ja dan is 't voorbij, nergens last van, de ultieme vrijheidquote:
Je kunt je enigzins voorbereiden als je weet dat het komt, bij ziekte. Pluk de dag, zeggen de meeste op hun sterfbed. En daar leef ik steeds meer naar. Tot die tijd, de dood.., is voor ons allen een gegeven. Waar je niet dagelijks aan moet denken of bij moet stilstaan (hopelijk),quote:Op zaterdag 27 mei 2023 20:45 schreef sturmpie het volgende:
Voorbereiden op de dood, onbewust, of bewust, 't speelt altijd met je gedachten als je ouder wordt, op een dag ga je dood, de dood komt jou tegemoet, iedere dag ben je er mee bezig, ooit komt dat moment, 't zit als 't ware in je systeem, jezelf voorbereiden op de dood...
heb jij dat ook? je wordt ouder, je gaat steeds vaker aan de dood denken ? hoe ga je er mee om ?
Altijd zo'n kut argument. Je was niet dood, je bestond gewoon niet.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 23:21 schreef nils_22 het volgende:
Ik ben miljarden jaren dood geweest voordat ik geboren was en het ging me prima af
En straks besta je niet (meer)quote:Op zaterdag 27 mei 2023 23:42 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Altijd zo'n kut argument. Je was niet dood, je bestond gewoon niet.
Met ondertussen de wetenschap dat je alles gaat verliezen, wat je als het eenmaal voorbij is hopelijk niet meer weet omdat er niks is na je dood.quote:
Zeker geen kut argument, het betekent dat het echt geen ene reet boeit, als je dood bent ben je er niet meer, beleef je het niet, weet je het niet, je bent weg....Waarom je er druk om maken als je het niet meemaakt. Maak je beter druk om je leven zo comfortabel mogelijk te leven, dat is het enige wat je voelt en beleeft. Heb je nu een kut leven en ben je liever dood....dammn doe er wat aan...quote:Op zaterdag 27 mei 2023 23:42 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Altijd zo'n kut argument. Je was niet dood, je bestond gewoon niet.
Het is wel een kut argument want pas als je dood bent boeit het je geen reet meer, de tientallen jaren waarin je je bewust bent van het feit dat jij of de mensen om je heen dood gaan is een heel ander verhaal.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 23:50 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Zeker geen kut argument, het betekent dat het echt geen ene reet boeit, als je dood bent ben je er niet meer, beleef je het niet, weet je het niet, je bent weg....Waarom je er druk om maken als je het niet meemaakt. Maak je beter druk om je leven zo comfortabel mogelijk te leven, dat is het enige wat je voelt en beleeft. Heb je nu een kut leven en ben je liever dood....dammn doe er wat aan...
Maar waarom zou je je bezig houden met iets wat je niet kunt ervaren? Ben je dan niet gefocussed op het verkeerde deel van het leven? Dat je het nageslacht niet wilt belasten met begrafenis kosten is okee, maar das niet de insteek van dit topic lijkt me.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 23:58 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Het is wel een kut argument want pas als je dood bent boeit het je geen reet meer, de tientallen jaren waarin je je bewust bent van het feit dat jij of de mensen om je heen dood gaan is een heel ander verhaal.
Genoeg mensen die dat idee niet of zeer slecht kunnen uitschakelen. Zelf gelukkig weinig last van.
Omdat het bergen onzekerheid met zich mee brengt en we graag alles maakbaar hebben.quote:Op zondag 28 mei 2023 00:02 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Maar waarom zou je je bezig houden met iets wat je niet kunt ervaren? Ben je dan niet gefocussed op het verkeerde deel van het leven? Dat je het nageslacht niet wilt belasten met begrafenis kosten is okee, maar das niet de insteek van dit topic lijkt me.
Maar dat is dan meer de vraag, heb je een grotere wil om te leven of om niet te bestaan? Dan zegt inderdaad 90% de wil om te leven (helaas ben ik bang dat een steeds grotere groep het leven niet zo ziet zitten)quote:Op zondag 28 mei 2023 00:08 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Omdat het bergen onzekerheid met zich mee brengt en we graag alles maakbaar hebben.
Je berust je er in maar als ik je nu vraag wil je nu of over een jaar dood, wat kies je dan? 99% zou vast zeggen kom over een jaar maar terug.
bestaat niets niet ?quote:Op zondag 28 mei 2023 00:16 schreef cosmosis het volgende:
Wat is er na de dood? Is er iets? Niets? Maar dat bestaat toch niet... Niets?
Draai het om, dat je geboren bent is een uniek iets. 4.3 miljard jaar heb je erover gedaan om hier te zijn.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 23:48 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Met ondertussen de wetenschap dat je alles gaat verliezen, wat je als het eenmaal voorbij is hopelijk niet meer weet omdat er niks is na je dood.
Nooit geboren worden is zo gek nog niet.
'k Heb het idee dat ik nog niks van m'n leven heb gemaakt en dat ik toch wel beperkt de tijd heb om alles nog te gaan doen. Best frustrerend.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 20:45 schreef sturmpie het volgende:
Voorbereiden op de dood, onbewust, of bewust, 't speelt altijd met je gedachten als je ouder wordt, op een dag ga je dood, de dood komt jou tegemoet, iedere dag ben je er mee bezig, ooit komt dat moment, 't zit als 't ware in je systeem, jezelf voorbereiden op de dood...
heb jij dat ook? je wordt ouder, je gaat steeds vaker aan de dood denken ? hoe ga je er mee om ?
Jawel! Er blijft wel wat: Koffie en cake!quote:Op zondag 28 mei 2023 01:18 schreef sturmpie het volgende:
[..]
bestaat niets niet ?
volgens mij is 't heel goed mogelijk, als je dood gaat, dat je bewustzijn stopt en er helemaal niets is dat 't gewoon klaar is over einde, er is niets, je bent verdwenen, 't kaarsje is uit, dat is niets.
Ik en vrienden van me hadden een idee bedacht als het einde bijna daar is. 365 waterflesjes kopen. Middeltje X (wat dat is weten we nog niet) in één waterflesje doen. Alles door elkaar schudden zo goed mogelijk en dan als voorraad in een kast. Elke avond drink je dan één flesje water voor het slapen gaan. Er komt dan een keer een dag dat je niet wakker wordt.quote:Op woensdag 31 mei 2023 14:54 schreef Sorella het volgende:
Waar ik soms aan denk is de manier waarop ik dood ga, ik wil het liefst in mijn slaap (zoals bijna iedereen lijkt mij) en geen lijdensweg moeten gaan.
Als ik oud ben dan wil ik niet gereanimeerd worden en ik laat dat ook tatoeëren op mijn borstbeen want ik denk niet dat als ik op straat neerval dat ze dan eerst de huisarts gaan bellen om te vragen of ik gereanimeerd wil worden en als ik het laat tatoeëren kunnen ze dat niet missen.
Als je hét 'middel X' bedoelt, datgene waar Stichting Laatste Wil ook steeds op doelt: dat schijnt in contact met water te kunnen exploderen. Op hun eigen site staat dat niet, maar elders wel.quote:Op woensdag 31 mei 2023 18:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik en vrienden van me hadden een idee bedacht als het einde bijna daar is. 365 waterflesjes kopen. Middeltje X (wat dat is weten we nog niet) in één waterflesje doen. Alles door elkaar schudden zo goed mogelijk en dan als voorraad in een kast. Elke avond drink je dan één flesje water voor het slapen gaan. Er komt dan een keer een dag dat je niet wakker wordt.
Maar hoe vaak gebeurd zoiets trouwens dat iemand sterft in z'n slaap. Volgens mij is het altijd wel een lijdensweg. En als ik zo naar bekenden van me kijk, via via, dan is dat wel echt vaak zo hoor. Ik ken heel weinig mensen die in hun slaap gestorven zijn of een weekje nadat ze influenza te pakken hadden.quote:Op woensdag 31 mei 2023 14:54 schreef Sorella het volgende:
Waar ik soms aan denk is de manier waarop ik dood ga, ik wil het liefst in mijn slaap (zoals bijna iedereen lijkt mij) en geen lijdensweg moeten gaan.
Nee, is een hypothetisch middeltje. Moet vertraagde afgifte hebben zodat je iig nog in slaap valt eerst. Fentanyl is misschien wel een goede, maar dat werkt dus heel snel. Weet ook niet of dat oraal zou kunnen. Old school overdosis heroïne is ook niet verkeerd.quote:Op woensdag 31 mei 2023 18:44 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Als je hét 'middel X' bedoelt, datgene waar Stichting Laatste Wil ook steeds op doelt: dat schijnt in contact met water te kunnen exploderen.
Verder ook uitkijken met metalen.
Een enkele keer....mooier kan je het niet hebben.quote:Op woensdag 31 mei 2023 18:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar hoe vaak gebeurd zoiets trouwens dat iemand sterft in z'n slaap. Ik ken heel weinig mensen die in hun slaap gestorven zijn of een weekje nadat ze influenza te pakken hadden.
Ik ook niet. Gelukkig weet mijn pensioenfonds dat niet.quote:
Via het Darkweb kun je heel gemakkelijk aan fentanyl komen hoor. Je moest eens weten wat voor wereldje er bestaat.quote:Op woensdag 31 mei 2023 19:08 schreef Eightyone het volgende:
Zulke dingen zijn amper aan te komen, en als je denkt dat je beet hebt is de kans groot dat het scam is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |