abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 mei 2023 @ 20:23:39 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209353601

https://www.omroepwest.nl(...)n-een-klap-veranderd

DEN HAAG - Een 21-jarige studente is aangerand door een man toen ze de trap naar het perron van station Den Haag Moerwijk op wilde gaan. Hij greep haar vast tussen haar benen en betastte de vrouw. De impact is groot: 'Dit heeft mijn leven in één klap veranderd. Ik voel me buiten nooit meer veilig en kijk altijd achterom', zegt ze. De verdachte is gefilmd door meerdere camera's en door het slachtoffer zelf.



Dit is een zaak uit het opsporingsprogramma Team West van dinsdag 30 mei. Meer zaken zijn hier te vinden.
De studente is op dinsdagochtend 7 maart onderweg naar het station. Op camerabeelden is te zien hoe op dat moment een man aan komt fietsen vanuit de richting van de Troelstrakade. Hij rijdt achter haar aan, de tunnel onder de sporen in. De vrouw ziet de man voorbijkomen en wil de trap naar het perron op lopen.

Plotseling grijpt de man de vrouw tussen haar benen vast en betast haar. Daarna fietst hij snel weg in de richting van de Hildebrandstraat. De vrouw gaat nog een klein stukje achter hem aan en maakt nog een kort filmpje met haar telefoon.

De 21-jarige vrouw wordt opgevangen door een vrouw die ook bij het station loopt. Ze is erg geschrokken van de aanranding, en heeft opgeschreven wat het met haar heeft gedaan:

Dit heeft mijn leven in één klap veranderd: ik kom nooit meer naar dat station of daar in de buurt. Ik ga nooit meer op dat tijdstip naar buiten. Ik ga nooit meer naar buiten als het donker is. Ik doe buiten nooit meer mijn koptelefoon op. Ik voel mij buiten nooit meer veilig en kijk altijd achterom, heb vaker paniekaanvallen en nachtmerries.

Ik voel met alle vrouwen mee en hoop van harte dat mijn aangifte tenminste station Moerwijk veiliger voor vrouwen maakt, want vandaag is het een aanranding, morgen is het een verkrachting. Nu is het een 21-jarige studente, straks is het een minderjarige. Hierbij wil ik ook graag de lieve mevrouw bedanken, die mij heeft geholpen. Ik ga u nooit vergeten en wens u het allerbeste.
  woensdag 31 mei 2023 @ 20:25:51 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209353630
Wel opvallend dat hij vermomd is komen aanfietsen. Dus het was een vooropgezet plan waar hij zich al op had voorbereid.
pi_209353671
Beetje raar meneer.
  Spellchecker woensdag 31 mei 2023 @ 20:29:37 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209353683
:r
pi_209353737
quote:
11s.gif Op woensdag 31 mei 2023 20:23 schreef slashdotter3 het volgende:
Plotseling grijpt de man de vrouw tussen haar benen vast en betast haar.
Donald Trump.
pi_209353741
Ik snap nooit wat mannen daar dan geil aan vinden :') Dan ben je dus echt wel een kansloze maagd
U MAD?
pi_209353749
Die klootzak moet toch wel door iemand te herkennen zijn.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_209353789
Hoop dat die viespeuk snel opgepakt wordt
  User die overal opduikt 2022 woensdag 31 mei 2023 @ 20:47:08 #10
186611 Haags
pi_209353938
Ranzige hork. :r
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 31 mei 2023 @ 20:50:32 #11
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209353978
creepy
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_209353979
quote:
3s.gif Op woensdag 31 mei 2023 20:33 schreef Politicoloog het volgende:

[..]
Donald Trump.
;(
pi_209357692
quote:
DEN HAAG - Een 21-jarige studente is aangerand door een man toen ze de trap naar het perron van station Den Haag Moerwijk op wilde gaan. Hij greep haar vast tussen haar benen en betastte de vrouw. De impact is groot: 'Dit heeft mijn leven in één klap veranderd. Ik voel me buiten nooit meer veilig en kijk altijd achterom en vertrouw geen enkele buitenlander meer', zegt ze. De verdachte is gefilmd door meerdere camera's en door het slachtoffer zelf.

pi_209357732
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 01:38 schreef realnice11 het volgende:

[..]

bedankt voor het herhalen van een gedeelte van de OP, en heb je dat 'vertrouw geen enkele buitenlander meer' er zelf bij verzonnen? Of is dat weggelaten in de bron in de OP? :P

Wellicht vertrouwde ze al geen buitenlanders? :7
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_209357758
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 20:33 schreef de_boswachter het volgende:
Ik snap nooit wat mannen daar dan geil aan vinden :') Dan ben je dus echt wel een kansloze maagd
Denk eerder gewoon een gestoorde idioot
pi_209357774
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 20:33 schreef de_boswachter het volgende:
Ik snap nooit wat mannen daar dan geil aan vinden :') Dan ben je dus echt wel een kansloze maagd
Heel soms zijn het zelf slachtoffers, bijv toen ze zelf peuters waren door oom ofzo misbruikt en is het gaan rotten in de bovenkamer
  Trouwste user 2022 donderdag 1 juni 2023 @ 07:10:03 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_209358178
Ze wil dat station veiliger maken. Hoe dan:? Bordjes met: 'Op dit perron is het verboden vrouwen in hun kruis te grijpen.' ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 1 juni 2023 @ 07:11:03 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_209358183
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 02:00 schreef 111210 het volgende:

[..]
Denk eerder gewoon een gestoorde idioot
Stoor jij je daaraan?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_209358210
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 07:10 schreef tong80 het volgende:
Ze wil dat station veiliger maken. Hoe dan:? Bordjes met: 'Op dit perron is het verboden vrouwen in hun kruis te grijpen.' ?

:T
Alles scheiden, dus aparte vrouwen en mannen fietspaden, trappen, coupes, enz.... :+
  Trouwste user 2022 donderdag 1 juni 2023 @ 07:20:42 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_209358218
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 07:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Alles scheiden, dus aparte vrouwen en mannen fietspaden, trappen, coupes, enz.... :+
Goed idee. En dan Rita Verdonk de scheiding in het midden.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 1 juni 2023 @ 08:09:37 #21
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209358501
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 07:10 schreef tong80 het volgende:
Ze wil dat station veiliger maken. Hoe dan:? Bordjes met: 'Op dit perron is het verboden vrouwen in hun kruis te grijpen.' ?

:T
Gewoon treinen afschaffen, de Halsema manier.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 1 juni 2023 @ 09:48:53 #22
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_209359400
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 20:33 schreef de_boswachter het volgende:
Ik snap nooit wat mannen daar dan geil aan vinden :') Dan ben je dus echt wel een kansloze maagd
Het gaat ook meestal niet om geilheid maar om het laten zien hoeveel dominantie en macht je over vrouwen hebt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_209359767
Wat goed dat ze er werk van heeft gemaakt door eerst haar belager te fotograferen en filmen en daarna aangifte te doen. Fijn ook om te zien dat de politie het serieus neemt. Niet lang geleden was de teneur toch 'hoort erbij'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 1 juni 2023 @ 11:54:10 #24
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_209360636
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 09:48 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het gaat ook meestal niet om geilheid maar om het laten zien hoeveel dominantie en macht je over vrouwen hebt.
Ik zou hem voorstellen om dat eens in zijn eigen land te proberen.
  donderdag 1 juni 2023 @ 13:03:55 #25
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_209361348
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 20:33 schreef de_boswachter het volgende:
Ik snap nooit wat mannen daar dan geil aan vinden :') Dan ben je dus echt wel een kansloze maagd
Dan zal hij wel een Fok! account hebben
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 1 juni 2023 @ 19:12:09 #26
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209365903
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 09:48 schreef Stoney3K het volgende:
Het gaat ook meestal niet om geilheid maar om het laten zien hoeveel dominantie en macht je over vrouwen hebt.
Deze user heeft daderkennis }:|
pi_209365945
Het is algemeen bekend dat seksueel geweld niet zozeer gaat om geilheid/ de daad willen verrichten maar om macht uitoefenen, geweld toepassen, je machtig voelen, anderen je wil opleggen.

Dat heeft niet met daderkennis te maken, dat is zoals het heel vaak werkt.
pi_209366080
quote:
15s.gif Op donderdag 1 juni 2023 13:03 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Dan zal hij wel een Fok! account hebben
@Coco
U MAD?
pi_209366093
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 10:26 schreef Claudia_x het volgende:
Wat goed dat ze er werk van heeft gemaakt door eerst haar belager te fotograferen en filmen en daarna aangifte te doen. Fijn ook om te zien dat de politie het serieus neemt. Niet lang geleden was de teneur toch 'hoort erbij'.
Nee hoor. Ik wordt zo moe van al die verzinsels over de recente geschiedenis. De politie kan vaak gewoon weinig met zedenzaken omdat daders zorgen dat ze alleen zijn met het slachtoffer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209366112
Ziet er voor de verandering dit keer niet echt uit als een buitenlander. Hoe komen mensen daar bij?
pi_209367957
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 20:29 schreef maily het volgende:
Arme vrouw ;( ....


7 maart gebeurd .... :X

Had ze maar een mes of pepperspray bij haar moeten hebben.
De politie en de wet schrik niet meer af.
En voor een buskaart word je al de kapot geslagen
pi_209372024
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee hoor. Ik wordt zo moe van al die verzinsels over de recente geschiedenis. De politie kan vaak gewoon weinig met zedenzaken omdat daders zorgen dat ze alleen zijn met het slachtoffer.
Ik had het niet specifiek over de politie. Ik ben zelf een aantal keren aangerand (bijna elke keer in het ov) en het kwam niet bij me op om naar de politie te stappen. Hoort erbij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209372043
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik had het niet specifiek over de politie. Ik ben zelf een aantal keren aangerand (bijna elke keer in het ov) en het kwam niet bij me op om naar de politie te stappen. Hoort erbij.
Als ik had geweten dat dit een wijdverbreide aanname was, dan had ik het wel geweten. Zoveel gemiste kansen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209372065
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:47 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Als ik had geweten dat dit een wijdverbreide aanname was, dan had ik het wel geweten. Zoveel gemiste kansen.
Fijn dat je het grappig vindt.

Dat ik meende dat het erbij hoorde, betekent niet dat ik er geen last van had. Er is een reden dat ik me die momenten nog precies kan herinneren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209372068
Ik kan mij goed voorstellen dat mevrouw is geschokken en stevig in de war is..
Dat had ook gekund als deze persoon haar niet op haar 'private' parts had geraakt maar bv een mep in het gezicht had gegeven.

Ik hoop dat ze hulp krijgt, dit kan haar leven tot een hel maken....
Just say hi!
pi_209372135
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Fijn dat je het grappig vindt.

Dat ik meende dat het erbij hoorde, betekent niet dat ik er geen last van had. Er is een reden dat ik me die momenten nog precies kan herinneren.
Ik vind de pretentie dat ''het erbij hoorde'' vooral grappig omdat het totaal niet overeenkomt met mijn ervaring. Aanranding, zeker tussen de benen (zoals in de OP), werd in mijn omgeving nooit gezien als iets dat maar gewoon geaccepteerd moest worden. Volgens mij schelen we niet meer dan 10 jaar, en komen we uit ongeveer dezelfde omgeving.

De enige vorm van aanranding die enigszins als 'normaal' werd gezien, was wat je in een (drukke) kroeg wel eens zag; de handen omlaag houden zodat de billen er langs moesten, en dan vooral omdat de intentie door de situatie moeilijk te ontwaren viel.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209372217
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:55 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik vind de pretentie dat ''het erbij hoorde'' vooral grappig omdat het totaal niet overeenkomt met mijn ervaring. Aanranding, zeker tussen de benen (zoals in de OP), werd in mijn omgeving nooit gezien als iets dat maar gewoon geaccepteerd moest worden. Volgens mij schelen we niet meer dan 10 jaar, en komen we uit ongeveer dezelfde omgeving.
Je hoort een ander perspectief dan het jouwe en dus ga je het beridiculiseren. Dat is nu juist wat vele jaren het probleem is geweest.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209372271
quote:
3s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 09:01 schreef Claudia_x het volgende:
Je hoort een ander perspectief dan het jouwe en dus ga je het beridiculiseren. Dat is nu juist wat vele jaren het probleem is geweest.
Het probleem is blijkbaar geweest dat er mensen zijn geweest die het normaal vonden - niet dat er (nadien) mensen zijn die zich er niet eens een voorstelling van kunnen maken dat er mensen (vrouwen) zijn die het normaal vinden/hebben gevonden.

Als je het mij toendertijd had vertelt, had ik je op het hart gedrukt er iets mee te doen. Wat zeiden de mannen (vader, broers, vriendjes) in je omgeving eigenlijk? Werden ze überhaupt op de hoogte gesteld?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209380662
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 01:47 schreef Het_Bokje het volgende:

bedankt voor het herhalen van een gedeelte van de OP, en heb je dat 'vertrouw geen enkele buitenlander meer' er zelf bij verzonnen? Of is dat weggelaten in de bron in de OP? :P

Wellicht vertrouwde ze al geen buitenlanders? :7
Witte mensen wonen hier al 100 jaar en buitenlanders zijn best wel vreemden, bij de witte mensen wist je al in 1950 zo van ok die familie daar en daar hebben aanrandende mannen in hun gezin dus daar moet je extra op letten, van veel buitenlanders weet je helemaal de voorgeschiedenis van zo een familie niet,
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')