Euh daar hebben ze de kans niet voor gekregen denk ik:quote:Op woensdag 24 mei 2023 15:33 schreef polderturk het volgende:
Ik heb weer een topic op reddit geplaatst.
Benieuwd of ze mij gaan fileren.
https://www.reddit.com/r/(...)content=share_button
Hmmm.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 08:23 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Euh daar hebben ze de kans niet voor gekregen denk ik:
Sorry, this post has been removed by the moderators of r/Physics
Zou wel heel kut zijn als je ge-shadowbanned bent.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 08:25 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hmmm.
Dat is vreemd.
Ik zie hem wel.
Maar niemand heeft erop gereageerd.
Misschien is het topic na verwijdering alleen zichtbaar voor mij.
Er is niet echt alleen 'tijd'. Voor zover ik nu weet bestaat alleen spacetime (ruimtetijd). Zonder ruimte geen tijd. Zonder tijd geen ruimte. Als er oneindige tijd is, is er oneindige ruimte, maar eigenlijk mag je ze nooit los van elkaar zien.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 08:37 schreef polderturk het volgende:
Daarna is er een oneindige hoeveelheid tijd waarin leven niet mogelijk is.
Waarom is dat een probleem?quote:Op vrijdag 26 mei 2023 08:37 schreef polderturk het volgende:
De problemen die ik heb met donkere energie:
Bij iedere expansie van het universum komt er donkere energie bij, en dit zorgt voor nog meer expansie. Een proces dat zichzelf voortdurend versterkt. Er komt voortdurend energie bij en dit gaat door tot in het oneindige. Geen conservatie van energie.
Hoe oefent een zwart gat dan überhaupt zwaartekracht uit?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 10:43 schreef polderturk het volgende:
In het document heb ik geschreven dat licht vanuit de accretion disk mogelijk ons niet kan bereiken omdat accretion disk buiten onze rindler horizon of hubble horizon ligt. In dat geval zouden gravitonen vanuit de accretion disk ons ook niet kunnen bereiken. Dan kan de accretion disk geen gravitatie op ons uitoefenen.
Goede vraag.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 11:48 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hoe oefent een zwart gat dan überhaupt zwaartekracht uit?
Jij neemt metaforen omtrent virtuele deeltjes veel te letterlijk. Virtuele deeltjes zijn boekhoudmiddelen, geen reële deeltjes.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:29 schreef polderturk het volgende:
[..]
Goede vraag.
Dan moeten die gravitonen buiten de horizon ontstaan. Zoals bij Hawking radiation er deeltjes onstaan buiten de horizon, waarbij er een deeltje onstnapt en een deeltje in het zwarte gat valt.
Zwaartekracht is volgens Einstein gekromde ruimtetijd. Tot op zekere hoogte kunnen we de kwantumvariant van deze theorie beschrijven middels gravitonen.quote:Of zwaartekracht werkt op een andere manier dan met gravitonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |