abonnement Unibet Coolblue
pi_209270569
Ik denk echter dat het personeelsleden te lang op werkplek werkt in een zorginstelling, maar toch zijn ze wel gelukkig, echter zit een addertje onder gras dat er ook ruzies kan komen. Dit kan wel overslaan naar de cliënten zowel ook veel problemen kan komen. Veel nieuwe personeelsleden kan heel erg verfrissend werken voor cliënten en is zeer goed voor de kwaliteit.

Dit is ook bij vele bedrijven ook geval denk ik. Ik zou pleiten voor maximaal 4 jaar, dan weer andere werk zoeken.

Ik erken het ook dat ook gevolgen kan hebben voor continuïteit van het bedrijf of een instelling, maar soms kan het niet anders.

Ik realiseer me ook wel personeelstekort is in alle sectoren.

Hoe denken jullie over?
pi_209270634
Ik ben voor. Heb ik altijd gezegd trouwens. Ik werk nu bijna 25 jaar voor hetzelfde bedrijf en ik werk nu bij mijn derde werkplek. Niet in de zorg trouwens.

Ik heb in het verleden gemerkt dat als sommige mensen ergens te lang blijven ze zich teveel thuis gaan voelen. Denken dat ze oppermachtig zijn en ze van alles kunnen maken.
  woensdag 24 mei 2023 @ 22:43:27 #3
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209270690
als je goed functioneert is er niks aan de hand, als ze zich maar niet teveel thuis gaan voelen
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_209270896
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2023 22:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben voor. Heb ik altijd gezegd trouwens. Ik werk nu bijna 25 jaar voor hetzelfde bedrijf en ik werk nu bij mijn derde werkplek. Niet in de zorg trouwens.

Ik heb in het verleden gemerkt dat als sommige mensen ergens te lang blijven ze zich teveel thuis gaan voelen. Denken dat ze oppermachtig zijn en ze van alles kunnen maken.
Daar ben ik met jou eens! Begeleiders doen alsof ze oppermachtig zijn en nemen beslissing wat ze graag willen. Ik heb het gemerkt dat ze zonder overleg met de cliënten kant en klare-voorgekookte eten hebben aangeschaft en zeker koken we ook, maar minder. zeker hebben we 8 maanden elke dag gekookt. Met personeelstekort, ziekte, en zeker geld als redenen. Maar ze bedenken wel van alles wat een smoes is.
  woensdag 24 mei 2023 @ 23:24:29 #5
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209271290
4 jaar vind ik wel heel kort. Er zijn echt plenty banen waarin je dan nog lang niet uitgeleerd bent.

Maar in de basis ben ik het wel met je eens dat mensen die te lang op 1 plek blijven hangen, vastroesten en ook de realiteitszin een beetje verliezen. Er is geen vergelijking meer, dus wat wij met z'n allen al 100 jaar zo doen, is perfect. Nieuwelingen met frisse ideeën worden dan beschouwd als bedreiging en dat soort dingen.

Ik zou de termijn op 10-15 jaar zetten. Dat gezegd hebbende, ik verander nu van baan na bijna 4 jaar en dat is by far het langste in dezelfde functie. Dus ik verander zelf veel sneller omdat ik dat wenselijk vind. Maar voor de meeste mensen is zo'n snelle rotatie niet wenselijk.
Resistance is futile.
pi_209271404
quote:
7s.gif Op woensdag 24 mei 2023 23:24 schreef Seven. het volgende:
4 jaar vind ik wel heel kort. Er zijn echt plenty banen waarin je dan nog lang niet uitgeleerd bent.

Maar in de basis ben ik het wel met je eens dat mensen die te lang op 1 plek blijven hangen, vastroesten en ook de realiteitszin een beetje verliezen. Er is geen vergelijking meer, dus wat wij met z'n allen al 100 jaar zo doen, is perfect. Nieuwelingen met frisse ideeën worden dan beschouwd als bedreiging en dat soort dingen.

Ik zou de termijn op 10-15 jaar zetten. Dat gezegd hebbende, ik verander nu van baan na bijna 4 jaar en dat is by far het langste in dezelfde functie. Dus ik verander zelf veel sneller omdat ik dat wenselijk vind. Maar voor de meeste mensen is zo'n snelle rotatie niet wenselijk.
Ok, correct. Je hebt gelijk in, maar zeker is wel dat op werk veel narcisten zijn en die blijven zeker echt op 1 plek hangen, waar ook om macht draait. Ik vermoed ook dat veel narcisten actief zijn in de zorgsector waar ook verstrekkend gevolgen kan hebben voor cliënten. Maar ook in andere sectoren zijn narcisten helaas wel actief als personeel.

Ik zelf heb veel last van narcisten die ik ken en ze misbruiken vaak macht en zeker ook proberen ze iedereen neersabelen. Narcisten beslissen vaak zelf over iemand anders.

Over het personeel gesproken zijn iedereen niet altijd te vertrouwen als zowel ze te lang op 1 plek blijft hangen, zowel ook we iemand heel goed kennen en weten hoe ze in elkaar in steekt. Wat je over frisse ideeën van nieuwe personeel geschreven hebt, ben ik met jou eens, daar zit groot gevaar in dat het ook kan mislukken en is ook zeer teleurstellend.
  woensdag 24 mei 2023 @ 23:59:37 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209271557
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 23:39 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Ok, correct. Je hebt gelijk in, maar zeker is wel dat op werk veel narcisten zijn en die blijven zeker echt op 1 plek hangen, waar ook om macht draait. Ik vermoed ook dat veel narcisten actief zijn in de zorgsector waar ook verstrekkend gevolgen kan hebben voor cliënten. Maar ook in andere sectoren zijn narcisten helaas wel actief als personeel.

Ik zelf heb veel last van narcisten die ik ken en ze misbruiken vaak macht en zeker ook proberen ze iedereen neersabelen. Narcisten beslissen vaak zelf over iemand anders.

Over het personeel gesproken zijn iedereen niet altijd te vertrouwen als zowel ze te lang op 1 plek blijft hangen, zowel ook we iemand heel goed kennen en weten hoe ze in elkaar in steekt. Wat je over frisse ideeën van nieuwe personeel geschreven hebt, ben ik met jou eens, daar zit groot gevaar in dat het ook kan mislukken en is ook zeer teleurstellend.
Ik denk dat je wat verkeerde verbanden legt. Narcisme komt niet zo gek vaak voor, al kennen we allemaal wel 1 of 2 personen. En narcisten zijn niet per definitie geneigd om op dezelfde plek te blijven hangen.
Resistance is futile.
pi_209271665
quote:
7s.gif Op woensdag 24 mei 2023 23:59 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik denk dat je wat verkeerde verbanden legt. Narcisme komt niet zo gek vaak voor, al kennen we allemaal wel 1 of 2 personen. En narcisten zijn niet per definitie geneigd om op dezelfde plek te blijven hangen.
Ok, maar ze zijn wel altijd op macht uit! Maar er zijn naast narcisme ook gevaarlijke psychische ziektes die ook bepaalde personeelsleden heeft.

Ik zelf vind het ook vervelend als iemand te lang op 1 werkplek blijft, ook al is slecht voor zijn of haar persoonlijke ontwikkeling. En kan ook frustrerend zijn voor collega's als ze hem of haar te goed kennen en kijken ze ook anders tegen aan.
pi_209272492
Ligt eraan waar. Al dat omwerken in nieuwe functies kost gigantisch veel tijd en geld, en niet iedereen is even flexibel. Laat mensen maar lekker zitten waar ze zitten.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_209272592
Ik werk nu bijna 8 jaar voor dezelfde werkgever, ik ben nu net een maandje begonnen in m'n 3e rol/functie. 1e rol 3 jaar 2e 4.5 jaar. Het is allemaal binnen finance maar na een tijdje ben je gewoon uitgekeken.
pi_209272640
ik heb nooit langer dan 4 jaar op een plek gewerkt. maar dat was wel mijn keuze, niks mis mee.
  donderdag 25 mei 2023 @ 08:25:01 #12
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_209272694
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 22:36 schreef Misrer1972 het volgende:
Ik erken het ook dat ook gevolgen kan hebben voor continuïteit van het bedrijf of een instelling, maar soms kan het niet anders.
Op 1000 meter van mijn huis liggen een hoop onmisbare mensen. Werknemers die onmisbaar zijn moet je direct ontslaan.

Verder een onzin stelling natuurlijk. Waarom zou een buschauffeur na 4 jaar wat anders moeten gaan doen (wat dan?) of een loodgieter? Of nog mooier, een neurochirurg? Misschien kan die ruilen met de buschauffeur, dan wordt het nog wat spannend onderweg naar het ziekenhuis en in het ziekenhuis voor een patient ^^

Het probleem waar jij tegenaan loopt is dat mensen, werknemers maar ook werkgevers, niet het onderscheid meer kunnen maken tussen zakelijk en prive. Dat zorgt ervoor dat op het werk men elkaar als 'familie' ziet en veel te amicaal met collega's en klanten en het werk kan gaan omgaan. Dat is niet gezond, en werk zou zakelijker moeten worden opgepakt in dat geval.
Dum de dum
  donderdag 25 mei 2023 @ 10:38:41 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_209274026
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 22:36 schreef Misrer1972 het volgende:
Veel nieuwe personeelsleden kan heel erg verfrissend werken voor cliënten en is zeer goed voor de kwaliteit.
Kun je dit ook onderbouwen? Waarom zou verloop van personeel goed zijn voor de kwaliteit?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 25 mei 2023 @ 11:42:37 #14
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_209274712
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 10:38 schreef sanger het volgende:

[..]
Kun je dit ook onderbouwen? Waarom zou verloop van personeel goed zijn voor de kwaliteit?
Is het ook absoluut niet.

De oorzaak van de helft van problemen is altijd onvoldoende training/nieuwe medewerker. Is natuurlijk wel een beetje flauw, met 5W kom je altijd wel tot 'X deed het niet volgens proces of procedure'.
Dum de dum
pi_209275051
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 11:42 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Is het ook absoluut niet.

De oorzaak van de helft van problemen is altijd onvoldoende training/nieuwe medewerker. Is natuurlijk wel een beetje flauw, met 5W kom je altijd wel tot 'X deed het niet volgens proces of procedure'.
Ligt er aan of mensen binnen het bedrijf doorgroeien of dat ze weg weg gaan. Binnen het bedrijf neemt ervaring mee en borgt het op andere plaatsen. Inclusief het begrip voor andere afdelingen
  donderdag 25 mei 2023 @ 12:20:12 #16
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_209275125
Ik zou echt geen trek hebben om elke 4 jaar een andere werkgever te zoeken.
  donderdag 25 mei 2023 @ 12:45:00 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209275362
Kutidee want dat moeten werknemers helemaal zelf bepalen. Van die jobhoppers die wel even bepalen dat iedereen daar trek in heeft hebben doorgaans een groot gebrek aan inlevingsvermogen in de ander.

Als iemand niet meer functioneert moet je die persoon aanpakken, niet een of ander achterlijk systeem met enorm verloop van personeel gaan opleggen aan iedereen.
pi_209275402
Hoe kan je een idee bedenken dat je anderen aan jouw maatstaf moet leggen en dan met droge ogen beweren dat dat positief kan uitwerken....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209278666
Nee, lijkt mij helemaal niks. Lijkt mij verschrikkelijk om zo vaak te moeten wisselen van werkgever.

De gedachte dat altijd alles anders, beter en efficiënter moet vind ik overigens ook niks. Wanneer is genoeg een keer genoeg? Internet had het werken makkelijker moeten maken. Echter heeft het de werkdruk alleen maar verder verhoogd.

Er is niks mis om gewoon eens te werken en de zaken te accepteren zoals het is. Maar dit is persoonsgebonden, ik heb ook collega's gehad die het liefst iedere week met elkaar wilde "sparren" hoe het beter kon. Zijn vaak ook de eerste collega's die uitvallen omdat ze alleen maar bezig zijn met zichzelf en het werk.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_209281504
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 17:55 schreef Kiid het volgende:
Nee, lijkt mij helemaal niks. Lijkt mij verschrikkelijk om zo vaak te moeten wisselen van werkgever.

De gedachte dat altijd alles anders, beter en efficiënter moet vind ik overigens ook niks. Wanneer is genoeg een keer genoeg? Internet had het werken makkelijker moeten maken. Echter heeft het de werkdruk alleen maar verder verhoogd.

Er is niks mis om gewoon eens te werken en de zaken te accepteren zoals het is. Maar dit is persoonsgebonden, ik heb ook collega's gehad die het liefst iedere week met elkaar wilde "sparren" hoe het beter kon. Zijn vaak ook de eerste collega's die uitvallen omdat ze alleen maar bezig zijn met zichzelf en het werk.
Klopt inderdaad, maar sommige medewerkers zijn ook wel eens met zichzelf bezig om beter van te worden, daar kan je aan storen. Niet iedereen is productief voor het bedrijf of instelling vooral doen ze allemaal om geld te verdienen. Er zijn helaas ook wel luie medewerkers en echter ook gaan ze met elkaar concurreren om elkaar af te tasten wie het beste is. In ieder geval heb je ook empathie nodig op het werk, echter is iemand soms minder empathisch en is ook in zichzelf gekeerd. Niet elke werknemer is zelfde als iemand anders, maar karakter speelt ook wel een rol in een functie die zij of hij bekleedt. Je hebt ook soms te maken met egoïstische medewerker die altijd op macht uit is, zowel in managementsector en in het politiek. Vroeger hadden we vaak vrolijke en eerlijke medewerkers, maar nu ook nog steeds.
  donderdag 25 mei 2023 @ 21:14:34 #21
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209281542
het gebeurt waarschijnlijk vaak dat mensen die lang op dezelfde plek werken autoritair worden of zichzelf thuis gaan voelen en zich gaan misdragen maar omdat ze er zo lang werken zegt de baas er niks van
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_209281868
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 21:14 schreef sturmpie het volgende:
het gebeurt waarschijnlijk vaak dat mensen die lang op dezelfde plek werken autoritair worden of zichzelf thuis gaan voelen en zich gaan misdragen maar omdat ze er zo lang werken zegt de baas er niks van
Logisch, maar de baas kan niet altijd controleren hoe zijn medewerkers gedraagt en als de baas iets van zegt gaat medewerker wel eens te ver met haar of zijn uitspraken. Je bedoelt ook wel seksuele intimidaties en bedreigen uiten tegen de baas of medewerker zelf, echter speelt er veel meer denk ik. Op een gegeven moment maakt een medewerker wel eens collega zwart zowel elkaar echt niet kunnen vertrouwen, waar ook ze elkaar haten op het werk.
pi_209282922
Als ik bij mijn werk op mijn plek zit en ben tevreden over het bedrijf heb ik geen reden om na zoveel jaar weg te gaan. Het gras hoeft elders niet niet altijd groener te zijn.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_209282985
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 12:20 schreef herverwijderd het volgende:
Ik zou echt geen trek hebben om elke 4 jaar een andere werkgever te zoeken.
Luie flikker noemt men dat in de volksmond.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 00:46:13 #25
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_209283786
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 22:47 schreef Centenbak het volgende:

[..]
Luie flikker noemt men dat in de volksmond.
Dat kan er ook nog wel bij.
pi_209284237
Ik werk in de thuiszorg huishouding en hier werk je bij mensen tot ze doodgaan of tot dat het op een of andere manier niet meer klikt.
Ik heb bij een paar cliënten 10 jaar gewerkt en dan moet je zo verdomd goed oppassen dat je geen (diepe) band met ze opbouwt.
Wat er dus gebeurt is dat collega's die al lang bij cliënten werkte zich gingen bemoeien met de financiën, bleven eten, op verjaardagsvisite gingen etc.
Ook moet je er voor waken dat cliënten geen gebruik van je gaan maken als in zou je me weg kunnen brengen naar ...., als je boodschappen gaat doen kan je voor mij dan dit en dit gaan halen etc.
De scheidslijn tussen het is je werk en maak het niet persoonlijk is bij mensen die toch afhankelijk van je zijn op dit vlak erg dun en wordt gauw overschreden als je niet oppast.
pi_209285475
Ik werk in een branche waar het verloop heel hoog is en ik ken de andere kant van dit spectrum. Slechts een jaar in een functie is helemaal niet zo ongebruikelijk. Bovendien krijgen de achterblijvers vaak last van burnout. Ik heb halve teams zien uitvallen. Ik heb zelfs een keer een compleet team zien uitvallen, toen moest ons team e.e.a. opvangen. De werkdruk voor de achterblijvers vermindert niet; er moeten steeds nieuwe mensen worden ingewerkt en het kost tijd voordat die zichzelf terug beginnen te verdienen.

Ik wijt dit vooral aan de flexibilisering. Veel contracten zijn zo geregeld dat de werkgever er makkelijker vanaf kan. Een jaarcontract met uitzicht op vast werd een jaarcontract dat meerdere malen werd verlengd (want we weten niet wat de toekomst brengt). Jaarcontracten werden halfjaar contracten. Halfjaar contracten werden halfjaar contracten via een uitzendbureau op projectbasis. Contracten op projectbasis werden contracten met een uitzendbeding. Op zich staat er wel tegenover dat je op ZZP basis veel meer kunt verdienen, maar als je er een fatsoenlijke correctiefactor (voor zaken als onbetaald vakantie, opbouw pensioen, dekking voor geen werk, niet betaald bij ziekte, etc) overheen doet is het inkomen vergelijkbaar met loondienst.

Hier geldt dus overigens wel dat de mensen met vast contract relatief veel macht hebben. Je wil natuurlijk niet dat die achter je rug over je beginnen te klagen. Het recht van de sterkste geldt nog steeds, alleen in deze tijd geldt dat niet in fysieke, maar juridische zin.
pi_209289278
Ondertussen heb ik al 3 vaste probleemscollega's vriendelijk weg gekregen, ik werk zelf in de flex en heb al jaren mijn vaste groepen, vergaderingen teamuitjes etc alles kan mij mijn reed roesten, ik vind de zorg zelf mooi, mensen lekker schoon en fris in de kleren steken, samen tv kijken, blokje wandelen lekker eten koken samen gewoon de normale gezellige sfeer.

Ik rapporteer ook echt alleen op afwijkende dingen die mij opvallen of als er echt iets gebeurd wat belangrijk is, pietje heeft goed gegeten .... dan zit ik liever nog iemand nagels te knippen in die tijd....

Iedereen is tevreden vast personeel werkt nog liever met mij dan bepaalde andere collega's en zolang niet iedereen loopt te mierenneuken op elkaar vind ik het zalig.....

Maar zodra ook maar 1 personeelslid begint te mierenneuken op mij met dingen die niet kloppen
Heb je aan mij een verkeerde.. Want daar begint het mee, jantje doet het niet zoals ik het doe dus daarom doet jantje het verkeert , jantje verwijt pietje dat pietje te vaak achter de pc zit en hier begint de shit....

Tot nu toe durft dan niemand zijn bek open te trekken want je had is een vast team en die heeft dan de meeste uren blabla... helaas voor dit soort mensen heb ik geen vast team en heb ik geen vrienden nodig......

Mijn zoon is zelf autistisch en ik vind het belangrijk dat de zorg gewaarborgd blijft en als ik zie hoeveel rotte peren er inderdaad bij zitten die dus baas spelen over mensen die niet voorzichzelf kunnen opstaan laat staan kunnen communiceren, dan weet je genoeg, ik kan wel zeggen dat je beter personeel kunt hebben die ervaringsdeskundige is.

Maargoed om bij mijn verhaal te blijven, iedereen werkt op zijn eigen manier en heeft zijn eigen kwaliteiten, zodra mensen gaan mierenneuken zijn die mensen zelf vaak overspannen of er spelen andere dingen... er zijn er 3 van het werk gestuurd omdat ze dachten ook even mij de stress in de schieten maar ik heb geen stresss want zodra ik de deur uit loop houdt mijn werk op en ben ik ook echt klaar,

dat hebben de mensen in een vast team niet en dat breekt denk ik op een gegeven moment ook heel veel mensen op ;)

Ik ben het er niet mee eens dat zodra je een goed en ervaren team hebt dat je moet rouleren, die moet je koesteren
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:36:10 #29
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209289802
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 12:20 schreef herverwijderd het volgende:
Ik zou echt geen trek hebben om elke 4 jaar een andere werkgever te zoeken.
Ik heb het gedaan bij een detacheringsbureau, 9 jaar lang en na die 9 jaar was ik dolblij dat ik er vanaf was.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_209354833
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:01 schreef Aloria het volgende:
Ondertussen heb ik al 3 vaste probleemscollega's vriendelijk weg gekregen, ik werk zelf in de flex en heb al jaren mijn vaste groepen, vergaderingen teamuitjes etc alles kan mij mijn reed roesten, ik vind de zorg zelf mooi, mensen lekker schoon en fris in de kleren steken, samen tv kijken, blokje wandelen lekker eten koken samen gewoon de normale gezellige sfeer.

Ik rapporteer ook echt alleen op afwijkende dingen die mij opvallen of als er echt iets gebeurd wat belangrijk is, pietje heeft goed gegeten .... dan zit ik liever nog iemand nagels te knippen in die tijd....

Iedereen is tevreden vast personeel werkt nog liever met mij dan bepaalde andere collega's en zolang niet iedereen loopt te mierenneuken op elkaar vind ik het zalig.....

Maar zodra ook maar 1 personeelslid begint te mierenneuken op mij met dingen die niet kloppen
Heb je aan mij een verkeerde.. Want daar begint het mee, jantje doet het niet zoals ik het doe dus daarom doet jantje het verkeert , jantje verwijt pietje dat pietje te vaak achter de pc zit en hier begint de shit....

Tot nu toe durft dan niemand zijn bek open te trekken want je had is een vast team en die heeft dan de meeste uren blabla... helaas voor dit soort mensen heb ik geen vast team en heb ik geen vrienden nodig......

Mijn zoon is zelf autistisch en ik vind het belangrijk dat de zorg gewaarborgd blijft en als ik zie hoeveel rotte peren er inderdaad bij zitten die dus baas spelen over mensen die niet voorzichzelf kunnen opstaan laat staan kunnen communiceren, dan weet je genoeg, ik kan wel zeggen dat je beter personeel kunt hebben die ervaringsdeskundige is.

Maargoed om bij mijn verhaal te blijven, iedereen werkt op zijn eigen manier en heeft zijn eigen kwaliteiten, zodra mensen gaan mierenneuken zijn die mensen zelf vaak overspannen of er spelen andere dingen... er zijn er 3 van het werk gestuurd omdat ze dachten ook even mij de stress in de schieten maar ik heb geen stresss want zodra ik de deur uit loop houdt mijn werk op en ben ik ook echt klaar,

dat hebben de mensen in een vast team niet en dat breekt denk ik op een gegeven moment ook heel veel mensen op ;)

Ik ben het er niet mee eens dat zodra je een goed en ervaren team hebt dat je moet rouleren, die moet je koesteren
Je zit niet per se klem met een vast contract hoor, ik heb sinds ruim een jaar een vast contract en ik word nog steeds wekelijks benaderd op LinkedIn. Heb mijn netwerk na zoveel jaren flex wel goed bijgehouden, dat is niet ineens weg als ik een vast contract krijg. Ik kan dus elke week een nieuwe sollicitatie inzetten als ik zou willen. Bovendien heb ik enige leverage, ik kan ofwel een flink hoger salaris vragen om WW risico af te dekken, of gelijk een vast contract vragen. De markt bepaalt wel of het realistisch is. Soms doen ze het, ik heb 1 keer eerder gelijk om een vast contract gevraagd en toen ook gekregen.

Ik ben wel met je eens dat vast personeel meer risico loopt op burnout. Ik heb zelf ook wel eens aangegeven dat ik de verwachtingen niet realistisch vond, en toen werd mijn destijds tijdelijke contract niet verlengd aangezien ik dan dus niet geschikt was voor de functie. Toen had ik ook vrij snel iets anders.
  donderdag 1 juni 2023 @ 19:36:31 #31
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_209366290
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 22:36 schreef Misrer1972 het volgende:
Ik zou pleiten voor maximaal 4 jaar, dan weer andere werk zoeken.
Goed dat je het zegt! Ik ga morgen mijn werkgever vertellen dat ik inmiddels al 19 jaar te lang bij hem werk.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')