abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209330840
Hallo

Dit weekend begonnen om de oude keuken eruit te halen en morgen spullen halen om de stopcontacten en wateraansluitingen voor te bereiden. Nou is dit niet zo gek veel werk aangezien het meeste de zelfde plek hebben of iets opgeschoven moeten worden en het in een gipsmuur zit.

Nu heb ik met 2 stopcontacten er niet aan gedacht dat het in een betonnen muur zit en op de tekening van de leverancier staat dat alles inbouw moet zijn.

Nu heb ik nog niet gekregen wat de daadwerkelijke dieptes zijn van de kast met de combimagnetron, maar voel me er niet compleet gerust bij.

Is dit op te lossen met een opbouw wcd?

Zo nee, iemand ervaring hier mee of een gouden tip?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  Moderator maandag 29 mei 2023 @ 20:08:40 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209330888
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2023 20:05 schreef spierbal het volgende:
Hallo

Dit weekend begonnen om de oude keuken eruit te halen en morgen spullen halen om de stopcontacten en wateraansluitingen voor te bereiden. Nou is dit niet zo gek veel werk aangezien het meeste de zelfde plek hebben of iets opgeschoven moeten worden en het in een gipsmuur zit.

Nu heb ik met 2 stopcontacten er niet aan gedacht dat het in een betonnen muur zit en op de tekening van de leverancier staat dat alles inbouw moet zijn.

Nu heb ik nog niet gekregen wat de daadwerkelijke dieptes zijn van de kast met de combimagnetron, maar voel me er niet compleet gerust bij.

Is dit op te lossen met een opbouw wcd?

Zo nee, iemand ervaring hier mee of een gouden tip?
Nou, de gouden tip is om de keuken iets dieper te maken denk ik, maar daar ben je nu uiteraard te laat mee. Volgens mij is de standaard diepte 60cm, en wij hebben hier overal 65cm. Dan komen je kastjes uiteraard ook iets naar voren, maar daardoor ontstaat er ruimte tussen de wand en en de achterkant van de kastjes.

Plus dat 5cm dieper werkblad een wereld van verschil maakt in gebruiksgemak. Maar, dat is nu wat te laat.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 29 mei 2023 @ 20:13:30 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_209330977
Stopcontacten mogen sowieso al niet direct achter het apparaat of toestel zitten, maar altijd er onder of erboven.
Denk dat je het stopcontact toch echt moet verplaatsen.
  maandag 29 mei 2023 @ 20:27:21 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209331175
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 20:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nou, de gouden tip is om de keuken iets dieper te maken denk ik, maar daar ben je nu uiteraard te laat mee. Volgens mij is de standaard diepte 60cm, en wij hebben hier overal 65cm. Dan komen je kastjes uiteraard ook iets naar voren, maar daardoor ontstaat er ruimte tussen de wand en en de achterkant van de kastjes.

Plus dat 5cm dieper werkblad een wereld van verschil maakt in gebruiksgemak. Maar, dat is nu wat te laat.
Eens, wij hebben een blad van 75cm diep. In een volgende keuken doen we dat 100% weer zo.
Resistance is futile.
  maandag 29 mei 2023 @ 20:28:07 #5
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209331195
Kan je de leiding niet infrezen? Valt heel erg mee om zelf te doen.
Resistance is futile.
pi_209332488
Ik gooi de wcds altijd los onder de keuken. Dat werkt veel makkelijker dan in de achterwand, trek je gewoon even t wcd naar je toe om de stekker in/uit te halen.
Even de keukenzaak bellen of ze dat goed vinden.
pi_209334764
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 20:13 schreef Vonkenboer het volgende:
Stopcontacten mogen sowieso al niet direct achter het apparaat of toestel zitten, maar altijd er onder of erboven.
Denk dat je het stopcontact toch echt moet verplaatsen.
Zit er niet achter, de oven begint op 90 cm en de contactdoos staat op 170cm in getekend.

Nu heb ik even wat verder in de specs gekeken van ook de apparatuur en de stekker is 1,5m lang. Dit zou betekenen dat ik ook een wcd thv de keuken plint zou kunnen monteren

quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 22:14 schreef Makrolon het volgende:
Ik gooi de wcds altijd los onder de keuken. Dat werkt veel makkelijker dan in de achterwand, trek je gewoon even t wcd naar je toe om de stekker in/uit te halen.
Even de keukenzaak bellen of ze dat goed vinden.
Is het voor de keukenzaak niet alleen van belang dat zei de meubels zo kunnen neer zetten als zij hebben voorgeschreven?

quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 20:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nou, de gouden tip is om de keuken iets dieper te maken denk ik, maar daar ben je nu uiteraard te laat mee. Volgens mij is de standaard diepte 60cm, en wij hebben hier overal 65cm. Dan komen je kastjes uiteraard ook iets naar voren, maar daardoor ontstaat er ruimte tussen de wand en en de achterkant van de kastjes.

Plus dat 5cm dieper werkblad een wereld van verschil maakt in gebruiksgemak. Maar, dat is nu wat te laat.
Ja dit is zo gekomen om nog een bruikbare hoekkast te kunnen krijgen. Op dat moment niet over nagedacht.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_209334766
-

[ Bericht 100% gewijzigd door spierbal op 30-05-2023 07:52:28 ]
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')