abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 26 mei 2023 @ 19:45:57 #101
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209293913
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 19:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het heeft in dit geval ook te maken met wie ts is.

Maar buiten dat: ik vind dat sigme het heel mooi uitlegt. Allemaal leuk en aardig, en ik zeg het zelf ook een aantal keren: de meeste mannen zijn niet gevaarlijk, maar je hebt als vrouw gewoon geen zin om een verkeerde inschatting te maken. De schade die je daardoor op kunt lopen is groot.

Doorgaans zullen mannen het overigens amper opmerken dat een vrouw oppassend is als er iemand achter haar loopt. TS weet veel te goed dat hij al heel vaak grensoverschrijdend gedrag heeft laten zien en derhalve weet hij dondersgoed, zoals hij zelf aangeeft, dat een vrouw zich zo kan voelen. Hij doet het erom, en doet dan verontwaardigd over de vrouw die onterecht voorzichtig is. In het geval van TS is dat maar de vraag.
Ja dat snap ik, maar dit is wel de andere kant van de medaille van hoe TS is. Als je ervaringen met vrouwen vooral die zijn van beschimpt en bevreesd worden (ja ook terecht in verscheidene gevallen), maar je wel seksueel tot ze aangetrokken bent, dan doet dat je zelfbeeld en wereldbeeld geen goed.

En de reacties zijn dan vooral van 'nou ja eigenlijk wel terecht' en 'jij had je ook anders moeten gedragen'. Dat vind ik hier compleet ongepast. Dezelfde kant op lopen is geen raar gedrag en als een vrouw er wel angstig van wordt, dan is dat niet iets dat ligt bij degene die dezelfde kant op loopt. Het zou logischer zijn om angstig te worden als een bekende aanbiedt om met je mee te lopen.

Overigens heb ik nav een situatie waarin een meisje zich de pleuris schrok op het moment dat ik haar passeerde dit weleens besproken met vrienden. Genoeg mannen die dat ook gewoon vaker wel opmerkten hoor. Dat is niet omdat TS toch wel een creep is, dat hem dit opvalt. Maar het zal zeker meer opvallen als je onzeker en cynisch bent zoals TS.
  Moderator vrijdag 26 mei 2023 @ 19:57:25 #102
5428 crew  miss_sly
pi_209294161
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 19:45 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ja dat snap ik, maar dit is wel de andere kant van de medaille van hoe TS is. Als je ervaringen met vrouwen vooral die zijn van beschimpt en bevreesd worden (ja ook terecht in verscheidene gevallen), maar je wel seksueel tot ze aangetrokken bent, dan doet dat je zelfbeeld en wereldbeeld geen goed.
Vrouwen zijn op geen enkele manier iets verschuldigd aan mannen die seksueel aangetrokken zijn tot vrouwen, en waarbij het zelfbeeld en wereldbeeld niet in orde zijn omdat het stroef loopt.
quote:
En de reacties zijn dan vooral van 'nou ja eigenlijk wel terecht' en 'jij had je ook anders moeten gedragen'. Dat vind ik hier compleet ongepast. Dezelfde kant op lopen is geen raar gedrag en als een vrouw er wel angstig van wordt, dan is dat niet iets dat ligt bij degene die dezelfde kant op loopt. Het zou logischer zijn om angstig te worden als een bekende aanbiedt om met je mee te lopen.
Nu doe je hetzelfde, maar dan met de bekende die aanbiedt met je mee te lopen. Ook daarvoor geldt dat de meeste nog steeds niet gevaarlijk zijn. Maar als vrouw moet je de kans wel meewegen in je risico-analyse. Net als wanneer je alleen in het donker op straat loopt en er blijft iemand constant op dezelfde afstand achter je lopen.
quote:
Overigens heb ik nav een situatie waarin een meisje zich de pleuris schrok op het moment dat ik haar passeerde dit weleens besproken met vrienden. Genoeg mannen die dat ook gewoon vaker wel opmerkten hoor. Dat is niet omdat TS toch wel een creep is, dat hem dit opvalt. Maar het zal zeker meer opvallen als je onzeker en cynisch bent zoals TS.
Ts merkte het 'dondersgoed' op en wilde toch alleen maar een goede indruk achter laten, socializen en mensen overtuigen dat hij een aardige gozer is. Dat gaat hem uiteraard niet worden 's avonds bij een onbekende vrouw die in haar eentje van de metro o.i.d. naar haar bestemming loopt en die je dan botweg blijft achtervolgen, want dat moet kunnen en zij mag vooral niet slecht over je denken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209294591
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 19:45 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ja dat snap ik, maar dit is wel de andere kant van de medaille van hoe TS is. Als je ervaringen met vrouwen vooral die zijn van beschimpt en bevreesd worden (ja ook terecht in verscheidene gevallen), maar je wel seksueel tot ze aangetrokken bent, dan doet dat je zelfbeeld en wereldbeeld geen goed.

En de reacties zijn dan vooral van 'nou ja eigenlijk wel terecht' en 'jij had je ook anders moeten gedragen'. Dat vind ik hier compleet ongepast. Dezelfde kant op lopen is geen raar gedrag en als een vrouw er wel angstig van wordt, dan is dat niet iets dat ligt bij degene die dezelfde kant op loopt.
Vind jij het logisch dat TS, die de indruk heeft dat de vrouw die voor hem loopt bang voor hem is, zijn gedrag daar in geen enkele manier op aanpast?

Ik niet. Als ik de indruk heb dat ik op een of andere manier aanstoot geef, dan probeer ik dat te veranderen.
quote:
Het zou logischer zijn om angstig te worden als een bekende aanbiedt om met je mee te lopen.
Dat is niet *logischer*, dat is statistisch juister als je 'aantal aanvallen door onbekende vent' afzet tegen 'aantal aanvallen door bekende vent'.
Maar dat is niet de risico-afweging die je maakt wanneer een onbekende vent te dichtbijkomt, de vraag of een bekende vent misschien niet veel gevaarlijker zou zijn. De risico-afweging is *die* situatie op *dat* moment.

quote:
Overigens heb ik nav een situatie waarin een meisje zich de pleuris schrok op het moment dat ik haar passeerde dit weleens besproken met vrienden. Genoeg mannen die dat ook gewoon vaker wel opmerkten hoor. Dat is niet omdat TS toch wel een creep is, dat hem dit opvalt. Maar het zal zeker meer opvallen als je onzeker en cynisch bent zoals TS.
TS is geen creep omdat hem dat opvalt, TS is een creep omdat hem dat opvalt (of dat nu een juiste analyse is van hem of niet) en besluit om daar niks anders mee te doen dan klagen over de vrouw in kwestie.
En TS is een creep op basis van z'n posthistorie, wat maakt dat als die vrouw inderdaad schrik van 'm had, ze daarin meer gelijk had dan ze kon weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 26-05-2023 20:25:16 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:52:04 #104
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209295160
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 19:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vrouwen zijn op geen enkele manier iets verschuldigd aan mannen die seksueel aangetrokken zijn tot vrouwen, en waarbij het zelfbeeld en wereldbeeld niet in orde zijn omdat het stroef loopt.
Nee, enkel mannen zijn verantwoordelijk voor het gevoel van vrouwen. Als man moet je hoofd opheffen en dealen met de maatschappij zoals ie is.

quote:
[..]
Nu doe je hetzelfde, maar dan met de bekende die aanbiedt met je mee te lopen. Ook daarvoor geldt dat de meeste nog steeds niet gevaarlijk zijn. Maar als vrouw moet je de kans wel meewegen in je risico-analyse. Net als wanneer je alleen in het donker op straat loopt en er blijft iemand constant op dezelfde afstand achter je lopen.
Nee, hetzelfde doen zou zijn: O ja, je bent ook een creep, omdat je aanbiedt om mee te lopen. Snap je dan niet dat de wereld gevaarlijk is voor vrouwen? Pas je gedrag daarop aan.

Iedereen heeft het recht om een eigen risicoinschatting te maken, of die nou fout is of niet. Anderen aanspreken omdat ze zich niet schikken naar die risicoinschatting en niet voldoende anticiperen op de vaak foute inschatting van een ander vind ik raar.

quote:
[..]
Ts merkte het 'dondersgoed' op en wilde toch alleen maar een goede indruk achter laten, socializen en mensen overtuigen dat hij een aardige gozer is. Dat gaat hem uiteraard niet worden 's avonds bij een onbekende vrouw die in haar eentje van de metro o.i.d. naar haar bestemming loopt en die je dan botweg blijft achtervolgen, want dat moet kunnen en zij mag vooral niet slecht over je denken.
Dezelfde kant op lopen is niet iemand achtervolgen.

quote:
7s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:18 schreef sigme het volgende:

[..]
Vind jij het logisch dat TS, die de indruk heeft dat de vrouw die voor hem loopt bang voor hem is, zijn gedrag daar in geen enkele manier op aanpast?

Ik niet. Als ik de indruk heb dat ik op een of andere manier aanstoot geef, dan probeer ik dat te veranderen.
[..]
Dat is niet *logischer*, dat is statistisch juister als je 'aantal aanvallen door onbekende vent' afzet tegen 'aantal aanvallen door bekende vent'.
Maar dat is niet de risico-afweging die je maakt wanneer een onbekende vent te dichtbijkomt, de vraag of een bekende vent misschien niet veel gevaarlijker zou zijn. De risico-afweging is *die* situatie op *dat* moment.
[..]
TS is geen creep omdat hem dat opvalt, TS is een creep omdat hem dat opvalt (of dat nu een juiste analyse is van hem of niet) en besluit om daar niks anders mee te doen dan klagen over de vrouw in kwestie.
En TS is een creep op basis van z'n posthistorie, wat maakt dat als die vrouw inderdaad schrik van 'm had, ze daarin meer gelijk had dan ze kon weten.
Dat vind ik heel logisch ja. Vooral beschimpt en gevreesd worden, nooit eens positieve reacties en dan letterlijk uit je weg moeten gaan om een ander comfortabel te stellen. Dat is best wel veel gevraagd.
  Moderator vrijdag 26 mei 2023 @ 20:55:00 #105
5428 crew  miss_sly
pi_209295225
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:52 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Nee, enkel mannen zijn verantwoordelijk voor het gevoel van vrouwen. Als man moet je hoofd opheffen en dealen met de maatschappij zoals ie is.
[..]
Nee, hetzelfde doen zou zijn: O ja, je bent ook een creep, omdat je aanbiedt om mee te lopen. Snap je dan niet dat de wereld gevaarlijk is voor vrouwen? Pas je gedrag daarop aan.

Iedereen heeft het recht om een eigen risicoinschatting te maken, of die nou fout is of niet. Anderen aanspreken omdat ze zich niet schikken naar die risicoinschatting en niet voldoende anticiperen op de vaak foute inschatting van een ander vind ik raar.
[..]
Dezelfde kant op lopen is niet iemand achtervolgen.
[..]
Dat vind ik heel logisch ja. Vooral beschimpt en gevreesd worden, nooit eens positieve reacties en dan letterlijk uit je weg moeten gaan om een ander comfortabel te stellen. Dat is best wel veel gevraagd.
Wij gaan het niet eens worden. Je leest ook niet echt en blijft in je riedeltje hangen om lekker edgy een andere mening te berde te brengen. Ik hou het voor gezien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209295347
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:52 schreef PiyeReloaded het volgende:
Dat vind ik heel logisch ja. Vooral beschimpt en gevreesd worden, nooit eens positieve reacties en dan letterlijk uit je weg moeten gaan om een ander comfortabel te stellen. Dat is best wel veel gevraagd.
Op zich vind ik dat ook begrijpelijk.
TS is een lichtelijke engerd, die wordt gezien als engerd en wordt behandeld als engerd.
Daar wordt een mens niet beter van.

Bovendien *is* TS werkelijk sociaal incapabel en daarmee is het ook totaal kloppend (niet 'logisch', wel 'passend bij hem') dat hij ook in deze situatie is wat hij is: sociaal incapabel.
En dus lichtelijk bedreigend/onveilig voor anderen, die daar naar handelen.

Alles is zoals het is. TS is niet in staat zichzelf te veranderen. Anderen reageren op hem zoals hij is. Dat is allemaal behoorlijk begrijpelijk en voor niemand leuk, in het bijzonder niet voor TS. Niet iedereen heeft een leuk leven.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_209295382
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 05:46 schreef Sumppi het volgende:

[..]
Maar toch vraag je je in deze OP af hoe je een goede indruk achter kunt laten. Je vertelt dat je wil socializen en mensen ervan wil overtuigen dat je een aardige gozer bent. Dat koppel je dus aan deze specifieke situatie, waarbij dat soort vragen helemaal niet wenselijk zijn. Dat is wat het ook eng maakt.

Tegelijk geef je aan dat je gewoon zo snel mogelijk naar het hotel wil, maar dat haal ik niet uit de vragen die je stelt.
Ja, omdat ik niet zomaar vrouwen aan ga spreken en al helemaal niet in deze situatie waar ze extra op haar hoede is. Natuurlijk voel ik me kut erover, omdat ik wil dat mensen mij aardig vinden.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:20:02 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209295542
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 19:45 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ja dat snap ik, maar dit is wel de andere kant van de medaille van hoe TS is. Als je ervaringen met vrouwen vooral die zijn van beschimpt en bevreesd worden (ja ook terecht in verscheidene gevallen), maar je wel seksueel tot ze aangetrokken bent, dan doet dat je zelfbeeld en wereldbeeld geen goed.

En de reacties zijn dan vooral van 'nou ja eigenlijk wel terecht' en 'jij had je ook anders moeten gedragen'. Dat vind ik hier compleet ongepast. Dezelfde kant op lopen is geen raar gedrag en als een vrouw er wel angstig van wordt, dan is dat niet iets dat ligt bij degene die dezelfde kant op loopt. Het zou logischer zijn om angstig te worden als een bekende aanbiedt om met je mee te lopen.

Overigens heb ik nav een situatie waarin een meisje zich de pleuris schrok op het moment dat ik haar passeerde dit weleens besproken met vrienden. Genoeg mannen die dat ook gewoon vaker wel opmerkten hoor. Dat is niet omdat TS toch wel een creep is, dat hem dit opvalt. Maar het zal zeker meer opvallen als je onzeker en cynisch bent zoals TS.
Niet om het een of ander, maar deze duscussie gaat helemaal over hoe TS verzonnen heeft hoe de vrouw die hij 5 minuten achtervolgde zich voelde, en over hoe zij over TS zou denken.

Vervolgens gaat hij verontwaardigd zitten doen over haar gevoelens die hij zelf verzonnen heeft.
En doet dan ook nog eens verontwaardigd over het gegeven dat hij zich anders zou moeten dragen als hij bedenkt dat een ander zich onprettig voelt door zijn gedrag.

Misschien had ze de podcast met de koning op en had ze niet eens door dat hij daar liep, maar hij is boos, want hij heeft bedacht dat zij bang voor hem zou zijn geworden.

Als je bedenkt dat een ander bang voor jou is en je blijft toch doorgaan met je gedrag dan ben je dus bewust aan het intimideren.

Maar nogmaals: deze hele discussie gaat over verzonnen gevoelens van een ander.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:42:50 #109
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209295876
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Niet om het een of ander, maar deze duscussie gaat helemaal over hoe TS verzonnen heeft hoe de vrouw die hij 5 minuten achtervolgde zich voelde, en over hoe zij over TS zou denken.

Vervolgens gaat hij verontwaardigd zitten doen over haar gevoelens die hij zelf verzonnen heeft.
En doet dan ook nog eens verontwaardigd over het gegeven dat hij zich anders zou moeten dragen als hij bedenkt dat een ander zich onprettig voelt door zijn gedrag.

Misschien had ze de podcast met de koning op en had ze niet eens door dat hij daar liep, maar hij is boos, want hij heeft bedacht dat zij bang voor hem zou zijn geworden.

Als je bedenkt dat een ander bang voor jou is en je blijft toch doorgaan met je gedrag dan ben je dus bewust aan het intimideren.

Maar nogmaals: deze hele discussie gaat over verzonnen gevoelens van een ander.
Ja, daar heb je wel een punt. Alleen herkennen mensen de situatie ook niet voor niets natuurlijk. Het is niet onvoorstelbaar, maar hij weet haar daadwerkelijke gedachtegang niet. Ik zou normaal zeggen dat je dat echt wel merkt, maar weet ook dat TS minder goed is in mensen lezen dan gemiddeld.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:48:50 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209295965
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:42 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ja, daar heb je wel een punt. Alleen herkennen mensen de situatie ook niet voor niets natuurlijk. Het is niet onvoorstelbaar, maar hij weet haar daadwerkelijke gedachtegang niet. Ik zou normaal zeggen dat je dat echt wel merkt, maar weet ook dat TS minder goed is in mensen lezen dan gemiddeld.
Als je idd merkt dat iemand zich door jouw gedrag onprettig voelt en je gaat daar toch mee door dan doe je dat dus bewust.
En je dan achteraf ook nog eens klagen hoe oneerlijk en onterecht het allemaal wel niet is dat mensen zich onprettig voelen door jouw gedrag?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209296997
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als je idd merkt dat iemand zich door jouw gedrag onprettig voelt en je gaat daar toch mee door dan doe je dat dus bewust.
En je dan achteraf ook nog eens klagen hoe oneerlijk en onterecht het allemaal wel niet is dat mensen zich onprettig voelen door jouw gedrag?
Ik begrijp wat je bedoelt, maar het kan ook betekenen dat het probleem toch echt bij die ander ligt.

Ik maakte gister zelf zo’n situatie mee.
Er fietste iemand voor mij die ik wilde inhalen maar dat ging niet omdat die steeds links bleef fietsen.

Diegene keek ongemakkelijk achterom maar bleef nog steeds een tijdje links fietsen. Dan is het dus mijn schuld dat diegene zich kennelijk ongemakkelijk voelt en als ik sommige mensen in dit topic kan geloven moet ik dan maar even in een etalageruit gaan kijken of zo? Ja daaag!

Natuurlijk is het raar als bewust steeds bij iemand in de buurt blijft maar het kan ook zo lijken zonder dat het zo is.
pi_209297453
Ik denk dat het probleem grotendeels bij TS in zijn hoofd zit, hij is gewend op vrouwen te jagen dat hij wss zelf niet in de gaten heeft dat hij dat uitdraagt.
Jammer dat het lijkt alsof nu mannen tegen vrouwen is en vice versa, want ik voel vrij weinig angstig als er een man achter me loopt. Alleen in uitzonderlijke gevallen, dus ik zou niet alle mannen over een kam scheren.
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.
pi_209298336
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 18:11 schreef Viv het volgende:

[..]
Klopt:
[..]
https://news.sky.com/stor(...)e-key-facts-12423256

En toch zijn vrouwen daar vaker bang voor dan mannen. :) Waarschijnlijk omdat ze zich gemiddeld genomen minder goed kunnen verweren, áls ze aangevallen zouden worden.
Misschien komt het doordat ze vaker met straatintimidatie te maken hebben (bron). Een belangrijke bevinding voor TS: "Achternagelopen of achtervolgd worden is het meest bedreigend: 85 procent van de vrouwen voelt zich onveilig of bang wanneer dit gebeurt. "
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209298490
Wat betekent achternagelopen worden als het wat anders is dan achtervolgd worden (zie het gebruik van 'of')? Hebben we het dan over onbedoelde intimidatie?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209298599
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 07:50 schreef Akathisia het volgende:
Wat betekent achternagelopen worden als het wat anders is dan achtervolgd worden (zie het gebruik van 'of')? Hebben we het dan over onbedoelde intimidatie?
Dat kun je niet weten omdat beide termen zijn gebruikt, zo laat de methodische verantwoording zien. En in dit soort onderzoek ben je altijd afhankelijk van de interpretatie van de respondenten. Misschien percipiëren vrouwen intimiderend gedrag vaker omdat ze omgevingsbewuster of angstiger zijn.

En voor het andere, eerder aangehaalde onderzoek geldt dat informatie ontbreekt over de context van geweldsdelicten op straat door onbekenden. Misschien zijn mannen er vaker slachtoffer van omdat ze zich vaker in bepaalde situaties begeven (denk aan supportersgeweld). Gek genoeg kwamen er geen kritische opmerkingen over dat onderzoek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209298707
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 08:07 schreef Claudia_x het volgende:
Dat kun je niet weten omdat beide termen zijn gebruikt, zo laat de methodische verantwoording zien. En in dit soort onderzoek ben je altijd afhankelijk van de interpretatie van de respondenten. Misschien percipiëren vrouwen intimiderend gedrag vaker omdat ze omgevingsbewuster of angstiger zijn.
Precies, 'achternalopen' zegt iets over de intentie van de achternaloper, en blijkbaar is er geen onderscheid gemaakt op basis van het tastbare (loop)gedrag. Het valt natuurlijk lastig te meten, maar als er alleen uitgegaan wordt van de perceptie, is het wel problematisch als je het onder het kopje '(impact) straatintimidatie' schuift.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209298720
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 08:07 schreef Claudia_x het volgende:
En voor het andere, eerder aangehaalde onderzoek geldt dat informatie ontbreekt over de context van geweldsdelicten op straat door onbekenden. Misschien zijn mannen er vaker slachtoffer van omdat ze zich vaker in bepaalde situaties begeven (denk aan supportersgeweld). Gek genoeg kwamen er geen kritische opmerkingen over dat onderzoek.
Dat weet ik wel zeker, ook los van wederzijdse uitlokking/intimidatie aan het geweld voorafgaand zoals bij voetbal; mannen zullen zich om eer en door competitiedrang veel eerder laten verleiden om het tot geweld te laten komen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 27 mei 2023 @ 09:15:55 #118
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209299002
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 23:36 schreef notturna het volgende:
Ik denk dat het probleem grotendeels bij TS in zijn hoofd zit, hij is gewend op vrouwen te jagen dat hij wss zelf niet in de gaten heeft dat hij dat uitdraagt.
Jammer dat het lijkt alsof nu mannen tegen vrouwen is en vice versa, want ik voel vrij weinig angstig als er een man achter me loopt. Alleen in uitzonderlijke gevallen, dus ik zou niet alle mannen over een kam scheren.
Ik zie het niet als mannen tegen vrouwen. Zijn ook genoeg mannen in dit topic die ook TS schuldig vinden. Ik zie eerder de uitwerking van bepaalde stereotypes over zowel vrouwen als mannen.

Stereotypes die ervoor zorgen dat de bescherming van vrouwen wordt gezien als verantwoordelijkheid van mannen. En dan niet alleen hun daadwerkelijke veiligheid maar ook hun veiligheidsgevoel. En aan de andere kant dus minder begrip en sympathie voor de gevoelens van een man.

Dar zie ik vermengd met negativiteit jegens TS vanwege zijn geschiedenis. Ik zou echter stellen dat juist TS meer begrip nodig heeft en zolang hij niet daadwerkelijk dreigende situaties creëert hij juist wat minder vanzelfsprekend geacht moet worden om maar uit de weg te gaan voor een ander.

TS kent een historie van sociale uitsluiting. Dat is best wel zwaar. Ja die sociale uitsluiting is hij zelf ook debet aan, maar dat verandert niet hoe het voor hem is. Hij komt hier al constant tips vragen en krijgt al zoveel te horen wat er allemaal mankeert en beter moet. Dan vind ik dit, wat absoluut geen raar gedrag is, maar ook begrijpelijkerwijs soms wel een moment van schrik kan creëren, absoluut niet het gepaste moment om weer allemaal over TS heen te vallen. Om hem wéér de schuld te geven van wat er mis ging in deze interactie en weer mee te geven hoe hij zich in bochten moet wringen om zich aan te passen aan een wereld die 'm niet moet.

Maar ik ben dan ook een edgelord. :')
pi_209302559
TS jaagt op vrouwen. Letterlijk. Ik hen dan geen medelijden als zijn prooi zich tegen hem keert.
Purr.
pi_209304751
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 09:15 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ik zie het niet als mannen tegen vrouwen. Zijn ook genoeg mannen in dit topic die ook TS schuldig vinden. Ik zie eerder de uitwerking van bepaalde stereotypes over zowel vrouwen als mannen.

Stereotypes die ervoor zorgen dat de bescherming van vrouwen wordt gezien als verantwoordelijkheid van mannen.
Eh, nee. Werkelijk iedereen met enig sociaal gevoel houdt rekening met anderen en past gedrag erop aan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209306868
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 09:15 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ik zie het niet als mannen tegen vrouwen. Zijn ook genoeg mannen in dit topic die ook TS schuldig vinden. Ik zie eerder de uitwerking van bepaalde stereotypes over zowel vrouwen als mannen.

Stereotypes die ervoor zorgen dat de bescherming van vrouwen wordt gezien als verantwoordelijkheid van mannen. En dan niet alleen hun daadwerkelijke veiligheid maar ook hun veiligheidsgevoel. En aan de andere kant dus minder begrip en sympathie voor de gevoelens van een man.

Dar zie ik vermengd met negativiteit jegens TS vanwege zijn geschiedenis. Ik zou echter stellen dat juist TS meer begrip nodig heeft en zolang hij niet daadwerkelijk dreigende situaties creëert hij juist wat minder vanzelfsprekend geacht moet worden om maar uit de weg te gaan voor een ander.

TS kent een historie van sociale uitsluiting. Dat is best wel zwaar. Ja die sociale uitsluiting is hij zelf ook debet aan, maar dat verandert niet hoe het voor hem is. Hij komt hier al constant tips vragen en krijgt al zoveel te horen wat er allemaal mankeert en beter moet. Dan vind ik dit, wat absoluut geen raar gedrag is, maar ook begrijpelijkerwijs soms wel een moment van schrik kan creëren, absoluut niet het gepaste moment om weer allemaal over TS heen te vallen. Om hem wéér de schuld te geven van wat er mis ging in deze interactie en weer mee te geven hoe hij zich in bochten moet wringen om zich aan te passen aan een wereld die 'm niet moet.

Maar ik ben dan ook een edgelord. :')
Ik vind het vervelend dat ik beoordeeld wordt op basis van mijn pohi. Ik ben irl echt geen lul die vrouwen beschadigd of stuipen op het lijf jaagt. Eerder het tegenovergestelde, door mijn sociale angst is het voor mij al een hele drempel om een onbekende aan te spreken. Dat het met mannen gemakkelijker gaat is vooral omdat ik met hen minder vervelende ervaringen heb gehad. Vrouwen reageren vaker negatief of bitcherig waardoor ik mij onzekerder ga voelen.
  Moderator zaterdag 27 mei 2023 @ 20:34:03 #122
441859 crew  Lenny77
pi_209306962
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 09:15 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Ik zie het niet als mannen tegen vrouwen. Zijn ook genoeg mannen in dit topic die ook TS schuldig vinden. Ik zie eerder de uitwerking van bepaalde stereotypes over zowel vrouwen als mannen.

Stereotypes die ervoor zorgen dat de bescherming van vrouwen wordt gezien als verantwoordelijkheid van mannen. En dan niet alleen hun daadwerkelijke veiligheid maar ook hun veiligheidsgevoel. En aan de andere kant dus minder begrip en sympathie voor de gevoelens van een man.

Dar zie ik vermengd met negativiteit jegens TS vanwege zijn geschiedenis. Ik zou echter stellen dat juist TS meer begrip nodig heeft en zolang hij niet daadwerkelijk dreigende situaties creëert hij juist wat minder vanzelfsprekend geacht moet worden om maar uit de weg te gaan voor een ander.

TS kent een historie van sociale uitsluiting. Dat is best wel zwaar. Ja die sociale uitsluiting is hij zelf ook debet aan, maar dat verandert niet hoe het voor hem is. Hij komt hier al constant tips vragen en krijgt al zoveel te horen wat er allemaal mankeert en beter moet. Dan vind ik dit, wat absoluut geen raar gedrag is, maar ook begrijpelijkerwijs soms wel een moment van schrik kan creëren, absoluut niet het gepaste moment om weer allemaal over TS heen te vallen. Om hem wéér de schuld te geven van wat er mis ging in deze interactie en weer mee te geven hoe hij zich in bochten moet wringen om zich aan te passen aan een wereld die 'm niet moet.

Maar ik ben dan ook een edgelord. :')
Nuja het is niet de schuld geven, eerder proberen uit te leggen waarom iets kan gebeuren en waarom vrouwen soms iets doen. Dat het niet aan hem als persoon hoeft te liggen maar aan de situatie of eerdere ervaringen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 27 mei 2023 @ 22:26:49 #123
269689 crew  Viv
pi_209308494
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 20:27 schreef ph-buf het volgende:

[..]
Ik vind het vervelend dat ik beoordeeld wordt op basis van mijn pohi. Ik ben irl echt geen lul die vrouwen beschadigd of stuipen op het lijf jaagt. Eerder het tegenovergestelde, door mijn sociale angst is het voor mij al een hele drempel om een onbekende aan te spreken. Dat het met mannen gemakkelijker gaat is vooral omdat ik met hen minder vervelende ervaringen heb gehad. Vrouwen reageren vaker negatief of bitcherig waardoor ik mij onzekerder ga voelen.
Gaat het met mannen niet ook makkelijker omdat je dan niet op méér hoopt (een telefoonnummer, date, seks, relatie, etc)? :)

Ook als ik jouw post history buiten beschouwing zou laten, vind ik dat je haar best meer ruimte had kunnen geven toen je naar eigen zeggen dondersgoed aanvoelde dat ze bang was.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 22:32:44 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209308558
Zonder je pohi zou mijn vraag zijn waarom je je druk maakt om een wildvreemde vrouw op straat die jou niet kent maar jou misschien eng vindt. En ik zou me afvragen wat dat te maken heeft met je behoefte aan socializen, want dat doe je meestal niet met vreemde vrouwen op straat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_209317590
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 20:27 schreef ph-buf het volgende:

[..]
Ik vind het vervelend dat ik beoordeeld wordt op basis van mijn pohi. Ik ben irl echt geen lul die vrouwen beschadigd of stuipen op het lijf jaagt. Eerder het tegenovergestelde, door mijn sociale angst is het voor mij al een hele drempel om een onbekende aan te spreken. Dat het met mannen gemakkelijker gaat is vooral omdat ik met hen minder vervelende ervaringen heb gehad. Vrouwen reageren vaker negatief of bitcherig waardoor ik mij onzekerder ga voelen.
Bij genoeg andere mannen hadden ze zich ook niet zeker en/of veilig gevoeld. Van angst weet jij verder alles af. Zo gek is het niet dat een ander, in dit geval een vrouw, ook angst kan hebben?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_209317884
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2023 17:13 schreef Hineni het volgende:

[..]
Bij genoeg andere mannen hadden ze zich ook niet zeker en/of veilig gevoeld. Van angst weet jij verder alles af. Zo gek is het niet dat een ander, in dit geval een vrouw, ook angst kan hebben?
Hij ziet vrouwen als objecten die hij wil verkrijgen, niet als mens. Daarom kan hij geen connecties maken. Dat doe je immers ook niet met een stoel of een auto.
Purr.
pi_209329434
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 21:50 schreef PzKpfw het volgende:
Direct twee reacties ook :')

Als je toevallig dezelfde bestemming hebt als die andere persoon is het toch niet zo raar dat je eenzelfde route zult volgen?
Dit ja.

Alsof je dan opzettelijk moet gaan treuzelen, omdat er een Frau toevallig dezelfde kant op moet.
  maandag 29 mei 2023 @ 18:16:45 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209329546
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 18:06 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dit ja.

Alsof je dan opzettelijk moet gaan treuzelen, omdat er een Frau toevallig dezelfde kant op moet.
Punt is dat als je dan vervolgens verontwaardigd bent omdat zij bang voor je zou zijn, en dan ook nog eens een topic over gaat openen het allemaal niet zo toevallig meer is.

Als het echt alleen maar toeval is dan heb je niet eens door of zij bang voor je zou zijn, laat staan dat je er verontwaardigd over bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 mei 2023 @ 18:21:30 #129
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209329601
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 18:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
Punt is dat als je dan vervolgens verontwaardigd bent omdat zij bang voor je zou zijn, en dan ook nog eens een topic over gaat openen het allemaal niet zo toevallig meer is.

Als het echt alleen maar toeval is dan heb je niet eens door of zij bang voor je zou zijn, laat staan dat je er verontwaardigd over bent.
Waarom zou je dat niet doorhebben?
  maandag 29 mei 2023 @ 18:24:56 #130
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_209329625
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 21:39 schreef ph-buf het volgende:
Concreet bedoel ik dat dit voor awkward situaties zorgt want ook al is er geen woord gesproken en 0 oogcontact voel ik dondersgoed aan dat ze 'bang' voor me is. Het is 5 min lopen, en ja ik liep achter haar aan.
Dat vind ik ook eng, en dat is niet persoonlijk.

Dat kan ook komen omdat je niet zo een leuke ervaring hebt gehad met een man die achter je liep. Dan blijf je gewoon altijd alert.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 29 mei 2023 @ 18:58:09 #131
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_209329887
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 21:39 schreef ph-buf het volgende:
Concreet bedoel ik dat dit voor awkward situaties zorgt want ook al is er geen woord gesproken en 0 oogcontact voel ik dondersgoed aan dat ze 'bang' voor me is. Het is 5 min lopen, en ja ik liep achter haar aan.
Je bent je hier bewust van en handelt er naar. Dat maakt het extra opvallend. Deze hele wijze van denken zorgt ervoor dat je aandacht gaat besteden hoe je je voort beweegt. In de pas lopen om afstand te houden, dat soort zaken. Als je gewoon doorloopt zonder hier over na te denken en terloops iemand groet heb je al een opening. Het ervan bewust zijn, maakt dat je uitstraalt ermee bezig te zijn, dan ligt het er te dik bovenop en maakt dat vrouwen je mijden als de pest.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  maandag 29 mei 2023 @ 19:01:03 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209329909
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 18:21 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Waarom zou je dat niet doorhebben?
Je hebt door of iemand die voor je loopt en waar je geen oogcontact mee hebt bang voor je is?
Hoe bizar gedraag je je dan wel niet?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 mei 2023 @ 19:10:33 #133
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_209330001
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 19:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je hebt door of iemand die voor je loopt en waar je geen oogcontact mee hebt bang voor je is?
Hoe bizar gedraag je je dan wel niet?
Alhoewel lastig te bedenken, er zijn situaties dat spanning zintuiglijk waarneembaar is.

Maar wat hier vooral gebeurt is dat zijn gedachten projecteren op zijn gedrag. Dat “onbewuste” gedrag zorgt ervoor dat zijn gedachten uiteindelijk bevestigd worden. Zo blijf je in een cirkeltje.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  maandag 29 mei 2023 @ 19:20:11 #134
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_209330086
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 19:10 schreef M1stral het volgende:

[..]
Alhoewel lastig te bedenken, er zijn situaties dat spanning zintuiglijk waarneembaar is.

Maar wat hier vooral gebeurt is dat zijn gedachten projecteren op zijn gedrag. Dat “onbewuste” gedrag zorgt ervoor dat zijn gedachten uiteindelijk bevestigd worden. Zo blijf je in een cirkeltje.
Ja, en je hebt ook zoiets als intuïtiie Dat stemmetje dat zegt "kijk uit er dreigt gevaar."
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 29 mei 2023 @ 19:22:24 #135
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_209330107
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 19:20 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, en je hebt ook zoiets als intuitie. Dat stemmetje dat zegt "kijk uit er dreigt gevaar."
Eens, maar bij een zich normaal gedragende kerel zou je intuïtie dat niet gaan roepen. Zelfs niet bij een lelijke.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  maandag 29 mei 2023 @ 19:53:19 #136
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209330603
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 19:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je hebt door of iemand die voor je loopt en waar je geen oogcontact mee hebt bang voor je is?
Hoe bizar gedraag je je dan wel niet?
Aha, dus je hebt er gewoon geen ervaring mee? Zeg dát dan.
  maandag 29 mei 2023 @ 20:40:01 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209331345
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 19:53 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Aha, dus je hebt er gewoon geen ervaring mee? Zeg dát dan.
Nee, ik heb nog nooit ervaren dat iemand die dezelfde richting op liep als ik bang voor me was.

Ik heb wel verschillende malen ervaren dat ik me niet meer veilig voelde vanwege iemand die me achtervolgde, en doordat dat achtervolgen doorging toen ik een niet logische route nam (of een café binnen ging met 2 ingangen en van ingang A door de menigte naar ingang B ging), wist ik dat mijn onveilige gevoel klopte.

Een van de meest vervelende was een vent die maar mee bleef lopen en niet wilde vertrekken, mijn toenmalige verkering was die avond vroeg naar huis gegaan omdat hij zich niet lekker voelde, ik moest dus alleen terug naar zijn huis in de binnenstad en die vent, die "toevallig dezelfde kant op moest", bleef maar om me heen lopen.

Toen ik bij het huis kwam kon hij het wel op een lopen zetten trouwens, want hij vond de Rottweiler die blij was mij te zien niet zo leuk.

Dus ja, als je zonder oogcontact doorhebt dat iemand die toevallig voor je loopt bang voor je is dan is de kans groot dat je je bizar gedraagt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 29 mei 2023 @ 20:59:20 #138
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209331598
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 20:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, ik heb nog nooit ervaren dat iemand die dezelfde richting op liep als ik bang voor me was.

Ik heb wel verschillende malen ervaren dat ik me niet meer veilig voelde vanwege iemand die me achtervolgde, en doordat dat achtervolgen doorging toen ik een niet logische route nam (of een café binnen ging met 2 ingangen en van ingang A door de menigte naar ingang B ging), wist ik dat mijn onveilige gevoel klopte.

Een van de meest vervelende was een vent die maar mee bleef lopen en niet wilde vertrekken, mijn toenmalige verkering was die avond vroeg naar huis gegaan omdat hij zich niet lekker voelde, ik moest dus alleen terug naar zijn huis in de binnenstad en die vent, die "toevallig dezelfde kant op moest", bleef maar om me heen lopen.

Toen ik bij het huis kwam kon hij het wel op een lopen zetten trouwens, want hij vond de Rottweiler die blij was mij te zien niet zo leuk.

Dus ja, als je zonder oogcontact doorhebt dat iemand die toevallig voor je loopt bang voor je is dan is de kans groot dat je je bizar gedraagt.
Je ervaringen zijn heel vervelend, maar je conclusie klopt niet, is geredeneerd vanuit jezelf (terwijl je dus geen ervaring hebt met de andere kant) en toont een gebrek aan inlevingsvermogen. Iets dat ik in dit topic veel zie.

Ik heb in mijn leven meermaals ervaren dat er een vrouw voor mij liep die schichtig achterom keek, zolang ik nog achter haar liep. Meestal rem ik dan dus af om te zorgen dat ze op me uit kan lopen, maar gezien ik een bovengemiddelde snelheid heb moet ik daarvoor dus heel langzaam lopen.

Een andere strategie is juist snel lopen, waardoor de betreffende dame nog vaker schichtig achterom kijkt, je de spanning voelt oplopen, tot het punt dat je haar passeert en je bijna een slaak van opluchting hoort.

In mijn meest recente ervaring liep ik van een drukke uitgaansstraat naar een tramhalte. Hier kwam ik door een rustige woonwijk, waar een dame voor mij liep die schichtig achterom bleef kijken. Ik had haast voor de tram, dus kon niet afremmen, maar ze liep zelf ook best snel, dus het duurde lang voor ik haar passeerde. De stoep was smal en er was geen ruimte om echt uit te wijken. Dus ik besloot maar gewoon snel door te blijven lopen. Op het moment van passeren gilde ze het uit. Ik draaide mijn hoofd nog even en zei 'sorry, ik moest er langs, ik moet mijn tram snel halen'.

Heb hierna dit met meerdere mensen besproken, omdat ik liever ook zo iemand niet de stuipen op het lijf jaag. Conclusie: veel van mijn mannelijke vrienden kenden de situatie van 'achtervolger', veel van mijn vrouwelijke vrienden kenden de situatie van daadwerkelijk achtervolgd worden, maar ook schrik van iemand die het niet kwaad bedoelde en in de specifieke situatie was er eigenlijk niet heel veel wat er anders te doen viel.

Nu wil ik helemaal niet zeggen dat een paar minuten onterecht voor achtervolger worden aangezien net zo erg is als zelf achtervolgd worden. Wat ik wil zeggen is dat je in zo'n situatie de spanning wel degelijk voelt en kunt beoordelen dat iemand schrik heeft en als jij de situatie niet van die kant kent, je misschien niet de persoon bent om te oordelen dat dat nooit het geval kan zijn geweest. Dat je je dan wel bizar gedragen moet hebben.
  maandag 29 mei 2023 @ 21:22:09 #139
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_209331875
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 20:59 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Je ervaringen zijn heel vervelend, maar je conclusie klopt niet, is geredeneerd vanuit jezelf (terwijl je dus geen ervaring hebt met de andere kant) en toont een gebrek aan inlevingsvermogen. Iets dat ik in dit topic veel zie.

