quote:Maar, nogmaals, wat als dat gebeurt wanneer hij in de brugklas zit.. is het dan nog normaal?
Op woensdag 12 februari 2003 02:15 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Foto's van het omkleden na gym zie ik niet als een mogelijke inbreuk, dat is een alledaagse activiteit.
Het is dan tenslotte toch ook een allerdaagse activiteit.
Oh en truste tong.
quote:Ja, douchen en in je blote kont staan is ook een alledaagse activiteit, maar daar hoeven ook geen foto's van genomen te worden.
Op woensdag 12 februari 2003 02:15 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
MUUS iedereen trekt een grens. Ik heb mijn zoon geleerd dat niemand aan zijn geslachtsdelen mag komen, omdat die 'prive' zijn, dwz van hemzelf. Naaktlopen is niks mis mee, zolang er geen inbreuk gemaakt wordt op zijn territorium.
Foto's van het omkleden na gym zie ik niet als een mogelijke inbreuk, dat is een alledaagse activiteit.
Get my point?
Maar onze grenzen liggen dan blijkbaar verder uit elkaar.
quote:Zoals al eerder gezegd, rond een jaar of twaalf zal hij langzamerhand sexueel bewust worden, dan is het een ander verhaal. Ik denk zelfs dat hij, nu istie 11, er bezwaar tegen zou maken, juist vanwege de ontluikende seksuele gevoelens. Maar dat was niet de insteek van dit topic.
Op woensdag 12 februari 2003 02:18 schreef jerney het volgende:[..]
Maar, nogmaals, wat als dat gebeurt wanneer hij in de brugklas zit.. is het dan nog normaal?
Het is dan tenslotte toch ook een allerdaagse activiteit.
Oh en truste tong.
quote:Ja maar ik bedoelde eigenlijk of jij, als ouder, het op die leeftijd dan wel vreemd zou vinden.
Op woensdag 12 februari 2003 02:21 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Zoals al eerder gezegd, rond een jaar of twaalf zal hij langzamerhand sexueel bewust worden, dan is het een ander verhaal. Ik denk zelfs dat hij, nu istie 11, er bezwaar tegen zou maken, juist vanwege de ontluikende seksuele gevoelens. Maar dat was niet de insteek van dit topic.
Het is precies hetzelfde scenario.. een 'vreemde' komt even wat foto's maken om ze op de schoolsite te zetten.
quote:Kennelijk.
Op woensdag 12 februari 2003 02:19 schreef MUUS het volgende:[..]
Ja, douchen en in je blote kont staan is ook een alledaagse activiteit, maar daar hoeven ook geen foto's van genomen te worden.
Je uitkleden na het zwemmen is ook heel normaal, maar daar hoeven ook geen foto's van genomen te worden.
Bloot in de sauna zitten is ook normaal, maar daar hoeven ook geen foto's van genomen te worden.Get my point?
Maar onze grenzen liggen dan blijkbaar verder uit elkaar.
Ik zie geen probleem indien er foto's gemaakt worden van een klas die zich omkleedt.
Het wordt wel een probleem als de foto's gemaakt worden met een ander doel: kinderen als lust-object, dat vind ik verwerpelijk.
quote:Nee, het is niet hetzelfde scenario. Voorzover ik heb gezien zijn de kinderen op de foto veel jonger. Dat is dus een ander verhaal. Ik hoop/denk dat ik mijn zoon heb opgevoed met voldoende eigenwaarde zodat hij zelf een grens kan aangeven op het moment dat hij vindt dat ie overschreden wordt, en dat ook met mij bespreekt. Laat ik het zo zeggen, vakantiekiekjes genomen in het naturistenkamp hebben een ander doel dan naaktfoto's van een kind.
Op woensdag 12 februari 2003 02:25 schreef jerney het volgende:[..]
Ja maar ik bedoelde eigenlijk of jij, als ouder, het op die leeftijd dan wel vreemd zou vinden.
Het is precies hetzelfde scenario.. een 'vreemde' komt even wat foto's maken om ze op de schoolsite te zetten.
quote:Ok, wat mij betreft is het hetzelfde als bij die jonge kinderen, maargoed..
Op woensdag 12 februari 2003 02:32 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Nee, het is niet hetzelfde scenario. Voorzover ik heb gezien zijn de kinderen op de foto veel jonger. Dat is dus een ander verhaal. Ik hoop/denk dat ik mijn zoon heb opgevoed met voldoende eigenwaarde zodat hij zelf een grens kan aangeven op het moment dat hij vindt dat ie overschreden wordt, en dat ook met mij bespreekt. Laat ik het zo zeggen, vakantiekiekjes genomen in het naturistenkamp hebben een ander doel dan naaktfoto's van een kind.
Als je de foto in de openingspost nu opeens ook vindt op een site voor en door pedofielen.. neem je er dan opeens wel aanstoot aan?
Foto is gehaald van die schoolsite en dus niet door die mensen zelf genomen.
quote:Dan zou ik daar als ouder bezwaar tegen maken. Ik neem geen aanstoot aan de foto, maar wel aan de context waarin die geplaatst wordt.
Op woensdag 12 februari 2003 02:40 schreef jerney het volgende:[..]
Ok, wat mij betreft is het hetzelfde als bij die jonge kinderen, maargoed..
