abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 27 mei 2023 @ 20:45:37 #1
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209307154
Voorbereiden op de dood, onbewust, of bewust, 't speelt altijd met je gedachten als je ouder wordt, op een dag ga je dood, de dood komt jou tegemoet, iedere dag ben je er mee bezig, ooit komt dat moment, 't zit als 't ware in je systeem, jezelf voorbereiden op de dood...

heb jij dat ook? je wordt ouder, je gaat steeds vaker aan de dood denken ? hoe ga je er mee om ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_209307872
Nee geen last van. Wel twee keer bijna dood geweest. Laatste keer dacht ik wel sja, dat is het dan. En dit of dat had ik nog wel willen doen (simpele dingen) en dat ik graag nog wat meer tijd met mijn vrouw had doorgebracht maar verder enkel “oke, dat was het dan”. Gelukkig wel goed afgelopen en (weer) volledig gezond verklaard gelukkig.
pi_209307936
Ik ben er nog niet zo mee bezig. Ik ben wel eens een keer zo hard geslagen dat ik dacht dat ik er geweest was. Toen zag ik echt zo een film van mijn leven voorbij komen, maar ik was er toch nog.

Ik hoop wel dat ik niet zo een heftige doodstrijd ga krijgen zoals ik bij andere mensen al heb gezien.

Om dat te voorkomen zou ik waarschijnlijk om euthanasie vragen.
pi_209307948
Ik ben daar helemaal niet mee bezig.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 21:52:06 #5
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209308952
lekker dood zijn lekker rust
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 23:10:18 #7
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209308961
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 23:09 schreef Doug-Heffernan het volgende:
lekker dood zijn lekker rust
ja dan is 't voorbij, nergens last van, de ultieme vrijheid
  zaterdag 27 mei 2023 @ 23:20:03 #8
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_209309045
quote:
5s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 20:45 schreef sturmpie het volgende:
Voorbereiden op de dood, onbewust, of bewust, 't speelt altijd met je gedachten als je ouder wordt, op een dag ga je dood, de dood komt jou tegemoet, iedere dag ben je er mee bezig, ooit komt dat moment, 't zit als 't ware in je systeem, jezelf voorbereiden op de dood...

heb jij dat ook? je wordt ouder, je gaat steeds vaker aan de dood denken ? hoe ga je er mee om ?
Je kunt je enigzins voorbereiden als je weet dat het komt, bij ziekte. Pluk de dag, zeggen de meeste op hun sterfbed. En daar leef ik steeds meer naar. Tot die tijd, de dood.., is voor ons allen een gegeven. Waar je niet dagelijks aan moet denken of bij moet stilstaan (hopelijk),
pi_209309065
Ik ben miljarden jaren dood geweest voordat ik geboren was en het ging me prima af
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_209309074
Ik moet nog zoveel jaren als het goed is komt dan wel en dan is het ook wel mooi geweest het leven biedt toch niet zoveel
  zaterdag 27 mei 2023 @ 23:42:02 #11
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_209309210
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 23:21 schreef nils_22 het volgende:
Ik ben miljarden jaren dood geweest voordat ik geboren was en het ging me prima af
Altijd zo'n kut argument. Je was niet dood, je bestond gewoon niet.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_209309221
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 23:42 schreef Catkiller het volgende:

[..]
En straks besta je niet (meer)
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
  zaterdag 27 mei 2023 @ 23:48:33 #13
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_209309261
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 23:43 schreef nils_22 het volgende:

[..]
En straks besta je niet (meer)
Met ondertussen de wetenschap dat je alles gaat verliezen, wat je als het eenmaal voorbij is hopelijk niet meer weet omdat er niks is na je dood.

Nooit geboren worden is zo gek nog niet.
[/quote]
  VIVA zaterdag 27 mei 2023 @ 23:50:02 #14
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_209309279
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 23:42 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Zeker geen kut argument, het betekent dat het echt geen ene reet boeit, als je dood bent ben je er niet meer, beleef je het niet, weet je het niet, je bent weg....Waarom je er druk om maken als je het niet meemaakt. Maak je beter druk om je leven zo comfortabel mogelijk te leven, dat is het enige wat je voelt en beleeft. Heb je nu een kut leven en ben je liever dood....dammn doe er wat aan...
What lies behind makes no sense in my mind
  zaterdag 27 mei 2023 @ 23:58:47 #15
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_209309384
quote:
84s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 23:50 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Zeker geen kut argument, het betekent dat het echt geen ene reet boeit, als je dood bent ben je er niet meer, beleef je het niet, weet je het niet, je bent weg....Waarom je er druk om maken als je het niet meemaakt. Maak je beter druk om je leven zo comfortabel mogelijk te leven, dat is het enige wat je voelt en beleeft. Heb je nu een kut leven en ben je liever dood....dammn doe er wat aan...
Het is wel een kut argument want pas als je dood bent boeit het je geen reet meer, de tientallen jaren waarin je je bewust bent van het feit dat jij of de mensen om je heen dood gaan is een heel ander verhaal.

Genoeg mensen die dat idee niet of zeer slecht kunnen uitschakelen. Zelf gelukkig weinig last van.
[/quote]
  VIVA zondag 28 mei 2023 @ 00:02:13 #16
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_209309423
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 23:58 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Het is wel een kut argument want pas als je dood bent boeit het je geen reet meer, de tientallen jaren waarin je je bewust bent van het feit dat jij of de mensen om je heen dood gaan is een heel ander verhaal.

Genoeg mensen die dat idee niet of zeer slecht kunnen uitschakelen. Zelf gelukkig weinig last van.
Maar waarom zou je je bezig houden met iets wat je niet kunt ervaren? Ben je dan niet gefocussed op het verkeerde deel van het leven? Dat je het nageslacht niet wilt belasten met begrafenis kosten is okee, maar das niet de insteek van dit topic lijkt me.
  zondag 28 mei 2023 @ 00:08:44 #17
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_209309478
quote:
84s.gif Op zondag 28 mei 2023 00:02 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Maar waarom zou je je bezig houden met iets wat je niet kunt ervaren? Ben je dan niet gefocussed op het verkeerde deel van het leven? Dat je het nageslacht niet wilt belasten met begrafenis kosten is okee, maar das niet de insteek van dit topic lijkt me.
Omdat het bergen onzekerheid met zich mee brengt en we graag alles maakbaar hebben.

Je berust je er in maar als ik je nu vraag wil je nu of over een jaar dood, wat kies je dan? 99% zou vast zeggen kom over een jaar maar terug.
[/quote]
  VIVA zondag 28 mei 2023 @ 00:16:16 #18
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_209309538
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2023 00:08 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Omdat het bergen onzekerheid met zich mee brengt en we graag alles maakbaar hebben.

Je berust je er in maar als ik je nu vraag wil je nu of over een jaar dood, wat kies je dan? 99% zou vast zeggen kom over een jaar maar terug.
Maar dat is dan meer de vraag, heb je een grotere wil om te leven of om niet te bestaan? Dan zegt inderdaad 90% de wil om te leven (helaas ben ik bang dat een steeds grotere groep het leven niet zo ziet zitten)

Maar ik snap het wel, velen kunnen niet overweg met onzekerheid oftewel elk vraagstuk willen verklaren. Wat is er na de dood? Is er iets? Niets? Maar dat bestaat toch niet... Niets? Daardoor bestaan veel geloven ook nog steeds, een houvast om het onverklaarbare te proberen te bevatten in plaats van acceptatie dat het gewoon zo is.

De wereld bestaat voordat je geboren bent en zal blijven bestaan nadat je verdwenen bent...Daarom focus op het moment dat je aanwezig bent, de dood kun je verder niets aan doen anders dan eventueel blijven bestaan in het geheugen van de toekomstige generaties..... Ik zie dan ook niet wat er persoonlijk te voorbereiden valt.
  zondag 28 mei 2023 @ 01:18:48 #19
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209309969
quote:
2s.gif Op zondag 28 mei 2023 00:16 schreef cosmosis het volgende:
Wat is er na de dood? Is er iets? Niets? Maar dat bestaat toch niet... Niets?
bestaat niets niet ?
volgens mij is 't heel goed mogelijk, als je dood gaat, dat je bewustzijn stopt en er helemaal niets is dat 't gewoon klaar is over einde, er is niets, je bent verdwenen, 't kaarsje is uit, dat is niets.
pi_209310481
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 23:48 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Met ondertussen de wetenschap dat je alles gaat verliezen, wat je als het eenmaal voorbij is hopelijk niet meer weet omdat er niks is na je dood.

Nooit geboren worden is zo gek nog niet.
Draai het om, dat je geboren bent is een uniek iets. 4.3 miljard jaar heb je erover gedaan om hier te zijn.
als je overoveroverover grootmoeder een maandje overgeslagen had dan was je er niets eens geweest.
Geniet ervan je kunt nog lang genoeg dood zijn.
  Trouwste user 2022 zondag 28 mei 2023 @ 09:48:13 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_209311196
Ik ben het type niet om dood te gaan.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_209311292
quote:
5s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 20:45 schreef sturmpie het volgende:

'k Heb het idee dat ik nog niks van m'n leven heb gemaakt en dat ik toch wel beperkt de tijd heb om alles nog te gaan doen. Best frustrerend.
Op zaterdag 22 april 2023 13:43 schreef r_one het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 22:59:30 #23
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_209344053
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 01:18 schreef sturmpie het volgende:

[..]
bestaat niets niet ?
volgens mij is 't heel goed mogelijk, als je dood gaat, dat je bewustzijn stopt en er helemaal niets is dat 't gewoon klaar is over einde, er is niets, je bent verdwenen, 't kaarsje is uit, dat is niets.
Jawel! Er blijft wel wat: Koffie en cake! *O*
pi_209348064
Ik ben er niet heel overdreven mee bezig, als in elke dag aan denken zoals de OP suggereert, maar als ik knettertje stoned ben, intrigeert het me wel in de zin van wat er dan is. Is het zoals slapen bijvoorbeeld? Of is het gewoon echt helemaal klaar?
  woensdag 31 mei 2023 @ 12:24:42 #25
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_209348101
Soms als ik herinnerd word dat er iemand was overleden weken/maanden terug, stel ik me altijd voor in wat voor staat van ontbinding die gene dan op dat moment is.
ik heb daar totaal geen referentie punten van ofzo, maar die gedachte komt altijd in me op

