abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 29 mei 2023 @ 11:08:54 #1
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_209325666
Edele lieden van DIG, graag ontvang ik jullie visie op mijn casus. ^O^

Op mijn kantoor (ca. 15 m2 groot) heb ik een modem voor WiFi, ik betaal voor het internet 60 euro p/m ex BTW.
Internet heeft een snelheid van max. 50 mbps.

De meeste tijd gebruik ik dit kantoor alleen, af en toe zit mijn compagnon er ook.

Nu zat ik te denken aan het volgende :!
Wat nu als ik een sim-only afsluit (onbeperkt internet, max. 225mbps) en met een (oude) telefoon een hotspot creëer om de internetverbinding te verzorgen. Naar mijn idee is de ruimte niet overdreven groot om dit te laten werken en qua lasten scheelt het bijna de helft... :s)

Zie ik iets gigantisch over het hoofd? Of haal ik hiermee potentieel een probleem binnen die de besparing eigenlijk niet waard is? :R
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_209325680
Zou even de “fair use policy” bekijken in dat soort gevallen. Verder is mijn ervaring dat 4G/5G net iets minder stabiel is, maar voor regulier kantoorwerk zal dat niet zoveel uitmaken.
pi_209325707
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 11:11 schreef Citizen.Erased het volgende:
Zou even de “fair use policy” bekijken in dat soort gevallen. Verder is mijn ervaring dat 4G/5G net iets minder stabiel is, maar voor regulier kantoorwerk zal dat niet zoveel uitmaken.
fair use policy? Is dat er nog steeds?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_209325713
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2023 11:13 schreef HSG het volgende:

[..]
fair use policy? Is dat er nog steeds?
Bij sommige aanbieders wel zover ik weet.

Bij Tele2 moet je na 10 GB per dag bijvoorbeeld weer een actie doen in hun app om er weer 2 GB bij te krijgen. Hoeft voor veel mensen geen probleem te zijn natuurlijk.
  maandag 29 mei 2023 @ 11:30:42 #5
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_209325813
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 11:13 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Bij Tele2 moet je na 10 GB per dag bijvoorbeeld weer een actie doen in hun app om er weer 2 GB bij te krijgen. Hoeft voor veel mensen geen probleem te zijn natuurlijk.
Dat moet makkelijk te doen zijn denk ik, meeste dataverkeer is nu toch mail met enkele bijlagen van een paar MB.
Af en toe een keer wat videos op YT en Netflix, maar dat komt vrij weinig voor.

Dank voor je antwoord, ik zal eens kijken of er wat over te vinden is.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_209325877
quote:

[..]

Bij KPN ook.

Ik heb anderhalf jaar in een vakantiehuis gewoond waarvan ik als internet ook een sim only van KPN met mifi had. Werkte prima, kon er ook mee thuiswerken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_209326098
Hier heb ik het nu een tijdje gedaan, vanwege geen vast internet.
Vast internet is wel stukken fijner en stabieler. In Citrix werken is bijvoorbeeld niet fijn omdat die regelmatig even een paar seconden de verbinding kwijt is. En Teams-vergaderingen op je pc vreten GB's. Dus als je vaak in overleg zit, wordt de fair use policy wel een dingetje. Op een dag met veel vergaderingen, haal ik de 10-15 GB zonder andere gekke dingen te doen.

En met de fair use policy kom je automatisch bij de wat duurdere contracten uit. Met een prijsvechter als Robin Mobile haal je waarschijnlijk het eind van de maand (of de eerste week) niet. Ik zit nu bij KPN omdat die geen beperkingen heeft (behalve dat je af en toe moet reactiveren bij 10 GB), bij de andere providers staat in de kleine lettertjes dat ze contact met je opnemen en zo nodig je contract opzeggen wanneer je excessief data verbruikt.

Als je internet zakelijk gebruikt, kun je het natuurlijk ook van de winst aftrekken. Dus uiteindelijk scheelt het je maar +- 15 euro per maand. Persoonlijk zou me die minimale besparing het gedoe niet waard zijn.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 29 mei 2023 @ 12:22:36 #8
40566 Ericr
Livewrong
pi_209326268
Je betaalt teveel nu. KPN is al een stuk goedkoper voor kleinzakelijke aansluitingen en dan heb je prima snelheden.
pi_209326374
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 12:22 schreef Ericr het volgende:
Je betaalt teveel nu. KPN is al een stuk goedkoper voor kleinzakelijke aansluitingen en dan heb je prima snelheden.
En dat ook.
pi_209327261
60 ex. btw voor 50 Mbit/sec, kolere, ook bij zakelijk internet is dat m.i. gewoon crimineel. Het is niet alsof ze daar feitelijk iets extra's voor doen omdat je toevallig een KvK nummer hebt :')
pi_209328434
quote:

[..]

Bijzonder...als ik een abo met onbeperkt data heb dan verwacht ik ook dat ik onbeperkt aan data kan gebruiken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 29 mei 2023 @ 16:18:10 #12
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_209328446
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 12:22 schreef Ericr het volgende:
Voor ¤ 55 exclusief btw per maand (maandelijks opzegbaar) - dus minder dan TS nu betaald - maar liefst 1GB up/down.

100mb up/down per maand is slechts ¤ 42,50 met een 1-jarig contract.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_209328737
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2023 11:30 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]
Dat moet makkelijk te doen zijn denk ik, meeste dataverkeer is nu toch mail met enkele bijlagen van een paar MB.
Af en toe een keer wat videos op YT en Netflix, maar dat komt vrij weinig voor.

Dank voor je antwoord, ik zal eens kijken of er wat over te vinden is.
YT en Netflix kunnen aardig pijn doen op zo een bundel als je het op je computer doet.
pi_209328966
Zakelijk abonnement bij Ziggo is momenteel trouwens 50% korting gedurende 9 maanden, bij een jaarabonnement. Dan heb je 200 Mb/s voor 45,-/maand exclusief de de korting.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')