quote:Caroline van der Plas
Dat boerenpartij BBB van Caroline van der Plas bij de Provinciale Statenverkiezingen in alle provincies won, noemt hij ;een culminatiemoment
Zo zijn er meerdere geweest: eerst met Pim Fortuyn, toen met Geert Wilders, daarna met Thierry Baudet en nu met Van der Plas.
Natuurlijk had dat veel te maken met stikstof.
Maar: Stikstof is een symbool.
In die verkiezingsuitslag kwam veel ongenoegen samen, zo is de stellige overtuiging van Frissen. Het is een optelsom, een samenklontering, ’van weerstandsgevoelens, van gevoelens van achterstelling’.
quote:Opvoeding en klimaat
De belangrijkste analyse van Frissen is namelijk dat de overheid totaal is doorgeschoten in haar bemoeienis. Daarbij is de rol van de overheid in de loop der jaren alleen maar groter geworden.
Dat gaat van bemoeienis met de opvoeding via de Centra voor Jeugd en Gezin, tot klimaatambities via allerlei belastingen op zogenaamd slecht gedrag zoals vliegen en vlees eten, tot stimuleren van gezond leven, tot extreme controle bij toeslagen en uitkeringen.
"In vrijwel alle overheidsprogramma's zit stiekem het D66-wereldbeeld verborgen"
,,Al decennialang horen we dat de overheid kleiner moet, dat de overheid moet terugtreden, dat er moet worden geprivatiseerd, dat er moet worden gedecentraliseerd enzovoorts, enzovoorts.
De woorden zijn soms anders, maar het streven is steeds hetzelfde."
Er is niets van terechtgekomen, stelt Frissen: ,,Eigenlijk kun je alleen maar vaststellen dat de rol van de overheid op allerlei terreinen juist gróter is geworden. De hoeveelheid wetgeving is geëxplodeerd. Maar de overheid bemoeit zich vooral ook op microniveau met de burger, tot achter de voordeur."
quote:Dan komt hij tot een pijnlijke conclusie: de bron van al dat zogenaamd goedbedoelde maar nogal paternalistische overheidsbeleid is een soort eenheidsworst in het denken bij beleidsmakers en ambtenaren.
,,Veel beleid wordt gemaakt vanuit een dominant wereldbeeld.
Dat is een heel rationalistisch en heel seculier wereldbeeld.
Het is een wereldbeeld waarin gezegd wordt dat we via wet- en regelgeving de dingen netjes en fatsoenlijk voor iedereen kunnen regelen.
Het is eigenlijk het D66-wereldbeeld dat in vrijwel alle overheidsprogramma's en subsidieregels stiekem verborgen zit."
ik welquote:Op zaterdag 27 mei 2023 18:49 schreef sturmpie het volgende:
vet verdienen als je voor de overheid werkt of niet, alles goed geregeld of niet, wie wil niet voor de overheid werken ?
relaxed werken dus, en hoe zit 't financieel, is je pensioen goed geregeld, is er 13e en/of 14e maand ? er was toch ook 'n inkomen als je stopt met werken bij de overheid, dan krijg je toch nog maandelijks 'n uitkering oid, ben ff de naam kwijtquote:Op zaterdag 27 mei 2023 18:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik wel
ik heb er 35 jaar voor gewerkt op de unie
ik zei gelijk , ik ga hier nooit meer weg , iedere dag feest , koffie , lekkere collegas en VVD
Als de chef zei , wat ben je laat als je over 9: 00 uur aan kwam kakken , dan zei jhe jaa ik ben met de fiets, dan was t goed![]()
Ok computer aan en koffie halen
en dan ff internetten
prepensioenquote:Op zaterdag 27 mei 2023 18:57 schreef sturmpie het volgende:
[..]
relaxed werken dus, en hoe zit 't financieel, is je pensioen goed geregeld, is er 13e en/of 14e maand ? er was toch ook 'n inkomen als je stopt met werken bij de overheid, dan krijg je toch nog maandelijks 'n uitkering oid, ben ff de naam kwijt
het is toch wat te zeggen. de overheid die goede tips geeft. tijd voor revolutiequote:Op zaterdag 27 mei 2023 17:54 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik zag net een spotje van de overheid om voor korte ritjes de fiets te pakken, in dit geval naar de bakker, niet naar de slager natuurlijk.
bemoeizucht tot in het oneindigequote:Op zaterdag 27 mei 2023 19:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
het is toch wat te zeggen. de overheid die goede tips geeft. tijd voor revolutie
er is ook nog 'n uitkering, iets met uitkering, bijv. 'n wethouder is 4 jaar wethouder geweest, hij/zij stopt, en dan krijgt men standaard 'n maandelijkse uitkering omdat hij/zij wethouder is geweest.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 19:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
prepensioen
vroeger was t nog veel erger , als je ziek melde kon je gewoon weg blijven tot je dacht, kom laat ik maar weer eens gaan
geen enkele controle
ik vind het wel meevallen eigenlijk. gelul in de marge. ik heb 7 jaar in thailand gewoond. dat is pas een overheid die je laat stikken voor hun eigen voordeel.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 19:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
bemoeizucht tot in het oneindige
en deden ze maar eens iets goed, de overheid verprutst alles en dan smijten ze er maar weer bakken met geld tegen aan
klopt, er zijn ook landen waar geen overheid is alleen een verzameling corrupte dieven , regels bestaan nietquote:Op zaterdag 27 mei 2023 19:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
ik vind het wel meevallen eigenlijk. gelul in de marge. ik heb 7 jaar in thailand gewoond. dat is pas een overheid die je laat stikken voor hun eigen voordeel.
Nederlanders zeiken te snel over wat eigenlijk gewoon kleine problemen of zelfs gewoon goede dingen waren
.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 19:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
prepensioen
vroeger was t nog veel erger , als je ziek melde kon je gewoon weg blijven tot je dacht, kom laat ik maar weer eens gaan
geen enkele controle
ja maar nu zou ik me zorgen makenquote:
D66 bepaalt inderdaad al enkele tijd zowel het publieke debat als de politiek en het academisch discours, d.w.z., alles doordrenkt met een progressief liberaal wereldbeeld, een nogal vreemde concoctie van keihard kapitalisme enerzijds en allerhande progressieve luchtkastelen anderzijds.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 18:04 schreef Tijger_m het volgende:
Ah, geen maakbaarheidsdenken maar wel voor boeren en bedrijven, natuurlijk en weer de gebruikelijke zielige frame van "D66 denken", alsof die maakbaarheid bedacht hebben of al die tijd doorvoeren.
Een typische Telegraaf mening dus.
D66 heeft het gewonnen om Rutte op het PM pluche te houdenquote:Op zaterdag 27 mei 2023 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
D66 bepaalt inderdaad al enkele tijd zowel het publieke debat als de politiek en het academisch discours, d.w.z., alles doordrenkt met een progressief liberaal wereldbeeld, een nogal vreemde concoctie van keihard kapitalisme enerzijds en allerhande progressieve luchtkastelen anderzijds.
Beter dan het wereldbeeld van Poetin lijkt mequote:Op zaterdag 27 mei 2023 17:23 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)de-staat-schiet-door
Overregulering en bemoeizucht van stikstof , kinderopvang, WOZ
Met alles wil de Nederlandse Staat zich bemoeien , mensen zijn de overregulering spuugzat , de overheid reguleert zichzelf zodat ze zelf niets meer kan doen, niet bouwen , niet wegen of spoor , niets meer
De overheid is echt veel te diep in de samenleving gezakt.
De afstand tussen politiek en burger is niet te groot, die is veel te klein.\\
Toeslag kinderopvang geven en weer heel snel afpakken als je een buitenlandse naam hebt
Toeslag huurwoning geven en tergend langzaam lager maken
Burgertjes pesten en plagen met een kolossaal juridisch apparaat
[..]
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Dat zekerquote:Op zaterdag 27 mei 2023 21:16 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Beter dan het wereldbeeld van Poetin lijkt me
OK Erdoganquote:Op zaterdag 27 mei 2023 21:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zeker
Maar het is wel tijd dat we een andere PM krijgen en snel ook
Goed dat je een deel iig onderkent maar alsnog.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 19:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt, er zijn ook landen waar geen overheid is alleen een verzameling corrupte dieven , regels bestaan niet
Maar in nederland is het volledig doorgeslagen , die bemoeizucht met steeds meer ambtenaren en steeds minder woningbouw voor de bevolking
deze overheid heeft zich op alle fronten vastgezet , door haar eigen regels en zelf dwang om gehoorzaam te zijn aan de grote Timmerfrans in Brusselquote:Op zondag 28 mei 2023 16:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Goed dat je een deel iig onderkent maar alsnog.
Deel 2 voelt voor mij een beetje als mono-manie. je staart je volledig blind op een bepaald ding (woningbouw icm stikstof wetgeving) omdat er 2 dingen aan de hand zijn:
1. je snapt denk ik de onderliggende afwegingen niet van de regels of vind die afwegingen niet belangrijk of overtuigend genoeg
2. je snapt de omstandigheden niet die de situatie erger maken (zoals massa immigratie en verkamering).
en daardoor voelt het nou voor jou alsof de overheid een soort rare fetish heeft om burgers te pesten of dat jij iets essentieels ziet wat zij niet zien.
en als je vervolgens dit hele specifieke (ja ik geef toe, wel belangrijke) issue een onderdeel maakt van je persoonlijkheid (ja ik zie je er nl overal over posten) dan is het logisch dat je een haat ontwikkelt richting de Nederlandse overheid. zoals mensen die zich door de SJW manie ineens vij alle problemen in de samenleving de schuld geven aan de NOS en hun berichtgeving en aan de individuele SJW's met een groot profiel.
of zoals een flat-earther het aan de stok heeft met NASA en hun neppe foto's van een bolvormige aarde.. etc.. etc..
Mooi advies, ikvind het schokkender dat het blijkbaar nodig isquote:Op zaterdag 27 mei 2023 17:54 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik zag net een spotje van de overheid om voor korte ritjes de fiets te pakken, in dit geval naar de bakker, niet naar de slager natuurlijk.
Haha ik heb helemaal geen fiets. Wel 2 Autosquote:Op zondag 28 mei 2023 18:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mooi advies, ikvind het schokkender dat het blijkbaar nodig is
mijn auto staat al 2 maand stil , maar ik heb wel drie fietsenquote:Op zondag 28 mei 2023 18:34 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Haha ik heb helemaal geen fiets. Wel 2 Autos
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |