abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 februari 2003 @ 19:23:06 #176
3542 Gia
User under construction
pi_8441856
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 16:46 schreef Ms_Furious het volgende:

Op zich moeten dit soort foto's gewoon kunnen zolang die kinderen niet ondeugend in de camera hoeven te kijken en dingen moeten doen die kinderen van die leeftijd niet horen te doen (sexueel opzicht), dan moet het gewoon kunnen. Althans ik vind dat er niks erotisch van die foto's afstraalt.

Daar gaat het niet om. De vraag is of een school dit zomaar mag doen? Hoe zou jij het vinden om gefotografeerd te worden terwijl je net uit bad komt en men zet die foto's op het internet? Heb je geen enkel probleem mee, zolang je maar niet ondeugend in de camera kijkt?

Ook kinderen zijn mensen. Je moet dit met ze overleggen, of ze dat wel willen.

Mijn kinderen zouden het niet willen, in elk geval en ik zou voor hen eisen dat ze verwijderd zouden worden. Je hebt niet zomaar een foto van een ander mens op internet te zetten zonder zijn/haar toestemming. Zeker niet bloot.

pi_8442214
Leuk toch?
pi_8454866
Ik heb de school van mijn zoon schriftelijk toestemming moeten geven voor publicatie van foto's op het internet. Wel zo netjes.

En ja, ze hebben mijn handtekening gekregen.

Omdat dit ook nog eens speciaal onderwijs is kan ik mij voorstellen dat sommige ouders het niet willen hebben.
Hmm. Nu ik het zo schrijf kan ik mij dan niet voorstellen.
Want mij maakt het niet uit waar een kind op school zit. Als ie maar op de juiste plek zit! Maar er zijn ouders die het dus heel erg vinden. Maar dat is een andere discussie

donderdag 13 februari 2003 @ 12:55:23 #179
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_8454952
Grobbenkuiken, hallo
Kdenk dat je nu wel weer wakker bent
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 02:51 schreef jerney het volgende:

[..]

Ja, maar dat is toch wel dubbel?

Het is nog steeds dezelfde onschuldige foto.. niets mis mee, zei je net.

Alleen nu word je ermee geconfronteerd dat volwassen mannen zich waarschijnlijk erbij zitten af te rukken.
Maar de foto op zich.. nog steeds die onschuldige handeling.

pi_8457578
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 12:55 schreef jerney het volgende:
Grobbenkuiken, hallo
Kdenk dat je nu wel weer wakker bent
[..]
Het verschil zit hem wat mij betreft in de context. Zoals je zelf al aangaf is de foto onschuldig, de context waarin de foto geplaatst wordt (een pedo site), maakt dat de foto een ander doel dient.

Even voor de goede orde, persoonlijk ben ik zeer terughoudend met het plaatsen van foto's op het net, juist omdat je weinig tot geen controle hebt over wat er verder met een foto kan gebeuren.

Vanuit die optiek lijkt het mij logisch dat de school toestemming aan de ouders heeft gevraagd, alvorens de foto's op de site te plaatsen. Indien men dat heeft nagelaten, is het fout. Niet zozeer vanwege het feit dat er kinderen zich om staan te kleden, maar vanwege een schending van het portretrecht.

pi_8458228
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 22:20 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Joh, je moest eens weten hoe blij onze eigen fokpedo's zijn met dit soort foto's.
Pedofielen... (n.a.v. nieuws over die site)
Pedofielen [deel 2]

Juist dit soort foto's zijn geliefd bij de niet praktizerende pedo.

PARDON???!!!!! Als je er maar wel even bij vermeldt dat de topicstarter van het eerste deel ab-so-luut geen pedo is! Daar heb ik nl een mening over kunnen creeeren. Maar idd, laat de pedo's (ze zaten er wel) uit het topic maar niet merken dat deze foto's hier staan. Maar al geilen ze op deze foto's, wat dan nog? Dan mag je sowieso iedereen in Nederland verplichten zo'n grote Afghaanse jurk aan te trekken....

Qua pedo denk ik, das wel erg vergezocht, maar ik vind toch wel dat de privacy van die kinderen een klein beetje is geschonden. oke, ze zijn erg jong maar als ik me nu ergens sta om te kleden en er zouden foto's worden gemaakt... dat had ik niet gepikt, al helemaal niet als ze op de website zouden worden geplaatst.

pi_8458637
Door deze foto's op Fok! te plaatsen is de privacy van die kinderen inmiddels nog meer geschaadt, staat de topicstarter daar ook bij stil?
pi_8466869
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 15:44 schreef ilona-scuderia het volgende:
Door deze foto's op Fok! te plaatsen is de privacy van die kinderen inmiddels nog meer geschaadt, staat de topicstarter daar ook bij stil?
wel blijkbaar vinden jullie het allemaal (lees: bijna) normaal....
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')