Als je de foto in de openingspost nu opeens ook vindt op een site voor en door pedofielen.. neem je er dan opeens wel aanstoot aan?
Foto is gehaald van die schoolsite en dus niet door die mensen zelf genomen.
Dat is misbruik.
quote:Ja, maar dat is toch wel dubbel?
Op woensdag 12 februari 2003 02:48 schreef Grobbenkuiken het volgende:[..]
Dan zou ik daar als ouder bezwaar tegen maken. Ik neem geen aanstoot aan de foto, maar wel aan de context waarin die geplaatst wordt.
Dat is misbruik.
Het is nog steeds dezelfde onschuldige foto.. niets mis mee, zei je net.
Alleen nu word je ermee geconfronteerd dat volwassen mannen zich waarschijnlijk erbij zitten af te rukken.
Maar de foto op zich.. nog steeds die onschuldige handeling.
quote:Onzin. Dat er mannen zijn die zich afrukken op kinderfoto's zegt niet dat ik bovenstaande foto's als seksueel interpreteer. Dat ligt meer aan jouzelf denk ik.
Op woensdag 12 februari 2003 03:10 schreef julekes het volgende:
Beetje jammer dat we door een stel klootzakken op deze wereld ons dit soort zaken gaan afvragen.
er staan wel foto's van kinderen in het zwembad, maar alleen in het bad. dat kan dus best.
quote:Ik vind dat als je hier over gaat zeiken je wel erg voerdreven nadenkt.
Op dinsdag 11 februari 2003 19:26 schreef Virus3000 het volgende:maarja...
wa vinden jullie hiervan?
quote:Helemaal mee eens.
Op woensdag 12 februari 2003 08:06 schreef bluebellyfluff het volgende:
Als ik vader zou zijn wil ik niet dat mijn kind (half)naakt op de foto wordt gezet, zeker niet door zijn school. En dan vind ik het helemaal niet kunnen om het op internet te zetten! Die kids staan gewoon in hun onderbroek of zelfs naakt, not done en dat heeft met privacy en goed fatsoen te maken; even los van het hele pedofielen-vraagstuk.
Ik vindt zoiezo dat een school toestemming aan de ouders moet vragen als ze foto's van hun kind op het internet willen zetten.
En dat er op het strand ook wel naakte kinderen lopen...
Daar zijn die ouders toch zelf bij, moeten ze zelf weten. Dat is niet iets wat iemand anders voor hun doet.
Als ouders zelf zo'n douchefoto op het internet zetten, zou ik ook bedenkelijk vinden, maar dat zouden ze inderdaad zelf moeten weten.
Zet zelf mijn kinderen in elk geval nooit naakt op het internet. Zouden ze me zeker niet in dank afnemen als ik dat wel deed.
quote:Jij kan er wel geen problemen mee hebben, maar wordt deze kinderen ook nog wat gevraagd?
Op woensdag 12 februari 2003 13:19 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Err, kijk eens goed naar de foto's, de kinderen zijn niet naakt(nouja, een dan).
Naakt is als je in je blote piemel staat, wat dus niet het geval is in deze foto's.
Ik liet net de foto's zien aan mijn jongste zoon en vroeg wat hij ervan zou vinden als zijn school zulke foto's van hem op het internet zou zetten.
Hij zei dat hij dat niet leuk zou vinden.
Kom op hé, kinderen hebben ook gevoelens van schaamte of preutsheid.
Vind niet dat een school die zomaar mag doen.
Ik vraag me trouwens ook af waarom de school deze foto's op hun site zet.
Goede vraag...
quote:en wat als iemand foto's gaat nemen van jouw naakte kinderen op het strand, en ze later op het internet post??
Op woensdag 12 februari 2003 11:20 schreef Forau_Diavolina het volgende:[..]
Ik vind dat als je hier over gaat zeiken je wel erg voerdreven nadenkt.
Op het strand zie je nog meer naakte kinderen en daar trekt ook geen hond iets van aan
quote:helemaal mee eens!
Op woensdag 12 februari 2003 13:30 schreef Gia het volgende:[..]
Jij kan er wel geen problemen mee hebben, maar wordt deze kinderen ook nog wat gevraagd?
Ik liet net de foto's zien aan mijn jongste zoon en vroeg wat hij ervan zou vinden als zijn school zulke foto's van hem op het internet zou zetten.
Hij zei dat hij dat niet leuk zou vinden.
Kom op hé, kinderen hebben ook gevoelens van schaamte of preutsheid.
Vind niet dat een school die zomaar mag doen.
quote:Volgens mij niet. Deze foto's lijken me geen enkel erotisch element te bevatten. Ik kan me niet voorstellen dat zomaar foto's van kinderen een pedofiel seksueel zullen opwinden. Ik bijvoorbeeld krijg ook niet een stijve elke keer dat ik zomaar een vrouw zie.
Op dinsdag 11 februari 2003 22:20 schreef Loedertje het volgende:
Joh, je moest eens weten hoe blij onze eigen fokpedo's zijn met dit soort foto's.
Pedofielen... (n.a.v. nieuws over die site)
Pedofielen [deel 2]
Juist dit soort foto's zijn geliefd bij de niet praktizerende pedo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |