Dit dus.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:00 schreef stavromulabeta het volgende:
Goed dat er nu vooraf nagedacht is en via een democratisch proces is vastgesteld. Dan hoeft er bij een mogelijke volgende pandemie niet op het laatste moment allerlei wetgeving ad hoc in elkaar geknutseld hoeft te worden en via dubieuze routes vastgesteld te worden.
De volksvertegenwoordiging moet verantwoording aan ons afleggen, niet andersom. Op het moment dat ze zich macht gaan toe eigenen middels wetten e.d. moeten ze per direct uit hun functie gezet worden. Het is geen dictatuur.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:00 schreef stavromulabeta het volgende:
Goed dat er nu vooraf nagedacht is en via een democratisch proces is vastgesteld. Dan hoeft er bij een mogelijke volgende pandemie niet op het laatste moment allerlei wetgeving ad hoc in elkaar geknutseld hoeft te worden en via dubieuze routes vastgesteld te worden.
Gelukkig is er vandaag democratisch besloten dat de pandemiewet ingevoerd wordt.quote:
Dan heb ik dat democratische referendum gemist.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gelukkig is er vandaag democratisch besloten dat de pandemiewet ingevoerd wordt.
Volgens mij begrijp jij niet helemaal hoe democratie precies werkt.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan heb ik dat democratische referendum gemist.
Die hebben ze maar afgeschaft aangezien het een wassen neus was.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het beter begrijp als eender van de politici in de kamers.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij niet helemaal hoe democratie precies werkt.
Wie zijn die wappies dan?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:17 schreef Nattekat het volgende:
Jammer dat mijn gigantische haat jegens al die wappies groter is dan mijn afkeuring jegens deze wet, anders had ik hier heel veel slechte dingen gezegd.
Goed bezig polariserende kutwappies.
Nu ben je de doelpalen aan het verschuiven. En wappies noemen zichzelf ook realistisch en kritisch denkend. En ik wil me niet associëren met hun, ook al betekent dat neutraal zijn in casussen als deze.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wie zijn die wappies dan?
Als je gewoon realistische kritiek hebt op bepaalde lockdownmaatregelen ben je wat mij betreft echt geen wappie.
Wappies zijn mensen die denken dat er microchips of reptielen-DNA wordt ingespoten.
Die kan Jeroen gewoon verzinnen hoor, samen met een heel gewauwel over reproductiegetallen etc.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:16 schreef Haags het volgende:
We zitten niet in een pandemie, rustig maar wappies.
Ik was tegen de avondklok, maar ben geen wappie genoemd. Wappies onkenden dat corona erg was of überhaupt bestond.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je gewoon realistische kritiek hebt op bepaalde lockdownmaatregelen ben je wat mij betreft echt geen wappie.
Wappies zijn mensen die denken dat er microchips of reptielen-DNA wordt ingespoten.
Je hebt het over de 2 heren die op nationale TV meermaals groepen perfect hebben gedefinieerd zodat men zondebokken had en tegen elkaar opgezet is? Die zitten in de politiek he. Beter richt je je daarop dan je mee te laten voeren in de verdeel en heers taktiek. Je hebt er blijkbaar nog steeds niet van geleerd.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:17 schreef Nattekat het volgende:
Jammer dat mijn gigantische haat jegens al die wappies groter is dan mijn afkeuring jegens deze wet, anders had ik hier heel veel slechte dingen gezegd.
Doelpalen verschuiven? Er zijn helemaal geen vastgestelde doelpalen in deze discussie, dat is juist het probleem en daarom wordt de hele discussie vergiftigd.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu ben je de doelpalen aan het verschuiven. En wappies noemen zichzelf ook realistisch en kritisch denkend. En ik wil me niet associëren met hun, ook al betekent dat neutraal zijn in casussen als deze.
Iedereen met een andere mening is een wappie. Dergelijke misplaatste verhevenheid discussieert nu eenmaal lekker.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Exact. Er moet gewoon eens onderscheid gemaakt worden. Elke criticaster wegzetten als wappie is vooral makkelijk om maar geen discussie te hoeven voeren.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik was tegen de avondklok, maar ben geen wappie genoemd. Wappies onkenden dat corona erg was of überhaupt bestond.
Mensen die ondemocratisch erbij halen als er wat gebeurd wat ze niet leuk vinden noem ik ook wappies.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Exact. Er moet gewoon eens onderscheid gemaakt worden. Elke criticaster wegzetten als wappie is vooral makkelijk om maar geen discussie te hoeven voeren.
Ondemocratisch niet. Het is ook niet zo dat Rutte alles er met ijzeren vuist heeft doorgedrukt of zo.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mensen die ondemocratisch erbij halen als er wat gebeurd wat ze niet leuk vinden noem ik ook wappies.
FTFYquote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Die hebben ze maar afgeschaft aangezien het een wassen neus was de uitkomst steeds niet beviel.
Die met dat handjevol beschikbare agenten niet gehandhaafd kan worden.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:01 schreef suijkerbuijk het volgende:
Geweldige.
Nu kunnen ze zonder problemen iedereen vast zetten met een avondklok
Wat veel mensen niet doorhebben is dat daarmee de grondrechten ook eigenlijk zijn afgeschaft. Want wat heb je aan grondrechten als ze op het moment dat ze steken terzijde worden geschoven. Maar goed, het is niet nieuw natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
toch mooi dat je in geval van nood grondrechten opzij kan schuiven als het nodig is.
En omdat alles direct gepolariseerd wordt is een normale, genuanceerde behandeling van een dergelijke wet redelijk lastig.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:47 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat het wat meer afgekaderd is en niet meer via noodwetjes hoeft te gebeuren is goed, al ken ik de precieze wet niet.
Echter... Er zijn wel hele twijfelachtige keuzes gemaakt die blijkbaar in die "gereedschapskist" zitten.
Het gaat natuurlijk al fout door niet eerst te evalueren wat de maatregelen hebben uitgehaald. Wat dat betreft geven de onderzoeken die daar een beeld over kunnen geven vooral aan dat ze helemaal niets hebben uitgehaald.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:49 schreef qajariaq het volgende:
[..]
En omdat alles direct gepolariseerd wordt is een normale, genuanceerde behandeling van een dergelijke wet redelijk lastig.
Wat zou de BBB gestemd hebben?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:58 schreef PiyeReloaded het volgende:
Kortzichtig weer. Niet zozeer de wet, maar voor de democratische legitimiteit was het beter geweest om zo'n belangrijke, ingrijpende wet door de nieuwe eerste kamer te laten keuren (na een evaluatie van de maatregelen). Maar ze waren natuurlijk bang dat het er niet doorheen kwam en dachten er zo makkelijker vanaf te zijn. Maar op deze manier blijft er weer een nare bijsmaak hangen bij een deel van de samenleving. En maar verbaasd zijn dat het vertrouwen in de politiek daalt en het na iedere verkiezing weer lastiger is om een fatsoenlijk kabinet te vormen, omdat er zoveel kleine protestpartijen zijn.
De manier van maatregelen nemen verdiende zeker niet de schoonheidsprijs. Echter was het kiezen tussen kwaden en lieten ze het RIVM een inschatting maken of het alsnog doel behaalde. Die koehandel doen we ook met met andere onderwerpen zonder dat mensen helemaal panisch worden.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ondemocratisch niet. Het is ook niet zo dat Rutte alles er met ijzeren vuist heeft doorgedrukt of zo.
Wel mag je gerust je vraagtekens plaatsen bij de wijze waarop partijen die coronadebatten zijn ingegaan en zaken als het 'wisselgeld' die telkens werden ingezet bij de pakketten maatregelen (en die totaal niet onderbouwd waren vanuit het oogpunt van virusbestrijding). Dat was gewoon politieke koehandel en daar mag wat mij betreft zeer scherpe kritiek op zijn.
Het verschil was wel dat deze maatregelen mensen ernstig beperkten in hun vrijheden. En daar mag je in een vrij land van alles van vinden, we zijn hier geen China of Rusland.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De manier van maatregelen nemen verdiende zeker niet de schoonheidsprijs. Echter was het kiezen tussen kwaden en lieten ze het RIVM een inschatting maken of het alsnog doel behaalde. Die koehandel doen we ook met met andere onderwerpen zonder dat mensen helemaal panisch worden.
Dat bepaalde maatregelen zoals na 7 uur geen drank meer verkopen mijn boerenverstand nogal chagrijnig maakte, maakt niet meteen het systeem van politieke koehandel zoals we die al honderden jaren kennen verdacht.
De rol van de eerste kamer was nog niet zo heel lang geleden enkel om te kijken of de wet wel binnen ons rechtssysteem paste en uitvoerbaar was. VVD, CDA en D66 hebben veel gedaan om het vertrouwen in de politiek te schenden, maar deze verdachtmaking over nare bijsmaken is onzin.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:58 schreef PiyeReloaded het volgende:
Kortzichtig weer. Niet zozeer de wet, maar voor de democratische legitimiteit was het beter geweest om zo'n belangrijke, ingrijpende wet door de nieuwe eerste kamer te laten keuren (na een evaluatie van de maatregelen). Maar ze waren natuurlijk bang dat het er niet doorheen kwam en dachten er zo makkelijker vanaf te zijn. Maar op deze manier blijft er weer een nare bijsmaak hangen bij een deel van de samenleving. En maar verbaasd zijn dat het vertrouwen in de politiek daalt en het na iedere verkiezing weer lastiger is om een fatsoenlijk kabinet te vormen, omdat er zoveel kleine protestpartijen zijn.
Die zijn kritisch, maar hebben bij mijn weten niet aangegeven sowieso tegen te stemmen. Ze hebben uitstel van de behandeling van de wet door de eerste kamer aangevraagd en hadden vragen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat zou de BBB gestemd hebben?
Op dit forum alleen al is Rutte uitgemaakt van Hitler tot pedo en veel van die users posten nog. Ze zijn niet afgevoerd naar de veenkoloniën. Volgens mij is er ook nog nooit zoveel gedemonstreerd in mijn leven als toen. Dus waar dat dramatische we mogen alles vinden en zijn geen China vandaan komt snap ik niet.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het verschil was wel dat deze maatregelen mensen ernstig beperkten in hun vrijheden. En daar mag je in een vrij land van alles van vinden, we zijn hier geen China of Rusland.
En dat kun je nu niet meer terugdraaien maar je kunt wel een gezonde discussie voeren over de proporties. Alleen schijnt Den Haag daar ook weer niks mee te gaan doen, maar goed dit kabinet doet zoveel verkeerd dat het niemand zal verbazen.
Er is van beide zijden gedemoniseerd. Niet alleen in het coronadebat, dat gebeurt ook als het gaat om asielzoekers, BLM, woke, Rusland, het klimaat en noem maar op. Gezonde discussies voeren schijnt tegenwoordig niet meer te kunnen, alles is zwart-wit en de schreeuwers krijgen alle aandacht terwijl de genuanceerden niet meer aan bod komen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Op dit forum alleen al is Rutte uitgemaakt van Hitler tot pedo en veel van die users posten nog. Ze zijn niet afgevoerd naar de veenkoloniën. Volgens mij is er ook nog nooit zoveel gedemonstreerd in mijn leven als toen. Dus waar dat dramatische we mogen alles vinden en zijn geen China vandaan komt snap ik niet.
Dit is nu juist een wet waar mensen daar vragen over hebben, gezien er tijdelijke inbreuk op grondrechten mee wordt goedgekeurd. Daarnaast heb ik het qua bijsmaak over wat het uitstraalt. Genoeg mensen zijn nog boos over de situatie rondom de EU grondwet. Daarnaast zijn we nu na de DDR het tweede land dat een referendum heeft ingevoerd en afgeschaft, wat ook niet lekker zit. Daarbovenop allerlei schandalen en het gevoel dat politici ongeacht hoe je stemt hun eigen plannetje doorvoeren. Dit gaat gewoon op die hoop. Dat heeft effect op het vertrouwen van mensen, maar als dat vertrouwen laag is, dan is dat allemaal opeens heel verbazingwekkend. Tja...quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De rol van de eerste kamer was nog niet zo heel lang geleden enkel om te kijken of de wet wel binnen ons rechtssysteem paste en uitvoerbaar was. VVD, CDA en D66 hebben veel gedaan om het vertrouwen in de politiek te schenden, maar deze verdachtmaking over nare bijsmaken is onzin.
Als je invloed op landelijke wetten wil hebben kun je gewoon op de tweede kamer stemmen ipv indirect op de provinciale verkiezingen op mensen die vervolgens zelf met een koehandel zetels in de eerste kamer gaan verdelen.
Dat konden ze alquote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:01 schreef suijkerbuijk het volgende:
Geweldige.
Nu kunnen ze zonder problemen iedereen vast zetten met een avondklok
Ja je bent tegenwoordig al snel een nazi op twitter als je denkbeelden hebt die 10 jaar geleden standaard waren. Zoals JK Rowling die moeders zijn vrouwen zegt.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is van beide zijden gedemoniseerd. Niet alleen in het coronadebat, dat gebeurt ook als het gaat om asielzoekers, BLM, woke, Rusland, het klimaat en noem maar op. Gezonde discussies voeren schijnt tegenwoordig niet meer te kunnen, alles is zwart-wit en de schreeuwers krijgen alle aandacht terwijl de genuanceerden niet meer aan bod komen.
Dan begrijp je de parlementaire democratie niet.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
De volksvertegenwoordiging moet verantwoording aan ons afleggen, niet andersom. Op het moment dat ze zich macht gaan toe eigenen middels wetten e.d. moeten ze per direct uit hun functie gezet worden. Het is geen dictatuur.
Handhaving pas nogal een probleem en feestjes gingen ook gewoon door. Blijkbaar waren er toch problemen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat konden ze al
Of is je niets opgevallen tijdens de pandemie..
Ja, gelukkig zagen ze in dat een volksraadpleging niet slim is. Dat hebben de referenda wel laten zien.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Die hebben ze maar afgeschaft aangezien het een wassen neus was.
En dat vind je niet van toepassing op deze zeer vergaande wet?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De rol van de eerste kamer was nog niet zo heel lang geleden enkel om te kijken of de wet wel binnen ons rechtssysteem paste en uitvoerbaar was.
In het begin werd er te streng gehandhaafd, toen werden er invallen gedaan in studentenhuizen, omdat bewoners niet op de eigen kamer bleven...quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Handhaving pas nogal een probleem en feestjes gingen ook gewoon door. Blijkbaar waren er toch problemen.
Oh dus volgens jou mogen mensen die zich geen pedofiel noemen wel seks hebben met minderjarigen? Eng weer hoor. Het pedo verbod geld ook voor alle mensen, of ze nou die seks willen hebben of niet. Tijdens de avondklok waren er ook genoeg mensen die het er wel mee eens waren en sowieso al thuisbleven, dus waarom je het woordje alle belangrijk of ondersteunend voor je argument vindt snap ik ook niet.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dit gaat over alle mensen in NL die in hun dagelijkse doen en laten beperkt worden.
[..]
Dit gaat over seks met minderjarigen, wat al verboden was.
Jij bent de spreekwoordelijke kikker.
Sex met minderjarigen is ook voor alle mensen verboden hoor, niet alleen voor pedofielen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dit gaat over alle mensen in NL die in hun dagelijkse doen en laten beperkt worden.
[..]
Dit gaat over seks met minderjarigen, wat al verboden was.
Jij bent de spreekwoordelijke kikker.
Hoop dat ze de verkiezingen ook snel afschaffen dan.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, gelukkig zagen ze in dat een volksraadpleging niet slim is. Dat hebben de referenda wel laten zien.
Ik heb geen idee wat er in die wet staat, omdat de pers er bijna niks over heeft geplaatst het afgelopen jaar. Dat vind ik veel erger dan dat de eerste kamer akkoord gaat met een wet zoals ze bijna altijd doen, omdat dat nu eenmaal haar functie is.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En dat vind je niet van toepassing op deze zeer vergaande wet?
Het doel was dan ook nooit om de democratie te redden, maar om de eigen angst met het onbekende en de dood af te reageren op iets tastbaars.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:26 schreef Farenji het volgende:
Tja toen alles via tijdelijke noodwetten ging die elke keer verlengd moesten worden schreeuwde men "ondemocratisch!!" en nu wordt het op een nette democratische manier geregeld en dan staan dezelfde mensen "ondemocratisch!!" te schreeuwen. Sommige mensen zijn ook nooit tevreden.
Wijs even aan waar ik dat zeg, of hou op met je leugens en verdachtmakingen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oh dus volgens jou mogen mensen die zich geen pedofiel noemen wel seks hebben met minderjarigen?
Een kiesdrempel zou al schelenquote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:55 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Hoop dat ze de verkiezingen ook snel afschaffen dan.
Die is niet nodig, want we hebben een parlementaire democratie. Geen directe. Als je daar zo van houdt kun je naar Zwitserland verhuizen. Mag je voor elke wet stemmen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wijs even aan waar ik dat zeg, of hou op met je leugens en verdachtmakingen.
Je zegt het hier. Ik weet dat je het niet doorhebt, omdat tekstbegrip niet je sterkste kant is. Is niet erg hoor, ik maak veel dt fouten.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
[
Het probleem is dat je veel aannames doet en daar telkens een conclusie aan verbind om persoonlijk te worden. Zoals verwacht heb je dus geen argumenten en alleen maar aanvallen op de man.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
Je zegt het hier. Ik weet dat je het niet doorhebt, omdat tekstbegrip niet je sterkste kant is. Is niet erg hoor, ik maak veel dt fouten.
Alle macht weer terug naar het Koningshuis.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:55 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Hoop dat ze de verkiezingen ook snel afschaffen dan.
Nee hoor. Je gebruik van het woordje alle in die context betekent dat je daar schrijft dat er mensen zijn voor wie het pedofilieverbod niet geldig is. De aanname die ik maak is dat je dat niet doorhebt. Die is toch best lief?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het probleem is dat je veel aannames doet en daar telkens een conclusie aan verbind om persoonlijk te worden. Zoals verwacht heb je dus geen argumenten en alleen maar aanvallen op de man.
Hoezo? Goede kans dat de volgende pandemie anders is dan corona en dan heb je een wet ingevoerd die enkel voor corona handig is.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:17 schreef detaris het volgende:
Prima dat er een wet komt maar daar zou eerst een evaluatie van de coronapandemie aan vooraf moeten gaan.
Wat mij betreft staan die 2 los van elkaar. Deze wet geeft alleen de juridische mogelijkheid om maatregelen zonder allerlei geitenpaadjes in te kunnen voeren.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:17 schreef detaris het volgende:
Prima dat er een wet komt maar daar zou eerst een evaluatie van de coronapandemie aan vooraf moeten gaan.
Jij zou dat liever andersom zien?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:03 schreef loveli het volgende:
Meteen alles op slot, dan zien we later wel of het echt een pandemie was.
Omdat je dan mogelijk tegen dingen aanloopt waardoor je een betere wet kan opstellen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoezo? Goede kans dat de volgende pandemie anders is dan corona en dan heb je een wet ingevoerd die enkel voor corona handig is.
Inderdaad en een goede stap.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat veel mensen niet doorhebben is dat daarmee de grondrechten ook eigenlijk zijn afgeschaft. Want wat heb je aan grondrechten als ze op het moment dat ze steken terzijde worden geschoven. Maar goed, het is niet nieuw natuurlijk.
Scp denkt daar anders over en ook een groot deel in de kamer die het referendum terug wil, maar dan bindend.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die is niet nodig, want we hebben een parlementaire democratie. Geen directe. Als je daar zo van houdt kun je naar Zwitserland verhuizen. Mag je voor elke wet stemmen.
Komt ook omdat wij geen constitutioneel hof hebben dat dit soort wetten dus kunnen passeren.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat veel mensen niet doorhebben is dat daarmee de grondrechten ook eigenlijk zijn afgeschaft. Want wat heb je aan grondrechten als ze op het moment dat ze steken terzijde worden geschoven. Maar goed, het is niet nieuw natuurlijk.
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:57 schreef Molo het volgende:
Fijn dat we nu een bewezen effectieve inzet van robuuste en gewogen maatregelen vastgelegd hebben in wetgeving
Doe eens een stapje opzij, de polarisatie? Dat ben jij!quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:17 schreef Nattekat het volgende:
Een heel ander soort referendum dan Zwitserland heeft.quote:Op woensdag 24 mei 2023 09:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Scp denkt daar anders over en ook een groot deel in de kamer die het referendum terug wil, maar dan bindend.
Dus wat lul je?
quote:Op woensdag 24 mei 2023 09:23 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Een heel ander soort referendum dan Zwitserland heeft.
Dus wat lul jij?
Ik heb geen idee waar je het over hebt.quote:Op woensdag 24 mei 2023 09:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar ging je hoop en gedachte. Zo te zien lastig te accepteren voor je.
Dus dat zal bij een hypothethische pandemie mogelijk wel wel weer gaan wringen.quote:De aanpassing van de Wpg dicht dat juridische gat. In de plannen van minister Ernst Kuipers van Volksgezondheid zijn onder meer een quarantaine-, test- en mondkapjesplicht opgenomen. Ook het houden van afstand en het sluiten van publieke plekken is geregeld.
Maar bijvoorbeeld de avondklok, het coronatoegangsbewijs en de bevoegdheid om scholen te sluiten staan er niet in. Dat zijn zaken die gevoelig liggen in zowel het parlement als de maatschappij.
Nooit geweten dat Trump Nederlands spreekt en op ons forum zit.. Welkom!quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:34 schreef EdvandeBerg het volgende:
Meeste van de posters snappen er helemaal niks van. De verregaande maatregelen die destijds genomen zijn mbt tot corona, zijn totaal onzinnig gebleken; avondklok, mondkapjes, anderhalve meter, vaccinaties etc hebben geen enkel effect gehad. Juist de alternatieve geneesmiddelen die door onze overheid werden verboden (zoals Ivermectin) waren doeltreffend, maar alleen na besmetting. Corona is gebleken een ziekte te zijn die slechts een kwetsbare enkeling hard trof maar de meerderheid kreeg (milde) griepverschijnselen of heeft helemaal niks gemerkt. Deze ziekte is niet te ontlopen, eenmaal als iedereen besmet is geweest, is het probleem over. De ‘deskundigen’ bleken prutsers te zijn, die we nooit meer de zeggenschap hadden mogen geven te beslissen over de grondrechten van de burger.
Nu is dus per wet besloten dat wanneer buitenlandse entiteiten (WHO bijvoorbeeld) besluiten dat er een pandemie is, de Nederlandse burgers opeens allerlei zinloze vrijheidsbeperkende maatregelen krijgt opgelegd, zoals avondklok, verplichte vaccinate, verplichte digitale identiteit (coronapaspoort). Een soort staat van beleg dus.
De Nederlandse regering is een van de eerste in het vastleggen van deze fascistoïde maatregelen. Rutte/Kaag etc zijn de braafste jongetjes van de globalistenklas.
Dit dus ja.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:57 schreef Molo het volgende:
Fijn dat we nu een bewezen effectieve inzet van robuuste en gewogen maatregelen vastgelegd hebben in wetgeving
Over polarisatie gesproken, jeetje man.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:17 schreef Nattekat het volgende:
Als ik het over wappies heb, heb ik het ook echt over wappies, niet iedereen die het toevallig eens met ze eens is hè.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Over polarisatie gesproken, jeetje man.
Waarom haal je het er überhaupt bij? Niemand die voor jou reageerde heeft ook maar iets gezegd wat in de buurt komt van wappie gedrag.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ik het over wappies heb, heb ik het ook echt over wappies, niet iedereen die het toevallig eens met ze eens is hè.
Koekoek. Dit gaat wel weer heel ver.quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:34 schreef EdvandeBerg het volgende:
Meeste van de posters snappen er helemaal niks van. De verregaande maatregelen die destijds genomen zijn mbt tot corona, zijn totaal onzinnig gebleken; avondklok, mondkapjes, anderhalve meter, vaccinaties etc hebben geen enkel effect gehad. Juist de alternatieve geneesmiddelen die door onze overheid werden verboden (zoals Ivermectin) waren doeltreffend, maar alleen na besmetting. Corona is gebleken een ziekte te zijn die slechts een kwetsbare enkeling hard trof maar de meerderheid kreeg (milde) griepverschijnselen of heeft helemaal niks gemerkt. Deze ziekte is niet te ontlopen, eenmaal als iedereen besmet is geweest, is het probleem over. De ‘deskundigen’ bleken prutsers te zijn, die we nooit meer de zeggenschap hadden mogen geven te beslissen over de grondrechten van de burger.
Nu is dus per wet besloten dat wanneer buitenlandse entiteiten (WHO bijvoorbeeld) besluiten dat er een pandemie is, de Nederlandse burgers opeens allerlei zinloze vrijheidsbeperkende maatregelen krijgt opgelegd, zoals avondklok, verplichte vaccinate, verplichte digitale identiteit (coronapaspoort). Een soort staat van beleg dus.
De Nederlandse regering is een van de eerste in het vastleggen van deze fascistoïde maatregelen. Rutte/Kaag etc zijn de braafste jongetjes van de globalistenklas.
Wappie is weer een mooi overblijfsel uit het coronatijdperk om iedereen die kritisch is snel in de hoek te kunnen zetten. Hoef je ook geen discussie te voeren. Tegenwoordig ben je ook al snel een wappie in het debat over asielzoekers, het klimaat of de kwestie Oekraïne.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarom haal je het er überhaupt bij? Niemand die voor jou reageerde heeft ook maar iets gezegd wat in de buurt komt van wappie gedrag.
Geef gewoon je mening over de wet als je er commentaar op hebt. De ‘wappies’ de schuld geven dat je niet je mening durft te uiten is ietwat apart.
Waarom moet ik per se reageren op wie er voor me reageertquote:Op woensdag 24 mei 2023 11:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarom haal je het er überhaupt bij? Niemand die voor jou reageerde heeft ook maar iets gezegd wat in de buurt komt van wappie gedrag.
Geef gewoon je mening over de wet als je er commentaar op hebt. De ‘wappies’ de schuld geven dat je niet je mening durft te uiten is ietwat apart.
quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wappie is weer een mooi overblijfsel uit het coronatijdperk om iedereen die kritisch is snel in de hoek te kunnen zetten. Hoef je ook geen discussie te voeren. Tegenwoordig ben je ook al snel een wappie in het debat over asielzoekers, het klimaat of de kwestie Oekraïne.
Hmmquote:Op woensdag 24 mei 2023 11:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Koekoek. Dit gaat wel weer heel ver.
Fascisten, globalisten. Daar kan ik niet zoveel mee.quote:
Hmmmmmquote:Op woensdag 24 mei 2023 11:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Fascisten, globalisten. Daar kan ik niet zoveel mee.
Er zat helemaal geen evil plan achter de corona-aanpak in Nederland, het was gewoon voor een substantieel deel datgeen wat deze kabinetten al jaren etaleren: onkunde.
Das mooi voor je dan.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hmmmmm
Je klaagt over overgeneralisatie en je doet aan overgeneralisatie
Geloof me als ik zeg dat ik de term wappie precies gebruik voor datgeen waar het voor bedoeld is.
Groetjes, WEFquote:Op woensdag 24 mei 2023 11:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit dus ja.
Ben heel erg te spreken over al die onderzoeken die met volle zekerheid hebben laten zien dat al die maatregelen hebben gewerkt en nu thuis horen in officiële wetgeving
Ik was cynisch.quote:
Als ik me ergens aan stoor is het dat wel ja.quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wappie is weer een mooi overblijfsel uit het coronatijdperk om iedereen die kritisch is snel in de hoek te kunnen zetten. Hoef je ook geen discussie te voeren. Tegenwoordig ben je ook al snel een wappie in het debat over asielzoekers, het klimaat of de kwestie Oekraïne.
En door hun kan jij zelf geen commentaar uiten op deze wet?quote:Op woensdag 24 mei 2023 11:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom moet ik per se reageren op wie er voor me reageert
Ik heb over die mongolen buiten dit forum om. Van de categorie antivaxers tot avondklokrellen.
Serieus over mondkapjesplicht, waarover wetenschappelijke consensus is dat het niet zinvol is geweest?quote:Op woensdag 24 mei 2023 09:58 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Een serieus antwoord is te veel gevraagd?
Door hun kan het me allemaal niet meer boeien wat er allemaal voorbij komt. Het zal wel. Een beetje hetzelfde als alles en iedereen racistisch noemen en dan verrast zijn dat daadwerkelijk racisme minder serieus genomen wordt.quote:Op woensdag 24 mei 2023 13:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
En door hun kan jij zelf geen commentaar uiten op deze wet?
Wat ben je toch allemaal aan het kletsen? Dit heeft toch niks te maken met je eerdere opmerking?quote:Op woensdag 24 mei 2023 14:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Serieus over mondkapjesplicht, waarover wetenschappelijke consensus is dat het niet zinvol is geweest?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |