Het komt op hetzelfde neer, hij kon in zijn laatste woning goedkoop wonen, maar moest vertrekken omdat zijn verhuurder de woning wilde gebruiken voor een Airbnb ofzoiets. Hij had in ieder geval geen geld om elders te huren, dus vandaar.....quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kon hij dat niet meer betalen, omdat hij te lam is om te werken.
Ik ook niet, maar dan moet er wel naar een oplossing worden gewerkt, en dat gebeurt nu niet echt.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:24 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik vind het op zich niet gek om je kind met psychische problemen ook op latere leeftijd nog bij te staan in nood.
Daar alleen van word je niet psychisch ontregeld. Alle adhd'ers die ik ken hebben een normaal leven. Denk iig ook een depressiequote:
Mijn neef is 35 en woont nog bij zijn ouders thuis. Als jouw ouders dit toelaten, zou ik het proberen los te laten en verder gaan met mijn eigen leven.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:14 schreef Ypmaha het volgende:
Mijn oudste broer heeft al tig jaar problemen met van alles en nog wat. Het begon bij het niet afmaken van zijn middelbare school (dik 20 jaar geleden). hij is nu de 40 gepasseerd.
Kort samengevat heeft hij veel dromen, maar het ontbreekt hem aan de vaardigheden om die dromen om te zetten in concrete plannen. Het liefst zou hij in een hutje op de hei ver weg van de beschaving willen wonen. Maar hij heeft geen werk en woont na een aantal jaar op zichzelf te hebben gewoond noodgedwongen weer bij mijn ouders. Die zijn op hun oude dag nog belast met een zoon die niet voor zichzelf kan zorgen. En mijn broer accepteert ook geen hulp, omdat hij denkt alles beter te weten.
Ik weet niet wat ik met deze situatie aan moet. Prima als hij zijn eigen weg volgt met zijn eigen ideeen, maar ondertussen belast hij daar nog steeds mijn ouders en de rest van de familie mee.
Heeft iemand hier ideeen hoe deze situatie het beste kan worden opgelost, en hoe mijn broer het beste kan worden geholpen?
Misschien eens vragen hoe het met hem gaat? Door middel van luisteren, zonder te oordelen? Waar je hem mee zou kunnen helpen, wat je kunt bijdragen zowel jij als je ouders, zodat hij geluk kan vinden en zelfstandig kan zijn? Dit hoeft niet over geld te gaan. Dit kunnen ook andere dingen zijn. Advies, hulp (bij zoeken naar werk, of waar ligt zijn 'kunnen' en waar liggen de toekomstwensen 'ontplooiing', stap voor stap). Luister. Vraag. Luister. Daar begint alles mee. Hoe ziet hij de situatie nu? Wat zijn zijn wensen nu? Begin daar eens mee. Doe hetzelfde ook bij je ouders.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:14 schreef Ypmaha het volgende:
Mijn oudste broer heeft al tig jaar problemen met van alles en nog wat. Het begon bij het niet afmaken van zijn middelbare school (dik 20 jaar geleden). hij is nu de 40 gepasseerd.
Kort samengevat heeft hij veel dromen, maar het ontbreekt hem aan de vaardigheden om die dromen om te zetten in concrete plannen. Het liefst zou hij in een hutje op de hei ver weg van de beschaving willen wonen. Maar hij heeft geen werk en woont na een aantal jaar op zichzelf te hebben gewoond noodgedwongen weer bij mijn ouders. Die zijn op hun oude dag nog belast met een zoon die niet voor zichzelf kan zorgen. En mijn broer accepteert ook geen hulp, omdat hij denkt alles beter te weten.
Ik weet niet wat ik met deze situatie aan moet. Prima als hij zijn eigen weg volgt met zijn eigen ideeen, maar ondertussen belast hij daar nog steeds mijn ouders en de rest van de familie mee.
Heeft iemand hier ideeen hoe deze situatie het beste kan worden opgelost, en hoe mijn broer het beste kan worden geholpen?
Dan is het eerst wel even oké hoor. Maar daarna gewoon kijken naar hulp, therapie ofzo, life coach, dat soort dingen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:54 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar dan moet er wel naar een oplossing worden gewerkt, en dat gebeurt nu niet echt.
Ik denk dat er nog meer aan de hand is, maarja krijg hem maar eens mee naar de dokterquote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:14 schreef Purrito het volgende:
[..]
Daar alleen van word je niet psychisch ontregeld. Alle adhd'ers die ik ken hebben een normaal leven. Denk iig ook een depressie
dat is 'n situatie van overmacht, al zou 't normaal gezien niet mogelijk moeten zijn om 'n huurder uit te zetten, in zijn geval is dat wel gebeurd, dan sta je op straat, dat hij op familie kan terugvallen is een groot geluk.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:54 schreef Ypmaha het volgende:
Het komt op hetzelfde neer, hij kon in zijn laatste woning goedkoop wonen, maar moest vertrekken omdat zijn verhuurder de woning wilde gebruiken voor een Airbnb ofzoiets. Hij had in ieder geval geen geld om elders te huren, dus vandaar.....
Woon je zelf nog thuis dat het je zo dwars zit? If not, gewoon je ouders het zelf uit laten zoeken.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:54 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Het komt op hetzelfde neer, hij kon in zijn laatste woning goedkoop wonen, maar moest vertrekken omdat zijn verhuurder de woning wilde gebruiken voor een Airbnb ofzoiets. Hij had in ieder geval geen geld om elders te huren, dus vandaar.....
[..]
Ik ook niet, maar dan moet er wel naar een oplossing worden gewerkt, en dat gebeurt nu niet echt.
Sorry dat ik het zeg, maar het lijkt mij toch eerder het probleem van jouw ouders dan van jou. Als jouw ouders te goed zijn, te naïef of wat dan ook is dat toch hun eigen keuze.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:14 schreef Ypmaha het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |