HP5 en Rodinal is inderdaad een combi die maar in hele speciale gevallen goed werkt.quote:Op maandag 4 september 2023 12:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met Ilfosol heb ik de meeste ervaring en resultaten waar ik tevreden mee ben. Meest gebruikte film is HP5+ en momenteel Acros II. HP5+ vind ik niet mooi er uit zien met Rodinal.
Tmax100 en APX-100 deden het ook bijzonder verdienstelijk in de Rodinal waar de hele wereld begon te gillen dat Rodinal geen fijnkorrelontwikkelaar was.quote:Heb wel een flesje achter de hand, want met sommige films (oa Delta 100) vind ik de ontwikkeltijd te kort met Ilfosol.
D100 is T grain maar die vind ik best prettig in Rodinal. In ID-11 vind ik het één saaie grijze massa worden overigens.
Oeh. Wij noemen hem altijd 'Het grote ding' omdat ie werkelijk kolossaal is.quote:
Zal is kijken of ik de euromast kan beklimmen binnenkort.quote:Op zondag 17 september 2023 18:21 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Oeh. Wij noemen hem altijd 'Het grote ding' omdat ie werkelijk kolossaal is.
Die keren dat ik er even een mocht vasthouden maakte het grote ding best wel hebberig(vooral dat krankzinnige zoombereik) maar voor erbij-voor-de-fun vind ik hem vooralsnog te prijzig.
misschien komt er nog eens een voorbij, je weet het nooit
Laat vooral even hier in de topics zien wat je eruit weet te toveren.
Het is niet zomaar dat ie bij ons al wordt aangeduid als 'Het Grote Ding'. Hij is echt gigantisch.quote:Op dinsdag 19 september 2023 19:04 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
WAT EEN DING, zelfs vergeleken met de P900 is dat ding kolossaal, hij is zo kolossaal dat hij niet meer in de camera tas past haha. moeilijk vasthouden helemaal ingezoemd
Ik moet nog even uitvinden hoe ik hem het beste kan vasthouden, de image stabilisatie is al een stuk beter dan bij de P900, daar ben ik heeeel blijf meequote:Op dinsdag 19 september 2023 22:12 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Het is niet zomaar dat ie bij ons al wordt aangeduid als 'Het Grote Ding'. Hij is echt gigantisch.
Die paar keer dat ik er even een heb mogen 'voelen' vond ik hem overigens in zijn langste stand nog steeds vrij goed hanteerbaar.
Als ik iets nieuws/raars wil leren vasthouden probeer ik het meestal eerst in of op mijn linkerhand vast te houden en zoek da het punt op waarop het ding in kwestie stabiel in of op mijn hand staat. Daarbij let ik ook op of ik vanuit die positie met mijn vingers nog bij 'bedieningsorganen' (zoomring, scherpstelring bij een lens) kan of bij de knoppen als het een compactcamera betreft.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:18 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Ik moet nog even uitvinden hoe ik hem het beste kan vasthouden, de image stabilisatie is al een stuk beter dan bij de P900, daar ben ik heeeel blijf mee
Even goegelen en ik denk dat er wel wat dingen bekend zullen voorkomen.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:42 schreef derLudolf het volgende:
Zou eerlijk gezegd geen werk van hem weten
Misschien dat je het onbewust hebt gezien, bijv. portretten van de koninklijke familie.quote:Op woensdag 20 september 2023 20:42 schreef derLudolf het volgende:
Zou eerlijk gezegd geen werk van hem weten
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Takumar=Asahi=Pentax en sinds dit jaar ook Schneider-Kreuznach.
Takumar was idd de oudste benaming, daarna Asahi en daarna Pentax. Over een paar jaar kunnen we zeggen of Schneider-Kreuznach de nieuwe naam wordt voor alle Pentax lenzen.
emount is er zowel in APS-C als full frame, altijd even opletten als je een lens in het vizier hebt. Die 30mm macro is een APS-C.quote:Op zaterdag 23 september 2023 14:20 schreef derLudolf het volgende:
Oh m'n vraag was niet volledigE mount, is dat voor APS-C? Of het het de mount voor de spiegelloze toestellen net als Canon RF?
Niet alleen Pentax. Ook Minolta liet ooit heel veel lenzen bouwen bij Tokina.quote:Ik kwam via de zoekfunctie in de krochten van FOK terecht, benieuwd of @:ultra_ivo hier al iets meer over kan zeggenEerste keer dat ik er iets over lees, meende dat sommige Pentax lenzen gemaakt zijn door Tokina. Tenminste, een jaar of tien terug wel.
[..]
Als je daar tegenaan loopt is het te hopen dat je stevig schoeisel draagt anders kan het pijnlijk uitpakken.quote:Op vrijdag 29 september 2023 19:29 schreef derLudolf het volgende:
Tevens liep ik gisteren op FB tegen een Nikon F2 met 50mm 1.4 tegen voor ¤100. Daar kon ik geen nee tegen zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |