abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209345070
Ik heb houten kozijnen en ik zie rondom de kozijnen (waar het tegen de pleisterwerk aanzit) dit

(klik om. te vergroten)

Een kier van zeg 1mm breed in het midden. En als ik mijn hand ervoor houd. Dan voel ik zeer lichtjes tocht. Kan dit van buitenaf komen of de spouw?
Ik wil het dichten maar kan dit gewoon met houtvulmiddel. Of moet ik iets anders gebruiken dat met het hout kan meewerken?
pi_209345077
Acrylkit ?
pi_209345089
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 00:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
Acrylkit ?
Ik weet niet wat dat is. Is dat verf?
pi_209345099
dit werkt top, of een ander merk kit.

geen siliconen kit gebruiken
pi_209345385
Afkitten. Of plak er ducttape voor. Zelfde effect.
Google is your friend, abuse your friends
pi_209346709
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 00:49 schreef Gunnter het volgende:

[..]
Ik weet niet wat dat is. Is dat verf?
Als je niet weet wat kit is zou ik iemand vragen om te kitten, anders wordt het een enorme smeerboel
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 31 mei 2023 @ 13:32:02 #7
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_209348779
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 09:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Als je niet weet wat kit is zou ik iemand vragen om te kitten, anders wordt het een enorme smeerboel
Acrylaatkit is redelijk vergevend. Ook zonder ervaring kun je dat wel netjes krijgen. Youtube tutorial volgen, en proberen. Alles wat niet komt de de plek waar je het wil hebben, kun je met een natte doek weer wegpoetsen.

(beglazingskit en siliconenkit daarentegen zou ik als beginner niet zomaar aan beginnen; dat is aanzienlijk lastiger)
pi_209348899
Kan ik ook bison beglazingskit gebruiken? Dat heb ik nog wel thuis. Anders moet ik even langs de bouwmarkt.
pi_209349318
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 13:39 schreef Gunnter het volgende:
Kan ik ook bison beglazingskit gebruiken? Dat heb ik nog wel thuis. Anders moet ik even langs de bouwmarkt.
Nee, dat is waarschijnlijk een kit op basis van siliconen?

Dat is lastig te verwerken en je kan er niet overheen schilderen als het zou moeten.

Acrylkit / Acrylaatkit is veel makkelijker te verwerken en overschilderbaar.
Ik heb er een schaaltje schoon water bij staan om de vinger waarmee je afstrijkt goed nat te houden en een paar oude (schone) doeken om vingers tussendoor aan af te vegen.

Als je gaat kitten, sowieso de ondergrond goed vetvrij maken en losse schilfers en andere rommel verwijderen, anders ligt de kit (gedeeltelijk) na een paar jaar zo weer op de grond.
Maak de opening in de tuit ook niet te groot, met een kleine opening kan je de kit makkelijker diep in de kier krijgen dan met een grote opening. Groter maken kan altijd nog, kleiner maken is ingewikkelder ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door TheFreshPrince op 31-05-2023 14:24:10 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')