abonnement Unibet Coolblue
pi_209286958
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Daar heeft hij hardop afstand van genomen, dus nee: hij is geen fan van Mao, Pot en Stalin.

2e helft van de 70's toen hij toetrad tot de Groep Marxisten-Leninisten was dat wel anders.
Maar hij was 20 toen, mensen komen wel eens tot andere inzichten als ze ouder worden.
Hardop afstand genomen? Wanneer?

In 2004 geloof ik zat hij het nog te verdedigen bij Andries Knevel.

GroenLinks is sowieso een broeinest van onfrisse figuren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_209286970
Maar goed blijkbaar heeft Paul dus de afgelopen jaren totaal niets gepost over zijn adoratie van communisten terwijl deze Indiër wel de afgelopen tijd zijn grote bewondering over hitler geplaatst heeft....
  vrijdag 26 mei 2023 @ 11:48:40 #53
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209287024
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 07:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het is vooral een oerdomme actie van deze man om Hitler in een hip jasje te steken met wat hippe onzinbegrippen als 'visionary leader'.

Verder vind ik het allemaal niet zo schokkend.
Dom voor Europeanen. Maar Hitler is in Azië nogal een ver van je bed show. Daar hebben ze niet de historische connotatie met die naam. India was weliswaar onderdeel van het Britse rijk maar niet bezet, en had eerder last van Japan. Dus dit is vooral een doodzonde in Europa.

Ik denk dat je de man in dit geval beter een compleet gebrek aan historisch besef kunt verwijten dan nazi sympathieën. Een beetje vergelijkbaar met mensen die Ché Guevara op een shirt dragen, of zich positief uitlaten over de Sovjet Unie.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_209287080
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:45 schreef Basp1 het volgende:
Maar goed blijkbaar heeft Paul dus de afgelopen jaren totaal niets gepost over zijn adoratie van communisten terwijl deze Indiër wel de afgelopen tijd zijn grote bewondering over hitler geplaatst heeft....
Dat klopt. Maar dat hij er niet over gepost heeft is wat mij betreft nietszeggend. Dat hij er nooit afstand van genomen heeft en het in 2004 nog goed probeerde te praten is heel veelzeggend.

Waarschijnlijk heeft hij gewoon geleerd dat het verstandiger is zijn mond er over te houden maar er hardop afstand van nemen lukt niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_209287153
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Hardop afstand genomen? Wanneer?

In 2004 geloof ik zat hij het nog te verdedigen bij Andries Knevel.

GroenLinks is sowieso een broeinest van onfrisse figuren.
Hij gaf aan dat het een jeugdzonde was.
Misschien is dat niet "hardop afstand van nemen" maar ook zeker wel een teken dat hij daar niet meer achter staat.

Ik heb hem altijd beoordeeld op zijn politieke standpunten, heb in 1994 ook op hem gestemd en daar heb ik nooit hardop afstand van genomen.

Die datum is niet zo moeilijk te vergeten, ik werd 18 op 2 mei en mocht stemmen op 3 mei 1994.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 11:57:46 #56
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_209287161
Mijn opa was een groot bewonderaar van Hitler. Op verjaardagen kon hij altijd mooie verhalen vertellen over zijn tijd bij de jugend. Hitler heeft heus wel fouten gemaakt, dat doen we allemaal. Uiteindelijk kun je ook veel van hem leren. Maar de huidige cancelcultuur maakt dit onmogelijk.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 11:58:27 #57
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_209287167
Ik werk overigens ook voor Deloitte.
pi_209287171
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:57 schreef damsco het volgende:
Hitler heeft heus wel fouten gemaakt, dat doen we allemaal.
Fouten? Oh ja. Het vergassen van miljoenen joden was een foutje.
Maar wat kan je er een hoop van leren.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 11:59:22 #59
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_209287185
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:58 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Fouten? Oh ja. Het vergassen van miljoenen joden was een foutje.
Waarom altijd het negatieve uitlichten?
pi_209287223
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:59 schreef damsco het volgende:

[..]
Waarom altijd het negatieve uitlichten?
Ik reageer hier maar even niet op. Wie het leest mag z'n eigen mening vormen.
pi_209287273
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar dat hij er niet over gepost heeft is wat mij betreft nietszeggend. Dat hij er nooit afstand van genomen heeft en het in 2004 nog goed probeerde te praten is heel veelzeggend.

Waarschijnlijk heeft hij gewoon geleerd dat het verstandiger is zijn mond er over te houden maar er hardop afstand van nemen lukt niet.
Hebben de mafketels van de FVD die dwepen met Hitler onderhand wel al hardop afstand genomen? Of blijft het hier op fok bij de rechtse populisten bij boe Groen links maar de neo fascisten stiekem blijven koesteren.
pi_209287536
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 12:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hebben de mafketels van de FVD die dwepen met Hitler onderhand wel al hardop afstand genomen? Of blijft het hier op fok bij de rechtse populisten bij boe Groen links maar de neo fascisten stiekem blijven koesteren.
Ja maar hullie dan!!!!!

We hadden het toch over Paul Rosenmöller? En jij vroeg toch bewijs van zijn adoratie van Mao, Pol Pot en Stalin? Die heb je gekregen. Dus wat heeft FvD hier mee te maken? FvD flirt niet met regeren en is een margepartij aan de rafelranden van de Nederlandse politiek.totaal irrelevant.

Welke actieve landelijke FvD politici dwepen openlijk met Hitler?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_209287628
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hij gaf aan dat het een jeugdzonde was.
Misschien is dat niet "hardop afstand van nemen" maar ook zeker wel een teken dat hij daar niet meer achter staat.

Ik heb hem altijd beoordeeld op zijn politieke standpunten, heb in 1994 ook op hem gestemd en daar heb ik nooit hardop afstand van genomen.

Die datum is niet zo moeilijk te vergeten, ik werd 18 op 2 mei en mocht stemmen op 3 mei 1994.
quote:
.‘Spijt is niet het begrip dat bij mij bovenkomt,’ zei Rosenmöller toen Andries Knevel hem in 2004 op Radio 1 uitgebreid bevroeg over zijn verleden als Rode Khmer-propagandist. Een paar maanden eerder had Rosenmöller het autobiografische boek Een mooie hondenbaan gepubliceerd, waarin hij ook terugblikte op zijn jaren bij de GML. Zonder ook maar één keer de naam van Pol Pot te noemen (de GML was volgens Rosenmöller een club van ‘ideologisch bevlogen wereldverbeteraars’) en zonder zichzelf ook maar één morele vraag te stellen.
De steeds wanhopiger wordende Knevel (‘Help mij nou! U wist toch hoe gruwelijk het in Cambodja was?’), deed zijn uiterste best zijn gast tot enige zelfreflectie te verleiden. Tot Rosenmöller de EO-coryfee behendig het zwijgen oplegde door hem op te roepen – het was een hondsbrutale jijbak – nu eindelijk eens ‘ondubbelzinnig afstand te nemen’ van homovijandige passages in het Oude Testament.


Nou, dat leest echt als iemand die spijt heeft van zijn "jeugdzonden" maar niet heus.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 26 mei 2023 @ 12:27:54 #64
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209287661
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 12:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja maar hullie dan!!!!!

We hadden het toch over Paul Rosenmöller?
Nee, het ging over een Indiase Hitlerfan. Wat heeft Paul Rosenmoller hiermee te maken en waarom moet deze er aan de haren worden bijgesleept?
We have always been at war with Eastasia.
pi_209287718
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 12:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, het ging over een Indiase Hitlerfan. Wat heeft Paul Rosenmoller hiermee te maken en waarom moet deze er aan de haren worden bijgesleept?
Ik had het niet over de Indiase hitlerfan. Ik reageerde hier op:

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]
typische doorzichtige rechtse populitische logica zonder bewijs een andere partij van ongeveer hetzelfde willen beschuldigen. :')

Elke week post Paul wel een adoratie tweet voor deze communisten of heeft de hele wereld dat dan weer gemist. _O-
Waarom Paul Rosenmöller er bij gesleept moet worden weet ik ook niet. Dat zou je moeten vragen aan wie hem er bij sleept. Ik reageer slechts op de reactie van Basp1.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_209288597
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 12:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja maar hullie dan!!!!!

We hadden het toch over Paul Rosenmöller? En jij vroeg toch bewijs van zijn adoratie van Mao, Pol Pot en Stalin? Die heb je gekregen. Dus wat heeft FvD hier mee te maken? FvD flirt niet met regeren en is een margepartij aan de rafelranden van de Nederlandse politiek.totaal irrelevant.

Welke actieve landelijke FvD politici dwepen openlijk met Hitler?
eerst zielig doen over huilie dan daarna het downplayen van de FvD.
GroenLinks heeft op dit moment evenveel zetels als de fvd is volgens jou definitie dan net zo goed een marge partij. _O-

De vermoorde onschuld spelen maar wel alles weten van Paul en zijn dubieuze verleden van ruim 40 jaar geleden maar zogenaamd niets weten over recente dingen o.a van Houwelingen en Wijhe.

Erg doorzichtig onze rechtse populisten. Betaalt de webcare van FvD nu nog iets. :D
pi_209288749
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:11 schreef Elan het volgende:

[..]
Naar is wel een beetje een understatement als je het over Hitler hebt.

Laat staan dat hij goede kanten had.
Ja dat wel. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_209288757
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 13:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]
eerst zielig doen over huilie dan daarna het downplayen van de FvD.
GroenLinks heeft op dit moment evenveel zetels als de fvd is volgens jou definitie dan net zo goed een marge partij. _O-
Ik downplay helemaal niks, het was gewoon een sneue afleidingsmanoeuvre omdat mensen waar je je politiek mee verbonden voelt onder vuur liggen. Want eerst maak je het belachelijk, en als je met de ongemakkelijke feiten wordt geconfronteerd begin je snel over de fvd. Je downplayt het gedrag van Rosenmöller niet, je ontkent het en als dat geconfronteerd met feiten niet meer kan begin je snel over iets anders


GroenLinks is in zetelaantal inderdaad een margepartij maar heeft veel meer macht dan de fvd. Dat snap je zelf ook wel. Als ik de politieke verhoudingen nog aan je uit moet leggen kun je je misschien beter afzijdig houden.

quote:
De vermoorde onschuld spelen maar wel alles weten van Paul en zijn dubieuze verleden van ruim 40 jaar geleden maar zogenaamd niets weten over recente dingen o.a van Houwelingen en Wijhe.

Erg doorzichtig onze rechtse populisten. Betaalt de webcare van FvD nu nog iets. :D
Nogmaals, ik heb niets met de fvd te maken en de vraag welke landelijke politici openlijk heulen met Hitler die ontwijk je.

Dus ja, het is 1 groot hullie doen het ook. Toegeven dat Paul Rosenmöller en heel GroenLinks onfris is dat lukt je niet. Waarom? Omdat daar je politieke affiniteit ligt.

Ik heb er geen enkele moeite mee om te zeggen dat FvD een partij van onfrisse klapjosti's is, maar daar ging het niet over. Dat sleep je er uit arren moede bij om de aandacht van je onfrisse linkse voorman af te leiden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:33:25 #69
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_209289765
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Tijdelijk moest Hitler natuurlijk wat kannonenvoer hebben als de hun tijd daar was waren dan ook deze in Hitlers ander nazi malloten inferieure mensen naar de vernietigingskampen vervoerd. Die maffe Nazis deden alles om naar hun blanke blonde samenleving toe te werken... :')
Beter opletten op school.

Er zijn bv expedities opgezet om aan te tonen dat o.a. Japanners arisch waren.
pi_209289910
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:33 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Beter opletten op school.

Er zijn bv expedities opgezet om aan te tonen dat o.a. Japanners arisch waren.
Je had het in de post waarop ik reageerde over Indiërs Arabieren en Afrikanen dan moet je nu niet opeens hun bondgenoot japan erbij halen. Waarbij ze hun vanwege het meestrijden tegen de niet fascisten ere Ariers noemden.


Zoals ik al stelde hadden de fascisten de oorlog gewonnen dan waren op den duur ook de jappaners aan de beurt om vernietigd te worden vanwege te laag in het arisch gedachtengoed.
pi_209290965
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 12:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
[..]
Nou, dat leest echt als iemand die spijt heeft van zijn "jeugdzonden" maar niet heus.
Ik zei dat hij het afdeed als jeugdzonde. Of dat spijt hebben betekent laat ik maar even in het midden maar het geeft voor mij wel aan dat hij daar nu niet meer achter staat.

Voor mij geldt wat hij doet als politicus. Daar zie ik geen vreemde keuzes, je kan hem hooguit verwijten dat hij voor linkse thema's stemt maar dat is voor een links georiënteerde politicus niet zo vreemd.
pi_209290988
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 16:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik zei dat hij het afdeed als jeugdzonde. Of dat spijt hebben betekent laat ik maar even in het midden maar het geeft voor mij wel aan dat hij daar nu niet meer achter staat.

Voor mij geldt wat hij doet als politicus. Daar zie ik geen vreemde keuzes, je kan hem hooguit verwijten dat hij voor linkse thema's stemt maar dat is voor een links georiënteerde politicus niet zo vreemd.
Dat is waar. Als politicus is er niks mis.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_209291032
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 16:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat is waar. Als politicus is er niks mis.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteindelijk hoef je je niet te schamen voor wat je stemt.

Die vrijheid heb je in Nederland, dat is een groot goed en belangrijk dat je er gebruik van maakt.

Je kan evengoed wel eens spijt hebben van een stem, omdat politici wel eens anders plegen te doen dan dat ze zeggen te gaan doen. Dat is niet typisch iets voor links of rechts georiënteerde politiek, ik kan van iedere kant wel voorbeelden noemen.
pi_209291073
haha, en dan ben/was je 'risk advisory' :D

En dan zie je dit niet aankomen _O-
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 16:26:59 #75
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209299449
tja, Hitler was zeker een 'massive action taker'....

:') :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')