abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 28 mei 2023 @ 18:09:53 #1
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_209318260
Beste mensen,

Ik ben al een tijdje volledig arbeidsongeschikt verklaard door de bedrijfsarts. Nu moest ik bij de verzekeringsarts van het UWV komen en hij heeft geconcludeerd dat ik niet intelligent genoeg ben om te werken en daardoor beter niet kan werken. Dit noemt hij “de doorslaggevende factor”. Nu was ik nogal verbaasd hierover. Ik ben bijna afgestudeerd voor mijn hbo bachelor, je kan toch niet stellen dat ik zwakbegaafd of iets dergelijks ben n.a.v. 1 gesprekje?

Ik ben meteen in verdediging gegaan en de arts zei hierop dat het gewoon zijn “interpretatie “ was en dat andere mij misschien wel heel slim vinden. Hij noemde dit zijn persoonlijke mening.

Ik had mij in eerste instantie ziek gemeld wegens vervelende collega’s, maar alles neemt nu een andere wending. Ik zou volgens de arts ook “alles ingebeeld kunnen hebben”.

Hoe kan ik hier nu het beste met deze situatie omgaan? Ik zit hier eigenlijk niet op te wachten en heb ook geen zin dit spel mee te spelen en wil ook niet dat dit in een dossier komt.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_209318330
Het zoveelste onzin topic van deze TS _O-
  Moderator zondag 28 mei 2023 @ 18:17:24 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209318380
Dit slaat echt helemaal nergens op. Zelfs iemand met het syndroom van down kan werken. Daarnaast heb jij HBO af gemaakt zeg je, dus die conclusie van die arts slaat nergens op, of je lult maar wat.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209318433
quote:
13s.gif Op zondag 28 mei 2023 18:09 schreef britneycheers het volgende:
Ik had mij in eerste instantie ziek gemeld wegens vervelende collega’s
Dus je bent niet ziek. Je hebt een probleem op het werk. Niet met je gezondheid. Dan moet je niet naar een arboarts maar naar een bedrijfsmaatschappelijk werker.
Daarnaast schrijf je foutloos Nederlands. Ik kan me niet voorstellen dat je als diagnose krijgt "niet intelligent genoeg".
pi_209318452
Aan je pohi te zien is het een prima diagnose.
Sicker than your average.
  zondag 28 mei 2023 @ 18:26:57 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209318550
De vraag is natuurlijk wat de uitkomst/conclusie/het doel van het gesprek met de verzekeringsarts was.
The love you take is equal to the love you make.
pi_209318844
quote:
13s.gif Op zondag 28 mei 2023 18:09 schreef britneycheers het volgende:
Ik zit hier eigenlijk niet op te wachten en heb ook geen zin dit spel mee te spelen
Je moet juist tegen die arts zeggen:
"Ik wil dit spel wel spelen. Maar hoe moet dat? Als ik niet weet.....wat het doel is?
En dan kijken wat hij daarop te zeggen heeft.
  zondag 28 mei 2023 @ 18:43:09 #8
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_209318852
Wat je moet doen? Cancelen die Mengele!
soooo, da's mooi!
  zondag 28 mei 2023 @ 19:24:18 #9
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_209319452
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 18:17 schreef CoolGuy het volgende:
Dit slaat echt helemaal nergens op. Zelfs iemand met het syndroom van down kan werken. Daarnaast heb jij HBO af gemaakt zeg je, dus die conclusie van die arts slaat nergens op, of je lult maar wat.
Ik ben bezig met afstuderen maar de arts denkt ook dat ik last heb van psychotische symptomen. Tenminste die indruk had hij na het kennismakingsgesprek. De doorslag voor hem was mijn gebrek aan intelligentie. Het was een onsamenhangend verhaal waar geen touw aan vast te knopen was. Daarnaast zag ik er “moe en trilliger uit. ( zijn woorden).

In mijn beleving was ik erg zenuwachtig en moe.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  zondag 28 mei 2023 @ 19:26:34 #10
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_209319490
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2023 18:26 schreef Lienekien het volgende:
De vraag is natuurlijk wat de uitkomst/conclusie/het doel van het gesprek met de verzekeringsarts was.
Oordelen in welke mate ik arbeidsongeschikt ben en welke taken ik eventueel wel kan doen. De conclusie is dat ik volledig arbeidsongeschikt ben en eerst aan mijzelf moet werken.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  zondag 28 mei 2023 @ 19:33:04 #11
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_209319582
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 18:19 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Dus je bent niet ziek. Je hebt een probleem op het werk. Niet met je gezondheid. Dan moet je niet naar een arboarts maar naar een bedrijfsmaatschappelijk werker.
Daarnaast schrijf je foutloos Nederlands. Ik kan me niet voorstellen dat je als diagnose krijgt "niet intelligent genoeg".
Ik kreeg mentale klachten door het pesten ( zie voorgaande topics). Ik had geen andere keuze dan mijzelf ziek te melden. Echter trok de bedrijfsarts al snel de conclusie dat ik “ dit heb ingebeeld”.

Vind het bijzonder, ze is geen psycholoog/psychiater en heeft dit ook doorgestuurd naar het UWV waardoor de verzekerings arts ook al beïnvloed is door haar verslag.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  zondag 28 mei 2023 @ 19:36:02 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209319623
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 18:42 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Je moet juist tegen die arts zeggen:
"Ik wil dit spel wel spelen. Maar hoe moet dat? Als ik niet weet.....wat het doel is?
En dan kijken wat hij daarop te zeggen heeft.
Ik denk dat TS dan moet laten zien waarvoor hij leeft. En ook moet laten voelen dat ze geeft. Één momentje maar, zodat hij weet... Dat alles niet voor niets is... geweest.
Resistance is futile.
  zondag 28 mei 2023 @ 19:39:42 #13
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_209319678
Waar kan ik me laten afkeuren wegens domheid?
pi_209319722
Te dom voor brownies en downies? :D gezien de pohi klopt dat goed.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_209319783
Ik heb echt nog nooit gehoord dat iemand volledig arbeidsongeschikt werd verklaard vanwege gebrek aan intelligentie. En dat na 1 gesprek
Niet flauw bedoeld TS, maar heb je je dat misschien ingebeeld?
  zondag 28 mei 2023 @ 19:52:06 #16
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_209319837
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 19:48 schreef Moederenkind het volgende:
Ik heb echt nog nooit gehoord dat iemand volledig arbeidsongeschikt werd verklaard vanwege gebrek aan intelligentie. En dat na 1 gesprek
Niet flauw bedoeld TS, maar heb je je dat misschien ingebeeld?
:')

Het staat zwart en wit op papier. Zoals ik al zei had de arts meerdere punten waarop hij mij arbeidsongeschikt heeft verklaard maar de doorslag was toch echt gebrek aan intelligentie.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_209319887
Hoe gaat dat dan? Je gaat bij zo'n arts langs, en die geeft zo aan van "whahahau, ik kan wel duidelijk merken dat jij egt mokerdom bent. Neem maar een uitkerinkie meid, dan ben je anderen niet tot last. Nou toedels!"
pi_209320006
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 19:52 schreef britneycheers het volgende:

[..]
:')

Het staat zwart en wit op papier. Zoals ik al zei had de arts meerdere punten waarop hij mij arbeidsongeschikt heeft verklaard maar de doorslag was toch echt gebrek aan intelligentie.
Oké. Hoe staat het precies op papier?
“Werknemer maakt een zwakbegaafd indruk”, “werknemer scoort laag bij het assessment”, “werknemer heeft een laag IQ”……?
  zondag 28 mei 2023 @ 20:03:42 #19
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209320080
En zo wordt half Nederland afgekeurd waar de andere helft voor kan opdraaien ^O^
  Moderator zondag 28 mei 2023 @ 20:05:32 #20
249559 crew  Lavenderr
pi_209320112
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 19:24 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik ben bezig met afstuderen maar de arts denkt ook dat ik last heb van psychotische symptomen. Tenminste die indruk had hij na het kennismakingsgesprek. De doorslag voor hem was mijn gebrek aan intelligentie. Het was een onsamenhangend verhaal waar geen touw aan vast te knopen was. Daarnaast zag ik er “moe en trilliger uit. ( zijn woorden).

In mijn beleving was ik erg zenuwachtig en moe.
Dus wat de arts zei klopte? Je was toch zenuwachtig en moe? Verder zou een arts volgens mijn bescheiden mening zoiets nooit zeggen, dus of ik dit verhaal helemaal geloof weet ik niet. Maar sterkte gewenst met je problemen.
  zondag 28 mei 2023 @ 20:36:33 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209320619
Ik geloof het niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_209320677
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2023 20:36 schreef Lienekien het volgende:
Ik geloof het niet.
Niemand gelooft dit
pi_209320734
Verzonnen bullshit, zoek hulp.
  zondag 28 mei 2023 @ 20:44:21 #24
338319 ZarB
Piña colada
pi_209320743
Een "gebrek aan intelligentie" zullen ze sowieso nooit zeggen. Zelfs als uit onderzoek blijkt dat er sprake is van zwakbegaafdheid of lager functioneren. Dat kunnen ze ook nooit stellen obv observaties of een gesprek. Ik heb vaak genoeg mensen tegenover me gehad die zwakbegaafd lijken maar in gesprekken kan dat door tig dingen beinvloed worden. Geen enkele deskundige zal aannemen dat er problemen zijn met de intelligentie zonder dat er onderzoek is gedaan. En met onderzoek bedoel ik dus testonderzoek. Geen gesprekje over koetjes en kalfjes.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 28 mei 2023 @ 20:49:32 #25
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209320827
quote:
13s.gif Op zondag 28 mei 2023 18:09 schreef britneycheers het volgende:
en hij heeft geconcludeerd dat ik niet intelligent genoeg ben om te werken en daardoor beter niet kan werken.
_O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_209320855
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 20:44 schreef ZarB het volgende:
Een "gebrek aan intelligentie" zullen ze sowieso nooit zeggen. Zelfs als uit onderzoek blijkt dat er sprake is van zwakbegaafdheid of lager functioneren. Dat kunnen ze ook nooit stellen obv observaties of een gesprek. Ik heb vaak genoeg mensen tegenover me gehad die zwakbegaafd lijken maar in gesprekken kan dat door tig dingen beinvloed worden. Geen enkele deskundige zal aannemen dat er problemen zijn met de intelligentie zonder dat er onderzoek is gedaan. En met onderzoek bedoel ik dus testonderzoek. Geen gesprekje over koetjes en kalfjes.
En dit vind ik als leek ook wat lastig te geloven:

quote:
Ik ben meteen in verdediging gegaan en de arts zei hierop dat het gewoon zijn “interpretatie “ was en dat andere mij misschien wel heel slim vinden. Hij noemde dit zijn persoonlijke mening.
"Mja ik denk dat u zwaar autistisch bent, maar zit daar niet over in. Misschien vindt mijn collega u wel gewoon normaal!"
pi_209320869
quote:
13s.gif Op zondag 28 mei 2023 18:09 schreef britneycheers het volgende:
Beste mensen,

Ik ben al een tijdje volledig arbeidsongeschikt verklaard door de bedrijfsarts. Nu moest ik bij de verzekeringsarts van het UWV komen en hij heeft geconcludeerd dat ik niet intelligent genoeg ben om te werken en daardoor beter niet kan werken. Dit noemt hij “de doorslaggevende factor”. Nu was ik nogal verbaasd hierover. Ik ben bijna afgestudeerd voor mijn hbo bachelor, je kan toch niet stellen dat ik zwakbegaafd of iets dergelijks ben n.a.v. 1 gesprekje?

Ik ben meteen in verdediging gegaan en de arts zei hierop dat het gewoon zijn “interpretatie “ was en dat andere mij misschien wel heel slim vinden. Hij noemde dit zijn persoonlijke mening.

Ik had mij in eerste instantie ziek gemeld wegens vervelende collega’s, maar alles neemt nu een andere wending. Ik zou volgens de arts ook “alles ingebeeld kunnen hebben”.

Hoe kan ik hier nu het beste met deze situatie omgaan? Ik zit hier eigenlijk niet op te wachten en heb ook geen zin dit spel mee te spelen en wil ook niet dat dit in een dossier komt.
Je medicatie slikken is stap 1.
  zondag 28 mei 2023 @ 21:30:58 #28
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_209321589
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 20:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
En dit vind ik als leek ook wat lastig te geloven:
[..]
"Mja ik denk dat u zwaar autistisch bent, maar zit daar niet over in. Misschien vindt mijn collega u wel gewoon normaal!"
Die bewoording gebruikte hij precies om het te bagatelliseren. Hij zei ook dat ik niet moest schrikken van wat er op papier kwam te staan, maar hij moest zijn collega’s overtuigen dat werken niet mogelijk is.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  zondag 28 mei 2023 @ 21:32:56 #29
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_209321621
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 20:43 schreef Questular het volgende:
Verzonnen bullshit, zoek hulp.
Jammer dat je dit zegt. We leven niet in een model samenleving waarin alle professionals daadwerkelijk zich zo gedragen zoals het zou moeten. Het zou je sieren als mens als je ook openstaat voor situaties die niet binnen jouw referentiekader passen.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  zondag 28 mei 2023 @ 21:35:57 #30
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_209321682
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 20:44 schreef ZarB het volgende:
Een "gebrek aan intelligentie" zullen ze sowieso nooit zeggen. Zelfs als uit onderzoek blijkt dat er sprake is van zwakbegaafdheid of lager functioneren. Dat kunnen ze ook nooit stellen obv observaties of een gesprek. Ik heb vaak genoeg mensen tegenover me gehad die zwakbegaafd lijken maar in gesprekken kan dat door tig dingen beinvloed worden. Geen enkele deskundige zal aannemen dat er problemen zijn met de intelligentie zonder dat er onderzoek is gedaan. En met onderzoek bedoel ik dus testonderzoek. Geen gesprekje over koetjes en kalfjes.
“Dat zullen ze nooit zeggen”.

Je bent niet bij het gesprek geweest dus dat kan jij niet weten.

En tja wat je verder zegt, daar heb je wel een punt. Ik heb sterk het vermoeden dat deze arts niet in staat is haar werk uit te voeren. Ze gaat op de stoel van een expert zitten maar volgens mij staan verzekerings artsen onderaan de ladder in de geneeskundige wereld.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  zondag 28 mei 2023 @ 21:37:18 #31
40566 Ericr
Livewrong
pi_209321705
Te dom om te werken dan zit je op niveau ernstig verstandelijk beperkt. Daarnaast moeten ze dat eerst testen voordat ze een uitspraak mogen doen. Weer een formidabel verzonnen topic.
pi_209321729
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 21:32 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Jammer dat je dit zegt. We leven niet in een model samenleving waarin alle professionals daadwerkelijk zich zo gedragen zoals het zou moeten. Het zou je sieren als mens als je ook openstaat voor situaties die niet binnen jouw referentiekader passen.
Nee liever niet. Maar ga vooral door met shit verzinnen om aandacht te krijgen. Hoop dat je er van kunt genieten.
  zondag 28 mei 2023 @ 21:40:47 #33
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209321765
quote:
13s.gif Op zondag 28 mei 2023 18:09 schreef britneycheers het volgende:
Ik ben al een tijdje volledig arbeidsongeschikt verklaard door de bedrijfsarts. Nu moest ik bij de verzekeringsarts van het UWV komen en hij heeft geconcludeerd dat ik niet intelligent genoeg ben om te werken en daardoor beter niet kan werken. Dit noemt hij “de doorslaggevende factor”. Nu was ik nogal verbaasd hierover. Ik ben bijna afgestudeerd voor mijn hbo bachelor, je kan toch niet stellen dat ik zwakbegaafd of iets dergelijks ben n.a.v. 1 gesprekje?
hoe verzin je 't
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_209325052
Om er serieus antwoord op te geven zonder grappen als:

quote:
Aan je pohi te zien is het een prima diagnose.
Als ik mij probeer voor te stellen wie jij bent als persoon n.a.v. de posts die je op FOK! plaatst, zou het mij niet verbazen als zou blijken dat je ADD of ADHD hebt. Zoiets heeft nou eenmaal veel invloed op hoe jij je als persoon ontwikkelt. Het wordt daarmee moeilijker om jouw impulsen aan te kunnen sturen. Als je dat vanaf de dag dat je bent geboren hebt, word je al vanaf jonge leeftijd geconfronteerd met dat je veel vaardigheden minder goed kunt oppakken dan leeftijdgenoten, terwijl je tegelijkertijd wel net zoals de anderen kunt begrijpen wat er van jou verwacht wordt. Dus je gaat jezelf zodoende coping-gedrag aanleren.

Het zou misschien kunnen zijn dat je jezelf hebt aangeleerd om je soms als een onnozele diva te gedragen. Bijvoorbeeld als iemand aan je vraagt om even iets op te ruimen, dat je daarop antwoordt "Pfff, dat ga ik echt niet doen hoor! Ik heb net mijn nagels gelakt en ik heb er glitters van de hobbywinkel doorheen gedaan, dus het heeft een uur lang de tijd nodig om te drogen. Dus het komende uur moet je mij niet lastigvallen om mij dat soort achterlijke klusjes te laten doen!" Dan denkt dat de ander dat je een verwend nest bent, terwijl er in werkelijkheid achter zou kunnen zitten dat het voor jou veel meer tijd en moeite gaat kosten om "even iets op te ruimen" en dat je bang bent om kritiek te krijgen en ontslagen te worden als ze merken dat het jou teveel moeite kost.

Als ik niet beter zou weten, zou ik ook zeggen dat je dit verhaal in het topic verzint. Ik weet helaas ook uit eigen ervaring maar ook van zoveel verhalen die ik van anderen verneem dat artsen waarmee jij te maken krijgt dit soort conclusies kunnen trekken
  maandag 29 mei 2023 @ 19:18:41 #35
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_209330073
Godver, de volgende keer dat je gebeld word moet je ook niet antwoorden met rooksignalen, maar gewoon de telefoon opnemen.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_209330143
Maar wat is het probleem? Impliceert dit niet gewoon Wajong oid? Ik zou de diagnose met twee handen aangrijpen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 29 mei 2023 @ 19:29:44 #37
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_209330203
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 19:25 schreef Akathisia het volgende:
Maar wat is het probleem? Impliceert dit niet gewoon Wajong oid? Ik zou de diagnose met twee handen aangrijpen.
Ik denk dat je gezien haar beperkte intelligentie dit even in Jip en Janneke taal moet formuleren.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_209330991
Ik zou mij graag laten afkeuren voor diezelfde reden als jij! :+

Altijd geld en tijd om extra geld te maken (wel zwart dan natuurlijk)

Maar even serieus, als jij het er mee oneens bent kun je gewoon in verweer gaan!! :Y daar hoef je toch niet zo lang over na te denken? Gewoon doen! :Y

https://www.samenveerkrachtig.nl/oneens-verzekeringsarts-uwv/ en google maar eens op "Oneens met de verzekeringsarts van het UWV"

Iig succes!
Just say hi!
pi_209331626
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 18:21 schreef Aberkullie het volgende:
Aan je pohi te zien is het een prima diagnose.
Dat is ook waar de arts zijn oordeel op gebaseerd heeft.
pi_209333937
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 21:01 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Dat is ook waar de arts zijn oordeel op gebaseerd heeft.
Een arts die zijn tijd verkloot op FOK! kan ik evenmin serieus nemen. :D
pi_209334011
Klinkt plausibel
pi_209334456
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 01:04 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Een arts die zijn tijd verkloot op FOK! kan ik evenmin serieus nemen. :D
Als het gaat om de psychische staat van de desbetreffende persoon te achterhalen, niet de slechtste benadering.
pi_209335220
Mwa, hallucinaties lijkt TS al te hebben….
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 30 mei 2023 @ 09:55:20 #44
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_209335509
Te dom voor het ongeschoolde werk dat je deed? Nou lever je kinderen dan maar in bij Veilig Thuis.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 18:32:46 #45
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_209340293
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 19:25 schreef Akathisia het volgende:
Maar wat is het probleem? Impliceert dit niet gewoon Wajong oid? Ik zou de diagnose met twee handen aangrijpen.
Zou ik dat nu kunnen doorpakken? Zou best handig zijn.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 18:34:34 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209340315
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:32 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Zou ik dat nu kunnen doorpakken? Zou best handig zijn.
Je gaat het gooien op zwakbegaafdheid?

Kun je maar beter je hbo niet afmaken. :')
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 18:35:05 #47
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_209340327
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 10:01 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Om er serieus antwoord op te geven zonder grappen als:
[..]
Als ik mij probeer voor te stellen wie jij bent als persoon n.a.v. de posts die je op FOK! plaatst, zou het mij niet verbazen als zou blijken dat je ADD of ADHD hebt. Zoiets heeft nou eenmaal veel invloed op hoe jij je als persoon ontwikkelt. Het wordt daarmee moeilijker om jouw impulsen aan te kunnen sturen. Als je dat vanaf de dag dat je bent geboren hebt, word je al vanaf jonge leeftijd geconfronteerd met dat je veel vaardigheden minder goed kunt oppakken dan leeftijdgenoten, terwijl je tegelijkertijd wel net zoals de anderen kunt begrijpen wat er van jou verwacht wordt. Dus je gaat jezelf zodoende coping-gedrag aanleren.

Het zou misschien kunnen zijn dat je jezelf hebt aangeleerd om je soms als een onnozele diva te gedragen. Bijvoorbeeld als iemand aan je vraagt om even iets op te ruimen, dat je daarop antwoordt "Pfff, dat ga ik echt niet doen hoor! Ik heb net mijn nagels gelakt en ik heb er glitters van de hobbywinkel doorheen gedaan, dus het heeft een uur lang de tijd nodig om te drogen. Dus het komende uur moet je mij niet lastigvallen om mij dat soort achterlijke klusjes te laten doen!" Dan denkt dat de ander dat je een verwend nest bent, terwijl er in werkelijkheid achter zou kunnen zitten dat het voor jou veel meer tijd en moeite gaat kosten om "even iets op te ruimen" en dat je bang bent om kritiek te krijgen en ontslagen te worden als ze merken dat het jou teveel moeite kost.

Als ik niet beter zou weten, zou ik ook zeggen dat je dit verhaal in het topic verzint. Ik weet helaas ook uit eigen ervaring maar ook van zoveel verhalen die ik van anderen verneem dat artsen waarmee jij te maken krijgt dit soort conclusies kunnen trekken
Ja ik heb ADHD en bordeline en nog wat trekjes van andere stoornissen. Maar ik ben niet beperkt of zwakbegaafd. Onvoorspelbaar ben ik wel.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  woensdag 31 mei 2023 @ 11:41:52 #48
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_209347720
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 18:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Je gaat het gooien op zwakbegaafdheid?

Kun je maar beter je hbo niet afmaken. :')
Ben al bijna klaar. Ik ga er vanuit dat de arts ook wel begrijpt dat ik anders met een studie schuld zit
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  woensdag 31 mei 2023 @ 11:46:13 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209347776
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 11:41 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ben al bijna klaar. Ik ga er vanuit dat de arts ook wel begrijpt dat ik anders met een studie schuld zit
Voor Wajong moet je blijvend arbeidsongeschikt zijn. Dat ben jij niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_209347810
Waarom blijft zoiets eigenlijk open staan hier?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')