abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209270417
quote:
Ajax-directie houdt huldiging voor vrouwenteam op Leidseplein tegen: ‘Ronduit seksistisch’
Burgemeester Femke Halsema had een huldiging voor de Ajax Vrouwen op het Leidseplein beoogd, maar de directie van Ajax houdt het tegen.




De redenen hiervoor zijn dat het mannenteam van Ajax het afgelopen seizoen slecht heeft gepresteerd en voor Ajax het momentum voorbij is om de vrouwen nu te huldigen, meldden bronnen aan Het Parool. ‘Wij staan niet achter het moment en de locatie van de aangeboden huldiging,’ bevestigt een woordvoerder van Ajax desgevraagd.



Zo wijst Ajax op het ‘gebrek aan vreugdestemming’ rondom Ajax in het algemeen en wordt gevreesd voor een lage opkomst, ook omdat de titel van de vrouwen van begin mei dateert. ‘Dat is niet goed voor de beeldvorming van het vrouwenvoetbal.’

Daarmee slaat de sportieve malaise van het mannenteam nu ook over op de vrouwen.

Voor het eerst in 17 jaar
Een gemeentewoordvoerder bevestigt dat het feest niet doorgaat: ,,De directie van Ajax heeft de gemeente gevraagd om hiervan af te zien. Zonder medewerking van de club zien burgemeester en wethouder helaas geen mogelijkheid om nog dit seizoen een geslaagde huldiging te organiseren.”

Het idee van Halsema was om aanstaande maandag een huldiging op het Ajaxterras bij de Stadsschouwburg toe te staan na het behalen van de landstitel. Voor het eerst in zeventien jaar zou daarmee Ajax – zij het de vrouwen – weer eens gehuldigd worden op het Leidseplein.

AFCA Supportersclub
De AFCA Supportersclub, naast de Supportersvereniging Ajax de andere erkende supportersclub van Ajax, zei eerder al tegen algemeen directeur Edwin van der Sar geen voorstander van een publieke huldiging van de Ajax Vrouwen te zijn vanwege het verder teleurstellende seizoen, en noemt de huldiging een politiek statement.

Ze schreven onder meer dat een publieke huldiging in Amsterdam alleen voorbehouden is aan Ajax 1. Bronnen in de Stopera zeggen dat het de keuze van Ajax heeft beïnvloed om de huldiging tegen te houden, maar een woordvoerder van Ajax ontkent dat. Volgens haar is al eerder gevraagd de huldiging te heroverwegen.

Opvallend is ook dat de locatie genoemd wordt als reden. Het Leidseplein zou te gevoelig liggen, mede omdat al sinds 2006 daar geen publieke huldiging meer is na rellen toen.

‘Ronduit seksistisch’
Sinds het behalen van de landstitel na de 6-1 zege op PEC Zwolle heeft burgemeester Halsema met Ajax-directeur Edwin van der Sar overlegd over de mogelijkheden tot een publieke huldiging. Ze zei dit in de raad nadat D66-fractievoorzitter Ilana Rooderkerk had gevraagd naar de opties voor een huldiging. Halsema zei toen dat een huldiging na het voetbalseizoen zou kunnen plaatsvinden.

Rooderkerk is teleurgesteld dat de huldiging niet doorgaat omdat de Ajax-directie het blokkeert. Ook heeft ze kritiek op de AFCA Supportersclub: ,,Dat het huldigen van een winnend Ajaxteam op het Leidseplein ‘alleen weggelegd zou zijn voor de mannen’ is ronduit seksistisch. De huldiging van een winnend team is geen politiek statement, zoals zij stellen, maar verdiende waardering voor de enorme prestatie.”

Ook de Amsterdamse wethouder van Onderwijs, Jeugd(zorg) en Armoedebestrijding vind het jammer dat er geen huldiging voor de Ajaxvrouwen komt. ‘Ik voel juist heel veel vreugde na winst van Ajaxvrouwen dit seizoen. Feestje waard toch? Jammer dat de directiemannen van Ajax dat anders voelen’, schrijft ze op Twitter.

Anderhalve week geleden vond er in de kantine van sportcomplex De Toekomst wel al een bescheiden huldiging plaats, die werd georganiseerd door Ajax zelf. Daarnaast heeft Halsema met wethouder sport Sofyan Mbarki vorige week de vrouwen ontvangen op de ambtswoning.
https://www.ad.nl/nederla(...)eksistisch~a4f1233e/
pi_209270438
Nu was io nooit echt “voor” een club, maar ik ben eigenlijk altijd al wel tegen Ajax vanwege de zielige arrogantie die ze altijd uitstralen.

Wordt er voor mij niet beter op zo.
  Spellchecker woensdag 24 mei 2023 @ 22:28:19 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209270447
Zijn de jongens jaloers dat zij geen kampioen zijn geworden?
pi_209270473
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 22:28 schreef maily het volgende:
Zijn de jongens jaloers dat zij geen kampioen zijn geworden?
pi_209270660
Flauw, maar aan de andere kant is collectief straffen een traditie in het voetbal.
Niet dat ik me er verder druk om maak; alleen met alle wedstrijden gewonnen ben je wat mij betreft kampioen, maar dat is nog nooit een club gelukt.
pi_209270726
Zou ook een beetje een trieste vertoning worden waar geen hond op af zou komen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 24 mei 2023 @ 22:54:02 #7
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_209270874
Hopelijk kunnen die vrouwen binnenkort de overstap maken naar een echte club.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 24 mei 2023 @ 22:55:20 #8
408813 crew  trein2000
pi_209270893
Lachwekkend en veelzeggend.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_209270902
Ajax _O- _O- _O-
Wat een waardeloze club ;( ;( ;(
  woensdag 24 mei 2023 @ 22:56:22 #10
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_209270907
Nou ja, het is ook een beetje raar om een geforceerd feestje te geven voor wat in feite de Special Olympics van het voetbal is, terwijl de echt relevante titel buiten bereik is gebleven. Ik snap dat men daar geen zin in heeft.
Searchers after horror haunt strange, far places.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 24 mei 2023 @ 22:57:04 #11
186611 Haags
pi_209270918
Als Marc Overmars daar nog zat had hij wel even een huldiging geregeld voor die wijffies.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 24 mei 2023 @ 23:07:14 #12
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209271091
Och, D66 wil ook weer een populistisch wit voetje halen…

Het is compleet terecht dat er geen huldiging op het Leidseplein komt.
Doe dat eventueel op de Toekomst voor het handjevol fans van het Ajax damesteam, maar niet midden in de stad, waar het al jaren niet meer mag/kan als de heren van Ajax weer eens de landstitel binnen hebben gehaald…
pi_209271093
Is er ook ergens te lezen wat de Ajax vrouwen er zelf van vinden? De publieke belangstelling voor vrouwenvoetbal is nou eenmaal niet zo groot, dus op zo'n publieke huldiging gaan echt niet veel mensen afkomen. Dan sta je daar als vrouwenelftal toch ook een beetje voor joker op zo'n bordes lijkt me? Kan me niet voorstellen dat ze daar zelf op zitten te wachten.
  woensdag 24 mei 2023 @ 23:08:57 #14
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209271119
De dames hebben trouwens al een rondvaart door de Amsterdamse grachten gemaakt en zijn op bezoek geweest bij us Femke, dus aan aandacht en erkenning geen gebrek…


pi_209271168
quote:
7s.gif Op woensdag 24 mei 2023 22:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zou ook een beetje een trieste vertoning worden waar geen hond op af zou komen.
Dit vooral ja. Het zou een pijnlijke realiteit blootleggen ( = heel weinig Ajax supporters geven iets om de Ajax vrouwen).

Tegelijkertijd is de boel blokkeren ook niet de oplossing. Gun de Ajax vrouwen een gelijke behandeling en respect, hoe klein en genant het feestje ook zal lijken. Zo geef je het vrouwenvoetbal ook geen ruimte om te groeien.

Misschien dat het bestuur bang is dat er legio Ajax supporters op af komen om Van der Sar uit te jouwen en duidelijk te maken dat ze Heitinga niet willen? Zou zeker een rol kunnen spelen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_209271210
quote:
7s.gif Op woensdag 24 mei 2023 23:07 schreef MadMaster het volgende:
Och, D66 wil ook weer een populistisch wit voetje halen…

Het is compleet terecht dat er geen huldiging op het Leidseplein komt.
Doe dat eventueel op de Toekomst voor het handjevol fans van het Ajax damesteam, maar niet midden in de stad, waar het al jaren niet meer mag/kan als de heren van Ajax weer eens de landstitel binnen hebben gehaald…
De heren mogen het niet dus mogen de dames het ook niet? Wat is dat nou voor een houding :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_209271234
Beetje onzinnig om als gemeente het leidseplein voor te stellen sls je daar het mannenteam nooit wil huldigen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  woensdag 24 mei 2023 @ 23:33:45 #18
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209271365
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 23:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
De heren mogen het niet dus mogen de dames het ook niet? Wat is dat nou voor een houding :')
Lees even mijn gehele post, voordat je iets uit z'n verband rukt…
pi_209271533
Vrouwenvoetbal is zonde van het gras. En daarmee is alles wel gezegd.
  Redactie Sport donderdag 25 mei 2023 @ 00:04:37 #20
274204 crew  Mexicanobakker
pi_209271573
quote:
7s.gif Op woensdag 24 mei 2023 23:07 schreef MadMaster het volgende:
Och, D66 wil ook weer een populistisch wit voetje halen…

Het is compleet terecht dat er geen huldiging op het Leidseplein komt.
Doe dat eventueel op de Toekomst voor het handjevol fans van het Ajax damesteam, maar niet midden in de stad, waar het al jaren niet meer mag/kan als de heren van Ajax weer eens de landstitel binnen hebben gehaald…
Tsja, ik denk dat er bij de dameshuldiging ook niet een vuurpeloton aanwezig moet zijn om rellen te voorkomen, itt wanneer de mannen zouden winnen.

Wel een vreemde gang van zaken natuurlijk hoe dit hele gebeuren nu in elkaar steekt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 25 mei 2023 @ 00:13:19 #21
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209271619
Gaat niet om Ajax 1, TS.

Laffe insinuatie dit.
Gaat om het moment en momentum wat al lang over is.


Daarbij stond halsema te popelen dit woke feestje lekker te gebruiken voor de woke doelen binnen de gemeente. Zeg maar wokewashing. Want ze stond als haantje de voorste reclame te maken en deze huldiging te pushen.

Iets wat ze bijvoorbeeld bij de mannenploeg vorig jaar totaal niet deed toen er zelfs niet eens een huldiging werd gefaciliteerd voor de landskampioen.

Ranzigheid dit van gl. Pure ranzigheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 25 mei 2023 @ 00:16:29 #22
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209271629
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 00:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Tsja, ik denk dat er bij de dameshuldiging ook niet een vuurpeloton aanwezig moet zijn om rellen te voorkomen, itt wanneer de mannen zouden winnen.

Wel een vreemde gang van zaken natuurlijk hoe dit hele gebeuren nu in elkaar steekt.
Bij de laatste echt grote huldiging van Ajax was niets aan de hand. Aantal arrestaties viel erg mee. Daarbij is de laatste voetbalrel in Amsterdam veroorzaakt door de politie zelf, terwijl het daarvoor ook al heel lang stil was.

Dus niet zo doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 25 mei 2023 @ 00:16:32 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209271630
Mja het is natuurlijk ook een beetje een poedelprijs waar bij een huldiging waarschijnlijk bijna niemand op af gaat komen. Dus begrijpelijke keuze van Ajax, ook al lijkt het wat flauw.
  donderdag 25 mei 2023 @ 00:21:30 #24
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209271652
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 23:19 schreef marsan het volgende:
Beetje onzinnig om als gemeente het leidseplein voor te stellen sls je daar het mannenteam nooit wil huldigen.
Profilatie als woke gemeente staat voor op. Lekker de show voeren en Ajax gebruiken. Nu wel, als er eigen belang bij komt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 25 mei 2023 @ 00:25:50 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_209271662
Maar Ajax doet hier Femke stiekem wel een plezier mee. Anders had ze daar gigantisch voor aap gestaan voor een leeg plein.
  donderdag 25 mei 2023 @ 00:26:11 #26
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_209271663
Dat het mannenteam slecht heeft gepresteerd, zou geen reden moeten zijn als er veel animo voor een dergelijke huldiging is. Maar ik acht de kans enorm hoog dat die er totaal niet is en dit een uiterst treurige en daarmee pijnlijke aangelegenheid zou worden. Dus dan is het gewoon een legitieme vraag wie je in hemelsnaam een plezier doet met een leeg plein in Amsterdam, een maand na een kampioenschap. :')
  donderdag 25 mei 2023 @ 00:45:04 #27
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209271715
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 00:26 schreef Repentless het volgende:
Dat het mannenteam slecht heeft gepresteerd, zou geen reden moeten zijn als er veel animo voor een dergelijke huldiging is. Maar ik acht de kans enorm hoog dat die er totaal niet is en dit een uiterst treurige en daarmee pijnlijke aangelegenheid zou worden. Dus dan is het gewoon een legitieme vraag wie je in hemelsnaam een plezier doet met een leeg plein in Amsterdam, een maand na een kampioenschap. :')
Is het ook niet. Ajax 1 heeft hier weinig mee te maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209271803
Als ik de vrouwen eredivisie op tv langs zie komen, zie ik ze altijd in lege stadions spelen. Ik begrijp dat hier geen huldiging voor komt. Als een handbal team uit Amsterdam de eredivisie wint, ga je ze ook niet op het Leidseplein huldigen, neem ik aan.
  donderdag 25 mei 2023 @ 07:52:24 #29
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209272525
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2023 01:17 schreef Zwoerd het volgende:
Als ik de vrouwen eredivisie op tv langs zie komen, zie ik ze altijd in lege stadions spelen. Ik begrijp dat hier geen huldiging voor komt. Als een handbal team uit Amsterdam de eredivisie wint, ga je ze ook niet op het Leidseplein huldigen, neem ik aan.
Het is Ajax
Het zijn vrouwen
Het is de gemeente die zich vooral even wil profileren over de rug van een ander.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 25 mei 2023 @ 08:24:11 #30
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209272685
Politici willen weer eens scoren en maken van niets een groot probleem. Wat is er nieuw?

En hoeveel mensen hadden ze eerlijk gezegd verwacht?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_209272857
Hier kunnen we gewoon kort over zijn....er zou waarschijnlijk anderhalve man en een paardenkop op afgekomen zijn, want niemand geeft een neuk om damesvoetbal. Als je speelt voor lege tribunes, geen inkomsten genereert via sponsoring en tv/media, heb je ook geen bestaansrecht.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 25 mei 2023 @ 09:58:00 #32
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209273610
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 08:24 schreef thedeedster het volgende:
Politici willen weer eens scoren en maken van niets een groot probleem. Wat is er nieuw?

En hoeveel mensen hadden ze eerlijk gezegd verwacht?
Daar gaat het niet om, hoeveel ze hadden verwacht. Het ging er om dat de gemeende beelden heeft om de blitz konden spelen met die beelden en in de toekomst zich lekker te kunnen profileren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 25 mei 2023 @ 10:58:30 #33
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209274239
Je spot de neuzen in dit topic wel erg gemakkelijk zeg
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage donderdag 25 mei 2023 @ 11:00:30 #34
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_209274265
Wat een kutclub voor die dames zeg. Ik zou zeggen, kom lekker bij Twente voetballen.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 08:49 schreef Hathor het volgende:
Hier kunnen we gewoon kort over zijn....er zou waarschijnlijk anderhalve man en een paardenkop op afgekomen zijn, want niemand geeft een neuk om damesvoetbal. Als je speelt voor lege tribunes, geen inkomsten genereert via sponsoring en tv/media, heb je ook geen bestaansrecht.
Waarom doet de club dan net alsof ze wel om vrouwenvoetbal geeft en waarom zetten ze een team in in de hoogste vrouwenvoetbalcompetitie in Nederland?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_209274771
Maar laten we eerlijk zijn: Is er nu echt genoeg belangstelling om een vrouwenteam te gaan huldigen op het Leidsenplein?

Ik kan mij dat niet voorstellen, dan krijg je een plein dat voor een kwart is gevuld met familieleden dat wordt een zielige vertoning.

Dat willen die dames vast zelf ook niet
  donderdag 25 mei 2023 @ 11:50:31 #36
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209274790
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 08:49 schreef Hathor het volgende:
Hier kunnen we gewoon kort over zijn....er zou waarschijnlijk anderhalve man en een paardenkop op afgekomen zijn, want niemand geeft een neuk om damesvoetbal. Als je speelt voor lege tribunes, geen inkomsten genereert via sponsoring en tv/media, heb je ook geen bestaansrecht.
Alleen Nederlands elftal trekt volk bij de vrouwen (want Thialf-sfeer dus veel dagjesvolk), verder weinig tot niks inderdaad.
pi_209274799
Ze zijn kampioen geworden op 7 mei (er zat in de kampioenswedstrijd nauwelijks publiek op de tribune :') ), inmiddels is het 25 mei. Waarom wil Halsema nu nog een huldiging? Slaat toch nergens op. De ploeg heeft al een rondvaart door de grachten van Amsterdam gehad.
pi_209274829
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 11:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Alleen Nederlands elftal trekt volk bij de vrouwen (want Thialf-sfeer dus veel dagjesvolk), verder weinig tot niks inderdaad.
CL finale in Eindhoven tussen Barcelona en Wolfsburg is ook uitverkocht, maar verder ben ik het eens.
pi_209275701
quote:
7s.gif Op woensdag 24 mei 2023 23:08 schreef MadMaster het volgende:
De dames hebben trouwens al een rondvaart door de Amsterdamse grachten gemaakt en zijn op bezoek geweest bij us Femke, dus aan aandacht en erkenning geen gebrek…

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik herken alleen Halalsema. :')
pi_209275724
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 11:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Alleen Nederlands elftal trekt volk bij de vrouwen (want Thialf-sfeer dus veel dagjesvolk), verder weinig tot niks inderdaad.
Zelfde verhaal in de VS bij basketbal, de WNBA trekt nauwelijks publiek, ze spelen voor enkele tientallen fans, en dat zijn dan meestal ook nog eens familieleden of nauwe verwanten. De league draait al jaren verlies, en word kunstmatig in leven gehouden door financiele injecties van de NBA, anders waren ze jaren geleden al failliet geweest. Er zijn geen sponsors, geen publiek zoals al gezegd, en er is geen interesse vanuit de media, en toch zijn er mensen die keihard durven te eisen dat de vrouwen dezelfde salarissen zouden moeten krijgen als de mannen. Hoe dan? Als je geen geld genereert als tak van sport, alleen maar verlies draait en het moet hebben van donaties om te kunnen blijven bestaan, hoe kun je dan met je botte kop eisen dat die vrouwen ook allemaal miljoenen krijgen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_209275754
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 11:52 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
CL finale in Eindhoven tussen Barcelona en Wolfsburg is ook uitverkocht, maar verder ben ik het eens.
Die kaarten zijn waarschijnlijk grotendeels opgekocht door bedrijven die er dan met hun personeel een daguitje van maken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_209275962
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 11:52 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
CL finale in Eindhoven tussen Barcelona en Wolfsburg is ook uitverkocht, maar verder ben ik het eens.
Capaciteit is toch 40.000 van het Philips stadion?

quote:
The final between Barcelona and Wolfsburg, which takes place at Eindhoven's PSV Stadium on Saturday 3 June, is the first to be fully sold out since the competition was rebranded to the UEFA Women's Champions League in 2009/10.

Over 34,100 tickets have been issued, meaning the showpiece will beat the attendance record for a women's football match in the Netherlands.

https://www.uefa.com/wome(...)dhoven-now-sold-out/
  donderdag 25 mei 2023 @ 13:47:11 #43
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209276059
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 13:15 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik herken alleen Halalsema. :')
Ondanks dat ik al tig jaar een seizoenkaart van Ajax heb, ken ik ook geen van de andere dames...
pi_209276107
Ajax had dit gewoon door moeten laten gaan. Je hoeft je echt niet te schamen als er amper publiek komt opdagen want dat kun je van tevoren voorspellen, en als club kun je je mooi inclusief positioneren. Beetje de ''aan ons heeft het niet gelegen'' - houding.
pi_209276206
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 13:17 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zelfde verhaal in de VS bij basketbal, de WNBA trekt nauwelijks publiek, ze spelen voor enkele tientallen fans, en dat zijn dan meestal ook nog eens familieleden of nauwe verwanten. De league draait al jaren verlies, en word kunstmatig in leven gehouden door financiele injecties van de NBA, anders waren ze jaren geleden al failliet geweest. Er zijn geen sponsors, geen publiek zoals al gezegd, en er is geen interesse vanuit de media, en toch zijn er mensen die keihard durven te eisen dat de vrouwen dezelfde salarissen zouden moeten krijgen als de mannen. Hoe dan? Als je geen geld genereert als tak van sport, alleen maar verlies draait en het moet hebben van donaties om te kunnen blijven bestaan, hoe kun je dan met je botte kop eisen dat die vrouwen ook allemaal miljoenen krijgen?
Las van de week dat Lebron per jaar 3x zoveel verdiend als de gehele WNBA bij elkaar. :D
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
  donderdag 25 mei 2023 @ 14:14:05 #46
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209276353
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 13:39 schreef Nober het volgende:

[..]
Capaciteit is toch 40.000 van het Philips stadion?
[..]

Nope. 35.100
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 25 mei 2023 @ 14:14:35 #47
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209276360
quote:
10s.gif Op donderdag 25 mei 2023 10:58 schreef Straatcommando. het volgende:
Je spot de neuzen in dit topic wel erg gemakkelijk zeg
Prima toch?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209276544
Lijkt wel een sketch van Koefnoen dit. Als je tegen de huldiging bent als club, moet je dat vrouwenteam gewoon opdoeken. Uiterst lachwekkend dit met bij elkaar geraapte argumenten.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_209276720
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 22:56 schreef Interloper het volgende:
Nou ja, het is ook een beetje raar om een geforceerd feestje te geven voor wat in feite de Special Olympics van het voetbal is, terwijl de echt relevante titel buiten bereik is gebleven. Ik snap dat men daar geen zin in heeft.
Je legt niet je eigen voetbalvelden aan, je richt niet je eigen club op, je richt niet je eigen bond op, je bouwt niet je eigen stadion, je ontwikkelt niet je eigen speelstijl, tactiek en trainingsmethodes, je kunt niet eens zelfstandig je eigen publiek trekken, en dan kom je omdat toevallig een paar potige wijven met klompvoeten uit de provincie weet te verslaan de eer van de roemruchte mannenclub opeisen in het kader van 'gelijkheid'?

Donder toch op. Je mocht aanschuiven aan tafel en zomaar mee-eten, dat was een gunst en absoluut geen prestatie. Denk je nou echt dat je 'de klassieker' speelt omdat je wordt toegestaan hetzelfde shirt aan te trekken? Je hebt helemaal geen enkele confrontatie klassiek gemaakt. Het is cultural appropriation, freeloading, parasiteren. Je moet dankbaar zijn voor de hulp aan het zielige zusje. Als we het hebben over gelijkheid dan was er een argument te maken dat de vrouwen ook gebruik mochten van de door en voor mannen aangelegde veldjes aangezien de ruimte schaars is geworden in die eeuw die de vrouwen nodig hadden om te bedenken dat dat door mannen bedachte spel leuk was om te doen. Alles daarna is ongelijkheid ten bate van de vrouwen.

Wat je daar ook van vindt, van recht op eer is geen sprake.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209276827
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 11:50 schreef TargaFlorio het volgende:
Ze zijn kampioen geworden op 7 mei (er zat in de kampioenswedstrijd nauwelijks publiek op de tribune :') ), inmiddels is het 25 mei. Waarom wil Halsema nu nog een huldiging? Slaat toch nergens op. De ploeg heeft al een rondvaart door de grachten van Amsterdam gehad.
Het toverwoord is 'equity". Het MOET gelijk zijn. Dus de mannen een publieke huldiging, dan de vrouwen ook. En zo heb je ook idioten als een Infantilio (jaja, Infantino...) die het wk vrouwen in diverse landen niet wil uitzenden omdat er te weinig voor wordt betaald. En ook meent dat vrouwen hetzelfde moeten verdienen als mannen.

Dat is allemaal leuk en aardig, maar niet alleen is er nauwelijks interesse van publiek voor de vrouwen, het niveau is bedroevend. Ik ben wel eens gaan kijken en het is echt lachwekkend slecht. Een bal over 50 meter in de voeten geven lukt slechts zelden. De meeste doelpunten komen voort uit blunders. Het is echt een niveau van het eerste elftal van een klein dorp. Je weet wel, daar waar spelers gewoon contributie moeten betalen en misschien na afloop van de wedstrijd van de sponsor een rondje krijgen als ze gewonnen hebben.

Het is volslagen mesjogge.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')