abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209333079
Ik heb een vraag of het veilig is om een volledig voorgekookte kant en klare maaltijd in een bain marie met gastronormbakken op te warmen in plaats van een hete lucht oven of magnetron. Het was niet echt warm en zeker ook niet echt lekker. Volgens het beschrijving van GGD dat je volledig maaltijd niet in een au bain marie mag opwarmen, maar warm houden. Bain marie is alleen geschikt voor sauzen, chocolade en roerei.
pi_209333161
als het heet genoeg wordt, is het goed. moet kunnen lijkt me, maar duurt dan wel effe
pi_209333191
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 23:16 schreef pokkerdepok het volgende:
als het heet genoeg wordt, is het goed. moet kunnen lijkt me, maar duurt dan wel effe
Ja, lijkt mij ook, maar ik weet niet hoe lang dat warm wordt. Ik gok op 1 uur of zoiets?
pi_209333199
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 23:19 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Ja, lijkt mij ook, maar ik weet niet hoe lang dat warm wordt. Ik gok op 1 uur of zoiets?
korter denk ik... maar geen idee. misschien moet je zo'n vlees thermometer aanschaffen, kan je checken.
pi_209333227
We gebruiken nog wel eens een buffetboer en dat komt in chafing dishes (rechauds) met brandgel. Vullen met heet water en twee uur voor etenstijd aanzetten. Het eten is dan wel door en door verhit.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_209333422
Beter neem je een slowcooker.
Google is your friend, abuse your friends
pi_209334151
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 23:24 schreef Jordy-B het volgende:
We gebruiken nog wel eens een buffetboer en dat komt in chafing dishes (rechauds) met brandgel. Vullen met heet water en twee uur voor etenstijd aanzetten. Het eten is dan wel door en door verhit.
Een buffetboer die de zooi hier koud komt brengen mag het spul weer meenemen.

OT: het opwarmen via de bain marie is niet de bedoeling omdat het niet snel genoeg gaat. Daardoor kunnen bacteriën zich makkelijker vormen. Zal in veel gevallen niet echt een groot probleem zijn, maar dat is wel de reden dat ze het er op zetten.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2023 02:24:04 ]
  dinsdag 30 mei 2023 @ 07:46:18 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209334742
Moet je het zelf opwarmen of doet iemand dat voor jou?
The love you take is equal to the love you make.
pi_209334856
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 23:04 schreef Misrer1972 het volgende:
Ik heb een vraag of het veilig is om een volledig voorgekookte kant en klare maaltijd in een bain marie met gastronormbakken op te warmen in plaats van een hete lucht oven of magnetron. Het was niet echt warm en zeker ook niet echt lekker. Volgens het beschrijving van GGD dat je volledig maaltijd niet in een au bain marie mag opwarmen, maar warm houden. Bain marie is alleen geschikt voor sauzen, chocolade en roerei.
Sommige kant en klaar maaltijden kunnen inderdaad au bain marie bereid worden.
AH geeft het in ieder geval aan voor hun stampot andijvie: https://www.ah.nl/product(...)se-stamppot-andijvie

Wel duurt de bereiding dan een stuk langer (dan in een magnetron) en moet de temperatuur van het water hoog genoeg zijn:
Au bain-marie: plaats de gesloten verpakking in een pan (zonder deksel) met kokend water. Houd het water tegen de kook aan en verwarm de stamppot ca. 25 minuten. Roer goed door.

[ Bericht 1% gewijzigd door simonblue op 30-05-2023 08:23:25 ]
pi_209334979
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 02:21 schreef PS. het volgende:

[..]
Een buffetboer die de zooi hier koud komt brengen mag het spul weer meenemen.

Ik neem aan dat ze koud aanleveren, omdat ze door heel Nederland rijden. Het gegaarde eten komt keurig geseald binnen en is door-en-door warm rond etenstijd.

We hebben nog geen problemen met de voedselveiligheid gehad. We lopen er eerder tegenaan dat sommige vleessoorten wat overgaar zijn. We vriezen in wat er overblijft en zelfs daar zijn we niet tegen problemen aangelopen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator / Miss SHO woensdag 31 mei 2023 @ 21:37:09 #11
22592 crew  Ole
pi_209354702
Kokend water in de au bain marie. Met alleen de au bain marie lijkt me niet verstandig. In de (zorg) horeca wordt het eten inderdaad eerst in de oven goed heet gemaakt.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO woensdag 31 mei 2023 @ 21:38:20 #12
22592 crew  Ole
pi_209354731
Tenzij je al gare rookworst/ hotdogs e.d. opwarmt
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_209358851
De bami van een lokale maaltijdenproducent was altijd mijn guilty pleasure (totdat hij het receptuur weer voor de 40e x had veranderd). Die warme ik altijd au bain marie op omdat ik geen magnetron heb. Smaak was altijd goed en ik leef nog steeds. Het duurt alleen wel lang voordat het dan klaar is (lees half uur).
Uitvinder van de biersmiley.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')