Bewussie natuurlijk. Had verwacht dat ze nog wel meer wetgeving er doorheen zouden jassen eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:13 schreef VEM2012 het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar waarom worden dit soort zeer controversiële wetsvoorstellen behandeld in een eerste kamer in oude samenstelling?
Niet dat dit in dezen verschil maakt als ik het goed zie, maar meer in zijn algemeenheid.
Verder idioot dat nooit een goede evaluatie heeft plaatsgevonden. Wederom wordt iets wat abnormaal is genormaliseerd. Ja, voor uitzonderingssituaties. En in de praktijk wordt dan de lat voor ‘uitzondering’ steeds lager gelegd.
Iets met goed nieuws zodat er iets gedaan kan worden als het nodig is.quote:
Na even zoeken eindelijk een posting waarin iets gezegd wordt over de inhoud van de wet: dank daarvoor. Het klinkt niet erg spannend allemaal. Maar ongetwijfeld zullen de wappies er zich evengoed nog in vastbijten.quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:01 schreef Hexagon het volgende:
Voor zover ik lees is het een tamelijk slappe wet
[..]
Dus dat zal bij een hypothethische pandemie mogelijk wel wel weer gaan wringen.
Die trend is al ouder dan covid. Zowel rechters als bestuurders zijn als een tijdje van mening dat grondrechten onderdeel van hun afweging zijn. De bestuurders vanuit het bestuurlijk arrogante' het is altijd een afweging', het nenem van meer beslissingsruimte dus macht, de rechters doen dat vaak via een zogenaamde botsing van grondrechten.quote:Op woensdag 24 mei 2023 09:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Komt ook omdat wij geen constitutioneel hof hebben dat dit soort wetten dus kunnen passeren.
Ondanks de wettelijke basis voor noodsituaties ben ik geen voorstander van de wet. Het maakt de grondwet en rechten namelijk niet absoluut meer. En dit is voorbarig want de PE is nog niet eens geweest.
Off with their heads era. Zin in!quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Alle macht weer terug naar het Koningshuis.
Realiseer je je wel dat je niet in een directe democratie woont?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan heb ik dat democratische referendum gemist.
Als een wappie zegt dat 2+2=4 dan wil je je niet associëren met deze wappies?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu ben je de doelpalen aan het verschuiven. En wappies noemen zichzelf ook realistisch en kritisch denkend. En ik wil me niet associëren met hun, ook al betekent dat neutraal zijn in casussen als deze.
Stop nu eens met die minsinformatie en leugens, hier een voorbeeld van een studie waaruit blijkt dat een placebo even goed werkt en zelfs tot minder doden in de controlegroep heeft geleid ookquote:Op woensdag 24 mei 2023 10:34 schreef EdvandeBerg het volgende:
Juist de alternatieve geneesmiddelen die door onze overheid werden verboden (zoals Ivermectin) waren doeltreffend, maar alleen na besmetting.
Op papier heb je gelijk, maar in de praktijk zal er misbruik gemaakt worden van deze wet door de machthebbers.quote:Op woensdag 24 mei 2023 15:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat de meeste 'grondrecht-schreeuwers' zich niet kunnen of willen realiseren, is dat de rechten van individuen soms botsen met de rechten van de meerderheid. Bijvoorbeeld het recht op gezondheid en veiligheid vs het 'recht' om zonder mondkapje in het OV of publieke gebouwen te kunnen komen.
Of het recht op gezondheidszorg wanneer je dat nodig hebt vs het recht van individuen om niet gevaccineerd te worden.
Er zijn gelukkig nog mensen die nadenken op dit forum.quote:Op woensdag 24 mei 2023 15:44 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Op papier heb je gelijk, maar in de praktijk zal er misbruik gemaakt worden van deze wet door de machthebbers.
Onze fijne overheidquote:Op woensdag 24 mei 2023 11:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit dus ja.
Ben heel erg te spreken over al die onderzoeken die met volle zekerheid hebben laten zien dat al die maatregelen hebben gewerkt en nu thuis horen in officiële wetgeving
Aldus sprak de evolutie ontkennerquote:Op woensdag 24 mei 2023 14:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Iets met goed nieuws zodat er iets gedaan kan worden als het nodig is.
En dat gekkies (lees: Wappie schaapjes) niet steeds hoeven te janken.
Dan heb je de feiten niet op orde.quote:Op woensdag 24 mei 2023 23:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Evolutie is dan ook onzin volgens de feiten.
Oke.quote:Op woensdag 24 mei 2023 23:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dit is wel precies hoe de verdeel-en-heers strategie werkt.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:17 schreef Nattekat het volgende:
Jammer dat mijn gigantische haat jegens al die wappies groter is dan mijn afkeuring jegens deze wet, anders had ik hier heel veel slechte dingen gezegd.
Goed bezig polariserende kutwappies.
Nee, de machthebbers zijn gewoon bezig met domme dingen doen, en ik ben niks anders gewend van de VVD66 regeringen. Het is maandenlang gewoon goed gegaan, en in andere landen is het ook gewoon goed blijven gaan. Alleen hier om wat voor reden dan ook begonnen de complotmarmotten als een sprinkhanenplaag zich extreem te verspreiden.quote:Op donderdag 25 mei 2023 10:07 schreef nomina het volgende:
[..]
Dit is wel precies hoe de verdeel-en-heers strategie werkt.
En het zijn natuurlijk de machthebbers die polariseren.
Je bent er ingetrapt.
Politici zijn niet dom. En de complotwappies hebben geen macht en invloed. Hoogstens worden ze door de machthebbers gebruikt om normale kritiekasters de mond te snoeren door ze op één hoop te gooien met wappies.quote:Op donderdag 25 mei 2023 10:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, de machthebbers zijn gewoon bezig met domme dingen doen, en ik ben niks anders gewend van de VVD66 regeringen. Het is maandenlang gewoon goed gegaan, en in andere landen is het ook gewoon goed blijven gaan. Alleen hier om wat voor reden dan ook begonnen de complotmarmotten als een sprinkhanenplaag zich extreem te verspreiden.
Jij stemt op door wie je vertegenwoordigt wilt worden. Misschien had je daarin een betere keuze kunnen maken.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan heb ik dat democratische referendum gemist.
Stemmen in dit land is tegenwoordig eerder de keuze tussen de minst slechte partijen dan tussen partijen die helemaal met jouw standpunten overeen komenquote:Op donderdag 25 mei 2023 10:17 schreef rival het volgende:
[..]
Jij stemt op door wie je vertegenwoordigt wilt worden. Misschien had je daarin een betere keuze kunnen maken.
Nuja... wat ik wel enigszins vreemd vind is dat een hoop regelgeving en structuren wél bestonden (en effectief ook veel vaker als basis voor maatregelen toegepast werden) ... maar in de publieke presentatie en communicatie genegeerd werden en gepoogd werd daar toch omheen te werken.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:00 schreef stavromulabeta het volgende:
Goed dat er nu vooraf nagedacht is en via een democratisch proces is vastgesteld. Dan hoeft er bij een mogelijke volgende pandemie niet op het laatste moment allerlei wetgeving ad hoc in elkaar geknutseld hoeft te worden en via dubieuze routes vastgesteld te worden.
Laat eens enkele feiten zien dan.quote:
Alles werd op één hoop gemikt. Dat discussieert makkelijker hè.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik was tegen de avondklok, maar ben geen wappie genoemd. Wappies onkenden dat corona erg was of überhaupt bestond.
Prima dat je dat denkt. Maar termen als 'wappies' en 'gekkies' moet je dan niet meer in de mond nemen.quote:Op woensdag 24 mei 2023 23:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhm?quote:
Omdat?quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:38 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Prima dat je dat denkt. Maar termen als 'wappies' en 'gekkies' moet je dan niet meer in de mond nemen.
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wie zijn die wappies dan?
Als je gewoon realistische kritiek hebt op bepaalde lockdownmaatregelen ben je wat mij betreft echt geen wappie.
Wappies zijn mensen die denken dat er microchips of reptielen-DNA wordt ingespoten.
Wappie schaapjes hebben/hadden geen kritische realistische kijk op de maatregelen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik was tegen de avondklok, maar ben geen wappie genoemd. Wappies onkenden dat corona erg was of überhaupt bestond.
Nee..... Waar haal je dat vandaan?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je hebt het over de 2 heren die op nationale TV meermaals groepen perfect hebben gedefinieerd zodat men zondebokken had en tegen elkaar opgezet is? Die zitten in de politiek he. Beter richt je je daarop dan je mee te laten voeren in de verdeel en heers taktiek. Je hebt er blijkbaar nog steeds niet van geleerd.
Je onderstreept zijn punt alleen maar. Ik was ook tegen de avondklok en ben evenmin wappie genoemd.quote:Op donderdag 25 mei 2023 14:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Schoppen tegen avondklok is ook gewoon een wappie. Zoiets was nodig en echt geen harde maatregel.
Wappie-alert!quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:01 schreef suijkerbuijk het volgende:
Geweldige.
Nu kunnen ze zonder problemen iedereen vast zetten met een avondklok
*danquote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het beter begrijp als eender van de politici in de kamers.
Ik heb nooit gesnapt hoe ze 'klimaatlockdowns' dan voor zich zien. Iedereen na 20:00 van de straat zodat ze hun verwarming op standje 11 draaien tot we de klimaatdoelen van 2030 gehaald hebben?quote:Op donderdag 25 mei 2023 14:33 schreef Akathisia het volgende:
volgens hem dat ze hiermee nadrukkelijk de mogelijkheid openhouden voor bijvoorbeeld klimaatlockdowns. Kan iemand deze potentiële onzin weerleggen?
Dat zagen we her en der al terugkomen met de gascrisis afgelopen jaar, alhoewel vooral gericht op bedrijven en openbare ruimtes. Maar geen idee, al kan ik best wat bedenken. Limieten op allerhande vormen van consumptie en reizen liggen het meest voor de hand.quote:Op donderdag 25 mei 2023 14:40 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik heb nooit gesnapt hoe ze 'klimaatlockdowns' dan voor zich zien. Iedereen na 20:00 van de straat zodat ze hun verwarming op standje 11 draaien tot we de klimaatdoelen van 2030 gehaald hebben?
Nu weet ik niet eens of dat zo enorm erg is. Waarom zouden we met zijn allen 2 keer in het jaar naar de zon moeten vliegen?quote:Op donderdag 25 mei 2023 14:52 schreef Akathisia het volgende:
[..]Limieten op allerhande vormen van consumptie en reizen liggen het meest voor de hand.
Er valt best wat voor te zeggen mits je kan aannemen dat de intentie van dergelijk beleid overeenkomt met een goed onderbouwde probleem- en doelstelling. De voornaamste problemen die ik los daarvan zie: de privacy-ondermijnende controle die er bij komt kijken, en het impliciete tornen aan wat eigendom omhelst.quote:Op donderdag 25 mei 2023 14:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nu weet ik niet eens of dat zo enorm erg is. Waarom zouden we met zijn allen 2 keer in het jaar naar de zon moeten vliegen?
En een klimaat 'lockdown' kun je dat sowieso echt niet noemen.
Ja, het probleem is ook vooral dat er van bovenaf vooral het individu aangepakt wordt, terwijl de grote ondernemingen in verhouding véél meer klimaatschade doen. Grote bedrijven aanpakken kost in verhouding veel minder moeite dan individuele maatregelen, maar dan is de economische impact weer te groot (Lees: Dat vinden de aandeelhouders die ook in de VVD partijraad zitten niet leuk).quote:Op donderdag 25 mei 2023 15:02 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Er valt best wat voor te zeggen mits je kan aannemen dat de intentie van dergelijk beleid overeenkomt met een goed onderbouwde probleem- en doelstelling. De voornaamste problemen die ik los daarvan zie: de privacy-ondermijnende controle die er bij komt kijken, en het impliciete tornen aan wat eigendom omhelst.
Het was natuurlijk geen vraag maar;quote:Op donderdag 25 mei 2023 15:17 schreef Akathisia het volgende:
Ik vraag me tussendoor af tot in hoeverre de wet verband houdt met de Global Pandemic Treaty die momenteel door de WHO gepushed wordt. Maakt deze wet het makkelijker om de regels hiervan op te volgen?
Leuk om te zien dat de extremisten van de andere kant er ook nog steeds zijn. Weet je je mag ergens heel erg voor zijn maar spuit dan geen onzin alsof je zelf ook een wappie bent. Noem een ander voorbeeld van een wekenlange avondklok in Nederland buiten oorlogstijd.quote:Op donderdag 25 mei 2023 14:24 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Wappie schaapjes hebben/hadden geen kritische realistische kijk op de maatregelen.
Die waren gewoon anti-overheid en schoppen overal tegenaan. Die vertrouwen helemaal niets, willen niets aannemen en willen alles zelf bepalen.
Goed zelf nadenken bv tav de vaccinatie is natuurlijk alleen maar aan te moedigen, maar als je dat dan onderzoekt dan laat je je gewoon vaccineren.
Zelfde over Covid in het algemeen, dan weet je gewoon wat het is en dat je moet opletten.
Schoppen tegen avondklok is ook gewoon een wappie. Zoiets was nodig en echt geen harde maatregel.
Als je evolutie ontkent dan ben je zelf een wappie en gekkie. Beetje raar om dan andere mensen voor wappie en gekkie uit te maken.quote:Op donderdag 25 mei 2023 14:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhm?
Jij moet feiten tonen voor evolutie? Daar zijn 0,0 feiten voor.
Ik kan je geen feiten geven voor iets wat complete onzin is, dat werkt niet zo.
[..]
Omdat?
Woorden als wappie, schaapjes en gekkies zijn synoniem voor elkaar.
Andersom - vanuit de "wappies" - richting de "schapen" geldt dit net zo natuurlijkquote:Op donderdag 25 mei 2023 14:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
Sowieso die drang om mensen weg te zetten in een hokje. Wappie dit, wappie dat, schaapje dit, etc. Die polarisatie en dat hokjes denken is me toch irritant. Newsflash: je kan mensen niet samen vatten in een hokje; het grijze gebied is enorm.
Vandaar dat er in mijn post ook schaapjes staat he.quote:Op donderdag 25 mei 2023 16:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Andersom - vanuit de "wappies" - richting de "schapen" geldt dit net zo natuurlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |