quote:Op woensdag 31 mei 2023 02:05 schreef Metalfrost het volgende:
Ik heb 0,0 vertrouwen in het kabinet dus als zij dingen roepen als 'toekomst,' 'vertrouwen' en 'goed geregeld', gaan bij mij de alarmbellen af.
Tegen die tijd is het fenomeen "pensioen" nog hooguit een herinnering uit een ver, ver verleden.quote:Op woensdag 31 mei 2023 02:14 schreef BaksteenMongool het volgende:
Nou ik ben benieuwd of ik over 40 jaar nog pensioen ontvang
Over 40 jaar woon je verplicht samen met 3 Algerijnen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 02:14 schreef BaksteenMongool het volgende:
Nou ik ben benieuwd of ik over 40 jaar nog pensioen ontvang
quote:Op woensdag 31 mei 2023 06:46 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Over 40 jaar woon je verplicht samen met 3 Algerijnen.
Ben er ook bang voor ja, zal dan de grootste diefstal uit de geschiedenis zijn.quote:Op woensdag 31 mei 2023 06:43 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Tegen die tijd is het fenomeen "pensioen" nog hooguit een herinnering uit een ver, ver verleden.
Algerijnen hebben we nauwelijks in Nederland haha maar tegen die tijd zal alles wel hier zitten inderdaadquote:Op woensdag 31 mei 2023 06:46 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
bij mij is het al zo ver dat ik het omgekeerd leesquote:Op woensdag 31 mei 2023 02:05 schreef Metalfrost het volgende:
Ik heb 0,0 vertrouwen in het kabinet dus als zij dingen roepen als 'toekomst,' 'vertrouwen' en 'goed geregeld', gaan bij mij de alarmbellen af.
quote:Op donderdag 1 juni 2023 10:00 schreef suijkerbuijk het volgende:
Brussel - Het Europees Parlement zet het mes in een goudgerande pensioenregeling voor oud-leden. Om te voorkomen dat de belastingbetaler moet opdraaien voor een gat van ruim 300 miljoen euro, worden betalingen gehalveerd en gaat de pensioenleeftijd van 65 naar 67 jaar
https://www.telegraaf.nl/(...)5%20naar%2067%20jaar.
Helaas achter een pay wal
Mog iemand lid zijn
quote:Het bureau – het dagelijks bestuur van het Europarlement – moest wel ingrijpen tegen het exorbitante pensioenfonds. Zonder te beschikken over een dekking beloofde de pensioenregeling uitkeringen tot wel 6800 euro per maand.
Vroeger werden pensioenen van Europarlementarirs geregeld door de lidstaten. Politici uit arme landen kregen in de praktijk veel minder dan volksvertegenwoordigers uit rijke lidstaten als Nederland en Zweden. Om die reden werd in 1989 een aanvullende pensioenregeling in het leven geroepen. Ook politici uit rijke lidstaten maakten gebruik van de lucratieve regeling. In Nederland gaat het volgens een gelekte lijst om onder anderen oud-ministers Maxime Verhagen, Laurens Jan Brinkhorst en Karla Peijs. Vanwege alle kritiek werd er in 2009 een einde aan gemaakt aan de regeling die het imago van de EU besmeurde.
Op dat moment was al duidelijk dat het pensioenfonds de beloofde gouden bergen niet kon waarmaken. Desondanks garandeerde het Europees Parlement toentertijd dat de royale bedragen uitgekeerd zullen worden. Maar gratis geld bestaat niet. Ook niet in Brussel: het fonds met enkele honderden deelnemers kampt inmiddels met een gat van ruim 300 miljoen euro. Volgend jaar is er waarschijnlijk niet genoeg geld meer om alle bedragen uit te keren.
Schoon schip
De belastingbetaler dreigde op te draaien voor het pensioenschandaal. Uit stukken in handen van De Telegraaf blijkt dat het Europarlement nu voor een deel schoon schip wil maken. Naast de verhoging van de pensioenleeftijd en het halveren van betalingen krijgen oud-Europarlementarirs de kans om met een laatste uitbetaling uit het fonds te stappen.
Ondanks de stevige maatregelen is het noodlijdende pensioenfonds nog steeds niet gered. Er blijft nog altijd een gat van ruim 80 miljoen euro over.
In 2027 dreigt opnieuw een faillissement.
Belastingfiasco
PvdA-Europarlementarir Lara Wolters probeert al jaren te voorkomen dat de belastingbetaler gaat opdraaien voor de luxe strapatsen uit het verleden. De sociaaldemocraat is alles behalve tevreden. „De maatregelen zijn halfbakken en verschuiven het probleem vooral naar een later moment”, zegt Wolters verontwaardigd.
„De kans de belastingbetaler opdraait voor de kosten blijft daarmee ook bestaan en dat is onacceptabel.”
De PvdA-politica vreest bovendien dat het fonds genvesteerd heeft in tabak, wapenbedrijven die clustermunitie maken en belastingparadijzen. Zo’n beetje alles waar het Europarlement fel op tegen is.
„Ik doe een moreel appel op Maxime Verhagen, Laurens Jan Brinkhorst en de andere leden uit het fonds: stap eruit en geef je pensioenrechten op.”
Kort gezegd.quote:
En is Eritrees de voertaalquote:Op woensdag 31 mei 2023 06:46 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |