abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 mei 2023 @ 19:24:57 #26
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209255390
Ik vind het op zich niet gek om je kind met psychische problemen ook op latere leeftijd nog bij te staan in nood.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 19:54:49 #27
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_209255980
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:31 schreef Halcon het volgende:

[..]
Waarschijnlijk kon hij dat niet meer betalen, omdat hij te lam is om te werken.
Het komt op hetzelfde neer, hij kon in zijn laatste woning goedkoop wonen, maar moest vertrekken omdat zijn verhuurder de woning wilde gebruiken voor een Airbnb ofzoiets. Hij had in ieder geval geen geld om elders te huren, dus vandaar.....

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:24 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik vind het op zich niet gek om je kind met psychische problemen ook op latere leeftijd nog bij te staan in nood.
Ik ook niet, maar dan moet er wel naar een oplossing worden gewerkt, en dat gebeurt nu niet echt.
pi_209256362
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:37 schreef Ypmaha het volgende:

[..]
ADHD
Daar alleen van word je niet psychisch ontregeld. Alle adhd'ers die ik ken hebben een normaal leven. Denk iig ook een depressie
Purr.
pi_209256553
“ Het blijft toch je kind hè”

Kort advies: niet mee bemoeien.
Alius aliud dicit
pi_209256814
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 16:14 schreef Ypmaha het volgende:
Mijn oudste broer heeft al tig jaar problemen met van alles en nog wat. Het begon bij het niet afmaken van zijn middelbare school (dik 20 jaar geleden). hij is nu de 40 gepasseerd.
Kort samengevat heeft hij veel dromen, maar het ontbreekt hem aan de vaardigheden om die dromen om te zetten in concrete plannen. Het liefst zou hij in een hutje op de hei ver weg van de beschaving willen wonen. Maar hij heeft geen werk en woont na een aantal jaar op zichzelf te hebben gewoond noodgedwongen weer bij mijn ouders. Die zijn op hun oude dag nog belast met een zoon die niet voor zichzelf kan zorgen. En mijn broer accepteert ook geen hulp, omdat hij denkt alles beter te weten.

Ik weet niet wat ik met deze situatie aan moet. Prima als hij zijn eigen weg volgt met zijn eigen ideeen, maar ondertussen belast hij daar nog steeds mijn ouders en de rest van de familie mee.

Heeft iemand hier ideeen hoe deze situatie het beste kan worden opgelost, en hoe mijn broer het beste kan worden geholpen?
Mijn neef is 35 en woont nog bij zijn ouders thuis. Als jouw ouders dit toelaten, zou ik het proberen los te laten en verder gaan met mijn eigen leven.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 21:55:31 #31
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_209257689
quote:
Mijn oudste broer heeft al tig jaar problemen met van alles en nog wat. Het begon bij het niet afmaken van zijn middelbare school (dik 20 jaar geleden). hij is nu de 40 gepasseerd.
Kort samengevat heeft hij veel dromen, maar het ontbreekt hem aan de vaardigheden om die dromen om te zetten in concrete plannen. Het liefst zou hij in een hutje op de hei ver weg van de beschaving willen wonen. Maar hij heeft geen werk en woont na een aantal jaar op zichzelf te hebben gewoond noodgedwongen weer bij mijn ouders. Die zijn op hun oude dag nog belast met een zoon die niet voor zichzelf kan zorgen. En mijn broer accepteert ook geen hulp, omdat hij denkt alles beter te weten.

Ik weet niet wat ik met deze situatie aan moet. Prima als hij zijn eigen weg volgt met zijn eigen ideeen, maar ondertussen belast hij daar nog steeds mijn ouders en de rest van de familie mee.

Heeft iemand hier ideeen hoe deze situatie het beste kan worden opgelost, en hoe mijn broer het beste kan worden geholpen?
Misschien eens vragen hoe het met hem gaat? Door middel van luisteren, zonder te oordelen? Waar je hem mee zou kunnen helpen, wat je kunt bijdragen zowel jij als je ouders, zodat hij geluk kan vinden en zelfstandig kan zijn? Dit hoeft niet over geld te gaan. Dit kunnen ook andere dingen zijn. Advies, hulp (bij zoeken naar werk, of waar ligt zijn 'kunnen' en waar liggen de toekomstwensen 'ontplooiing', stap voor stap). Luister. Vraag. Luister. Daar begint alles mee. Hoe ziet hij de situatie nu? Wat zijn zijn wensen nu? Begin daar eens mee. Doe hetzelfde ook bij je ouders.
pi_209257873
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:54 schreef Ypmaha het volgende:

[..]
Ik ook niet, maar dan moet er wel naar een oplossing worden gewerkt, en dat gebeurt nu niet echt.
Dan is het eerst wel even oké hoor. Maar daarna gewoon kijken naar hulp, therapie ofzo, life coach, dat soort dingen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 22:17:25 #33
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_209257946
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 20:14 schreef Purrito het volgende:

[..]
Daar alleen van word je niet psychisch ontregeld. Alle adhd'ers die ik ken hebben een normaal leven. Denk iig ook een depressie
Ik denk dat er nog meer aan de hand is, maarja krijg hem maar eens mee naar de dokter :')
  dinsdag 23 mei 2023 @ 22:52:00 #34
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209258366
quote:
Het komt op hetzelfde neer, hij kon in zijn laatste woning goedkoop wonen, maar moest vertrekken omdat zijn verhuurder de woning wilde gebruiken voor een Airbnb ofzoiets. Hij had in ieder geval geen geld om elders te huren, dus vandaar.....
dat is 'n situatie van overmacht, al zou 't normaal gezien niet mogelijk moeten zijn om 'n huurder uit te zetten, in zijn geval is dat wel gebeurd, dan sta je op straat, dat hij op familie kan terugvallen is een groot geluk.

het is niet zo dat hij graag bij zijn ouders wil wonen, zijn ouders willen hem onderdak geven omdat hij zijn woning is verloren.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_209258792
Interessant. Het leven is ook niet makkelijk altijd.

Iemand met grote plannen moet extreem klein beginnen. Een haalbaar doel te doen in een uur.

En ja, je ouders staan het toe, dus je ouders zijn minimaal net zo schuldig aan de situatie.
Waarheid wordt eerst belachelijk gemaakt, daarna bevochten en uiteindelijk als evident aangenomen
  vrijdag 16 juni 2023 @ 17:21:57 #36
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_209534880
quote:

[..]
[..]
Woon je zelf nog thuis dat het je zo dwars zit? If not, gewoon je ouders het zelf uit laten zoeken.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  vrijdag 16 juni 2023 @ 17:32:06 #37
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_209534996
quote:

Sorry dat ik het zeg, maar het lijkt mij toch eerder het probleem van jouw ouders dan van jou. Als jouw ouders te goed zijn, te naïef of wat dan ook is dat toch hun eigen keuze.
En als het de verkeerde is lost het zich vanzelf een keer op.
Wat niet gaat dat gaat gewoon op den duur niet meer, daar hoef jij niks aan te doen.
Zorg vooral dat je onpartijdig blijft en houd zelf de deur dicht.
  woensdag 5 juli 2023 @ 18:40:22 #38
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_209775583
De ouders zijn vaak enablers die er zelf ook iets uit halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')