Nee inderdaad. En hoe vaak doe je een meterdeurkast nou open?quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:08 schreef Rene het volgende:
Goede vraag. De levensduur van een deur ken ik niet. Maar na 37 jaar is het niet te zeggen dat je het verwaarloost hebt lijkt me?
Gewoon het gesprek maar aangaanquote:Op woensdag 24 mei 2023 20:12 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Nee inderdaad. En hoe vaak doe je een meterdeurkast nou open?
Dat kan altijd nog, zou eerst gewoon even bellen morgen.quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:21 schreef Regilio_ het volgende:
Juridisch advies inwinnen, bij het juridisch loket bijv en flink dreigen. Wel met aangetekende brieven maar dat zullen ze wel uitleggen.
Zul je zien dat je in no time een splinternieuwe deur hebt.
Met een KPN abbo toch wel vaak om die bagger router te resettenquote:Op woensdag 24 mei 2023 20:12 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Nee inderdaad. En hoe vaak doe je een meterdeurkast nou open?
Inderdaad. Ik woon in een koophuis was gebouwd is in 1992, dus maar een paar jaar later, maar aan de deuren van de meterkast of andere binnenndeuren mankeert nog helemaal niets en het zijn nog steeds de originele deuren.quote:Op woensdag 24 mei 2023 21:20 schreef Fe2O3 het volgende:
Houtrot? In een deur IN een huis? Daar zou ik in eerste instantie andere vragen over hebben dan wie het ging vervangen, mgoe.
Toch hebben verhuurders vaak nog wel ergens een deur staan of zo. Indien redelijke relatie zou een verhuurder vast niet zo stijf zijn. Ontdek je door contact te leggen.quote:Op woensdag 24 mei 2023 21:20 schreef Fe2O3 het volgende:
Houtrot? In een deur IN een huis? Daar zou ik in eerste instantie andere vragen over hebben dan wie het ging vervangen, mgoe.
Huurder lijkt meestal verantwoordelijk voor het repareren en onderhouden van een binnendeur, dus een nieuwe is dat dan denk ik ook.
https://www.rijksoverheid(...)e-voor-de-verhuurder
De wettelijke basis komt uit besluit kleine herstellingen:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0014931/2003-08-01
Belletje naar de huurcommissie morgen en je hebt zekerheid
Daar een nieuwe opdek nog geen 100e kost denk ik dat dit voor eigen rekening is.
Natuurlijk, maar dan is het ook handig dat je alvast je rechten weet voordat je belt, wanneer de woningbouw nee zegt.quote:Op woensdag 24 mei 2023 23:06 schreef Rene het volgende:
[..]
Toch hebben verhuurders vaak nog wel ergens een deur staan of zo. Indien redelijke relatie zou een verhuurder vast niet zo stijf zijn. Ontdek je door contact te leggen.
Wat is er dan verrot? De deur zelf, of de deurstijl waarin de scharnieren zitten??quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:17 schreef PinkLow het volgende:
Ik ken de woningbouw inmiddels wel en weet echt dat ze er alles aan gaan doen om mij het zelf op te laten lossen.
Vandaar mijn vraag of dit valt onder normale slijtage, zodat ik wellicht iets sterker sta.
En wat was de uitkomst?quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:27 schreef PinkLow het volgende:
Ik ga morgen inderdaad bellen en aan de hand van het gesprek kijken of ik de tip van het juridisch loket moet gebruiken.
Bedankt voor het meedenken. Ik laat de uitkomst weten
uh ben jij niet lid van de huurdersvereniging dan ?quote:Op woensdag 24 mei 2023 20:17 schreef PinkLow het volgende:
Ik ken de woningbouw inmiddels wel en weet echt dat ze er alles aan gaan doen om mij het zelf op te laten lossen.
Vandaar mijn vraag of dit valt onder normale slijtage, zodat ik wellicht iets sterker sta.
Dit dus. Als een binnendeur wegrot zou ik me eerder druk maken om de oorzaak dan om de binnendeur zelf. En al helemaal als het de deur van de meterkast is.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 08:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Je hebt een ander probleem nl vocht in de meterkast.
Bij mijn woningbouwvereniging kan ik een verrotte deur gewoon aanklikken als ik een reparatie wil melden. Ze komen volgende week langs. Hopelijk krijg ik een nieuwe deur.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:21 schreef PinkLow het volgende:
Update:
Woningbouw gaf aan dat we het zelf moesten oplossen. Ondanks dat ik aangaf dat het verrot was.
Achteraf goed dat ze niet zijn gekomen anders had ik voorschut gedaan want...
Vriend heeft gekeken en het hout is dus niet verrot. (Ik dacht dus van wel, omdat alle scharnieren die vast zaten in de deur waren afgebroken en hele gaten in deur hadden achtergelaten)
We hebben het zelf opgelost door de scharnieren van onderen iets naar boven te plaatsen en de bovenste scharnieren wat lager te plaatsen.
Nu maar hopen dat de woningbouw niet gaat zeuren als ik op ten duur verhuis en ze alsnog een nieuwe deur op mijn kosten eisen...
Er werd letterlijk gezegd dat dit mijn verantwoordelijkheid was. Als het de buitendeur was geweest, hadden ze het vervangen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 13:24 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Bij mijn woningbouwvereniging kan ik een verrotte deur gewoon aanklikken als ik een reparatie wil melden. Ze komen volgende week langs. Hopelijk krijg ik een nieuwe deur.
Ja dat kan in het huurcontract staan. Dat slijtage van binnen/draaiende delen/schilderwerk eigen verantwoordelijkheid is.quote:Op woensdag 31 mei 2023 20:33 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Er werd letterlijk gezegd dat dit mijn verantwoordelijkheid was. Als het de buitendeur was geweest, hadden ze het vervangen.
Hoop het ook voor je
Dan komen ze kijken, zien dat er heel wat anders aan de hand is, en dan ...... krijg je alsnog een nieuwe deur??quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja dat kan in het huurcontract staan. Dat slijtage van binnen/draaiende delen/schilderwerk eigen verantwoordelijkheid is.
Maar je moet bellen of mailen en zeggen dat je zware lekkage en veel vocht hebt aan je technische installatie. Zo erg dat zelfs de deur is gaan rotten.
Kloptquote:Op donderdag 1 juni 2023 08:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan komen ze kijken, zien dat er heel wat anders aan de hand is, en dan ...... krijg je alsnog een nieuwe deur??
Doe mij ook zo'n huisbaas.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |