abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 24 mei 2023 @ 14:21:48 #101
363374 Regilio_
De neug rakken
pi_209264039
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:13 schreef VEM2012 het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar waarom worden dit soort zeer controversiële wetsvoorstellen behandeld in een eerste kamer in oude samenstelling?

Niet dat dit in dezen verschil maakt als ik het goed zie, maar meer in zijn algemeenheid.

Verder idioot dat nooit een goede evaluatie heeft plaatsgevonden. Wederom wordt iets wat abnormaal is genormaliseerd. Ja, voor uitzonderingssituaties. En in de praktijk wordt dan de lat voor ‘uitzondering’ steeds lager gelegd.
Bewussie natuurlijk. Had verwacht dat ze nog wel meer wetgeving er doorheen zouden jassen eerlijk gezegd.
pi_209264048
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:59 schreef daNpy het volgende:
Iets met de kikker in de pan.
Iets met goed nieuws zodat er iets gedaan kan worden als het nodig is.
En dat gekkies (lees: Wappie schaapjes) niet steeds hoeven te janken.
  woensdag 24 mei 2023 @ 14:52:40 #103
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_209264306
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 10:01 schreef Hexagon het volgende:
Voor zover ik lees is het een tamelijk slappe wet
[..]
Dus dat zal bij een hypothethische pandemie mogelijk wel wel weer gaan wringen.
Na even zoeken eindelijk een posting waarin iets gezegd wordt over de inhoud van de wet: dank daarvoor. Het klinkt niet erg spannend allemaal. Maar ongetwijfeld zullen de wappies er zich evengoed nog in vastbijten.
pi_209264527
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 09:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Komt ook omdat wij geen constitutioneel hof hebben dat dit soort wetten dus kunnen passeren.

Ondanks de wettelijke basis voor noodsituaties ben ik geen voorstander van de wet. Het maakt de grondwet en rechten namelijk niet absoluut meer. En dit is voorbarig want de PE is nog niet eens geweest.
Die trend is al ouder dan covid. Zowel rechters als bestuurders zijn als een tijdje van mening dat grondrechten onderdeel van hun afweging zijn. De bestuurders vanuit het bestuurlijk arrogante' het is altijd een afweging', het nenem van meer beslissingsruimte dus macht, de rechters doen dat vaak via een zogenaamde botsing van grondrechten.

Die is er natuurlijk niet. Grondrechten botsen bijna nooit, anders hadden de grondwetgevers en verdragmakers ze wel anders geformuleerd. Maar als je doet alsof horizontale werking net zo sterk is als verticale en het onderscheid tussen klassieken en sociale grondrechten overboord gooit hou je een rommetlje over waaruit je naar eigen goeddunken de beslissing bij elkaar kunt grabbelen die je wil. Dat is een machtsgreep waarmee de rechterlijke macht zich ver op het terrein van de wetgevende macht begeeft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209264639
Wat de meeste 'grondrecht-schreeuwers' zich niet kunnen of willen realiseren, is dat de rechten van individuen soms botsen met de rechten van de meerderheid. Bijvoorbeeld het recht op gezondheid en veiligheid vs het 'recht' om zonder mondkapje in het OV of publieke gebouwen te kunnen komen.
Of het recht op gezondheidszorg wanneer je dat nodig hebt vs het recht van individuen om niet gevaccineerd te worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209264815
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:07 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Alle macht weer terug naar het Koningshuis.
Off with their heads era. Zin in!
Go hard or go home
  Redactie Frontpage woensdag 24 mei 2023 @ 15:40:28 #107
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_209264838
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:12 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dan heb ik dat democratische referendum gemist.
Realiseer je je wel dat je niet in een directe democratie woont?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 24 mei 2023 @ 15:42:12 #108
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_209264853
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nu ben je de doelpalen aan het verschuiven. En wappies noemen zichzelf ook realistisch en kritisch denkend. En ik wil me niet associëren met hun, ook al betekent dat neutraal zijn in casussen als deze.
Als een wappie zegt dat 2+2=4 dan wil je je niet associëren met deze wappies?
Het gaat toch om de inhoud of ben je een politicus, die tegen stemt als de PVV of FvD een zinnig voorstel doet, puur en alleen omdat het van hen komt 8)7
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  Redactie Frontpage woensdag 24 mei 2023 @ 15:44:22 #109
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_209264878
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 10:34 schreef EdvandeBerg het volgende:
Juist de alternatieve geneesmiddelen die door onze overheid werden verboden (zoals Ivermectin) waren doeltreffend, maar alleen na besmetting.
Stop nu eens met die minsinformatie en leugens, hier een voorbeeld van een studie waaruit blijkt dat een placebo even goed werkt en zelfs tot minder doden in de controlegroep heeft geleid ook :')
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2797483

Zo zijn er nog een paar studies te vinden over Ivermectine en ook die bewijzen dat het effect van dit medicijn op herstel 0,0 is.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 24 mei 2023 @ 15:44:54 #110
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_209264886
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 15:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat de meeste 'grondrecht-schreeuwers' zich niet kunnen of willen realiseren, is dat de rechten van individuen soms botsen met de rechten van de meerderheid. Bijvoorbeeld het recht op gezondheid en veiligheid vs het 'recht' om zonder mondkapje in het OV of publieke gebouwen te kunnen komen.
Of het recht op gezondheidszorg wanneer je dat nodig hebt vs het recht van individuen om niet gevaccineerd te worden.
Op papier heb je gelijk, maar in de praktijk zal er misbruik gemaakt worden van deze wet door de machthebbers.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 24 mei 2023 @ 18:59:47 #111
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_209267057
https://www.dailymail.co.(...)vid-chief-warns.html

Kijk nou eens. Je verwacht het niet 😂

Wat hebben ze nu weer in Wuhan in elkaar geknutseld?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 24 mei 2023 @ 19:00:53 #112
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_209267063
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 15:44 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Op papier heb je gelijk, maar in de praktijk zal er misbruik gemaakt worden van deze wet door de machthebbers.
Er zijn gelukkig nog mensen die nadenken op dit forum.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 24 mei 2023 @ 21:43:16 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209269785
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 11:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit dus ja.

Ben heel erg te spreken over al die onderzoeken die met volle zekerheid hebben laten zien dat al die maatregelen hebben gewerkt en nu thuis horen in officiële wetgeving ^O^
Onze fijne overheid O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_209270509
Ja man die avondklok had toch een behoorlijk effect, niet te meten zo groot.
pi_209271217
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 14:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Iets met goed nieuws zodat er iets gedaan kan worden als het nodig is.
En dat gekkies (lees: Wappie schaapjes) niet steeds hoeven te janken.
Aldus sprak de evolutie ontkenner
pi_209271266
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 23:17 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Aldus sprak de evolutie ontkenner
Evolutie is dan ook onzin volgens de feiten.
pi_209272226
quote:
0s.gif Op woensdag 24 mei 2023 23:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dan heb je de feiten niet op orde.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_209272343
Wat? Wat?
Go hard or go home
  donderdag 25 mei 2023 @ 08:04:24 #119
37248 BertV
Hant ghemaect
pi_209272578
Europese Gleichschaltung.

(ga maar googlen politiek correctie vriendjes!) :D
Langhwerpighe Frickedil Speciael
pi_209272588
Het gevaarlijke is dat deze bevoegdheden buiten het staatsnoodsrecht zijn geplaatst. Er zijn geen buitengewone omstandigheden nodig maar slechts dringende omstandigheden. Dit soort grappen horen in oorlogswetgeving te staan, niet in de wet volksgezondheid. De bevoegdheden zijn als je erover nadenkt absurd. Een minister die bepaalt hoever je van iemand af mag staan.
  donderdag 25 mei 2023 @ 08:43:15 #121
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209272813
quote:

[..]
Oke.
pi_209273472
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2023 06:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dan heb je de feiten niet op orde.
Ik denk (weet) jij niet
pi_209273711
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:17 schreef Nattekat het volgende:
Jammer dat mijn gigantische haat jegens al die wappies groter is dan mijn afkeuring jegens deze wet, anders had ik hier heel veel slechte dingen gezegd.

Goed bezig polariserende kutwappies.
Dit is wel precies hoe de verdeel-en-heers strategie werkt.
En het zijn natuurlijk de machthebbers die polariseren.
Je bent er ingetrapt.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 mei 2023 @ 10:10:07 #124
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209273746
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 10:07 schreef nomina het volgende:

[..]
Dit is wel precies hoe de verdeel-en-heers strategie werkt.
En het zijn natuurlijk de machthebbers die polariseren.
Je bent er ingetrapt.
Nee, de machthebbers zijn gewoon bezig met domme dingen doen, en ik ben niks anders gewend van de VVD66 regeringen. Het is maandenlang gewoon goed gegaan, en in andere landen is het ook gewoon goed blijven gaan. Alleen hier om wat voor reden dan ook begonnen de complotmarmotten als een sprinkhanenplaag zich extreem te verspreiden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_209273773
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 10:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nee, de machthebbers zijn gewoon bezig met domme dingen doen, en ik ben niks anders gewend van de VVD66 regeringen. Het is maandenlang gewoon goed gegaan, en in andere landen is het ook gewoon goed blijven gaan. Alleen hier om wat voor reden dan ook begonnen de complotmarmotten als een sprinkhanenplaag zich extreem te verspreiden.
Politici zijn niet dom. En de complotwappies hebben geen macht en invloed. Hoogstens worden ze door de machthebbers gebruikt om normale kritiekasters de mond te snoeren door ze op één hoop te gooien met wappies.
pi_209273812
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:12 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dan heb ik dat democratische referendum gemist.
Jij stemt op door wie je vertegenwoordigt wilt worden. Misschien had je daarin een betere keuze kunnen maken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 mei 2023 @ 10:19:59 #127
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209273839
quote:
14s.gif Op donderdag 25 mei 2023 10:17 schreef rival het volgende:

[..]
Jij stemt op door wie je vertegenwoordigt wilt worden. Misschien had je daarin een betere keuze kunnen maken.
Stemmen in dit land is tegenwoordig eerder de keuze tussen de minst slechte partijen dan tussen partijen die helemaal met jouw standpunten overeen komen :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 25 mei 2023 @ 10:43:43 #128
33189 RM-rf
1/998001
pi_209274070
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:00 schreef stavromulabeta het volgende:
Goed dat er nu vooraf nagedacht is en via een democratisch proces is vastgesteld. Dan hoeft er bij een mogelijke volgende pandemie niet op het laatste moment allerlei wetgeving ad hoc in elkaar geknutseld hoeft te worden en via dubieuze routes vastgesteld te worden.
Nuja... wat ik wel enigszins vreemd vind is dat een hoop regelgeving en structuren wél bestonden (en effectief ook veel vaker als basis voor maatregelen toegepast werden) ... maar in de publieke presentatie en communicatie genegeerd werden en gepoogd werd daar toch omheen te werken.

Nederland heeft en had (al lang voor maart 2020) een Wet Publieke Gezondheid én een crisisbeheerbeleid bij rampen en crisissen.
Waarbij men bij het uitdenken en invoeren daarvan, bewust koos om aanpak te decentraliseren via 25 veiligheidszones, waarbij lokale bestuurders (meestal burgemeesters van gemeentes, naar ik meen meestal 5,6 per veiligheidsregio) die effectief ook uitvoerder eindverantwoordelijkheid dragen voor orde-handhaving, en lokale hulpdiensten, en onderling overleggen via een veiligheidscoordinator.
https://www.rijksoverheid(...)ng/veiligheidsregios

zeker aangezien ook de GGD ingedeeld in verschillende regio's, zou het na liggen dat men een probleem aanpakt dat wérkelijk duidelijk gebleken is en dat is dat de lokale coordinatie moeizaam liep.... deels bv doordat de opdeling van GGD's gedaan is op basis van een veel oudere verdeling, nl. niet op basis van de 25 veiligheidszones ... maar verdeeld op basis van 40 COROP-gebied, die oorspronkelijk in 1971 vastgesteld zijn en sindsdien, ondanks meerdere gemeentelijke herindelingen nooit aangepast zijn ( https://nl.wikipedia.org/wiki/COROP ).

Ik zie in deze wetgeving eerder een negatieve ontwikkeling... dat de centrale overheid wél heel veel macht naar zich zelf toetrekt en centraal wil besluiten ópleggen'...
maar gelijktijdig de uitvoering uitbesteed naar ge-decentraliseerde bestuurs-instanties die onderling slecht gecoordineerd worden en bovenal geen budgetaire mogelijkheden deze extra hen opgelegde taken werkelijk uit te voeren, maar evenmin zelf invloed kunnen uitoefenen op de noodzakelijkheid maatregelen door te voeren...
Of zelfs naar hun bestaande resources bv besluiten kunnen nemen

In het voorbeeld van de corona-epidemie was het al binnen drie weken overduidelijk dat de grootste problemen regionaal en lokaal optraden, met als initiele grootste crisiszone veiligheidszone Brabant-Noord...
andere regionen hadden juist zich vooral kunnen concentreren op het organiseren van ondersteunende opvang en ondersteuning van de echte crisisgebieden, terwijl er daar veel minder direkte noodzaak was verder lokaal op te treden.
Ook was er zeer veel grond om regionaal speelruimte te bieden, aangezien de uitwerking in veel gebieden zeer aners was.

Een 'noodbevoegdheid'om scholen te sluiten bij de Minister in Den Haag neerleggen is wat mij betreft totale onzin en juist een verkeerde conclusie die je uit het verloop van de pandemie en ook het optreden van lokale overheiden (vooral de gemeentes en de burgemeesters die het volgens mij overall zeer goed gedaan hebben).
Ik zou liever zien dat de centrale regering de les zou trekken dat ze in zulk een pandemie minder het Hogste Woord moeten willen hebben, maar meer ondersteuning aan lokale en regionale uitvoerende instanties moeten bieden, die het vaak moeilijk genoeg hebben
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_209275257
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 09:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik denk (weet) jij niet
Laat eens enkele feiten zien dan.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_209275262
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik was tegen de avondklok, maar ben geen wappie genoemd. Wappies onkenden dat corona erg was of überhaupt bestond.
Alles werd op één hoop gemikt. Dat discussieert makkelijker hè.
pi_209275308
quote:

[..]
Prima dat je dat denkt. Maar termen als 'wappies' en 'gekkies' moet je dan niet meer in de mond nemen.
pi_209276426
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2023 12:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Laat eens enkele feiten zien dan.
Uhm?
Jij moet feiten tonen voor evolutie? Daar zijn 0,0 feiten voor.
Ik kan je geen feiten geven voor iets wat complete onzin is, dat werkt niet zo.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 12:38 schreef Jappie81 het volgende:

[..]
Prima dat je dat denkt. Maar termen als 'wappies' en 'gekkies' moet je dan niet meer in de mond nemen.
Omdat?
Woorden als wappie, schaapjes en gekkies zijn synoniem voor elkaar.
pi_209276457
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wie zijn die wappies dan?

Als je gewoon realistische kritiek hebt op bepaalde lockdownmaatregelen ben je wat mij betreft echt geen wappie.

Wappies zijn mensen die denken dat er microchips of reptielen-DNA wordt ingespoten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik was tegen de avondklok, maar ben geen wappie genoemd. Wappies onkenden dat corona erg was of überhaupt bestond.
Wappie schaapjes hebben/hadden geen kritische realistische kijk op de maatregelen.
Die waren gewoon anti-overheid en schoppen overal tegenaan. Die vertrouwen helemaal niets, willen niets aannemen en willen alles zelf bepalen.

Goed zelf nadenken bv tav de vaccinatie is natuurlijk alleen maar aan te moedigen, maar als je dat dan onderzoekt dan laat je je gewoon vaccineren.
Zelfde over Covid in het algemeen, dan weet je gewoon wat het is en dat je moet opletten.

Schoppen tegen avondklok is ook gewoon een wappie. Zoiets was nodig en echt geen harde maatregel.
pi_209276471
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:25 schreef daNpy het volgende:

[..]
Je hebt het over de 2 heren die op nationale TV meermaals groepen perfect hebben gedefinieerd zodat men zondebokken had en tegen elkaar opgezet is? Die zitten in de politiek he. Beter richt je je daarop dan je mee te laten voeren in de verdeel en heers taktiek. Je hebt er blijkbaar nog steeds niet van geleerd.
Nee..... Waar haal je dat vandaan?
Die wappie schaapjes hebben er zelf voor gezorgd dat niemand ze nog mag en niemand ze serieus neemt.

Met hun gewelddadige protesten. Hun achterlijke ''heb ut gelezen op feesboek'' complotjes.
Het totaal geen rekening houden met andere mensen en noem het maar.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 25 mei 2023 @ 14:26:19 #135
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209276481
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 14:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]

Schoppen tegen avondklok is ook gewoon een wappie. Zoiets was nodig en echt geen harde maatregel.
Je onderstreept zijn punt alleen maar. Ik was ook tegen de avondklok en ben evenmin wappie genoemd.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209276521
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:01 schreef suijkerbuijk het volgende:
Geweldige.
Nu kunnen ze zonder problemen iedereen vast zetten met een avondklok
Wappie-alert!
pi_209276529
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:15 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik denk dat ik het beter begrijp als eender van de politici in de kamers.
*dan
pi_209276593
Volgens TB wordt de 'bedreiging vd publieke gezondheid' in deze wet gezien als een 'breed maatschappelijk concept', en gaat het niet alleen over (direct) ziek worden, maar wordt ook iets als klimaatverandering gezien als een 'bedreiging vd publieke gezondheid', en ''ze zeggen'' volgens hem dat ze hiermee nadrukkelijk de mogelijkheid openhouden voor bijvoorbeeld klimaatlockdowns. Kan iemand deze potentiële onzin weerleggen?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 25 mei 2023 @ 14:40:16 #139
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_209276657
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 14:33 schreef Akathisia het volgende:
volgens hem dat ze hiermee nadrukkelijk de mogelijkheid openhouden voor bijvoorbeeld klimaatlockdowns. Kan iemand deze potentiële onzin weerleggen?
Ik heb nooit gesnapt hoe ze 'klimaatlockdowns' dan voor zich zien. Iedereen na 20:00 van de straat zodat ze hun verwarming op standje 11 draaien tot we de klimaatdoelen van 2030 gehaald hebben? :?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 25 mei 2023 @ 14:49:58 #140
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_209276741
Sowieso die drang om mensen weg te zetten in een hokje. Wappie dit, wappie dat, schaapje dit, etc. Die polarisatie en dat hokjes denken is me toch irritant. Newsflash: je kan mensen niet samen vatten in een hokje; het grijze gebied is enorm.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_209276768
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 14:40 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik heb nooit gesnapt hoe ze 'klimaatlockdowns' dan voor zich zien. Iedereen na 20:00 van de straat zodat ze hun verwarming op standje 11 draaien tot we de klimaatdoelen van 2030 gehaald hebben? :?
Dat zagen we her en der al terugkomen met de gascrisis afgelopen jaar, alhoewel vooral gericht op bedrijven en openbare ruimtes. Maar geen idee, al kan ik best wat bedenken. Limieten op allerhande vormen van consumptie en reizen liggen het meest voor de hand.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 25 mei 2023 @ 14:54:48 #142
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_209276792
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2023 14:52 schreef Akathisia het volgende:

[..]Limieten op allerhande vormen van consumptie en reizen liggen het meest voor de hand.
Nu weet ik niet eens of dat zo enorm erg is. Waarom zouden we met zijn allen 2 keer in het jaar naar de zon moeten vliegen?

En een klimaat 'lockdown' kun je dat sowieso echt niet noemen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_209276867
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 14:54 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Nu weet ik niet eens of dat zo enorm erg is. Waarom zouden we met zijn allen 2 keer in het jaar naar de zon moeten vliegen?

En een klimaat 'lockdown' kun je dat sowieso echt niet noemen.
Er valt best wat voor te zeggen mits je kan aannemen dat de intentie van dergelijk beleid overeenkomt met een goed onderbouwde probleem- en doelstelling. De voornaamste problemen die ik los daarvan zie: de privacy-ondermijnende controle die er bij komt kijken, en het impliciete tornen aan wat eigendom omhelst.
  donderdag 25 mei 2023 @ 15:08:57 #144
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_209276933
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 15:02 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Er valt best wat voor te zeggen mits je kan aannemen dat de intentie van dergelijk beleid overeenkomt met een goed onderbouwde probleem- en doelstelling. De voornaamste problemen die ik los daarvan zie: de privacy-ondermijnende controle die er bij komt kijken, en het impliciete tornen aan wat eigendom omhelst.
Ja, het probleem is ook vooral dat er van bovenaf vooral het individu aangepakt wordt, terwijl de grote ondernemingen in verhouding véél meer klimaatschade doen. Grote bedrijven aanpakken kost in verhouding veel minder moeite dan individuele maatregelen, maar dan is de economische impact weer te groot (Lees: Dat vinden de aandeelhouders die ook in de VVD partijraad zitten niet leuk).
pi_209276999
Ik vraag me tussendoor af tot in hoeverre de wet verband houdt met de Global Pandemic Treaty die momenteel door de WHO gepushed wordt. Maakt deze wet het makkelijker om de regels hiervan op te volgen?
  donderdag 25 mei 2023 @ 15:27:26 #146
37248 BertV
Hant ghemaect
pi_209277073
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 15:17 schreef Akathisia het volgende:
Ik vraag me tussendoor af tot in hoeverre de wet verband houdt met de Global Pandemic Treaty die momenteel door de WHO gepushed wordt. Maakt deze wet het makkelijker om de regels hiervan op te volgen?
Het was natuurlijk geen vraag maar;

https://www.consilium.eur(...)treaty-on-pandemics/

The instrument currently being negotiated by WHO countries, also called ‘the accord’, aims to improve prevention, preparedness, and response to future pandemics at a global level.
Langhwerpighe Frickedil Speciael
pi_209277705
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 14:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Wappie schaapjes hebben/hadden geen kritische realistische kijk op de maatregelen.
Die waren gewoon anti-overheid en schoppen overal tegenaan. Die vertrouwen helemaal niets, willen niets aannemen en willen alles zelf bepalen.

Goed zelf nadenken bv tav de vaccinatie is natuurlijk alleen maar aan te moedigen, maar als je dat dan onderzoekt dan laat je je gewoon vaccineren.
Zelfde over Covid in het algemeen, dan weet je gewoon wat het is en dat je moet opletten.

Leuk om te zien dat de extremisten van de andere kant er ook nog steeds zijn. Weet je je mag ergens heel erg voor zijn maar spuit dan geen onzin alsof je zelf ook een wappie bent. Noem een ander voorbeeld van een wekenlange avondklok in Nederland buiten oorlogstijd.
pi_209277727
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 14:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Uhm?
Jij moet feiten tonen voor evolutie? Daar zijn 0,0 feiten voor.
Ik kan je geen feiten geven voor iets wat complete onzin is, dat werkt niet zo.
[..]
Omdat?
Woorden als wappie, schaapjes en gekkies zijn synoniem voor elkaar.
Als je evolutie ontkent dan ben je zelf een wappie en gekkie. Beetje raar om dan andere mensen voor wappie en gekkie uit te maken.
pi_209277918
quote:
7s.gif Op donderdag 25 mei 2023 14:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
Sowieso die drang om mensen weg te zetten in een hokje. Wappie dit, wappie dat, schaapje dit, etc. Die polarisatie en dat hokjes denken is me toch irritant. Newsflash: je kan mensen niet samen vatten in een hokje; het grijze gebied is enorm.
Andersom - vanuit de "wappies" - richting de "schapen" geldt dit net zo natuurlijk :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 25 mei 2023 @ 17:02:21 #150
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_209277968
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 16:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Andersom - vanuit de "wappies" - richting de "schapen" geldt dit net zo natuurlijk :)
Vandaar dat er in mijn post ook schaapjes staat he.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')