abonnement Unibet Coolblue
pi_209271480
Ik vraag me af waar het verschil in elektrische tandenborstels zit?
Zo heb je bv. Oral B vitality wat je koopt voor 17 euro. Maar je kunt tot de Oral B IO-reeks gaan waar je 190 euro voor neertelt.

Waar zit hem de verschillen? Wil dat zeggen dat zo'n tandenborstel van 17 euro slecht is?
Cindy De Vuyst
pi_209271514
Uiteindelijk is poetstechniek (denk ik zelf) belangrijker dan de borstel of het merk tandpasta.

Ben nu 47 en heb 1 vulling dus mag niet klagen.

Er zijn ook scheerapparaten van >¤300 maar die scheren niet 5x zo goed als 1 van ¤60
Merken brengen dat soort apparaten uit omdat er een publiek voor is dat graag "het beste van het beste wil" en er ook voor kan of wil betalen.

Dat zie je ook met mensen die de meest luxe Makita boorhamer kopen als ze 1x een fotolijstje op moeten hangen.
  Moderator donderdag 25 mei 2023 @ 11:05:53 #3
5428 crew  miss_sly
pi_209274329
Wij hebben hier jaren met een Philips Sonicare gepoetst. Was best goed. Altijd bij de tandarts wat tandsteen weghalen. Bij mijn man altijd het meeste, en die moest dan een afspraak maken bij de mondhygieniste, omdat het te lang zou duren om dat tijdens het reguliere bezoek te doen.

Met de Black Friday sale hebben we afgelopen oktober voor ons alle drie een nieuwe Oral B iO 8 gekocht.
Bij de tandartsafspraak in januari hadden we alle drie aanmerkelijk minder tandsteen en kon ook mijn man in de gewone behandeltijd behandeld worden.

Ik denk dus dat er wel degelijk verschil tussen zit.
De Oral B heeft ook een app die je kunt gebruiken tijdens het tandenpoetsen om te zorgen dat je overal komt met je tandenborstel. Het is natuurlijk niet helemaal perfect, maar ik heb wel het idee dat het echt een positieve bijdrage levert aan het poetsen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209274971
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2023 11:05 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben hier jaren met een Philips Sonicare gepoetst. Was best goed. Altijd bij de tandarts wat tandsteen weghalen. Bij mijn man altijd het meeste, en die moest dan een afspraak maken bij de mondhygieniste, omdat het te lang zou duren om dat tijdens het reguliere bezoek te doen.

Met de Black Friday sale hebben we afgelopen oktober voor ons alle drie een nieuwe Oral B iO 8 gekocht.
Bij de tandartsafspraak in januari hadden we alle drie aanmerkelijk minder tandsteen en kon ook mijn man in de gewone behandeltijd behandeld worden.

Ik denk dus dat er wel degelijk verschil tussen zit.
De Oral B heeft ook een app die je kunt gebruiken tijdens het tandenpoetsen om te zorgen dat je overal komt met je tandenborstel. Het is natuurlijk niet helemaal perfect, maar ik heb wel het idee dat het echt een positieve bijdrage levert aan het poetsen.
Dus eigenlijk helpt de duurdere tandenborstel je bij het verbeteren van je poetstechniek ;)

Bij ons op de basisschool (naja, heb op 5 basisscholen gezeten ivm verhuizingen) kwam er altijd zo'n grote schooltandarts bus waar je poetsles kreeg. Hoewel ik dat als 11-jarige toen vast niet zo interessant vond, toch wel goed geweest achteraf.

Is dat er nog steeds, eigenlijk?
pi_209275060
Ik merk hier ook wel verschil, wij hadden altijd een gewone elektrische tandenborstel maar had toevallig wat kado bonnen over van bol en geen idee wat ik moest kopen, samen met een actie toen voor ook een oral b io model gegaan. Voelde na 1 poetsbeurt direct wel een heel verschil in hoe schoon mijn tanden waren tegenover onze oude tandenborstel. Zou ik het geld er voor betalen zonder actie en kadobonnen? Waarschijnlijk niet
  Moderator donderdag 25 mei 2023 @ 13:51:05 #6
5428 crew  miss_sly
pi_209276104
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 12:05 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dus eigenlijk helpt de duurdere tandenborstel je bij het verbeteren van je poetstechniek ;)

Bij ons op de basisschool (naja, heb op 5 basisscholen gezeten ivm verhuizingen) kwam er altijd zo'n grote schooltandarts bus waar je poetsles kreeg. Hoewel ik dat als 11-jarige toen vast niet zo interessant vond, toch wel goed geweest achteraf.

Is dat er nog steeds, eigenlijk?
Ik denk niet dat ik zelf een zo goede poetstechniek kan aanleren. Het zal fysiek onmogelijk zijn om de draaibewegingen van het apparaat net zo goed en vaak te doen ;)

De Philips was sonisch, dit is roterend, en het borsteltje is klein en rond, dat vond ik ook erg fijn om goed achterin de mond te kunnen komen.

Er is nog steeds poetsles en ee nschooltandarts. Mijn dochter heeft ook nog poetsles gekregen van de eigen tandarts.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 25 mei 2023 @ 13:52:17 #7
5428 crew  miss_sly
pi_209276116
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 12:13 schreef anndb het volgende:
Ik merk hier ook wel verschil, wij hadden altijd een gewone elektrische tandenborstel maar had toevallig wat kado bonnen over van bol en geen idee wat ik moest kopen, samen met een actie toen voor ook een oral b io model gegaan. Voelde na 1 poetsbeurt direct wel een heel verschil in hoe schoon mijn tanden waren tegenover onze oude tandenborstel. Zou ik het geld er voor betalen zonder actie en kadobonnen? Waarschijnlijk niet
Ik heb het ook in de sale gekocht, mooie Balck Friday aanbieding. Ik vond het eigenlijk heel duur, maar met de ervaringen van nu komt er wat mij betreft wel weer een nieuwe als deze op is.

Voordeel ook: bij de Oral duurt het langer voor hij leeg is, de Philips moest vrij snel weer opgeladen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209277172
Heb zelf nooit echt kunnen wennen aan een elektrische tandenborstel, heb er wel een tijdje 1 gehad (15 jaar terug).
Koop m'n Oral-B tandenborstels meestal per 6 (in de aanbieding) bij de Kruidvat (of waar ze maar een aanbieding hebben), dus dan kan ik weer een half jaartje vooruit.

Je krijgt maar 1 setje tanden mee (melkgebit niet meegerekend) en daar moet je het mee doen, dus ben er maar zuinig op ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 25-05-2023 15:47:51 ]
pi_209305817
Sonicare hier, ben zeker tevreden. Hoeft ook niet vaak opgeladen te worden.
pi_209309704
Ik neem aan hoe duurder, hoe sterker de motor.

Ik had ooit gelezen dat goedkope electrische tandenborstels slechter werkten, dan een handmatige tandenborstel. Maar dat een dure electrische tandenborstel wel beter schoonmaakt.

Zelf gebruik ik een philips sonicare tandenborstel. Best prijzig, 150 euro. Maar enorm tevreden mee.
Voordeel is niet alleen dat het beter schoon maakt, maar achter in de kiezen kan je bijna nooit met een handmatige tandenborstel schoonmaken, omdat er niet genoeg ruimte is om heen en weer te gaan. Met een automatische tandenborstel is dat geen enkel probleem.

Zelf kan ik niet meer zonder en is het zeker het geld waard.
pi_209313546
Zit vooral in de extra functies. Zo kan je zien of je niet te hard drukt via een led licht, zit er een timer op en meerdere programma’s. Bij die van mij kan je zelfs in de app zien of je alle delen van je gebit goed gepoetst hebt. Onzin, maar voor mensen met kinderen wel handig, je kan een goede poets techniek aanleren.

App gebruik ik niet. Ledlampje van de poetsdruk wel. Heb de neig om te hard te drukken.
pi_209323004
En ik zou op het verschil roterend/vibrerend letten. Maakt voor zover ik weet niet uit voor het poetsresultaat maar vibrerend is wel even wennen voor je hand.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')