abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 mei 2023 @ 10:40:43 #26
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_209286019
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2023 18:03 schreef Moederenkind het volgende:

[..]
Wat zijn volgens jou lage kosten?
In het winkelcentrum bij mij in de wijk ver buiten het centrum betalen winkeliers voor een ruimte al gauw 10k per maand. Dat is dan niet zo’n grote ruimte. Ik schat dat de winkel zelf ca 60m2-70m2 en dan heb je opslagruimte achterin. Personeelskosten zijn ook behoorlijk.
Om winst te maken in een winkel moet je continu klanten binnen hebben ala Zara of H&M.
Dat zijn overigens wel absurd hoge huurkosten dan. Dat is in de range van Amsterdam momenteel.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 10:44:09 #27
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_209286065
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 18:34 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Minder personeel nodig en makkelijker te trainen dan horeca dat met dezelfde issues betreffende CAO’s zit./
Minder heb je wellicht een argument al is dat niet substantieel als je het afzet tegenover de traffic. Minder training? Denk dat je dat tegen zult vallen. Zeker met de huidige generatie werknemers.

quote:
Winkelinrichting is minder fundamenteel en kun je om kosten te besparen langer mee door dan bijvoorbeeld een open die bij een defect direct gerepareerd dan wel vervangen dient te worden.
Dat heeft direct en indirect invloed op je personeel en dus je klanten/omzet.

quote:
Huur is wel een dingetje inderdaad maar daar zou je wat aan kunnen doen door je te vestigen in panden die je zelf aankoopt.
Denk je dat Retail geld overheeft? Door de druk op cash binnen de sector zie je juist het tegenovergestelde gebeuren.

Daarnaast is commercieel vastgoed momenteel slecht te koop. De huidige eigenaren hebben het te hoog gewaardeerd op de balans staan en willen de grote afschrijvingen niet doen die gepaard gaan met verkoop of langlopende huurcontracten tegen marktconforme prijzen. Soms laten ze het zelfs liever leegstaan dan te goedkoop verhuren....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 10:45:51 #28
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_209286087
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 08:11 schreef Spaceman_Spiff het volgende:

[..]
Resultaten uit het verleden ...

De marges zijn een heel stuk lager sinds de opkomst van online kleding, en de opkomst van winkels zoals Primark.

Zakelijke huur is meestal 5 of 10 jaar, dus bij de mogelijke verlenging ga je kijken of je zeker weet dat je dezelfde omzet/winst de komende 5 jaar gaat halen. Dat is dus onzeker, dus is het financieel veiliger om er mee te stoppen op het moment dat je nog enige winst maakte.
Die 5 of 10 jaar is in de Retail al op zijn retour. Vaak zitten er tussentijdse break opties in bv na 3 jaar. En er is ook een verschuiving van vaste huurprijs naar omzetgebaseerde huur.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_209286225
Winkelcentra verdwijnen langzaam en worden omgevormd in horeca/wonen. Daar is geld mee te verdienen.
De fysieke kledingwinkel is echt vergane glorie. Het aanbod is beperkt of je maat is er net niet en je kunt niet passen op een voor jou relaxte manier. Daarnaast is het personeel vaak om te janken, chagrijnig en niet behulpzaam.

En daarbovenop komt dan nog de prijs: online is het vaak best leuk kleding scoren met kortingscodes of sale. In de fysieke winkel betaal je veelal de hoofdprijs.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 26 mei 2023 @ 11:55:01 #30
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_209287128
Omdat ik geen 80 euro voor een broek neerleg
pi_209287332
En omdat de meeste kledingwinkels redelijk inwisselbaar zijn. Ik zie zelden iets waarvan ik denk: "Dit is nou typisch winkel xxx" (tenzij er een megagroot logo op staat maar dan hoef ik het niet).
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:39:23 #32
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209289844
Fast fashion die je goedkoop op internet kunt kopen en waarbij de verkopende partij veel grotere voorraad in huis kan hebben en geen geld kwijt is aan medewerkers, dus zijn prijzen lager kan houden. Je ziet al dat ketens als Scotch & Soda het zwaar hebben.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_209290013
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:39 schreef SEMTEX het volgende:
Fast fashion
Goed voorbeeld: ik koop best graag bij WE omdat het qua pasvorm goed zit en betaalbaar is. Nieuwe collecties gooien ze daar echt na 3-4 weken vaak al in de sale en dan meestal alleen voor online of je krijgt een code die je in de fysieke winkel kunt inwisselen. Dan zijn bijvoorbeeld polo's van 30-40¤ ineens 20% goedkoper. Die snelle opruimwoede die vanuit dit soort winkels wordt aangewakkerd versterkt ook de mindset van de consument. Met een beetje geduld scoor je je nieuwe garderobe voor een stuk minder geld.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 26 mei 2023 @ 15:05:55 #34
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209290159
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Goed voorbeeld: ik koop best graag bij WE omdat het qua pasvorm goed zit en betaalbaar is. Nieuwe collecties gooien ze daar echt na 3-4 weken vaak al in de sale en dan meestal alleen voor online of je krijgt een code die je in de fysieke winkel kunt inwisselen. Dan zijn bijvoorbeeld polo's van 30-40¤ ineens 20% goedkoper. Die snelle opruimwoede die vanuit dit soort winkels wordt aangewakkerd versterkt ook de mindset van de consument. Met een beetje geduld scoor je je nieuwe garderobe voor een stuk minder geld.
En dat terwijl ik best bereid ben voor iets goeds meer te betalen. Ik geef soms liever wat meer uit voor goede hike/outdoorkleren bij een keten als Bever, maar die blijven dan ook langer mooi. Alleen, dan kom je bij de fysieke winkel en vind je gewoon niet wat je online op hun webwinkel wel kunt vinden.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_209290223
Kledingwinkels zijn een beetje zoals FOK! topics.

Een aantal doen het goed en gaan jaren mee.
Maar het merendeel stopt er binnen het jaar mee.
Want het merendeel van de productie is onzinnig en kan eigenlijk gelijk in de prullenbak.
Als je er geld aan uitgeeft koop je eigenlijk een kat in de zak.
En na een tijdje is er geen interesse meer,
en dan loopt het af.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_209290285
Omdat mensen online kopen. Of via de Primark of zo. Als je ziet hoe druk het daar is. :')
  vrijdag 26 mei 2023 @ 15:27:39 #37
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_209290412
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 15:05 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
En dat terwijl ik best bereid ben voor iets goeds meer te betalen. Ik geef soms liever wat meer uit voor goede hike/outdoorkleren bij een keten als Bever, maar die blijven dan ook langer mooi. Alleen, dan kom je bij de fysieke winkel en vind je gewoon niet wat je online op hun webwinkel wel kunt vinden.
dat, bovendien ook de keren dat ik een fysieke winkel binnenstap en ze het niet meer in mijn maat hebben (gewoon courant XL- 45) en ik het maar online moet bestellen, kan ik niet meer tellen.
pi_209290443
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 15:05 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
En dat terwijl ik best bereid ben voor iets goeds meer te betalen. Ik geef soms liever wat meer uit voor goede hike/outdoorkleren bij een keten als Bever, maar die blijven dan ook langer mooi. Alleen, dan kom je bij de fysieke winkel en vind je gewoon niet wat je online op hun webwinkel wel kunt vinden.
Maar voor de A+ merken zit je online tegenwoordig ook gewoon goed. Ik heb laatst een nieuwe Jack Wolfskin winterjas gekocht voor 60¤, zie dat in een fysieke winkel maar eens te vinden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_209290615
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 18:34 schreef Alexandrian het volgende:
Huur is wel een dingetje inderdaad maar daar zou je wat aan kunnen doen door je te vestigen in panden die je zelf aankoopt.
Jezus man, wat een idee. Dat ze daar niet eerder aan hebben gedacht..
pi_209290701
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Maar voor de A+ merken zit je online tegenwoordig ook gewoon goed. Ik heb laatst een nieuwe Jack Wolfskin winterjas gekocht voor 60¤, zie dat in een fysieke winkel maar eens te vinden.
Soms is het zelfs zo erg dat een winkel online wel korting geeft, maar diezelfde korting in de fysieke winkel nergens te vinden is 10.gif
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 16:13:41 #41
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_209290934
Hoe vaak hoor ik niet, hebben we niet in voorraad. Ik kan het voor bestellen, ja dat kan ik zelf ook en hoef dan niet naar de stad geen parkeer kosten etc.
pi_209291018
Moet zeggen dat ik online shoppen toch prettiger vind

- niet meer in een winkel hoeven staan met harde tering herrie
- geen ongeïnteresseerd personeel te woord hoeven staan
- passen wanneer ik zin heb gewoon in huis ipv een krap pashokje
- vaak gratis verzenden en retourneren
-prijzen vaak ook nog voordeliger

Alleen voor een maatpak ofzo is een fysieke winkel met service nog wel prettig
pi_209291928
Voor een groot deel van mijn kleding kom ik juist nog graag in een fysieke winkel. Het personeel daar weet mijn smaak, wat ik thuis in mijn kast heb en heeft alle tijd. De koffie is er goed :) ik probeer steeds meer te combineren en draag mijn kleding jarenlang. In een tweede winkel wat minder styling maar evengoed attent en kundig personeel.

Lingerie koop ik ook bij een lokale winkel. Via whatsapp krijg ik een foto als een nieuwe kleur van mijn favoriete model binnen is met de vraag of de voor de zekerheid mijn maat achter moet hangen.

Het feit dat de middenstand het zo lastig heeft, motiveert mij alleen maar meer om daar naartoe te gaan.

Ik realiseer me wel dat ik me in een luxe positie bevind omdat ik niet alleen bereid ben meer voor kwaliteit en persoonlijke aandacht en advies te betalen, maar ook die mogelijkheid heb.

Ik heb het gevoel dat het middensegment steeds meer verdwijnt. Mensen gaan (grofweg) óf voor goedkoop en meestal online of voor exclusiever. Kledingwinkels hebben het al langer moeilijk en Corona heeft niet bepaald geholpen.
pi_209292807
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 17:22 schreef Serinde het volgende:
Voor een groot deel van mijn kleding kom ik juist nog graag in een fysieke winkel. Het personeel daar weet mijn smaak, wat ik thuis in mijn kast heb en heeft alle tijd. De koffie is er goed :) ik probeer steeds meer te combineren en draag mijn kleding jarenlang. In een tweede winkel wat minder styling maar evengoed attent en kundig personeel.

Lingerie koop ik ook bij een lokale winkel. Via whatsapp krijg ik een foto als een nieuwe kleur van mijn favoriete model binnen is met de vraag of de voor de zekerheid mijn maat achter moet hangen.

Het feit dat de middenstand het zo lastig heeft, motiveert mij alleen maar meer om daar naartoe te gaan.

Ik realiseer me wel dat ik me in een luxe positie bevind omdat ik niet alleen bereid ben meer voor kwaliteit en persoonlijke aandacht en advies te betalen, maar ook die mogelijkheid heb.

Ik heb het gevoel dat het middensegment steeds meer verdwijnt. Mensen gaan (grofweg) óf voor goedkoop en meestal online of voor exclusiever. Kledingwinkels hebben het al langer moeilijk en Corona heeft niet bepaald geholpen.
Je hebt geluk dat je zulk winkels hebt. Als ik het al zou willen zijn ze er niet meer. Dat vind ik opzich wel jammer, maar het is nu eenmaal zo
pi_209292828
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 18:26 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Je hebt geluk dat je zulk winkels hebt. Als ik het al zou willen zijn ze er niet meer. Dat vind ik opzich wel jammer, maar het is nu eenmaal zo
Mijn man deelt die mening. Voor dames is dat volgens mij nog meer beschikbaar dan voor heren. Ik zou je graag “mijn” winkel aanraden maar ik heb zo’n gevoel dat jij daar niet gelukkig wordt ;)
pi_209292894
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 18:28 schreef Serinde het volgende:

[..]
Mijn man deelt die mening. Voor dames is dat volgens mij nog meer beschikbaar dan voor heren. Ik zou je graag “mijn” winkel aanraden maar ik heb zo’n gevoel dat jij daar niet gelukkig wordt ;)
Mogen mannen geen kant dragen? 😜

Maar nee, ik zou graag echt gestyled worden. Maar lokaal is er gewoon niets.
pi_209292966
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:55 schreef OxygeneFRL het volgende:
Omdat ik geen 80 euro voor een broek neerleg
Ik ook niet omdat dat nergens meer te vinden is
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 18:48:39 #48
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_209293027
Ik verbaas me juist over de enorme aantallen kleine kledingwinkels hier in het dorp. Je ziet er amper mensen, maar voor elke niet-kledingwinkel zijn er zo een stuk of 3 wel-kledingwinkels. Ik snap niet dat dat allemaal levensvatbaar is.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 16:55:32 #49
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209339300
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 18:48 schreef Tijn het volgende:
Ik verbaas me juist over de enorme aantallen kleine kledingwinkels hier in het dorp. Je ziet er amper mensen, maar voor elke niet-kledingwinkel zijn er zo een stuk of 3 wel-kledingwinkels. Ik snap niet dat dat allemaal levensvatbaar is.
Of een ultieme dekmantel voor witwassen :7
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 30 mei 2023 @ 16:59:14 #50
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_209339336
Zalando verdient trouwens nauwelijks geld door al die retouren en gratis bezorging. Kleding is helemaal niet zo'n goede business, behalve als je een uber sterk "tijdloos" merk hebt opgebouwd waar mensen belachelijk veel voor betalen (RL, Nike en hun bullshit drops etc.).
Please Move The Deer Crossing Sign
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')