Wie heeft dat ook?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_209348325
Heb wel echt een ontzettend sterke intuïtie dat ik er uiteindelijk zelf een eind aan moet maken. Vroeg of laat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_209349707
Waar ik soms aan denk is de manier waarop ik dood ga, ik wil het liefst in mijn slaap (zoals bijna iedereen lijkt mij) en geen lijdensweg moeten gaan.
Als ik oud ben dan wil ik niet gereanimeerd worden en ik laat dat ook tatoeëren op mijn borstbeen want ik denk niet dat als ik op straat neerval dat ze dan eerst de huisarts gaan bellen om te vragen of ik gereanimeerd wil worden en als ik het laat tatoeëren kunnen ze dat niet missen.
pi_209351977
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 14:54 schreef Sorella het volgende:
Waar ik soms aan denk is de manier waarop ik dood ga, ik wil het liefst in mijn slaap (zoals bijna iedereen lijkt mij) en geen lijdensweg moeten gaan.
Als ik oud ben dan wil ik niet gereanimeerd worden en ik laat dat ook tatoeëren op mijn borstbeen want ik denk niet dat als ik op straat neerval dat ze dan eerst de huisarts gaan bellen om te vragen of ik gereanimeerd wil worden en als ik het laat tatoeëren kunnen ze dat niet missen.
Ik en vrienden van me hadden een idee bedacht als het einde bijna daar is. 365 waterflesjes kopen. Middeltje X (wat dat is weten we nog niet) in één waterflesje doen. Alles door elkaar schudden zo goed mogelijk en dan als voorraad in een kast. Elke avond drink je dan één flesje water voor het slapen gaan. Er komt dan een keer een dag dat je niet wakker wordt.
  woensdag 31 mei 2023 @ 18:44:26 #29
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209352016
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 18:40 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik en vrienden van me hadden een idee bedacht als het einde bijna daar is. 365 waterflesjes kopen. Middeltje X (wat dat is weten we nog niet) in één waterflesje doen. Alles door elkaar schudden zo goed mogelijk en dan als voorraad in een kast. Elke avond drink je dan één flesje water voor het slapen gaan. Er komt dan een keer een dag dat je niet wakker wordt.
Als je hét 'middel X' bedoelt, datgene waar Stichting Laatste Wil ook steeds op doelt: dat schijnt in contact met water te kunnen exploderen. Op hun eigen site staat dat niet, maar elders wel.

Verder ook uitkijken met metalen.
X/T
pi_209352020
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 14:54 schreef Sorella het volgende:
Maar hoe vaak gebeurd zoiets trouwens dat iemand sterft in z'n slaap. Volgens mij is het altijd wel een lijdensweg. En als ik zo naar bekenden van me kijk, via via, dan is dat wel echt vaak zo hoor. Ik ken heel weinig mensen die in hun slaap gestorven zijn of een weekje nadat ze influenza te pakken hadden.
pi_209352034
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 18:44 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Als je hét 'middel X' bedoelt, datgene waar Stichting Laatste Wil ook steeds op doelt: dat schijnt in contact met water te kunnen exploderen.

Verder ook uitkijken met metalen.
Nee, is een hypothetisch middeltje. Moet vertraagde afgifte hebben zodat je iig nog in slaap valt eerst. Fentanyl is misschien wel een goede, maar dat werkt dus heel snel. Weet ook niet of dat oraal zou kunnen. Old school overdosis heroïne is ook niet verkeerd.

Maar het punt is 'm nu dat je het juist wil laten afhangen van de kans en dat je eerst gewoon rustig, zoals elke andere avond, in slaap valt.
  woensdag 31 mei 2023 @ 19:08:21 #32
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209352271
Zulke dingen zijn amper aan te komen, en als je denkt dat je beet hebt is de kans groot dat het scam is.
X/T
pi_209352809
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 18:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar hoe vaak gebeurd zoiets trouwens dat iemand sterft in z'n slaap. Ik ken heel weinig mensen die in hun slaap gestorven zijn of een weekje nadat ze influenza te pakken hadden.
Een enkele keer....mooier kan je het niet hebben.
Op zaterdag 22 april 2023 13:43 schreef r_one het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_209353380
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 09:48 schreef tong80 het volgende:
Ik ben het type niet om dood te gaan.

:T
Ik ook niet. Gelukkig weet mijn pensioenfonds dat niet.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209353558
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 19:08 schreef Eightyone het volgende:
Zulke dingen zijn amper aan te komen, en als je denkt dat je beet hebt is de kans groot dat het scam is.
Via het Darkweb kun je heel gemakkelijk aan fentanyl komen hoor. Je moest eens weten wat voor wereldje er bestaat. >:)
pi_209356647
Als je slaapt weet je ook niet wat et om je heen gebeurt.
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')