abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209318124
Wat fantastisch al die feestdagen. *O*
Morgen weer vrij, heerlijk. En pas dinsdag weer aan de slag! Lekker uitrusten.
Wat een heerlijke tijd. Pasen, Koningsdag, Bevrijdingsdag, Hemelvaartsdag, Pinksteren, allemaal vrij!!
(ben ik iets vergeten).

En straks de zomervakantie, dan ben ik niet vrij, maar dan zijn heel veel collega's opgehoepeld! *O* _O_
Lekker rustig dan.
pi_209318164
ik durf te wedden dat 9/10 geen idee heeft waar deze dag over gaat zonder het op te zoeken :')
pi_209318178
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 18:02 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
ik durf te wedden dat 9/10 geen idee heeft waar deze dag over gaat zonder het op te zoeken :')
Dit is de dag dat alle nieuwe christenen als teken van toewijding hun pink afhakken :Y
Twiddel
pi_209318204
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 18:02 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
Klopt. Ik moet ook eerlijk zeggen dat het in onze moderne maatschappij ook eigenlijk geen positie van deze feestdag noodzakelijk is. Maar het is wel heel erg lekker. En ja, ik ben naar de kerk geweest vandaag. En ik ga het niet uitleggen, daar is dit topic niet voor bedoeld.
Mensen kunnen van alles en nog wat hebben tegen het geloof, allemaal prima hoor, mij hoor je er niet over. Maar al dat kerst, pasen en pinksteren, dat zijn toch wel heel mooie dagen hoor. En voor mijn part brandt iedereen Jezus af, dat interesseert me niet, ieder zijn mening.
pi_209318207
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 18:03 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Dit is de dag dat alle nieuwe christenen als teken van toewijding hun pink afhakken :Y
En het afgehakte stukje vervolgens in de kont stoppen.
De kont is normaliter een ster. De traditie is na verloop van tijd in de vergetelheid geraakt. En dus is de bewoording ook veranderd, er is een 'r' afgegaan.
Want de paus destijds vond het een te mooie traditie om zomaar voorbij te laten gaan, zelfs zonder echte betekenis.
pink-ster-en
Google is your friend, abuse your friends
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')