abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209362989
Ben me aan het ori๋nteren op kunststof kozijnen.
Ik wil mijn verdieping voorzien van kunststof kozijnen.
Het gaat om 4 draai/kiep en 4 vaste ramen
afmetingen 90x150

Wat zijn belangrijke zaken om rekening mee te houden.
dubbel of tripple glas
model van het kozijn. Heeft dit met kwaliteit te maken of alleen de looks.
luxaflex/rolgordijn in het glas of juist erop.
wel of geen ventilatie.
Verder?

Zijn er bedrijven die jullie aanraden in de buurt van Eindhoven.

[ Bericht 1% gewijzigd door mark1969 op 01-06-2023 15:32:37 (aanpassen tekst) ]
pi_209363289
Triple glas is volgens mij nog geen value, misschien leuk als je 0 op de meter woning hebt / wilt. Sowieso geen roosters nemen icm triple glas dat slaat nergens op, dan moet je ook wtw etc. hebben.

Zonwerend glas werkt niet zo effectief als screens of rolluiken. Bovendien houd je in de winter weer kostbaar zonlicht tegen dat dan je huis gratis verwarmt.

Verdieping neem ik aan dat je bedoelt o.a. slaapkamer. Ik laat altijd rolluiken in m'n slaapkamer plaatsen. Lekker donker, zonlicht tegen houden wanneer je het wil en mooi met afstandsbediening te besturen. Geen idee hoeveel extra zonwerend glas kost, zal de hoofdprijs niet zijn, maar heeft dus niet alleen voordelen.
Facts don't care about your feelings
pi_209363527
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Zonwerend glas werkt niet zo effectief als screens of rolluiken. Bovendien houd je in de winter weer kostbaar zonlicht tegen dat dan je huis gratis verwarmt.

Nee, wil gewoon helder glas.
Bedoelde met zonwering luxaflex en andersoortige mogelijkheden.
Zag op internet luxaflex die in het dubbele glas verwerkt zijn.
pi_209364001
Je kan subsidie krijgen op raamkozijnen inclusief glas. Daardoor is triple glas bijna zelfde prijs als hr++
Triple glas is voornamelijk extra geluidswerend. Qua isolatie van warmte zit je al goed bij hr++
pi_209364024
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:34 schreef mark1969 het volgende:

[..]
Nee, wil gewoon helder glas.
Bedoelde met zonwering luxaflex en andersoortige mogelijkheden.
Zag op internet luxaflex die in het dubbele glas verwerkt zijn.
Ik zou geen luxaflex nemen die in dubbel glas verwerkt zit. Vaak zat gezien dat het na een x aantal maanden kapot gaat en dan moet je weer de hele ruit vervangen.
pi_209366674
Ik heb ook voor rolluiken gekozen, op alle ramen. Tripleglas is niet zoveel duurder, als het kan gewoon doen. Vooral als je later nog de muren wilt isoleren. Wel inderdaad rekening houden met je ventilatie.
pi_209370095
Ik zou altijd gaan voor triple glas. Dat is toekomstvast en kost nauwelijks meer ivm subsidie
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')