abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209329641
In hoeverre gaat jouw woonplezier vergald worden door lastige en klagende buren en je de neiging krijgt om ook maar eens een rijdende rechter in te schakelen? Hoever gaat jouw tolerantie? Ik sta sowieso aan de andere kant, klaag nooit en moet er niet aan denken dat mijn buren over mij zouden gaan klagen. Toch was er vorige week een klein dingetje, ik hoorde ineens een raar gekraak, alsof er een schuttingdeur open stond te piepen en ik zocht waar dat geluid vandaan kwam..bleek een uit zijn kluiten gewassen lijsterbesboom die tegen de schutting van de buren stond te schuren. Ik vond er een oplossing voor, en dochter trok er een trekriem omheen. De boom is inmiddels na jaren ongeveer 5 meter hoog geworden en prachtig in de herfst met rooie trossen besjes, vogels vliegen in en uit. Na het moment dat mijn dochter bezig was de boom te snoeren met een riem stond de buurman voor de deur, hij kwam net klagen over het geluid (super irritant) en was net te laat, we hadden het al opgelost. Toch wil ie eigenlijk dat ik een flinke bosmaaier door mijn tuin laat razen en de hele boel weer een kiezeltuin laat worden. Ja, buurman, ben er mee bezig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Firuze60 op 29-05-2023 18:34:14 ]
  Spellchecker maandag 29 mei 2023 @ 18:34:38 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209329700
Boom snoeien oke.


Jouw tuin aanpassen?
Kiezeltuin?!

Wtf. Niet.
pi_209329716
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 18:34 schreef maily het volgende:
Boom snoeien oke.

Jouw tuin aanpassen?
Kiezeltuin?!

Wtf. Niet.
Die boom neemt geen enkele zon weg van buurman, staat aan de noordkant.
pi_209329727
Geef hem een ram voor zijn harses. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_209329735
Boom zo kort op de erf afscheiding mag dat wel?

En schaduw is 1 ding, vallende bessen zijn ronduit kut te noemen
pi_209329739
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 18:26 schreef Firuze60 het volgende:
Toch wil ie eigenlijk dat ik een flinke bosmaaier door mijn tuin laat razen en de hele boel weer een kiezeltuin laat worden.
Waarom?
pi_209329756
quote:
16s.gif Op maandag 29 mei 2023 18:38 schreef FlippingCoin het volgende:
Geef hem een ram voor zijn harses. :')
HAHAHAHAHAHAHA, hij heeft een bilbaoboom van 8 meter in zijn voortuin, die ik superprachtig vind, groeide regelmatig met takken ver over mijn voortuin. Zijn zonen heb ik ooit gezegd, nooit omkappen die boom.
pi_209329764
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 18:39 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Boom zo kort op de erf afscheiding mag dat wel?

En schaduw is 1 ding, vallende bessen zijn ronduit kut te noemen
Nee, zijn boom in mijn voortuin dan ook niet, maar ik vind die boom prachtig.
pi_209329790
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 18:43 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee, zijn boom in mijn voortuin dan ook niet, maar ik vind die boom prachtig.
In mijn woonplaats is het dacht ik 1.5 of 2 meter, takken zijn langer maar dan mag het gewoon, dus zou kunnen dat die boom wel mag maar jou boom niet
pi_209329795
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 18:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Waarom?
Er groeit ook een losgeslagen gezonde braamstruik :@
pi_209329813
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 18:46 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Er groeit ook een losgeslagen gezonde braamstruik :@
Een beetje snoeien dan en klaar toch? Of mis ik wat?
pi_209329835
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 18:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Een beetje snoeien dan en klaar toch? Of mis ik wat?
Ja, was het maar waar, de braam is twee jaar geleden volledig teruggesnoeid en keihard terug gekomen nadat ik dus twee zomers lang alles liet groeien.
pi_209329854
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 18:52 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, was het maar waar, de braam is twee jaar geleden volledig teruggesnoeid en keihard terug gekomen nadat ik dus twee zomers lang alles liet groeien.
Oftewel: je weet wat je te doen staat nu 🙂
pi_209329884
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 18:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Oftewel: je weet wat je te doen staat nu 🙂
Ja, in zoverre dat ik hoop er een oplossing voor te vinden, mijn oude tuinman heeft te weinig tijd (die denkt ook, jesus, wat een ellende) en via hem een andere tuinman heb gekregen.
pi_209329970
https://nl.wikipedia.org/wiki/Japanse_notenboom

Deze boom in de voortuin, ook al is het van de buren, zou ik nooit eisen om te laten kappen, zelfs op minder dan een meter van de erfgrens en staat op het zuiden tov mijn huis. Ik houd heel veel van bomen en de uitgezaaide en uit de kluitengewassen lijsterbesboom is ooit een loot geweest van gekapte bomen drie huizen verder.
pi_209331110
Als je zo al met elkaar omgaat, succes in de toekomst! :Y

Ben ik blij dat ik eigenlijk altijd goede buren heb gehad en nog steeds heb. Kan tot in de late uurtjes keiharde muziek draaien en niemand heeft er last van, en hebben we wel last van elkaar (wat nog niet is voorgekomen) dan spreken we elkaar normaal aan en of zetten we het in de app (van jongens, houdt er even rekening mee dat tussen dan en dan dit gebeurd... etc..)

Maar goed, makkelijk praten voor mij dus...

Maar sterkte met je buren!
Just say hi!
  maandag 29 mei 2023 @ 21:02:36 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209331632
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 20:21 schreef Chandler het volgende:
Als je zo al met elkaar omgaat, succes in de toekomst! :Y

Ben ik blij dat ik eigenlijk altijd goede buren heb gehad en nog steeds heb. Kan tot in de late uurtjes keiharde muziek draaien en niemand heeft er last van, en hebben we wel last van elkaar (wat nog niet is voorgekomen) dan spreken we elkaar normaal aan en of zetten we het in de app (van jongens, houdt er even rekening mee dat tussen dan en dan dit gebeurd... etc..)

Maar goed, makkelijk praten voor mij dus...

Maar sterkte met je buren!
Volgens mij heeft TS amper problemen met haar buurman.
The love you take is equal to the love you make.
pi_209331650
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 21:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Volgens mij heeft TS amper problemen met haar buurman.
Dat zal, verneem ik niet uit het verhaal. :)
Just say hi!
  maandag 29 mei 2023 @ 21:06:50 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209331665
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 21:05 schreef Chandler het volgende:

[..]
Dat zal, verneem ik niet uit het verhaal. :)
Beter lezen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_209331775
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 21:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Beter lezen.
Done! Hij bevind zich aan de andere kant maar toch was er een dingetje..

Ok. Ik weet genoeg. ! :)
Just say hi!
pi_209333391
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 21:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Beter lezen.
Inderdaad, vanuit hier geen enkel probleem met mijn buurman. Die heeft al vijf jaar lang vlak onder mijn slaapkamerraam op zijn uitgebouwd dak van de bijkeuken twee giga buitenunits airco's staan die als een koelkast in warme nachten om het uur aanslaan met herrie. Nooit over geklaagd. Dus zodra buurman serieus gaat klagen over mijn doorgegroeide lijsterbesboom ga ik pas echt tekeer.

[ Bericht 16% gewijzigd door Firuze60 op 30-05-2023 00:13:51 ]
  dinsdag 30 mei 2023 @ 07:41:31 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209334720
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 23:47 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Inderdaad, vanuit hier geen enkel probleem met mijn buurman. Die heeft al vijf jaar lang vlak onder mijn slaapkamerraam op zijn uitgebouwd dak van de bijkeuken twee giga buitenunits airco's staan die als een koelkast in warme nachten om het uur aanslaan met herrie. Nooit over geklaagd. Dus zodra buurman serieus gaat klagen over mijn doorgegroeide lijsterbesboom ga ik pas echt tekeer.
Als je last hebt van die units, dan had je daar direct wat over moeten zeggen.

Persoonlijk vind ik het niet kloppen als je daar pas over ‘tekeer zou gaan’ als hij zou beginnen over een boom op jouw terrein.
The love you take is equal to the love you make.
pi_209337153
Tja het is geven en nemen. Ik ben vrij makkelijk dus ik ga meestal wel akkoord met wat de buren willen, laatst bijv. een nieuwe schutting in de voortuin en dan krijg je natuurlijk discussies over kleur enzo maar dat maakt me echt geen zak uit tenzij ze met een roze schutting komen.

Gelukkig heb ik een vrijstaand huis wat het lijkt me wel kut als je buren hebt die veel lawaai maken op momenten dat jij rust wilt. Zeker met kinderen en gehorige oude woningen...
Facts don't care about your feelings
pi_209339438
Mijn buren wonen er nog niet eens en ik ben ze nu al zat
Ze kochten meer dan een jaar geleden het huis hiernaast en sindsdien zit ik dagelijks in de herrie,
Ze zijn al een jaar met een soort help mijn man is klusser project bezig en dat schiet maar niet op.
De puincontainer die maandenlang voor mijn deur stond ipv voor hun eigen deur, boren, kloppen, puin breken, het klapperende zeil vd achter gevel die de hele winter open lag het houdt maar niet op maar mijn geduld is wel op aan het raken.

Het einde van hun verbouwing lijkt ook nog niet in zicht en er wordt maar matig tot niet gecomminiceerd over wat ze doen en welke overlast het nu weer gaat geven

Verder is het een heel rustig straatje, je hoort nooit iets of iemand.
dus valt het lawaai vd buren extra op.

Het is lastig want hoeveel blijf je pikken en wanneer ga je ze er op aan spreken?
pi_209340518
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:10 schreef ZanneG het volgende:
Mijn buren wonen er nog niet eens en ik ben ze nu al zat
Ze kochten meer dan een jaar geleden het huis hiernaast en sindsdien zit ik dagelijks in de herrie,
Ze zijn al een jaar met een soort help mijn man is klusser project bezig en dat schiet maar niet op.
De puincontainer die maandenlang voor mijn deur stond ipv voor hun eigen deur, boren, kloppen, puin breken, het klapperende zeil vd achter gevel die de hele winter open lag het houdt maar niet op maar mijn geduld is wel op aan het raken.

Het einde van hun verbouwing lijkt ook nog niet in zicht en er wordt maar matig tot niet gecomminiceerd over wat ze doen en welke overlast het nu weer gaat geven

Verder is het een heel rustig straatje, je hoort nooit iets of iemand.
dus valt het lawaai vd buren extra op.

Het is lastig want hoeveel blijf je pikken en wanneer ga je ze er op aan spreken?
Het plaatsen van een container op de openbare weg is vergunningsplichtig in de meeste gemeentes en mag vaak maar 2 weken blijven staan. Maar ja, dan weet je zeker dat je zelf ook een keer gezeik gaat krijgen. Wij hadden een etterbak in de straat die bij elke verbouwing de gemeente belde, nooit geweten wie het was maar de hele straat had er last van.
pi_209340588
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:52 schreef Managarm het volgende:

[..]
Het plaatsen van een container op de openbare weg is vergunningsplichtig in de meeste gemeentes en mag vaak maar 2 weken blijven staan. Maar ja, dan weet je zeker dat je zelf ook een keer gezeik gaat krijgen. Wij hadden een etterbak in de straat die bij elke verbouwing de gemeente belde, nooit geweten wie het was maar de hele straat had er last van.
Die container stond in het parkeervak. Dan staat die niet op de weg en dat mag denk ik zonder vergunning?
Ik ben dan ook niet iemand die de gemeente gaat bellen over vergunningen hoor..

Hij stond alleen steeds voor mijn deur ipv voor hun eigen deur, de container werd een aantal keer geleegd en een andere werd daar dan weer opnieuw terug gezet, na de 4x ofzo en weken verder heb ik gevraagd of dat die ook voor hun eigen deur kan staan, ze zijn er niet eens.

Volgens hun was dat lastig want ze wonen er immers niet, en hebben dus geen idee wanneer die container precies wordt omgewisseld.

Je wilt met je nieuwe buren ook geen geruzie en gedoe dus slik je veel, maar irritant is het allemaal wel.
pi_209340622
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:56 schreef ZanneG het volgende:

[..]
Die container stond in het parkeervak. Dan staat die niet op de weg en dat mag denk ik zonder vergunning?
Ik ben dan ook niet iemand die de gemeente gaat bellen over vergunningen hoor..

Hij stond alleen steeds voor mijn deur ipv voor hun eigen deur, de container werd een aantal keer geleegd en een andere werd daar dan weer opnieuw terug gezet, na de 4x ofzo en weken verder heb ik gevraagd of dat die ook voor hun eigen deur kan staan, ze zijn er niet eens.

Volgens hun was dat lastig want ze wonen er immers niet, en hebben dus geen idee wanneer die container precies wordt omgewisseld.

Je wilt met je nieuwe buren ook geen geruzie en gedoe dus slik je veel, maar irritant is het allemaal wel.
Op je eigen parkeerplaats of de gemeentelijke? Maar ja, misschien zijn het later wel hele leuke buren.
pi_209341168
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:59 schreef Managarm het volgende:

[..]
Op je eigen parkeerplaats of de gemeentelijke? Maar ja, misschien zijn het later wel hele leuke buren.
Voor de huizen zijn gemeentelijke parkeerplaatsen, ik weet niet of je daar zonder vergunning een container mag plaatsen? Ik ging er maar van uit dat dat mocht, je wilt je nieuwe buren natuurlijk ook niet verlinken bij de gemeente
of vergunningen wel kloppen
pi_209423048
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 19:39 schreef ZanneG het volgende:

[..]
Voor de huizen zijn gemeentelijke parkeerplaatsen, ik weet niet of je daar zonder vergunning een container mag plaatsen? Ik ging er maar van uit dat dat mocht, je wilt je nieuwe buren natuurlijk ook niet verlinken bij de gemeente
of vergunningen wel kloppen
Volgens mij mag je op de openbare weg zonder vergunning een container tijdelijk plaatsen. Maar wat is tijdelijk?

quote:
De container mag je 8 weken voor je deur laten staan. Dat is meestal ruim voldoende voor een klusproject. Gaat je verbouwproject toch langer duren, dan kun je de huur van de bouwcontainer eenvoudig verlengen. Laat dit ons dan even weten
Hmmm, dus verlenging mag ook, mag je blij om wezen. Als buren dus geen enkel recht.
  woensdag 14 juni 2023 @ 08:18:52 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209505760
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:56 schreef ZanneG het volgende:

[..]
Die container stond in het parkeervak. Dan staat die niet op de weg en dat mag denk ik zonder vergunning?
Ik ben dan ook niet iemand die de gemeente gaat bellen over vergunningen hoor..

Hij stond alleen steeds voor mijn deur ipv voor hun eigen deur, de container werd een aantal keer geleegd en een andere werd daar dan weer opnieuw terug gezet, na de 4x ofzo en weken verder heb ik gevraagd of dat die ook voor hun eigen deur kan staan, ze zijn er niet eens.

Volgens hun was dat lastig want ze wonen er immers niet, en hebben dus geen idee wanneer die container precies wordt omgewisseld.

Je wilt met je nieuwe buren ook geen geruzie en gedoe dus slik je veel, maar irritant is het allemaal wel.
In de meeste gemeentes heb je een vergunning nodig als je een container op de openbare weg wilt plaatsen, een parkeervak of de stoep is ook de openbare weg.
Alleen als je een container op eigen terrein plaatst heb je geen vergunning nodig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209506324
Ik heb nooit problemen met mijn buren. Die met de oprit aan de onze vast zijn toevallig vrienden van mijn vrouw. Dus dat gaat altijd goed.

De buren onder dezelfde kap is een of andere zanger die hier in de regio nogal op de nodige braderieėn en festivalletjes en feesten optreedt en dus ook met regelmaat thuis aan het zingen is. Ik neem aan oefenen. Dat hoor ik dan soms en hoewel ik het kutmuziek vind boeit mij dat niet. Ze zullen mij/ons ook vast horen bij tijd en wijlen.

Beetje leven en laten leven toch. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 14 juni 2023 @ 13:07:59 #32
3542 Gia
User under construction
pi_209508692
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 07:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Als je last hebt van die units, dan had je daar direct wat over moeten zeggen.

Persoonlijk vind ik het niet kloppen als je daar pas over ‘tekeer zou gaan’ als hij zou beginnen over een boom op jouw terrein.
Dat vind ik dus niet. Wij zitten met hetzelfde. Wij klagen nergens over, maar de buurman heeft overal 'last' van.
Zijn laurierkersen groeien ruim een meter over ons slaapkamerterras. Wij hebben daar tegen de muur passiebloem gezet. Toen hij hier was om zijn laurierkersen te snoeien, rukte hij zo de passiebloem van de muur, omdat die in zijn laurierkersen wikkelden. Dat moet hij dus niet nog een keer doen (heb de passiebloem na zijn vertrek weer teruggehangen en doet het prachtig), want dan ga ik wel klagen over zijn laurierkersen. Die dingen staan binnen 50 centimeter van de schutting en mogen, officieel dus, niet hoger worden dan 2 meter.

Hij heeft er ook een handje van dat hij klaagt over overhangende takken, en als wij dan wijzen op zijn overhangende takken dan zegt hij: Maar jullie hebben daar toch geen last van, want jullie hebben er nooit over geklaagd.

Leven en laten leven. Als hij klaagt, hebben wij ook genoeg om over te zeiken.
  woensdag 14 juni 2023 @ 13:29:07 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209508929
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:07 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat vind ik dus niet. Wij zitten met hetzelfde. Wij klagen nergens over, maar de buurman heeft overal 'last' van.
Zijn laurierkersen groeien ruim een meter over ons slaapkamerterras. Wij hebben daar tegen de muur passiebloem gezet. Toen hij hier was om zijn laurierkersen te snoeien, rukte hij zo de passiebloem van de muur, omdat die in zijn laurierkersen wikkelden. Dat moet hij dus niet nog een keer doen (heb de passiebloem na zijn vertrek weer teruggehangen en doet het prachtig), want dan ga ik wel klagen over zijn laurierkersen. Die dingen staan binnen 50 centimeter van de schutting en mogen, officieel dus, niet hoger worden dan 2 meter.

Hij heeft er ook een handje van dat hij klaagt over overhangende takken, en als wij dan wijzen op zijn overhangende takken dan zegt hij: Maar jullie hebben daar toch geen last van, want jullie hebben er nooit over geklaagd.

Leven en laten leven. Als hij klaagt, hebben wij ook genoeg om over te zeiken.
Dus eigenlijk hoop je dat hij gaat klagen, want dan kun je eindelijk je eigen grieven eens kwijt.

8)7
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 14 juni 2023 @ 13:41:40 #34
3542 Gia
User under construction
pi_209509046
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dus eigenlijk hoop je dat hij gaat klagen, want dan kun je eindelijk je eigen grieven eens kwijt.

8)7
Nee, niet dus. Probleem is meer dat hij al over vanalles klaagt. Zelfs al op voorhand. "Wij overwegen een warmtepomp te plaatsen". (voorval uit verleden) Antwoord: "Dat heb ik liever niet, want misschien ga ik daar last van krijgen."
Nu was een warmtepomp niets voor onze oude woning, maar we hebben nu wel een warmtepompboiler.
Met het plaatsen van de airco had hij liever niet dat de buitenunit in de gang tussen de woningen zou komen te staan, dus die hebben we, om hem ter wille te zijn, op het dak van de aanbouw gezet.
En nu heeft hij zelf een buitenunit van het een of ander in zijn deel van de gang gezet. Heb er geen last van, huis is goed geisoleerd, dus klaag er niet over, maar geeft wel aan dat hij wil dat iedereen rekening met hem houdt en andersom gaat hij gewoon zijn gang.

Toen wij hier pas woonden begon hij direct over het onderhoud wat hij weleens aan zijn bijgebouwen moest doen. Dat moest, volgens hem, vanaf onze kant (prima hoor), en om dat mogelijk te houden, moesten wij een strook van 2 meter naast zijn bijgebouwen zodanig vrij houden, dat hij er ten allen tijde bij kan. En dat is dus onzin.
En dat gaat nog een puntje worden, want inmiddels heeft hij langs de hele schutting, 30 meter lang, bijgebouwen geplaatst, met schuine daken aflopend naar onze tuin. Daar op valt uiteraard blad en zooi van de bomen in onze en zijn tuin.

Volgens de wet moet je onderhoud, indien mogelijk, vanaf je eigen grond doen. Alleen als het niet anders kan, mag je gebruik maken van de grond van de buren, als dat mogelijk is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')