En dat vind je niet van toepassing op deze zeer vergaande wet?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De rol van de eerste kamer was nog niet zo heel lang geleden enkel om te kijken of de wet wel binnen ons rechtssysteem paste en uitvoerbaar was.
In het begin werd er te streng gehandhaafd, toen werden er invallen gedaan in studentenhuizen, omdat bewoners niet op de eigen kamer bleven...quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Handhaving pas nogal een probleem en feestjes gingen ook gewoon door. Blijkbaar waren er toch problemen.
Oh dus volgens jou mogen mensen die zich geen pedofiel noemen wel seks hebben met minderjarigen? Eng weer hoor. Het pedo verbod geld ook voor alle mensen, of ze nou die seks willen hebben of niet. Tijdens de avondklok waren er ook genoeg mensen die het er wel mee eens waren en sowieso al thuisbleven, dus waarom je het woordje alle belangrijk of ondersteunend voor je argument vindt snap ik ook niet.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dit gaat over alle mensen in NL die in hun dagelijkse doen en laten beperkt worden.
[..]
Dit gaat over seks met minderjarigen, wat al verboden was.
Jij bent de spreekwoordelijke kikker.
Sex met minderjarigen is ook voor alle mensen verboden hoor, niet alleen voor pedofielen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dit gaat over alle mensen in NL die in hun dagelijkse doen en laten beperkt worden.
[..]
Dit gaat over seks met minderjarigen, wat al verboden was.
Jij bent de spreekwoordelijke kikker.
Hoop dat ze de verkiezingen ook snel afschaffen dan.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, gelukkig zagen ze in dat een volksraadpleging niet slim is. Dat hebben de referenda wel laten zien.
Ik heb geen idee wat er in die wet staat, omdat de pers er bijna niks over heeft geplaatst het afgelopen jaar. Dat vind ik veel erger dan dat de eerste kamer akkoord gaat met een wet zoals ze bijna altijd doen, omdat dat nu eenmaal haar functie is.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En dat vind je niet van toepassing op deze zeer vergaande wet?
Het doel was dan ook nooit om de democratie te redden, maar om de eigen angst met het onbekende en de dood af te reageren op iets tastbaars.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:26 schreef Farenji het volgende:
Tja toen alles via tijdelijke noodwetten ging die elke keer verlengd moesten worden schreeuwde men "ondemocratisch!!" en nu wordt het op een nette democratische manier geregeld en dan staan dezelfde mensen "ondemocratisch!!" te schreeuwen. Sommige mensen zijn ook nooit tevreden.
Wijs even aan waar ik dat zeg, of hou op met je leugens en verdachtmakingen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oh dus volgens jou mogen mensen die zich geen pedofiel noemen wel seks hebben met minderjarigen?
Een kiesdrempel zou al schelenquote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:55 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Hoop dat ze de verkiezingen ook snel afschaffen dan.
Die is niet nodig, want we hebben een parlementaire democratie. Geen directe. Als je daar zo van houdt kun je naar Zwitserland verhuizen. Mag je voor elke wet stemmen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan heb ik dat democratische referendum gemist.
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wijs even aan waar ik dat zeg, of hou op met je leugens en verdachtmakingen.
Je zegt het hier. Ik weet dat je het niet doorhebt, omdat tekstbegrip niet je sterkste kant is. Is niet erg hoor, ik maak veel dt fouten.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
[
Het probleem is dat je veel aannames doet en daar telkens een conclusie aan verbind om persoonlijk te worden. Zoals verwacht heb je dus geen argumenten en alleen maar aanvallen op de man.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
Je zegt het hier. Ik weet dat je het niet doorhebt, omdat tekstbegrip niet je sterkste kant is. Is niet erg hoor, ik maak veel dt fouten.
Alle macht weer terug naar het Koningshuis.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:55 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Hoop dat ze de verkiezingen ook snel afschaffen dan.
Nee hoor. Je gebruik van het woordje alle in die context betekent dat je daar schrijft dat er mensen zijn voor wie het pedofilieverbod niet geldig is. De aanname die ik maak is dat je dat niet doorhebt. Die is toch best lief?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het probleem is dat je veel aannames doet en daar telkens een conclusie aan verbind om persoonlijk te worden. Zoals verwacht heb je dus geen argumenten en alleen maar aanvallen op de man.
Hoezo? Goede kans dat de volgende pandemie anders is dan corona en dan heb je een wet ingevoerd die enkel voor corona handig is.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:17 schreef detaris het volgende:
Prima dat er een wet komt maar daar zou eerst een evaluatie van de coronapandemie aan vooraf moeten gaan.
Wat mij betreft staan die 2 los van elkaar. Deze wet geeft alleen de juridische mogelijkheid om maatregelen zonder allerlei geitenpaadjes in te kunnen voeren.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:17 schreef detaris het volgende:
Prima dat er een wet komt maar daar zou eerst een evaluatie van de coronapandemie aan vooraf moeten gaan.
Jij zou dat liever andersom zien?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:03 schreef loveli het volgende:
Meteen alles op slot, dan zien we later wel of het echt een pandemie was.
Omdat je dan mogelijk tegen dingen aanloopt waardoor je een betere wet kan opstellen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoezo? Goede kans dat de volgende pandemie anders is dan corona en dan heb je een wet ingevoerd die enkel voor corona handig is.
Inderdaad en een goede stap.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat veel mensen niet doorhebben is dat daarmee de grondrechten ook eigenlijk zijn afgeschaft. Want wat heb je aan grondrechten als ze op het moment dat ze steken terzijde worden geschoven. Maar goed, het is niet nieuw natuurlijk.
Scp denkt daar anders over en ook een groot deel in de kamer die het referendum terug wil, maar dan bindend.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die is niet nodig, want we hebben een parlementaire democratie. Geen directe. Als je daar zo van houdt kun je naar Zwitserland verhuizen. Mag je voor elke wet stemmen.
Komt ook omdat wij geen constitutioneel hof hebben dat dit soort wetten dus kunnen passeren.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat veel mensen niet doorhebben is dat daarmee de grondrechten ook eigenlijk zijn afgeschaft. Want wat heb je aan grondrechten als ze op het moment dat ze steken terzijde worden geschoven. Maar goed, het is niet nieuw natuurlijk.
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:57 schreef Molo het volgende:
Fijn dat we nu een bewezen effectieve inzet van robuuste en gewogen maatregelen vastgelegd hebben in wetgeving
Doe eens een stapje opzij, de polarisatie? Dat ben jij!quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:17 schreef Nattekat het volgende:
Jammer dat mijn gigantische haat jegens al die wappies groter is dan mijn afkeuring jegens deze wet, anders had ik hier heel veel slechte dingen gezegd.
Goed bezig polariserende kutwappies.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |