abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209254979
Eerste Kamer stemt in met pandemiewet, opvolger tijdelijke coronawet

De Eerste Kamer heeft ingestemd met de nieuwe pandemiewet. Daarmee is de opvolger van de tijdelijke coronawet, die werd gebruikt bij onder meer de mondkapjesplicht en de avondklok, een feit.

Een ruime meerderheid (49 Eerste Kamerleden) van VVD, CDA, D66, ChristenUnie, PvdA, GroenLinks en SP stemde voor de wet. Fractie-Nanninga, SGP, PVV, FvD, Fractie-Frentrop, PvdD, Fractie-Otten en OSF (samen 24 senatoren) waren tegen.

Nadat het voorstel was aangenomen, klonk er enig rumoer vanaf de publieke tribune. Tegenstanders van de wet riepen "landverraders" en "schaam je rot".

Het kabinet komt met deze wijziging van de Wet publieke gezondheid (Wpg), zodat er een permanente grondslag is voor beperkende maatregelen bij pandemieën. Die basis was er niet toen corona uitbrak, waardoor het kabinet het lang met tijdelijke wetgeving moest doen.
https://nos.nl/artikel/24(...)tijdelijke-coronawet
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209254999
Goed dat een ruime meerderheid van de Eerste Kamer voor deze wet heeft gestemd.
Als we straks echt extra maatregelen nodig hebben, dan is de juridische basis er in elk geval al.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 18:59:04 #3
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209255015
Iets met de kikker in de pan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_209255038
Goed dat er nu vooraf nagedacht is en via een democratisch proces is vastgesteld. Dan hoeft er bij een mogelijke volgende pandemie niet op het laatste moment allerlei wetgeving ad hoc in elkaar geknutseld hoeft te worden en via dubieuze routes vastgesteld te worden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209255050
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:00 schreef stavromulabeta het volgende:
Goed dat er nu vooraf nagedacht is en via een democratisch proces is vastgesteld. Dan hoeft er bij een mogelijke volgende pandemie niet op het laatste moment allerlei wetgeving ad hoc in elkaar geknutseld hoeft te worden en via dubieuze routes vastgesteld te worden.
Dit dus.
pi_209255067
Geweldige.
Nu kunnen ze zonder problemen iedereen vast zetten met een avondklok
  Vis een optie? dinsdag 23 mei 2023 @ 19:03:06 #7
70532 loveli
N
pi_209255078
Meteen alles op slot, dan zien we later wel of het echt een pandemie was.
crap in = crap out
  dinsdag 23 mei 2023 @ 19:05:24 #8
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209255116
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:00 schreef stavromulabeta het volgende:
De volksvertegenwoordiging moet verantwoording aan ons afleggen, niet andersom. Op het moment dat ze zich macht gaan toe eigenen middels wetten e.d. moeten ze per direct uit hun functie gezet worden. Het is geen dictatuur.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_209255142
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:05 schreef daNpy het volgende:
Het is geen dictatuur.
Gelukkig is er vandaag democratisch besloten dat de pandemiewet ingevoerd wordt.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 19:12:48 #10
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209255217
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Gelukkig is er vandaag democratisch besloten dat de pandemiewet ingevoerd wordt.
Dan heb ik dat democratische referendum gemist.
pi_209255233
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:12 schreef daNpy het volgende:

[..]
Volgens mij begrijp jij niet helemaal hoe democratie precies werkt.
pi_209255239
Het zal wel aan mij liggen, maar waarom worden dit soort zeer controversiële wetsvoorstellen behandeld in een eerste kamer in oude samenstelling?

Niet dat dit in dezen verschil maakt als ik het goed zie, maar meer in zijn algemeenheid.

Verder idioot dat nooit een goede evaluatie heeft plaatsgevonden. Wederom wordt iets wat abnormaal is genormaliseerd. Ja, voor uitzonderingssituaties. En in de praktijk wordt dan de lat voor ‘uitzondering’ steeds lager gelegd.
pi_209255245
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:12 schreef daNpy het volgende:

[..]
Die hebben ze maar afgeschaft aangezien het een wassen neus was.
Is Slava Taiwani a thing yet?
  dinsdag 23 mei 2023 @ 19:15:10 #14
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209255254
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Volgens mij begrijp jij niet helemaal hoe democratie precies werkt.
Ik denk dat ik het beter begrijp als eender van de politici in de kamers.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 23 mei 2023 @ 19:16:00 #15
186611 Haags
pi_209255265
We zitten niet in een pandemie, rustig maar wappies.
Zonder wrijving geen glans
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 mei 2023 @ 19:17:45 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209255288
Jammer dat mijn gigantische haat jegens al die wappies groter is dan mijn afkeuring jegens deze wet, anders had ik hier heel veel slechte dingen gezegd.

Goed bezig polariserende kutwappies.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 23 mei 2023 @ 19:19:50 #17
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209255317
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:17 schreef Nattekat het volgende:
Jammer dat mijn gigantische haat jegens al die wappies groter is dan mijn afkeuring jegens deze wet, anders had ik hier heel veel slechte dingen gezegd.

Wie zijn die wappies dan?

Als je gewoon realistische kritiek hebt op bepaalde lockdownmaatregelen ben je wat mij betreft echt geen wappie.

Wappies zijn mensen die denken dat er microchips of reptielen-DNA wordt ingespoten.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 mei 2023 @ 19:22:53 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209255357
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als je gewoon realistische kritiek hebt op bepaalde lockdownmaatregelen ben je wat mij betreft echt geen wappie.

Wappies zijn mensen die denken dat er microchips of reptielen-DNA wordt ingespoten.
Nu ben je de doelpalen aan het verschuiven. En wappies noemen zichzelf ook realistisch en kritisch denkend. En ik wil me niet associëren met hun, ook al betekent dat neutraal zijn in casussen als deze.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_209255375
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:16 schreef Haags het volgende:
We zitten niet in een pandemie, rustig maar wappies.
Die kan Jeroen gewoon verzinnen hoor, samen met een heel gewauwel over reproductiegetallen etc.
#freeWillemM
pi_209255395
quote:

[..]

Ik was tegen de avondklok, maar ben geen wappie genoemd. Wappies onkenden dat corona erg was of überhaupt bestond.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 19:25:59 #21
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209255410
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:17 schreef Nattekat het volgende:

Je hebt het over de 2 heren die op nationale TV meermaals groepen perfect hebben gedefinieerd zodat men zondebokken had en tegen elkaar opgezet is? Die zitten in de politiek he. Beter richt je je daarop dan je mee te laten voeren in de verdeel en heers taktiek. Je hebt er blijkbaar nog steeds niet van geleerd.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 19:26:35 #22
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209255417
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nu ben je de doelpalen aan het verschuiven. En wappies noemen zichzelf ook realistisch en kritisch denkend. En ik wil me niet associëren met hun, ook al betekent dat neutraal zijn in casussen als deze.
Doelpalen verschuiven? Er zijn helemaal geen vastgestelde doelpalen in deze discussie, dat is juist het probleem en daarom wordt de hele discussie vergiftigd.

De avondklok buitenproportioneel vinden is gewoon een legitieme stelling, dat heeft niks met wappies te maken.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 19:26:44 #23
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_209255421
quote:

[..]

Iedereen met een andere mening is een wappie. Dergelijke misplaatste verhevenheid discussieert nu eenmaal lekker.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 19:27:20 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209255431
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik was tegen de avondklok, maar ben geen wappie genoemd. Wappies onkenden dat corona erg was of überhaupt bestond.
Exact. Er moet gewoon eens onderscheid gemaakt worden. Elke criticaster wegzetten als wappie is vooral makkelijk om maar geen discussie te hoeven voeren.
  Redactie Sport dinsdag 23 mei 2023 @ 19:28:02 #25
274204 crew  Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
pi_209255443
Je oogst wat je zaait natuurlijk.
Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny
  Humorvolste user 2022 dinsdag 23 mei 2023 @ 19:28:03 #26
459912 FlippingCoin
pronouns: papoea/zakazulu
pi_209255444
Beetje laat lullenbakkers
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_209255521
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Exact. Er moet gewoon eens onderscheid gemaakt worden. Elke criticaster wegzetten als wappie is vooral makkelijk om maar geen discussie te hoeven voeren.
Mensen die ondemocratisch erbij halen als er wat gebeurd wat ze niet leuk vinden noem ik ook wappies.
pi_209255587
toch mooi dat je in geval van nood grondrechten opzij kan schuiven als het nodig is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 19:37:53 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209255600
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mensen die ondemocratisch erbij halen als er wat gebeurd wat ze niet leuk vinden noem ik ook wappies.
Ondemocratisch niet. Het is ook niet zo dat Rutte alles er met ijzeren vuist heeft doorgedrukt of zo.

Wel mag je gerust je vraagtekens plaatsen bij de wijze waarop partijen die coronadebatten zijn ingegaan en zaken als het 'wisselgeld' die telkens werden ingezet bij de pakketten maatregelen (en die totaal niet onderbouwd waren vanuit het oogpunt van virusbestrijding). Dat was gewoon politieke koehandel en daar mag wat mij betreft zeer scherpe kritiek op zijn.
pi_209255627
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Die hebben ze maar afgeschaft aangezien het een wassen neus was de uitkomst steeds niet beviel.
FTFY
pi_209255709
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:01 schreef suijkerbuijk het volgende:
Geweldige.
Die met dat handjevol beschikbare agenten niet gehandhaafd kan worden. :P
pi_209255712
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
toch mooi dat je in geval van nood grondrechten opzij kan schuiven als het nodig is.
Wat veel mensen niet doorhebben is dat daarmee de grondrechten ook eigenlijk zijn afgeschaft. Want wat heb je aan grondrechten als ze op het moment dat ze steken terzijde worden geschoven. Maar goed, het is niet nieuw natuurlijk.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 23 mei 2023 @ 19:47:25 #33
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209255804
Dat het wat meer afgekaderd is en niet meer via noodwetjes hoeft te gebeuren is goed, al ken ik de precieze wet niet.

Echter... Er zijn wel hele twijfelachtige keuzes gemaakt die blijkbaar in die "gereedschapskist" zitten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209255853
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat het wat meer afgekaderd is en niet meer via noodwetjes hoeft te gebeuren is goed, al ken ik de precieze wet niet.

Echter... Er zijn wel hele twijfelachtige keuzes gemaakt die blijkbaar in die "gereedschapskist" zitten.
En omdat alles direct gepolariseerd wordt is een normale, genuanceerde behandeling van een dergelijke wet redelijk lastig.
pi_209255914
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:49 schreef qajariaq het volgende:

[..]
En omdat alles direct gepolariseerd wordt is een normale, genuanceerde behandeling van een dergelijke wet redelijk lastig.
Het gaat natuurlijk al fout door niet eerst te evalueren wat de maatregelen hebben uitgehaald. Wat dat betreft geven de onderzoeken die daar een beeld over kunnen geven vooral aan dat ze helemaal niets hebben uitgehaald.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 19:58:36 #36
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209256062
Kortzichtig weer. Niet zozeer de wet, maar voor de democratische legitimiteit was het beter geweest om zo'n belangrijke, ingrijpende wet door de nieuwe eerste kamer te laten keuren (na een evaluatie van de maatregelen). Maar ze waren natuurlijk bang dat het er niet doorheen kwam en dachten er zo makkelijker vanaf te zijn. Maar op deze manier blijft er weer een nare bijsmaak hangen bij een deel van de samenleving. En maar verbaasd zijn dat het vertrouwen in de politiek daalt en het na iedere verkiezing weer lastiger is om een fatsoenlijk kabinet te vormen, omdat er zoveel kleine protestpartijen zijn.
pi_209256106
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:58 schreef PiyeReloaded het volgende:
Kortzichtig weer. Niet zozeer de wet, maar voor de democratische legitimiteit was het beter geweest om zo'n belangrijke, ingrijpende wet door de nieuwe eerste kamer te laten keuren (na een evaluatie van de maatregelen). Maar ze waren natuurlijk bang dat het er niet doorheen kwam en dachten er zo makkelijker vanaf te zijn. Maar op deze manier blijft er weer een nare bijsmaak hangen bij een deel van de samenleving. En maar verbaasd zijn dat het vertrouwen in de politiek daalt en het na iedere verkiezing weer lastiger is om een fatsoenlijk kabinet te vormen, omdat er zoveel kleine protestpartijen zijn.
Wat zou de BBB gestemd hebben?
pi_209256132
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ondemocratisch niet. Het is ook niet zo dat Rutte alles er met ijzeren vuist heeft doorgedrukt of zo.

Wel mag je gerust je vraagtekens plaatsen bij de wijze waarop partijen die coronadebatten zijn ingegaan en zaken als het 'wisselgeld' die telkens werden ingezet bij de pakketten maatregelen (en die totaal niet onderbouwd waren vanuit het oogpunt van virusbestrijding). Dat was gewoon politieke koehandel en daar mag wat mij betreft zeer scherpe kritiek op zijn.
De manier van maatregelen nemen verdiende zeker niet de schoonheidsprijs. Echter was het kiezen tussen kwaden en lieten ze het RIVM een inschatting maken of het alsnog doel behaalde. Die koehandel doen we ook met met andere onderwerpen zonder dat mensen helemaal panisch worden.

Dat bepaalde maatregelen zoals na 7 uur geen drank meer verkopen mijn boerenverstand nogal chagrijnig maakte, maakt niet meteen het systeem van politieke koehandel zoals we die al honderden jaren kennen verdacht.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:04:04 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209256181
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De manier van maatregelen nemen verdiende zeker niet de schoonheidsprijs. Echter was het kiezen tussen kwaden en lieten ze het RIVM een inschatting maken of het alsnog doel behaalde. Die koehandel doen we ook met met andere onderwerpen zonder dat mensen helemaal panisch worden.

Dat bepaalde maatregelen zoals na 7 uur geen drank meer verkopen mijn boerenverstand nogal chagrijnig maakte, maakt niet meteen het systeem van politieke koehandel zoals we die al honderden jaren kennen verdacht.
Het verschil was wel dat deze maatregelen mensen ernstig beperkten in hun vrijheden. En daar mag je in een vrij land van alles van vinden, we zijn hier geen China of Rusland.

En dat kun je nu niet meer terugdraaien maar je kunt wel een gezonde discussie voeren over de proporties. Alleen schijnt Den Haag daar ook weer niks mee te gaan doen, maar goed dit kabinet doet zoveel verkeerd dat het niemand zal verbazen.
pi_209256196
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:58 schreef PiyeReloaded het volgende:
De rol van de eerste kamer was nog niet zo heel lang geleden enkel om te kijken of de wet wel binnen ons rechtssysteem paste en uitvoerbaar was. VVD, CDA en D66 hebben veel gedaan om het vertrouwen in de politiek te schenden, maar deze verdachtmaking over nare bijsmaken is onzin.

Als je invloed op landelijke wetten wil hebben kun je gewoon op de tweede kamer stemmen ipv indirect op de provinciale verkiezingen op mensen die vervolgens zelf met een koehandel zetels in de eerste kamer gaan verdelen.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:06:04 #41
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209256207
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Wat zou de BBB gestemd hebben?
Die zijn kritisch, maar hebben bij mijn weten niet aangegeven sowieso tegen te stemmen. Ze hebben uitstel van de behandeling van de wet door de eerste kamer aangevraagd en hadden vragen.

Nu zie ik BBB er ook wel voor aan dat ze dit wel aan zagen komen en dus vooral uitstel hebben aangevraagd om er zelf goed op te staan (terwijl ze het misschien wel best vonden hier zelf niet over mee te hoeven beslissen), maar dat is een andere discussie. :P
pi_209256250
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het verschil was wel dat deze maatregelen mensen ernstig beperkten in hun vrijheden. En daar mag je in een vrij land van alles van vinden, we zijn hier geen China of Rusland.

En dat kun je nu niet meer terugdraaien maar je kunt wel een gezonde discussie voeren over de proporties. Alleen schijnt Den Haag daar ook weer niks mee te gaan doen, maar goed dit kabinet doet zoveel verkeerd dat het niemand zal verbazen.
Op dit forum alleen al is Rutte uitgemaakt van Hitler tot pedo en veel van die users posten nog. Ze zijn niet afgevoerd naar de veenkoloniën. Volgens mij is er ook nog nooit zoveel gedemonstreerd in mijn leven als toen. Dus waar dat dramatische we mogen alles vinden en zijn geen China vandaan komt snap ik niet.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:10:45 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209256275
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Op dit forum alleen al is Rutte uitgemaakt van Hitler tot pedo en veel van die users posten nog. Ze zijn niet afgevoerd naar de veenkoloniën. Volgens mij is er ook nog nooit zoveel gedemonstreerd in mijn leven als toen. Dus waar dat dramatische we mogen alles vinden en zijn geen China vandaan komt snap ik niet.
Er is van beide zijden gedemoniseerd. Niet alleen in het coronadebat, dat gebeurt ook als het gaat om asielzoekers, BLM, woke, Rusland, het klimaat en noem maar op. Gezonde discussies voeren schijnt tegenwoordig niet meer te kunnen, alles is zwart-wit en de schreeuwers krijgen alle aandacht terwijl de genuanceerden niet meer aan bod komen.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 20:11:45 #44
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209256288
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De rol van de eerste kamer was nog niet zo heel lang geleden enkel om te kijken of de wet wel binnen ons rechtssysteem paste en uitvoerbaar was. VVD, CDA en D66 hebben veel gedaan om het vertrouwen in de politiek te schenden, maar deze verdachtmaking over nare bijsmaken is onzin.

Als je invloed op landelijke wetten wil hebben kun je gewoon op de tweede kamer stemmen ipv indirect op de provinciale verkiezingen op mensen die vervolgens zelf met een koehandel zetels in de eerste kamer gaan verdelen.
Dit is nu juist een wet waar mensen daar vragen over hebben, gezien er tijdelijke inbreuk op grondrechten mee wordt goedgekeurd. Daarnaast heb ik het qua bijsmaak over wat het uitstraalt. Genoeg mensen zijn nog boos over de situatie rondom de EU grondwet. Daarnaast zijn we nu na de DDR het tweede land dat een referendum heeft ingevoerd en afgeschaft, wat ook niet lekker zit. Daarbovenop allerlei schandalen en het gevoel dat politici ongeacht hoe je stemt hun eigen plannetje doorvoeren. Dit gaat gewoon op die hoop. Dat heeft effect op het vertrouwen van mensen, maar als dat vertrouwen laag is, dan is dat allemaal opeens heel verbazingwekkend. Tja...
pi_209256577
Tja toen alles via tijdelijke noodwetten ging die elke keer verlengd moesten worden schreeuwde men "ondemocratisch!!" en nu wordt het op een nette democratische manier geregeld en dan staan dezelfde mensen "ondemocratisch!!" te schreeuwen. Sommige mensen zijn ook nooit tevreden.
pi_209256847
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:01 schreef suijkerbuijk het volgende:
Geweldige.
Dat konden ze al
Of is je niets opgevallen tijdens de pandemie..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_209256865
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Er is van beide zijden gedemoniseerd. Niet alleen in het coronadebat, dat gebeurt ook als het gaat om asielzoekers, BLM, woke, Rusland, het klimaat en noem maar op. Gezonde discussies voeren schijnt tegenwoordig niet meer te kunnen, alles is zwart-wit en de schreeuwers krijgen alle aandacht terwijl de genuanceerden niet meer aan bod komen.
Ja je bent tegenwoordig al snel een nazi op twitter als je denkbeelden hebt die 10 jaar geleden standaard waren. Zoals JK Rowling die moeders zijn vrouwen zegt.

Tegelijkertijd zie je ook dat er steeds meer dubieuze partijen zijn die de tussen alle nazi beschuldigingen bijna niet meer opvallen en echt fout bezig zijn. Een FvD bijvoorbeeld die alles en iedereen buiten de partij verdacht maakt. Wappies die alles wat ze niet leuk vinden ondemocratisch noemen.
pi_209256868
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:05 schreef daNpy het volgende:

[..]
De volksvertegenwoordiging moet verantwoording aan ons afleggen, niet andersom. Op het moment dat ze zich macht gaan toe eigenen middels wetten e.d. moeten ze per direct uit hun functie gezet worden. Het is geen dictatuur.
Dan begrijp je de parlementaire democratie niet.
pi_209256880
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat konden ze al
Of is je niets opgevallen tijdens de pandemie..
Handhaving pas nogal een probleem en feestjes gingen ook gewoon door. Blijkbaar waren er toch problemen.
pi_209256899
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Die hebben ze maar afgeschaft aangezien het een wassen neus was.
Ja, gelukkig zagen ze in dat een volksraadpleging niet slim is. Dat hebben de referenda wel laten zien.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')