abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209347037
Hoi. Ik ben Martijn Heida en ik studeer Ondernemerschap & Retail management. Voor mijn opleiding moet ik 3 interviews houden in het engels met 3 belgen over culture verschillen. Deze interviews duren max 15 minuutjes en kunnen gewoon online gebeuren. Zijn er vrijwilligers? :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 31 mei 2023 @ 10:48:06 #2
269689 crew  Viv
pi_209347208
@MartijnHeida04 zijn die interviews via Zoom/Teams/Skype of iets dergelijks? :)
pi_209347381
De interviews zijn online, welk platform maakt niet uit! Skype, zoom, teams is allemaal oke!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 31 mei 2023 @ 11:11:18 #4
269689 crew  Viv
pi_209347425
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 11:06 schreef MartijnHeida04 het volgende:
De interviews zijn online, welk platform maakt niet uit! Skype, zoom, teams is allemaal oke!
Bedankt voor de aanvullende informatie!

We hebben hier wel Belgen, maar of die zich op deze manier willen laten interviewen is een tweede. Via een webformulier of email vragen beantwoorden is toch een stuk anoniemer.

Maar wie weet! Veel succes in ieder geval. :)
pi_209347617
Gewoon een dagje naar een festival in België gaan en daar face to face een interview afnemen. 8-)
pi_209347649
Bedankt voor de feedback, moet helaas een opgenomen interview als bijlage toevoegen. T mag van mijn part ook iemand zijn die een belgisch accent kan doen 🤣
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 31 mei 2023 @ 12:03:45 #8
269689 crew  Viv
pi_209347930
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 11:30 schreef Basp1 het volgende:
Gewoon een dagje naar een festival in België gaan en daar face to face een interview afnemen. 8-)
Dit lijkt me inderdaad een grotere kans van slagen hebben. :Y
pi_209347947
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 11:33 schreef MartijnHeida04 het volgende:
Bedankt voor de feedback, moet helaas een opgenomen interview als bijlage toevoegen. T mag van mijn part ook iemand zijn die een belgisch accent kan doen 🤣
:')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 31 mei 2023 @ 12:11:38 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_209347999
quote:
Fraudeur gespot.
pi_209348005
Er zal toch wel al ergens een Belgische ai stem te vinden zijn houdt daar dan een interview mee. :D
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 31 mei 2023 @ 12:32:37 #12
319979 Fok-it
All is well
pi_209348168
quote:
Amaii wat een ambetant topic xD _O-
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_209348309
Moet het in het engels? Ik de k dat er daardoor veel afhaken.
Heb je een vragenlijst waarmee die vooraf gelezen kan worden?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_209349892
TS, ik ben Belg en wil er wel aan meewerken :)
pi_209349910
nevermind :@

Met mijn gezicht vind ik dat allemaal beetje eng.

Tenzij met capuchon op en dat ik langs achter gefilmd wordt.
  woensdag 31 mei 2023 @ 15:25:08 #16
503118 Bezsen
FKA Bezsennosc
pi_209349996
Voor vijf ruggen fake ik een belgisch accent alez
pi_209350209
Haha een audio-opname is genoeg. Ik kan de vragen wel even sturen zo als ik thuis ben
pi_209350912
Voor de geïnteresseerde:

What is your name?

In what industry do you work?

What is your current role or position at your workplace?

How long have you been working at your current job?

24 Questions

So, a yes/no question; a when/where/which/who question; a how/what question; why question for each of the following:

Power Distance
- At work, do you experience a certain level of distance between you and your boss? For instance, can you just walk into his office and have a chat or do u need to schedule that?
- Where at your work do you experience the most power distance?
- How do you think distance between employers and employees can affect the work situation?
- Studies have shown Belgium has a high powder distance, do you know why that is?

Uncertainty Avoidance
- Are you comfortable taking risks at work for example, even if they might turn out for the worse?
- Which kind of things do you tend to avoid in your personal life when it comes to difficult situations?
- How do you deal with uncertainty avoidance in business? Do they tend to avoid difficult topics?
- Why do you think people tend to avoid difficult things in Belgium?

Individualism/Collectivism
- Is the average Belgium individualistic?
- When are you the most individualistic or communistic? In what situations?
- What kind of behavior should you use when doing business in Belgium? Should you be more individualistic or focus more on the collectivism?
- Why do Belgium’s favor individual and private opinions?

Masculinity/Femininity
- Do females and males have the same positions? And do they make the same amount of money?
- When doing business, do you think a win-lose negotiating style would work in Belgium?
- What international trend has affected the discussion about masculinity/femininity the most lately?
- Why do you think there is still difference between male and female, if we talk about salary, jobs, etc.

Long/Short term Orientation
- Do you think much about the future?
- Which kind of things do you think Belgium people invest in for the future?
- How do you think about the future? Are you prepared for the future?
- Why do Belgium people invest in the future so much?

Indulgence/Restraint
- Are you optimistic?
- When doing Business, do people tend to be quite Restrained? Meaning that they are quite held back.
- How do you personally think you’d score on the scale from Indulgence/Restraint? Are you more Indulgenced or Restraint?
- Why is Belgium classified as an Indulgent society? Do you experience that in your business?
pi_209350925
Hee zulle. Kande ik auch mitdoen?
pi_209352114
Zelfs met de vragenlijst kan ik eigenlijk niet opmaken wie je nu zoekt (afgezien van belg, en dat het blijkbaar een werknemer moet zijn).
Is de vragenlijst voor middenkader, hoger kader, of de werkvloer bestemd, ieder heeft immers met dat machtsspel te maken, maar zal er misschien anders naar kijken.
Vraag 4 kijk ik van op, als Nederlander had ik het idee dat juist Duitsland bekend stond om de grote afstand tussen de persoon met macht, en zonder macht (herr, en frau, voornamelijk de omgang met elkaar), en Amerika ook wel (geld hebben is daar erg belangrijk). Waar staat de belg in dat machtsspel, en de Amerikaan, ten opzichte van elkaar?
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 17:33:02 #21
441859 crew  Lenny77
pi_209389543
Een Belg is over het algemeen een brave werknemer. Geen grote mond en er heerst nog best wel een sterke hiërarchie.
Als grensbewoner weet ik dat ze in NL heel graag Belgen zien komen omdat: ze werken hard en spreken niet snel tegen.
Andersom sturen ze vanuit de Nederlandse buurt gemeentes nog redelijk veel jeugd naar hier op school want hier is er nog discipline en veel controle.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')