Ik heb in mijn leven meermaals ervaren dat er een vrouw voor mij liep die schichtig achterom keek, zolang ik nog achter haar liep. Meestal rem ik dan dus af om te zorgen dat ze op me uit kan lopen, maar gezien ik een bovengemiddelde snelheid heb moet ik daarvoor dus heel langzaam lopen.

Een andere strategie is juist snel lopen, waardoor de betreffende dame nog vaker schichtig achterom kijkt, je de spanning voelt oplopen, tot het punt dat je haar passeert en je bijna een slaak van opluchting hoort.

In mijn meest recente ervaring liep ik van een drukke uitgaansstraat naar een tramhalte. Hier kwam ik door een rustige woonwijk, waar een dame voor mij liep die schichtig achterom bleef kijken. Ik had haast voor de tram, dus kon niet afremmen, maar ze liep zelf ook best snel, dus het duurde lang voor ik haar passeerde. De stoep was smal en er was geen ruimte om echt uit te wijken. Dus ik besloot maar gewoon snel door te blijven lopen. Op het moment van passeren gilde ze het uit. Ik draaide mijn hoofd nog even en zei 'sorry, ik moest er langs, ik moet mijn tram snel halen'.

Heb hierna dit met meerdere mensen besproken, omdat ik liever ook zo iemand niet de stuipen op het lijf jaag. Conclusie: veel van mijn mannelijke vrienden kenden de situatie van 'achtervolger', veel van mijn vrouwelijke vrienden kenden de situatie van daadwerkelijk achtervolgd worden, maar ook schrik van iemand die het niet kwaad bedoelde en in de specifieke situatie was er eigenlijk niet heel veel wat er anders te doen viel.

Nu wil ik helemaal niet zeggen dat een paar minuten onterecht voor achtervolger worden aangezien net zo erg is als zelf achtervolgd worden. Wat ik wil zeggen is dat je in zo'n situatie de spanning wel degelijk voelt en kunt beoordelen dat iemand schrik heeft en als jij de situatie niet van die kant kent, je misschien niet de persoon bent om te oordelen dat dat nooit het geval kan zijn geweest. Dat je je dan wel bizar gedragen moet hebben.
Anticiperen.

Ik zie bijvoorbeeld al niet in waarom je iemand voorbij moet wandelen op een smalle stoep, om dan achteromkijkend sorry te roepen. De stoep mag dan wel voor voetgangers zijn, maar je kan mij niet vertellen dat je echt niet een klein boogje kan maken zonder van je oorspronkelijke pad af te wijken. Of is op straat lopen een doodzonde?

Ik vind het vergaand om alles maar weg te schrijven over dat mensen zich er maar per se raar moeten gedragen om een ander een onveilig gevoel te laten ervaren, maar zo zie je maar dat er nog een heel grijs gebied zit tussen je als een complete tool te gedragen of alles weg te relativeren om je eigen gedragingen goed te praten. Waar de fuck is de common sense vraag ik me soms af?
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  maandag 29 mei 2023 @ 21:32:39 #140
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209332023
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 21:22 schreef M1stral het volgende:

[..]
Anticiperen.

Ik zie bijvoorbeeld al niet in waarom je iemand voorbij moet wandelen op een smalle stoep, om dan achteromkijkend sorry te roepen. De stoep mag dan wel voor voetgangers zijn, maar je kan mij niet vertellen dat je echt niet een klein boogje kan maken zonder van je oorspronkelijke pad af te wijken. Of is op straat lopen een doodzonde?

Ik vind het vergaand om alles maar weg te schrijven over dat mensen zich er maar per se raar moeten gedragen om een ander een onveilig gevoel te laten ervaren, maar zo zie je maar dat er nog een heel grijs gebied zit tussen je als een complete tool te gedragen of alles weg te relativeren om je eigen gedragingen goed te praten. Waar de fuck is de common sense vraag ik me soms af?
Nee, dat werd een probleem met de geparkeerde auto's. Overigens was mijn schets hier om duidelijk te maken dat de spanning wel te voelen was en ik er dus ook bewijs van heb dat ik die niet inbeelde. Of ik iets anders had moeten doen heb ik al besproken met de mensen met wie ik dat graag wilde bespreken (die een beter beeld hebben van de betreffende straat).
pi_209332315
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 19:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je hebt door of iemand die voor je loopt en waar je geen oogcontact mee hebt bang voor je is?
Hoe bizar gedraag je je dan wel niet?
Dat valt wel mee. Sommige mensen zijn nu eenmaal vrij snel bang. Die lopen ook met een grote boog om een groepje jongeren in een park heen of zo. Terwijl dat groepje echt niet elke voorbijganger in elkaar trimt.
  maandag 29 mei 2023 @ 22:04:09 #142
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_209332354
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 21:32 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Nee, dat werd een probleem met de geparkeerde auto's. Overigens was mijn schets hier om duidelijk te maken dat de spanning wel te voelen was en ik er dus ook bewijs van heb dat ik die niet inbeelde. Of ik iets anders had moeten doen heb ik al besproken met de mensen met wie ik dat graag wilde bespreken (die een beter beeld hebben van de betreffende straat).
Je mist de essentie van mijn post.

Je had bijvoorbeeld ook vlak voor het passeren de opmerking kunnen plaatsen: “Excuses, zou ik even mogen passeren?”, of iets in die geest.

Echter denk ik dat TS zijn gedachtegang bij voorbaat zijn gedrag al beïnvloed.
Ik denk bij wandelen niet na of een vrouw zich mogelijk bedreigd voelt, wel vertoon ik gedrag dat niet aanleiding hoeft te geven dat een vrouw zich onveilig voelt.
Volgens mij wil TS dat ook, maar omdat hij zijn gedrag aanpast, omwille van wat hij denkt dat een ander denkt, komt het niet natuurlijk over. En dan gaat het opvallen, waardoor een ander er daadwerkelijk iets van te vinden heeft.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_209334463
TS

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')