abonnement Unibet Coolblue
pi_209364251
Yess, de grote dag is aangebroken: Je neemt plaats in de stoel bij de tandarts, en daar mag je een wortelkanaalbehandeling ondergaan, een kies laten trekken, een paar gaatjes laten vullen, je tandsteen laten verwijderen, of een combinatie van al dat moois. Er worden watten geplaatst, een slangetje om te koelen, een slangetje om overtollig water af te zuigen, klemmetjes, een mondlapje, en vervolgens staat de tandarts klaar met een grote draaiende boor, "Open uw mond maar nog iets wijder, dan beginnen we", zegt de tandarts..

Hoe onderga je dit alles? Wat gaat er allemaal door je hoofd? En sta je stijf van de stress, lijkbleek,met je nagels diep in de hand van de tandartsassistente, en met het idee dat je elk moment kunt gaan braken?
Of probeer je te ontspannen, en haal je rustig adem door je neus, met je gedachten ergens anders, en volledig "Zen"?
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 1 juni 2023 @ 16:49:36 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_209364315
Ik heb vooral moeite met controleverlies. Dus tandarts vind ik opzich niet zo'n probleem. Vooral af en toe beetje irritatie en een stijve kaak na afloop maar dat was het dan wel.

De kaakchirurg daarentegen. Wat een slager. Dat was traumatisch :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_209364346
Slechte ervaringen in mijn jeugd gehad met de tandarts. Nu alwel een jaar of 15 een andere tandarts waar ik geen klachten over heb. Maar ga toch nog altijd met spanning erheen. Laatste jaren wel steeds minder. Voorheen wel de hele week ervoor eraan denken etc. Nu niet meer, maar dan wel in de wachtruimte spanning. Probeer dan altijd op mijn ademhaling te letten om rustig te blijven. In de stoel onderga ik het dan maar. Maar dan merk ik vaak wel dat ik niet helemaal met mijn onderrug tegen de stoel zit/lig maar toch wel onder spanning sta.
pi_209364360
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:52 schreef StevenHyde het volgende:
Slechte ervaringen in mijn jeugd gehad met de tandarts.
En wat waren die slechte ervaringen dan zoal? Heel benieuwd naar...
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
pi_209364374
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:41 schreef Forumtijger het volgende:
Hoe onderga je dit alles?
De eerste neuriede als een seriemoordenaar.
De tweede sprak via zijn assistent, die me maar halve dingen vertelde.
De derde was een Duitser, sowieso niet te verstaan.

De kaakchirurg was inderdaad alsof ie net van een wedstrijdje rodeo terug kwam, jezus
Google is your friend, abuse your friends
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 1 juni 2023 @ 16:57:23 #6
319979 Fok-it
All is well
pi_209364395
quote:
15s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:55 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
De kaakchirurg was inderdaad alsof ie net van een wedstrijdje rodeo terug kwam, jezus
Volgens mij kicken die figuren er gewoon op ook
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_209364413
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:53 schreef Forumtijger het volgende:

[..]
En wat waren die slechte ervaringen dan zoal? Heel benieuwd naar...
Tandarts die geen Nederlands sprak. Als kind dus eigenlijk geen idee hebben wat er ging gebeuren. Kreeg dus ineens een bitje tegen het knarsetanden in de nacht. Terwijl ik dat nooit doe. Iig niet bovenmatig, want mijn vrouw heeft dat in al die jaren snachts nooit gehoord/gemerkt.
Een kies uitgeboord, wat vervolgens nog maar een halve kies was qua hoogte. Bij de nieuwe tandarts is deze kies er ook als eerste uitgetrokken.
pi_209364417
Nog nooit mijn kaak gebroken gelukkig, wil ik graag zo houden.
pindazakje
pi_209364443
In mijn ervaring is het juist beter om er niet teveel bewust mee bezig te zijn. Niet bezig zijn met ademhaling, ontspanning of eventuele pijn. Gewoon een beetje wegzinken in je gedachten, dan vliegt de tijd en is het sneller weer voorbij.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 1 juni 2023 @ 17:01:51 #10
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_209364445
Gelaten.
  donderdag 1 juni 2023 @ 17:06:33 #11
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_209364489
Nou, mijn tandarts heeft boven de behandelstoel een spiegeltje geplaatst, zodat je het slagveld in je mond kunt aanschouwen. Ogenschijnlijk meer bloed daar dan in een gemiddelde horrorfilm bij elkaar... :r
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 1 juni 2023 @ 17:17:48 #12
319979 Fok-it
All is well
pi_209364591
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 17:06 schreef Forumtijger het volgende:
Ogenschijnlijk meer bloed daar dan in een gemiddelde horrorfilm bij elkaar... :r
Dat ligt dan meer aan de staat van je tandvlees
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_209366881
Laatste keer bij de kaakchirurg, al mn verstandkiezen moesten eruit, ik had n groot gat in mn kies en het was ontstoken ;(

Dus ga je zitten en doe je ff kort n schietgebedje.

Ik voelde de boor letterlijk tegen mn schedelpan aankomen :'(

Na de behandeling had ik letterlijk ook nog nooit zo veel fucking bloed in mn mond gehad, de hele dag door
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209367439
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 20:10 schreef TLC het volgende:
Laatste keer bij de kaakchirurg, al mn verstandkiezen moesten eruit, ik had n groot gat in mn kies en het was ontstoken ;(

Dus ga je zitten en doe je ff kort n schietgebedje.

Ik voelde de boor letterlijk tegen mn schedelpan aankomen :'(

Na de behandeling had ik letterlijk ook nog nooit zo veel fucking bloed in mn mond gehad, de hele dag door
Allemachtig wat erg, sterkte ermee man!

Ik heb geen verstandskiezen, ook niet in aanleg. Ik doen aan een goede mindset: "ik houd de controle, ik bepaal wat er gebeurt". Met m'n klep open liggen met stijve kaakspieren vind ik het rotste. ook bij de mondhygiëniste.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator donderdag 1 juni 2023 @ 20:51:35 #15
382129 crew  Donna
pi_209367648
Wortelkanaalbehandeling heb ik nog nooit gehad en het lijkt me echt de grootste hell op aarde.

Verstandskiezen trekken en grote gaten vullen prima, als je me maar plat spuit. En dan toch altijd bang zijn dat het erg pijn doet dus heb altijd wel zenuwen. :N
  Moderator donderdag 1 juni 2023 @ 20:53:25 #16
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_209367679
Ik grijp hem bij zijn ballen en zeg ; Ik hoop dat we elkaar geen pijn hoeven te doen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Eindredactie Games donderdag 1 juni 2023 @ 21:06:41 #17
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_209367900
Vrij irrationele angst/antipathie voor de tandarts. Niet de mensen zelf, altijd hele vriendelijke/toffe tandartsen gehad die ontzettend hun best deden om mij op m'n gemak te stellen. Maar ik ben vrijwel nooit bij de tandarts geweest waarbij ik niet op z'n minst één dikke pijnscheut heb gehad, meestal door metalen objecten tegen ontblote kies/tandhalzen ;( En die pijn is na 5 sec. eigenlijk weer over, maar het is zo'n naar soort pijn, als een soort schok, dat het nog een tijdje blijft nazingen. Het is vaak zelfs de mondhygiëniste geweest die de meeste pijn veroorzaakte, of de initiële controle met het geschraap en getrek met die metalen tangetjes.

Als ik nadenk over de tandarts en over hoe ze dan in je bek zitten te wroeten kan ik daar ook fysiek onwel van worden, puur van de gedachte. Of een soort jeuk/spasmes krijg ik dan, vergelijkbaar met zo'n kriebelsensatie die mensen wel eens krijgen als ze kleine beestjes zien krioelen in een film ofzo, vooral de (gedachte van de) aanraking van metaal tegen gevoelige tandhalzen kan ik fysiek van cringen. Ik mijd de tandarts niet, maar ga ook niet zo vaak als het zou moeten. Overweeg wel eens om naar zo'n narcosetandarts te gaan, lijkt me heerlijk, gewoon uurtje onder zeil en dan weer afnokken. Maar dan denk ik ook weer Jezus gast stel je niet zo enorm aan :') alleen die rationaliteit delft toch vaak het onderspit
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_209368287
Ik heb sinds dit jaar een nieuwe tandarts. Mijn kundige, positieve, leuke tandarts ging met pensioen. ;(
Nu heb ik een lompe boerin. ;(
Gelukkig geen wortelkanaalbehandeling in het vooruitzicht, dus ik red het nog wel even.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_209369923
Aan mij valt niet veel te verdienen :P

Ik heb gelukkig een gezond gebit.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_209370904
Ik vermijd de tandarts dezelfde manier waarop een kater de dierenarts vermijd lol :)
  vrijdag 2 juni 2023 @ 11:40:30 #21
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209373787
Lijdzaam en meewerkend, hooguit hier en daar wat geluid als het zeer doet.
pi_209374524
In doodsangst.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_209374587
Uit ervaring weet ik dat dit nooit allemaal in 1 behandeling gebeurt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Trouwste user 2022 vrijdag 2 juni 2023 @ 13:06:56 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_209374675
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 23:20 schreef Aiciu het volgende:
Aan mij valt niet veel te verdienen :P

Ik heb gelukkig een gezond gebit.
Nu je verstand nog.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_209375181
Tot een paar jaar geleden jankend maar heb een keer gezeik gehad met een ontstoken zenuw die schoongemaakt moest worden ofzo en dat was zo kut dat alles daarna peanuts is. Ook een wortelkanaalbehandeling vond ik daarna prima te doen, terwijl ik daarvoor al tegen een controle op kon zien
pi_209378272
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 13:06 schreef tong80 het volgende:

[..]
Nu je verstand nog.

:T
Dat verstand is bij jou zeker weggebrand door de alcoholverslaving?
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_209379411
Gezonde stress zeg maar.
Ik zie er wel soort van tegenop, geen zin in. Maar het is nou ook weer niet dat ik het zo erg vind.

Altijd gewoon leuke tandartsen gehad, dus dat is het ook niet.

Ik vind de behandelingen ook niet zo zeer pijnlijk. Tot nu toe alleen gaatjes gehad, altijd zonder verdoving ongeacht waar het zit.
Is even vervelend, maar is toch maar paar seconden.
Vooral dat vocht stofzuigertje is zo irritant. Hele tijd je mond open moeten houden.
pi_209439713
Ik lig daar heel relaxed. Mijn tandarts is zo zachtaardig dat hij al bijna zelf begint te huilen als hij vraagt of je je mond open wilt doen.
pi_209440398
Relaxed. Eén keer zelfs ingedut tijdens een wortelkanaalbehandeling.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  FOK!fotograaf donderdag 8 juni 2023 @ 11:44:45 #30
842 Zorro
Z
pi_209440441
Ik denk aan de rekening die gaat volgen.
Dan valt de pijn van de behandeling in het niet.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_209441623
Geen bijzonderheden, heb nooit wat; *klopt af*. Wel dat 'ie met één of ander ding mijn tandvlees, waar je tand overgaat in tandvlees, schoonmaakt, dat is naar, maar ook weer geen ramp, lijkt wel een slijptol.
  donderdag 8 juni 2023 @ 14:18:22 #32
502032 Pedante_Mansplainer
Legt het wel eventjes uit
pi_209442049
Mijn tandarts is relaxed.

Gewoon verstand op 0 en ondergaan.

Laatst was ik zelfs even in slaap gevallen in de stoel :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')