abonnement Unibet Coolblue
pi_209345097
Hallo,

Ik heb laatst ergens een 2e account geopend wat tegen de regels was, maar omdat het een Bitcoin account was (anoniem) en ik in Duitsland woon (dynamische IP-adressen, dus elke keer als je de router opnieuw opstart een nieuw IP-adres) en ik het ook nog eens op een andere laptop deed dacht ik dat ik nooit te pakken zou zijn. Toch hebben ze me gesnapt en mijn 2e account gesloten.
Ik vraag me dus echt af hoe dit kon.....het enige wat ik me zou kunnen bedenken is dat ze op de een of andere manier hebben kunnen zien dat ik vanaf dezelfde router surf als bij het 1e account. Zeer ver gezocht want er zat ook nog eens een maand tussen de 2 accounts in.....maar dit is het enige wat ik kan bedenken.

Dus mijn vraag: kan een website zien met welke router je hun site bezoekt?
pi_209345122
Nee.
De verklaring is wsch simpeler, zoals cookies, misschien had je toch (weer) het zelfde ip, of heb je zelf identificerende data gelekt.
pi_209345364
Ze zien het apparaat dat je gebruikt (maar dus niet de router), de browser, je locatie, een overzicht van alle IP-adressen die je hebt gehad, vergelijkbare activiteit.

Wat jij eigenlijk doet is een andere jas aantrekken en denken dat je dan niet meer herkend wordt.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_209345412
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 03:22 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ze zien het apparaat dat je gebruikt (maar dus niet de router), de browser, je locatie, een overzicht van alle IP-adressen die je hebt gehad, vergelijkbare activiteit.

Wat jij eigenlijk doet is een andere jas aantrekken en denken dat je dan niet meer herkend wordt.
Dus elke website die ik bezoek, kan al mijn gebruikte IP-adressen (niet alleen van die sessie maar van maanden terug) zien? Weet je dat echt zeker? Wat is dan eigenlijk het voordeel van dynamische IP-adressen?
Voor de duidelijkheid: je bedoelt dus alle IP-adresse van de router, niet van de laptop/browser he?
En waarom is het me dan in het verleden 99 van de 100 keer wel gelukt bij sites om een 2e bitcoin account aan te maken zonder betrapt te worden?
pi_209345416
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 01:05 schreef Farenji het volgende:
Nee.
De verklaring is wsch simpeler, zoals cookies, misschien had je toch (weer) het zelfde ip, of heb je zelf identificerende data gelekt.
Cookies kan niet want andere (net nieuwe) laptop en zelfde IP kan ook niet want ik check dat altijd, ik wil zelfs niet een IP die er enigszins op lijkt en restart mijn router net zovaak tot ik die heb.
Identificerende data, ik zou het niet weten, enige wat je hoefde te registreren op die site was een emailadres en uiteraard was die anders.
pi_209348534
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 04:23 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Cookies kan niet want andere (net nieuwe) laptop en zelfde IP kan ook niet want ik check dat altijd, ik wil zelfs niet een IP die er enigszins op lijkt en restart mijn router net zovaak tot ik die heb.
Identificerende data, ik zou het niet weten, enige wat je hoefde te registreren op die site was een emailadres en uiteraard was die anders.
En al zouden ze het IP-adres of de router kunnen identificeren: Dat zegt nog niets over dezelfde gebruiker. Binnen een bedrijf met 100 man, lijkt ook iedereen hetzelfde IP-adres en dezelfde router te hebben. Dat zou een vrij slecht criterium met heel veel false positives zijn.

Ik denk eerder dat je ergens een fout gemaakt hebt, een identiek adres of telefoonnummer opgegeven hebt of toch via cookies van al dan niet een derde partij.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209348600
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 04:20 schreef ThijsTH het volgende:
Wat is dan eigenlijk het voordeel van dynamische IP-adressen?
Dat is vooral makkelijker voor de provider. Het is niet bedoeld als privacy feature. Als je dat wil, gebruik dan een vpn. Maar realiseer je dat het moeilijk is om echt anoniem te zijn en te blijven op internet.
  woensdag 31 mei 2023 @ 14:19:51 #8
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_209349341
Waarschijnlijk via browser fingerprinting:

https://www.consumentenbo(...)owser-fingerprinting
pi_209349608
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 13:19 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dat is vooral makkelijker voor de provider. Het is niet bedoeld als privacy feature. Als je dat wil, gebruik dan een vpn. Maar realiseer je dat het moeilijk is om echt anoniem te zijn en te blijven op internet.
VPN is vaak ook al niet toegestaan en bovendien heel makkelijk te detecteren helaas, geen optie voo rmij.
pi_209349623
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 14:19 schreef versterker het volgende:
Waarschijnlijk via browser fingerprinting:

https://www.consumentenbo(...)owser-fingerprinting
Ook als het op een volledig nieuwe laptop is waar ik nooit die website heb geopend? Want dat was het geval.
pi_209349635
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 14:19 schreef versterker het volgende:
Waarschijnlijk via browser fingerprinting:

https://www.consumentenbo(...)owser-fingerprinting
Bij een compleet nieuwe laptop?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209349659
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 13:14 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
En al zouden ze het IP-adres of de router kunnen identificeren: Dat zegt nog niets over dezelfde gebruiker. Binnen een bedrijf met 100 man, lijkt ook iedereen hetzelfde IP-adres en dezelfde router te hebben. Dat zou een vrij slecht criterium met heel veel false positives zijn.

Ik denk eerder dat je ergens een fout gemaakt hebt, een identiek adres of telefoonnummer opgegeven hebt of toch via cookies van al dan niet een derde partij.
Dat bovenste klopt helemaal. Echter is dit niet een net bedrijf die je alleen pakt het als het onomstotelijk vaststaat dat jij het alleen kan zijn. Dit gaat om een louche gokbedrijf met een licentie op Curacao waar de grootste bandieten zitten. Ik kwam daar pas later achter overigens, anders was ik er niet eens aan begonnen.

Dat onderste zeker niet. Zoals ik al zei: brand new laptop, nieuw IP, andere email, geen enkele browserhistorie los van het aanmaken van m'n emailadres en al helemaal geen telefoonnummer. Letterlijk enige wat zelfde was, was de router en uiteraard de provider.
pi_209349718
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 14:46 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Ook als het op een volledig nieuwe laptop is waar ik nooit die website heb geopend? Want dat was het geval.
Maar wel zat andere websites. Je eigen email etc. allemaal dingen die worden opgeslagen en gebruikt.
pi_209349731
nvm
pi_209349782
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 13:19 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dat is vooral makkelijker voor de provider. Het is niet bedoeld als privacy feature. Als je dat wil, gebruik dan een vpn. Maar realiseer je dat het moeilijk is om echt anoniem te zijn en te blijven op internet.
Overigens is VPN allesbehalve privacy vriendelijk. Er zijn talloze manieren om ondanks een VPN het "real IP-adres" te achterhalen en daar heb je niet eens dure software voor nodig.
Het enige waar VPN goed voor is, is om bijv tv shows uit andere landen te kunnen kijken maar als je echt je identiteit wil verbergen dan heb je er niks aan.
pi_209349841
Misschien even slim om te vertellen welke website / service dit was?
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_209349850
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 14:49 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Dat bovenste klopt helemaal. Echter is dit niet een net bedrijf die je alleen pakt het als het onomstotelijk vaststaat dat jij het alleen kan zijn. Dit gaat om een louche gokbedrijf met een licentie op Curacao waar de grootste bandieten zitten. Ik kwam daar pas later achter overigens, anders was ik er niet eens aan begonnen.

Dan nog. Als je filtert op dezelfde router, zou dat heel veel klanten kosten: loggen er toevallig 2 klanten vanuit hetzelfde internetcafe in: klant kwijt. Loggen toevallig twee klanten vanaf een publieke hotspot op een vliegveld, cafe, restaurant whatever in: klanten kwijt, ook al zit er maanden tussen. Zitten er toevallig 2 mensen binnen hetzelfde bedrijf op deze site (mond-tot-mond-reclame, altijd belangrijk): klant kwijt. Krijgt toevallig iemand het dynamische ip-adres van een andere gebruiker toegewezen: klant kwijt.
Ook louche bedrijven moeten klanten behouden.

quote:
Dat onderste zeker niet. Zoals ik al zei: brand new laptop, nieuw IP, andere email, geen enkele browserhistorie los van het aanmaken van m'n emailadres en al helemaal geen telefoonnummer. Letterlijk enige wat zelfde was, was de router en uiteraard de provider.
Ook niet ergens via een authentication service (facebook of google sign on o.i.d.) ingelogd geweest?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209349853
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 15:07 schreef eudaemonia het volgende:
Misschien even slim om te vertellen welke website / service dit was?
coinplay.com

Maar zal niemand iets zeggen.
pi_209349866
Nee, niet via een andere service zoals Facebook ofzo ergens ingelogd geweest.
pi_209349869
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 14:46 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Ook als het op een volledig nieuwe laptop is waar ik nooit die website heb geopend? Want dat was het geval.
Google fingerprinting, addsense, facebook trackers, amp links, zou zoveel kunnen zijn.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_209349886
Maar goed, om te concluderen: het antwoord op mijn hoofdvraag is dus dat ze NIET kunnen zien welke router (bijv productnummer of merktype) je gebruikt. Enkel en alleen de provider en de laptop waarvan je surft. Fijn om te weten.
pi_209350161
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 15:03 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Overigens is VPN allesbehalve privacy vriendelijk. Er zijn talloze manieren om ondanks een VPN het "real IP-adres" te achterhalen en daar heb je niet eens dure software voor nodig.
Het enige waar VPN goed voor is, is om bijv tv shows uit andere landen te kunnen kijken maar als je echt je identiteit wil verbergen dan heb je er niks aan.
Je praat onzin, maar laat maar zitten verder. Succes met je bitcoin.
  woensdag 31 mei 2023 @ 19:07:35 #23
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_209352260
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 15:12 schreef ThijsTH het volgende:
Maar goed, om te concluderen: het antwoord op mijn hoofdvraag is dus dat ze NIET kunnen zien welke router (bijv productnummer of merktype) je gebruikt. Enkel en alleen de provider en de laptop waarvan je surft. Fijn om te weten.
Mits je geen software/plug-ins van die site hebt geïnstalleerd.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_209353406
Overigens geeft je browserheader ook veel info weer.

Zien wat de jouwe weergeeft?
Ga naar onderstaande site; klik op proceed en dan kan je ergens op -browserheaders- klikken.
En zie :P
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')