toe te voegen op het moment dat de kip bijna klaar is. Dus niet wanneer het gerecht in zijn geheel kan worden geserveerd.
En pulled chicken kun je ook in een pan maken, je gooit net wat meer olie in de pan (ik doe altijd olijfolie) en kookt de kip in het vet, daarna nog 750ml water toevoegen, wel ervoor zorgen dat je het water op een stuk kip giet en niet direct in de pan, anders gaat de olijfolie wild spetteren. Vervolgens doe je het deksel op de pan en wacht je 10-15 minuten. Als het gaat borrelen in de pan en de mix van olijfolie, kippenvet en water komt omhoog, dan doe je het deksel van de pan 'op een kier' en het fornuis wat lager.

Ik heb verder geen verstand van slowcookers, dus die informatie kan ik je niet geven.
Google is your friend, abuse your friends
pi_209366084
Ze lust wel kipfilet maar geen kipdijfilet!? Als je er pulled chicken van maakt, er flink wat kruiden doorheen knikkert en het ook nog eens in een fajita verwerkt maakt ze mij niet wijs dat ze het niet lust als er kipdijfilet doorheen zit maar wel als er kipfilet doorheen zit :P
  donderdag 1 juni 2023 @ 19:30:13 #5
492360 COVID-19
Haters make me stronger
pi_209366175
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 19:24 schreef Raw85 het volgende:
Ze lust wel kipfilet maar geen kipdijfilet!? Als je er pulled chicken van maakt, er flink wat kruiden doorheen knikkert en het ook nog eens in een fajita verwerkt maakt ze mij niet wijs dat ze het niet lust als er kipdijfilet doorheen zit maar wel als er kipfilet doorheen zit :P
Ik snap wat je bedoelt, en ik ben het ook met je eens, maar dat is zolang ik op mijn eigen terrein blijf. Zodra ik op vrouwelijke terrein stap, dan wordt alles een stuk waziger.

[ Bericht 0% gewijzigd door COVID-19 op 01-06-2023 19:35:45 ]
  Moderator donderdag 1 juni 2023 @ 19:31:49 #6
5428 crew  miss_sly
pi_209366207
Ik snap haar wel. Kipdijenfilet heeft meer vetjes. Als je die er bij pulled chicken echt uit kunt elimineren, is het prima, maar als je die zachte flubbertjes tegenkom my in je eten wanneer je er niet van houdt, is dat echt heel vies.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209366221
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 19:24 schreef Raw85 het volgende:
Ze lust wel kipfilet maar geen kipdijfilet!?
Dit
  donderdag 1 juni 2023 @ 19:33:04 #8
492360 COVID-19
Haters make me stronger
pi_209366229
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juni 2023 19:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik snap haar wel. Kipdijenfilet heeft meer vetjes. Als je die er bij pulled chicken echt uit kunt elimineren, is het prima, maar als je die zachte flubbertjes tegenkom my in je eten wanneer je er niet van houdt, is dat echt heel vies.
Oh, dit was het probleem ja, nu herinner ik het me weer. Ze had iets met texturen of zo.
  donderdag 1 juni 2023 @ 19:42:36 #9
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_209366380
Als ik pulled chicken maak in de slowcooker zie ik ophet einde echt niet of het dij of gewoon is. Maar goed.

Ik verzuip ze altijd in een mengsel van bbq saus en tomatenpassata. Dat op smaak gebracht met knoflook en peper. Als het na een paar uur door en door gaar is beetje roeren en de pulled chicken neemt alle smaak op.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_209369736
quote:
>Ril< :X
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_209369805
quote:
dit heeft mijn vriendin ook

vrouwenprobleem
Gino ♥
pi_209370881
quote:
Ik dump mijn pulled chicken altijd eerst in een vergiet, hutsel het wat om om die rommel eruit te filteren en stort het daarna gelijk weer terug de pan in. Zo behoud je de smaak van de kipdijfilet maar haal je die 'zachte flubbertjes' eruit.
Niet dat ik daar last van heb maar het is wel een bijkomstig effect.
Google is your friend, abuse your friends
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')