abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 25 mei 2023 @ 21:46:29 #1
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_209281939
Twee weken geleden was ik in *stad*. Ik parkeerde mijn auto, activeerde mijn Easyparkapp en ging mijn ding doen. Na 40 minuten kwam ik terug, stopte de parkeeractie en ging weer naar huis. Niks bijzonders tot dusverre.

Vorige week kreeg ik een bekeuring in de bus: parkeerbelasting. Of ik even 104 euro wilde betalen want ik had volgens de scanauto zonder parkeergeld te betalen mijn auto in hun stad gestald. Bezwaar maken kon via de site.
Dus ik vrolijk naar de site. Drie opties: direct betalen met Ideal, betaalbewijs opsturen of bezwaar maken. Ik heb mijn betaalbewijs (PDF van easypark) opgestuurd met het idee dat dat voldoende zou zijn. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik vandaag een brief ontving dat mijn betaalbewijs was doorgestuurd naar de afdeling 'bezwaar' en of ik toch maar alvast de boete wilde betalen.

In mijn gedachtegang ben ik niet fout en ligt het probleem bij mijn parkeerapp-provider. Of denk ik verkeerd?
Iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen?
Prrrrr
pi_209282121
Het indienen van een bezwaar heeft geen schorsende werking op de betaalverplichting.
  donderdag 25 mei 2023 @ 22:07:51 #3
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_209282302
Het is geen bezwaar, ik heb mijn betaalbewijs opgestuurd.
Prrrrr
  donderdag 25 mei 2023 @ 22:15:15 #4
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209282430
klinkt alsof je betaald hebt voor iets en die betaling is niet geregistreerd, niet jouw fout, doch, 't systeem heeft je vast en ze willen dat je betaald en als je bezwaar wordt goedgekeurd krijg je 't bedrag vanzelfsprekend teruggestort.

wat 'n kutsituatie
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_209282435
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 22:07 schreef mspoez het volgende:
Het is geen bezwaar, ik heb mijn betaalbewijs opgestuurd.
Dat is een manier om bezwaar te maken.
  donderdag 25 mei 2023 @ 22:21:08 #6
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209282516
Je betaalt nu en maakt bezwaar. Bij toekennen bezwaar krijg je geld terug.
pi_209282542
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 22:15 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat is een manier om bezwaar te maken.
Drie opties: direct betalen met Ideal, betaalbewijs opsturen of bezwaar maken
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 25 mei 2023 @ 22:36:04 #8
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_209282770
Kun je niet gewoon bellen met de gemeente of de partij waaraan dit is uitbesteed?

Hier zijn ‘bewijs’ en ‘bezwaar’ ook twee verschillende opties, dus dat ze er bij jou een bezwaar van hebben gemaakt voelt dan wat raar. Maar misschien wisselt dit per partij.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 25 mei 2023 @ 22:43:43 #9
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_209282912
Ik denk trouwens dat er iets anders aan de hand is. 104 euro is te duur voor een normale ‘naheffing’, dit is maximaal 72,90: https://vng.nl/nieuws/max(...)elastingen-voor-2023. Wat staat er precies in de brief?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_209283192
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2023 22:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Drie opties: direct betalen met Ideal, betaalbewijs opsturen of bezwaar maken
Het is kennelijk nodig dat ik mezelf herhaal: het betaalbewijs opsturen is een vorm van bezwaar maken. Ook als je die optie kiest, moet iemand daar naar kijken, beoordelen of het klopt, wat administratieve handelingen verrichten, etc. Het verschil is dat je bij die optie geen bezwaarschrift o.i.d. hoeft in te dienen, wat je wel moet doen als je om andere redenen bezwaar zou maken.

Dus, TS heeft bezwaar gemaakt, maar dat schort de betaalverplichting niet op.



[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2023 23:06:09 ]
pi_209283259
Wat een non-issue
pi_209284026
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 22:07 schreef mspoez het volgende:
Het is geen bezwaar, ik heb mijn betaalbewijs opgestuurd.
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2023 22:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Drie opties: direct betalen met Ideal, betaalbewijs opsturen of bezwaar maken
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 21:46 schreef mspoez het volgende: dat mijn betaalbewijs was doorgestuurd naar de afdeling 'bezwaar'
pi_209284441
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 23:03 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het is kennelijk nodig dat ik mezelf herhaal: het betaalbewijs opsturen is een vorm van bezwaar maken. Ook als je die optie kiest, moet iemand daar naar kijken, beoordelen of het klopt, wat administratieve handelingen verrichten, etc. Het verschil is dat je bij die optie geen bezwaarschrift o.i.d. hoeft in te dienen, wat je wel moet doen als je om andere redenen bezwaar zou maken.

Dus, TS heeft bezwaar gemaakt, maar dat schort de betaalverplichting niet op.

[ afbeelding ]
Er staat direct betalen, of een betaalbewijs opsturen, niet een betaalbewijs opsturen en direct betalen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 26 mei 2023 @ 07:29:05 #14
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_209284483
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 23:03 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het is kennelijk nodig dat ik mezelf herhaal: het betaalbewijs opsturen is een vorm van bezwaar maken.
Dat is per gemeente anders en aangezien TS niet aangeeft welke gemeente het om gaat kun jij dat net zo min weten als wij. Hier in ieder geval een willekeurige gemeente waar bij de 'bewijs' route expliciet staat dat je niet hoeft te betalen als je dit tijdig doet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_209284534
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 07:29 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Dat is per gemeente anders en aangezien TS niet aangeeft welke gemeente het om gaat kun jij dat net zo min weten als wij. Hier in ieder geval een willekeurige gemeente waar bij de 'bewijs' route expliciet staat dat je niet hoeft te betalen als je dit tijdig doet.
Dat is een gunst onder voorwaarden, “als je dit tijdig doet”.

In beginsel schort een bezwaar de betaalverplichting niet op, daar heeft hij gewoon gelijk in.
pi_209284584
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 07:48 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat is een gunst onder voorwaarden, “als je dit tijdig doet”.

In beginsel schort een bezwaar de betaalverplichting niet op, daar heeft hij gewoon gelijk in.
Dat verschilt ook per instantie, bijvoorbeeld bij de belastingdienst krijg je uitstel van betaling over hetgeen waartegen je bezwaar aantekent, totdat het bezwaar is afgehandeld.

Verder heb ik een keer een parkeerboete gehad in Breda, terwijl ik daar nooit ben geweest. Dat in een mail gezet met bewijsstukken, en 2 weken later bericht dat de boete is ingetrokken. Nooit bericht gehad dat ik eerst moest betalen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 26 mei 2023 @ 08:10:23 #17
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_209284615
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 07:48 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat is een gunst onder voorwaarden, “als je dit tijdig doet”.

In beginsel schort een bezwaar de betaalverplichting niet op, daar heeft hij gewoon gelijk in.
Heb je daar ook een bron van? Of überhaupt dat een bewijs van betaling opvoeren als bezwaar gezien moet worden?

Hier nog een andere gemeente waar 'bezwaar' en 'bewijs geven' twee verschillende opties zijn en waar bij 'bewijs' met geen woord over 'bezwaar' gerept wordt, alleen over 'intrekken van de naheffing'.

Maar nogmaals, zonder de gemeente te weten is dit allemaal speculatie. En omdat het bedrag ook afwijkt van wat een normale naheffing mag zijn vermoed ik dat hier nog iets anders aan de hand is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_209284667
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 08:10 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Heb je daar ook een bron van? Of überhaupt dat een bewijs van betaling opvoeren als bezwaar gezien moet worden?

Hier nog een andere gemeente waar 'bezwaar' en 'bewijs geven' twee verschillende opties zijn en waar bij 'bewijs' met geen woord over 'bezwaar' gerept wordt, alleen over 'intrekken van de naheffing'.

Maar nogmaals, zonder de gemeente te weten is dit allemaal speculatie. En omdat het bedrag ook afwijkt van wat een normale naheffing mag zijn vermoed ik dat hier nog iets anders aan de hand is.
Je krijgt een boete van ¤110:
als je rijdt met een (korter dan een jaar) verlopen rijbewijs;
als je rijbewijs onleesbaar is;
als je zonder verlichting in de bebouwde kom rijdt;
als je fout geparkeerd staat of niet voor parkeren betaalt.


Zijn naheffingsaanslag is iets lager dan wat een parkeerboete dit jaar mag zijn.

https://weblog.independer(...)%2Fwww.google.com%2F
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 26 mei 2023 @ 08:24:19 #19
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_209284710
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 08:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je krijgt een boete van ¤110:
als je rijdt met een (korter dan een jaar) verlopen rijbewijs;
als je rijbewijs onleesbaar is;
als je zonder verlichting in de bebouwde kom rijdt;
als je fout geparkeerd staat of niet voor parkeren betaalt.


Zijn naheffingsaanslag is iets lager dan wat een parkeerboete dit jaar mag zijn.

https://weblog.independer(...)dit-zijn-de-bedragen
Dat is dan een andere dan de gemeentelijke naheffing: https://vng.nl/nieuws/max(...)elastingen-voor-2023 Misschien is het daarom doorgestuurd?
Die bedragen zijn trouwens geen maxima maar vaste waarden, en dan komen er nog incasso-kosten bij. Dus dan vind ik de genoemde 104 euro alsnog vreemd.

TS is overigens een 'haar' en je moet de referrer even uit je link halen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_209285005
Ik heb een keer een onterechte boete gehad
Moest ook eerst betalen.

Succesvol bezwaar gemaakt via www.verkeersboete.nl (gratis)

Heb het geld teruggekregen. Duurde wel 7 maanden, fucking boeven bij justitie

Het lag niet aan het bezwaar, ik werd telkens op de hoogte gehouden van de vorderingen. Ik kreeg op een dag een brief dat justitie extra tijd had aangevraagd om eea na te kijken.

Hou gewoon op met onterechte boetes geven die je nog moet voorschieten ook. Ik was niet eens in die stad geweest en moest er ineens tijd in steken om dat te bewijzen.
pi_209285097
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 08:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat verschilt ook per instantie, bijvoorbeeld bij de belastingdienst krijg je uitstel van betaling over hetgeen waartegen je bezwaar aantekent, totdat het bezwaar is afgehandeld.

Verder heb ik een keer een parkeerboete gehad in Breda, terwijl ik daar nooit ben geweest. Dat in een mail gezet met bewijsstukken, en 2 weken later bericht dat de boete is ingetrokken. Nooit bericht gehad dat ik eerst moest betalen.
Vroeger was het wel zo dat je parkeerboetes (naheffing) niet hoefde te betalen als er nog een bezwaar liep, maar dat is veranderd.
pi_209285299
Ik snap eigenlijk nooit zo waarom je in dit gevallen niet toch betaalt bij wijze van voorschot. Doe je het niet loop je het risico dat er allerlei nare procedures gaan lopen en vaak kost het dan 10 keer zoveel tijd en moeite om dat op te ruimen. Ervaring bij bedrijf en overheid is bij mij hetzelfde hierin.

Wel vervelend natuurlijk als je het geld echt niet even kunt missen maar in dat geval zou ik bellen.
pi_209285334
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 08:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat verschilt ook per instantie, bijvoorbeeld bij de belastingdienst krijg je uitstel van betaling over hetgeen waartegen je bezwaar aantekent, totdat het bezwaar is afgehandeld.

Verder heb ik een keer een parkeerboete gehad in Breda, terwijl ik daar nooit ben geweest. Dat in een mail gezet met bewijsstukken, en 2 weken later bericht dat de boete is ingetrokken. Nooit bericht gehad dat ik eerst moest betalen.
In be-gin-sel

Dat betekent dat ervan afgeweken mag worden.
pi_209285338
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 08:10 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Heb je daar ook een bron van? Of überhaupt dat een bewijs van betaling opvoeren als bezwaar gezien moet worden?

Hier nog een andere gemeente waar 'bezwaar' en 'bewijs geven' twee verschillende opties zijn en waar bij 'bewijs' met geen woord over 'bezwaar' gerept wordt, alleen over 'intrekken van de naheffing'.

Maar nogmaals, zonder de gemeente te weten is dit allemaal speculatie. En omdat het bedrag ook afwijkt van wat een normale naheffing mag zijn vermoed ik dat hier nog iets anders aan de hand is.
Zie post #12.
pi_209285446
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 08:55 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb een keer een onterechte boete gehad
Moest ook eerst betalen.

Succesvol bezwaar gemaakt via www.verkeersboete.nl (gratis)

Heb het geld teruggekregen. Duurde wel 7 maanden, fucking boeven bij justitie

Het lag niet aan het bezwaar, ik werd telkens op de hoogte gehouden van de vorderingen. Ik kreeg op een dag een brief dat justitie extra tijd had aangevraagd om eea na te kijken.

Hou gewoon op met onterechte boetes geven die je nog moet voorschieten ook. Ik was niet eens in die stad geweest en moest er ineens tijd in steken om dat te bewijzen.
Justitie staat hier geheel buiten. Het is ook geen verkeersboete.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 09:43:49 #26
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_209285462
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 09:28 schreef r_one het volgende:

[..]
Zie post #12.
Dus de vraag is waarom dit is en jouw antwoord is 'omdat het zo gegaan is'? Zo kun je iedere vraag op WGR wel 'oplossen'.

Niet iedere gemeente ziet een betaalbewijs opsturen als een bezwaar, zie de voorbeelden hierboven. Of de gemeente in kwestie dit wel zo ziet weten we niet, net zo min of dit überhaupt een gemeentelijke naheffing is inmiddels. Dus het kan echt wel wat minder met de stelligheid, tenzij je een bron hebt die wat duidelijker is dan 'zo is het gegaan'
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 26 mei 2023 @ 09:48:21 #27
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_209285502
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 09:40 schreef r_one het volgende:

[..]
Justitie staat hier geheel buiten. Het is ook geen verkeersboete.
Hoe verklaar jij dat het door TS genoemde bedrag (flink) hoger is dan het maximum voor een gemeentelijke naheffing?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_209285553
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 09:24 schreef Daboman het volgende:
Ik snap eigenlijk nooit zo waarom je in dit gevallen niet toch betaalt bij wijze van voorschot. Doe je het niet loop je het risico dat er allerlei nare procedures gaan lopen en vaak kost het dan 10 keer zoveel tijd en moeite om dat op te ruimen. Ervaring bij bedrijf en overheid is bij mij hetzelfde hierin.

Wel vervelend natuurlijk als je het geld echt niet even kunt missen maar in dat geval zou ik bellen.
Ja en nee, ik vind eigenlijk dat als het er zo dik bovenop ligt als hier, met een duidelijk en onmiskenbaar bewijs dat de boetegever dan wel iets soepeler mag zijn. Daar besparen ze zelf ook kosten mee. Maar goed, de overheid is daar iets strakker in soms.

Een (particulier) bedrijf wat spontaan verkeerde rekeningen stuurt ga ik al helemaal niet geld uitlenen omdat het voor hun administratie zo handiger is.
pi_209286362
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 09:43 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Dus de vraag is waarom dit is en jouw antwoord is 'omdat het zo gegaan is'? Zo kun je iedere vraag op WGR wel 'oplossen'.

Niet iedere gemeente ziet een betaalbewijs opsturen als een bezwaar, zie de voorbeelden hierboven. Of de gemeente in kwestie dit wel zo ziet weten we niet, net zo min of dit überhaupt een gemeentelijke naheffing is inmiddels. Dus het kan echt wel wat minder met de stelligheid, tenzij je een bron hebt die wat duidelijker is dan 'zo is het gegaan'
Waarom zou de gemeente in kwestie het betaalbewijs automatisch doorsturen naar ‘afdeling bezwaar’ als ze het betaalbewijs niet als zodanig aanmerken :? ? Leg me dat eens uit.

Dat andere gemeenten het volgens andere, eigen beleidsregels anders doen, doet daar niets aan af. Iedere gemeente is daar vrij in; lokale wet- en regelgeving.
pi_209286379
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 09:48 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Hoe verklaar jij dat het door TS genoemde bedrag (flink) hoger is dan het maximum voor een gemeentelijke naheffing?
Niet. Maar daar ging de quote ook niet over.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')