abonnement Unibet Coolblue
pi_209318334
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 11:09 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik heb 4 defaults bij GvE en van alle 4 heb ik nog geen cent terug gezien. Ik ben helemaal niet te spreken over de recovery via Flanderijn. Er is een project waar ze al jaren zogenaamd in overleg zijn om een minnelijke regeling te treffen, kom op zeg.
Voor mij reden om bij portefeuille bij GvE helemaal af te bouwen. Behalve de 4 defaults heb ik er nog maar 4 projecten lopen.
Tja, recovery en Flanderijn zijn toch wel de achilleshiel bij GvE.
Ik heb een groot deel van mijn leergeld bij GvE betaald, met name met projecten uit 2016-2017:
Het totale default bedrag in mijn portefeuille bij GvE is als volgt onder te verdelen op het moment:

• definitief afgeschreven: 20%

• recovered: 11%

• lopende regeling: 26%

• met de noorderzon vertrokken / schuldsanering / we weten het eigenlijk ook niet: 43%

Met name de 26% met een lopende regeling is een groot grijs gebied: 6 projecten met een lopende regeling, de enige die duidelijk is, en correct nagekomen wordt is:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb er zojuist maar weer eens een mail aan gewaagd, gevraagd om een update van de 5 projecten waarvan de betalingsregeling niet materialiseert.

2016-2017 waren allemaal projecten zonder hypotheek. 1 van de 5 met een betalingsregeling is echter een ontwikkelings project uit 2018 waarvan de hoofdsom afgelost is tegen vrijgeven van zekerheden. Nu, 3 jaar later, staat er nog steeds 50% van de rente open.

[ Bericht 3% gewijzigd door ETphonehome op 28-05-2023 20:03:52 ]
pi_209319877
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 15:08 schreef Zeghomaar het volgende:
SIG staat open.

Gaat als de brandweer en met grote bedragen.
Nablussen duurt lang.
  maandag 29 mei 2023 @ 05:42:42 #103
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_209324032
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 19:54 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Nablussen duurt lang.
Het "smeult" nog steeds.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_209324119
Het project juwelier/brillenzaak promenade Scheveningen op CCF is best vreemd. Een paar maanden geleden werd er E 62.000 geleend tegen 9% met een 2e hypotheek woonhuis.

Nu wordt dezelfde 62.000 hergefinancierd + een ton extra, met dezelfde zekerheden en de rente is een procent lager.

De WOZ1-1-22 is wel een stukje hoger geworden, maar met de huidige huizenmarkt waarschijnlijk hoger dan de marktprijs.

[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 29-05-2023 12:14:44 ]
  maandag 29 mei 2023 @ 08:17:16 #105
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_209324281
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 07:18 schreef KrekelJapie het volgende:
Het project juwelier/brillenzaak promenade Scheveningen is best vreemd. Een paar maanden geleden werd er E 62.000 geleend tegen 9% met een 2e hypotheek woonhuis.

Nu wordt dezelfde 62.000 hergefinancierd + een ton extra, met dezelfde zekerheden en de rente is een procent lager.

De WOZ1-1-22 is wel een stukje hoger geworden, maar met de huidige huizenmarkt waarschijnlijk hoger dan de marktprijs.
Zit in een optiek. MAAR dat is volgens mij een andere.

Bij welk platform is dit?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_209324691
Weer een nieuwe 50+ op Collin

https://www.collincrowdfund.nl/50plus-mobiel-11/

Inmiddels heeft het bedrijf een klantenbestand van ruim 49.800 abonnees waarbij er de afgelopen maanden circa 5.000 abonnees bij zijn gekomen

Even terug gekeken naar een oude uit februari:

Inmiddels heeft het bedrijf een klantenbestand van ruim 33.300 abonnees waarbij er de laatste maanden 2022 circa 5.000 abonnees bij zijn gekomen.

Dus 16.5k erbij,volgens de tekst een aangroei van 3.300 nieuwe abonnees per tranche.. Komt ook nog precies uit ook... aangezien het om tranch 7 & 2 gaat. Ik vraag me of deze voorspeller nog wat beurstips heeft voor ons.
  maandag 29 mei 2023 @ 09:33:45 #107
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_209324801
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 09:20 schreef Tjalala het volgende:
Weer een nieuwe 50+ op Collin

https://www.collincrowdfund.nl/50plus-mobiel-11/

Inmiddels heeft het bedrijf een klantenbestand van ruim 49.800 abonnees waarbij er de afgelopen maanden circa 5.000 abonnees bij zijn gekomen

Even terug gekeken naar een oude uit februari:

Inmiddels heeft het bedrijf een klantenbestand van ruim 33.300 abonnees waarbij er de laatste maanden 2022 circa 5.000 abonnees bij zijn gekomen.

Dus 16.5k erbij,volgens de tekst een aangroei van 3.300 nieuwe abonnees per tranche.. Komt ook nog precies uit ook... aangezien het om tranch 7 & 2 gaat. Ik vraag me of deze voorspeller nog wat beurstips heeft voor ons.
MAAR dat klantenbestand heeft inmiddels héél veld geld gekost.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_209324880
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 09:33 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
MAAR dat klantenbestand heeft inmiddels héél veld geld gekost.
Klopt, hoorde van iemand die er naartoe was overgestapt dat ze als goedkopere(of goedkoopste) uit de vergelijkingen kwamen. En dan was er ook nog een cashback actie als je afsloot via een vergelijkingssite...
  maandag 29 mei 2023 @ 10:11:13 #109
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_209325143
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 09:43 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Klopt, hoorde van iemand die er naartoe was overgestapt dat ze als goedkopere(of goedkoopste) uit de vergelijkingen kwamen. En dan was er ook nog een cashback actie als je afsloot via een vergelijkingssite...
Daarvoor hebben ze ook veel geld uit "de markt" gehaald.
De toekomst zal leren of dat goed komt.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_209325171
Via WVJG geïnvesteerd in STG het Mi*ddenpunt te Sliedre***t.
Ik verbaas mij over het aflossingsschema. Ik zie 4 jaarbedragen vermeld staan, echter volgens de EBI:

Aflossing Toelichting
De aflossing wordt gedaan op basis van maandelijkse annuiteiten, berekend over een periode van 20 jaar.
De looptijd is echter 3 jaar, dus aan het einde van 3 jaar wordt het restant afgelost en zal een hernieuwde inschrijving plaatsvinden.


Bij de betaling van deze maand zit hij er ook niet bij. Heb ik iets gemist, want de toelichting lijkt me toch niet voor andere uitleg vatbaar.

a. het is geen annuïtair schema
b. de looptijd is blijkbaar met een jaar verlengd?
Pecunia non olet
pi_209325517
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 10:14 schreef obligataire het volgende:
Via WVJG geïnvesteerd in STG het Mi*ddenpunt te Sliedre***t.
Ik verbaas mij over het aflossingsschema. Ik zie 4 jaarbedragen vermeld staan, echter volgens de EBI:

Aflossing Toelichting
De aflossing wordt gedaan op basis van maandelijkse annuiteiten, berekend over een periode van 20 jaar.
De looptijd is echter 3 jaar, dus aan het einde van 3 jaar wordt het restant afgelost en zal een hernieuwde inschrijving plaatsvinden.


Bij de betaling van deze maand zit hij er ook niet bij. Heb ik iets gemist, want de toelichting lijkt me toch niet voor andere uitleg vatbaar.

a. het is geen annuïtair schema
b. de looptijd is blijkbaar met een jaar verlengd?
Ik zit er niet in maar zie in de hypotheekakte staan dat het 3 jaar is, maar met een aflossingsvrije periode van 18mnd zo lijkt het. Dat zie ik nergens anders terug.
pi_209325763
Volgens mij dat dit weer een foutje was die niemand had opgemerkt (wvjg/leningnemer). Toen ik Johan er een tijdje geleden over sprak toen hoopte hij er samen met de Stichting uit te komen maar nog niks weer gezien/gehoord.
pi_209326536
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 07:18 schreef KrekelJapie het volgende:
Het project juwelier/brillenzaak promenade Scheveningen op CCF is best vreemd. Een paar maanden geleden werd er E 62.000 geleend tegen 9% met een 2e hypotheek woonhuis.

Nu wordt dezelfde 62.000 hergefinancierd + een ton extra, met dezelfde zekerheden en de rente is een procent lager.

De WOZ1-1-22 is wel een stukje hoger geworden, maar met de huidige huizenmarkt waarschijnlijk hoger dan de marktprijs.
Nu staat er ook een prognose voor de Winst- en verliesrekening 2023 in de pitch, en die cijfers zijn hoger dan die van 2022 en 2021, al (mede) zijn door de verhuizing naar de betere en grotere locatie. Misschien dat dat zorgt

WOZ waarde is inderdaad een stuk hoger, zoals zo ongeveer alle WOZ waardes 2022 hoger zijn dan die van 2021, maar de overwaarde obv deze WOZ is nog niet genoeg om het leningbedrag te dekken.
pi_209327188
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 10:14 schreef obligataire het volgende:
Via WVJG geïnvesteerd in STG het Mi*ddenpunt te Sliedre***t.
Ik verbaas mij over het aflossingsschema. Ik zie 4 jaarbedragen vermeld staan, echter volgens de EBI:

Aflossing Toelichting
De aflossing wordt gedaan op basis van maandelijkse annuiteiten, berekend over een periode van 20 jaar.
De looptijd is echter 3 jaar, dus aan het einde van 3 jaar wordt het restant afgelost en zal een hernieuwde inschrijving plaatsvinden.


Bij de betaling van deze maand zit hij er ook niet bij. Heb ik iets gemist, want de toelichting lijkt me toch niet voor andere uitleg vatbaar.

a. het is geen annuïtair schema
b. de looptijd is blijkbaar met een jaar verlengd?
WvjG lijkt met de geldnemer andere afspraken te hebben gemaakt dan met geldgevers. Dan wordt het een rommeltje.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 29-05-2023 18:24:13 ]
pi_209336272
Daar is 'ie! Linkje garageboxen :-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209336294
Linkje jachthaven CCF

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209336311
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 11:31 schreef Jaco078 het volgende:
Daar is 'ie! Linkje garageboxen :-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed bezig Jaco!
Pecunia non olet
pi_209337348
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 11:31 schreef Jaco078 het volgende:
Daar is 'ie! Linkje garageboxen :-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank! Mooie bestemming voor de vandaag ontvangen vervroegde aflossing (CCF) van:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209337783
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 10:14 schreef obligataire het volgende:
Via WVJG geïnvesteerd in STG het Mi*ddenpunt te Sliedre***t.
Ik verbaas mij over het aflossingsschema. Ik zie 4 jaarbedragen vermeld staan, echter volgens de EBI:

Aflossing Toelichting
De aflossing wordt gedaan op basis van maandelijkse annuiteiten, berekend over een periode van 20 jaar.
De looptijd is echter 3 jaar, dus aan het einde van 3 jaar wordt het restant afgelost en zal een hernieuwde inschrijving plaatsvinden.


Bij de betaling van deze maand zit hij er ook niet bij. Heb ik iets gemist, want de toelichting lijkt me toch niet voor andere uitleg vatbaar.

a. het is geen annuïtair schema
b. de looptijd is blijkbaar met een jaar verlengd?
Al enige tijd geleden is de lening uitbetaald voor de stichting ’t Middelpunt in Sliedrecht. U heeft hier nog geen uitbetaling van gekregen. Hoe zit dit?

In de tekst van het project hebben wij niet gemeld, dat er sprake zou zijn van een jaarbetaling. Daarom bent u er wellicht van uitgegaan dat er maandelijks een betaling plaatsvindt; want dat is gebruikelijk.

Toch zou de stichting graag zien dat er (zoals we dat ook hebben besproken bij de start van dit project) op jaarbasis wordt betaald.

Graag leggen wij u daarom het voorstel voor, dat wij een jaarbetaling aan u doen in plaats van een gebruikelijke maandbetaling. U zou de stichting daarmee een grote dienst bewijzen.

Graag horen wij uw akkoord via beantwoording van deze mail. Wilt u de beantwoording bij voorkeur zo spoedig mogelijk doen, uiterlijk 14 juni.

U dient deze mail te zien als een wijzigingsvoorstel conform de algemene voorwaarden. Bij een akkoord van de gewogen meerderheid zal het voorstel worden overgenomen voor iedereen.
pi_209338661
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 14:27 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Al enige tijd geleden is de lening uitbetaald voor de stichting ’t Middelpunt in Sliedrecht. U heeft hier nog geen uitbetaling van gekregen. Hoe zit dit?

In de tekst van het project hebben wij niet gemeld, dat er sprake zou zijn van een jaarbetaling. Daarom bent u er wellicht van uitgegaan dat er maandelijks een betaling plaatsvindt; want dat is gebruikelijk.

Toch zou de stichting graag zien dat er (zoals we dat ook hebben besproken bij de start van dit project) op jaarbasis wordt betaald.

Graag leggen wij u daarom het voorstel voor, dat wij een jaarbetaling aan u doen in plaats van een gebruikelijke maandbetaling. U zou de stichting daarmee een grote dienst bewijzen.

Graag horen wij uw akkoord via beantwoording van deze mail. Wilt u de beantwoording bij voorkeur zo spoedig mogelijk doen, uiterlijk 14 juni.

U dient deze mail te zien als een wijzigingsvoorstel conform de algemene voorwaarden. Bij een akkoord van de gewogen meerderheid zal het voorstel worden overgenomen voor iedereen.
Wellicht? Ik kwam hier pas achter toen ik het betalingsschema in mijn eigen excel wilde overnemen.
Dit is héél slecht geregeld. Ik ben normaliter zeer content over WVJG maar dit kan echt niet.
Ik zou nooit ingestapt zijn in een project met dergelijke voorwaarden. De rente is ook al r*k maar dat nam ik voor lief omdat het een goed doel betreft.
Moet ik nu voortaan, iedere keer gaan nabellen of mailen of het wel écht een project met annuïtaire maandaflossing betreft? |:(
Pecunia non olet
  dinsdag 30 mei 2023 @ 16:35:48 #121
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_209339080
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 15:51 schreef obligataire het volgende:

[..]
Wellicht? Ik kwam hier pas achter toen ik het betalingsschema in mijn eigen excel wilde overnemen.
Dit is héél slecht geregeld. Ik ben normaliter zeer content over WVJG maar dit kan echt niet.
Ik zou nooit ingestapt zijn in een project met dergelijke voorwaarden. De rente is ook al r*k maar dat nam ik voor lief omdat het een goed doel betreft.
Moet ik nu voortaan, iedere keer gaan nabellen of mailen of het wel écht een project met annuïtaire maandaflossing betreft? |:(
Als dat de bedoeling is, krijgt Johan het nog druk.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_209341804
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 14:27 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Al enige tijd geleden is de lening uitbetaald voor de stichting ’t Middelpunt in Sliedrecht. U heeft hier nog geen uitbetaling van gekregen. Hoe zit dit?

[..]

U dient deze mail te zien als een wijzigingsvoorstel conform de algemene voorwaarden. Bij een akkoord van de gewogen meerderheid zal het voorstel worden overgenomen voor iedereen.
Hmm, dus we starten een project, communiceren (bewust of onbewust, maar dat is niet relevant!) niet alle info en nadat alles een poosje loopt en er wat vragen komen gooien we er een wijzigingsvoorstel tegenaan om de ontbrekende informatie te "legaliseren" en heb je je maar te schikken naar de meerderheid terwijl dit informatie betreft die was achtergehouden bij aanvang van het project. En als men van mening is dat het er eigenlijk wel staat (maar misschien niet helemaal duideljk was voor iedereen) dan is het wijzigingsvoorstel dus niet nodig, door het wijzigingsvoorstel te doen wordt er in de basis dus aangegeven dat er informatie ontbrak. Ik zit niet in het project, maar ik zou dit denk ik onder de noemer "misbruik van recht" willen plaatsen.

[ Bericht 9% gewijzigd door tnhb op 30-05-2023 20:18:00 ]
pi_209342311
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 20:12 schreef tnhb het volgende:

[..]
Hmm, dus we starten een project, communiceren (bewust of onbewust, maar dat is niet relevant!) niet alle info en nadat alles een poosje loopt en er wat vragen komen gooien we er een wijzigingsvoorstel tegenaan om de ontbrekende informatie te "legaliseren" en heb je je maar te schikken naar de meerderheid terwijl dit informatie betreft die was achtergehouden bij aanvang van het project. En als men van mening is dat het er eigenlijk wel staat (maar misschien niet helemaal duideljk was voor iedereen) dan is het wijzigingsvoorstel dus niet nodig, door het wijzigingsvoorstel te doen wordt er in de basis dus aangegeven dat er informatie ontbrak. Ik zit niet in het project, maar ik zou dit denk ik onder de noemer "misbruik van recht" willen plaatsen.

Ik zou wel eens willen weten, is er iemand op Fok! die ook in dit project zit, en die wel ergens (ten tijde van de publicatie) heeft gelezen dat dit project in 4 jaartermijnen zou worden afgelost, in plaats van maandelijkse annuïtaire aflossing op basis van 20 jaar aflossing en in 3 jaar tijd?
Pecunia non olet
pi_209342490
De gebouwenschoonmakert op CCF, oogt ook wel aantrekkelijk.
Het is me niet helemaal duidelijk wat hij met dat geld gaat doen, maar als ondernemer, en met een overwaarde van 146K en een lening van 65K met 2e hypotheek, denk dat het wel goed komt.
Pecunia non olet
pi_209343221
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 21:04 schreef obligataire het volgende:
De gebouwenschoonmakert op CCF, oogt ook wel aantrekkelijk.
Het is me niet helemaal duidelijk wat hij met dat geld gaat doen, maar als ondernemer, en met een overwaarde van 146K en een lening van 65K met 2e hypotheek, denk dat het wel goed komt.
Een aflossingsvrije lening waarvan de rente en aflossing??maandelijks worden uitbetaald?
Slordige tekst weer.
pi_209345505
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 20:47 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik zou wel eens willen weten, is er iemand op Fok! die ook in dit project zit, en die wel ergens (ten tijde van de publicatie) heeft gelezen dat dit project in 4 jaartermijnen zou worden afgelost, in plaats van maandelijkse annuïtaire aflossing op basis van 20 jaar aflossing en in 3 jaar tijd?
- In de hypotheekakte staat gewoon dat de rente maandelijks betaald wordt. Stichting is dus al in gebreke.
- In de hypotheekakte staat een termijn van 3 jaar ipv 4 jaar. Dit moet in het betaalschema aangepast worden. Staat niet in het stemmingsvoorstel dat het 4 jaar wordt.
- In de hypotheekakte staat dat de eerste 18 maanden niet wordt afgelost. Deze informatie staat niet in de pitch of EBI en maakt ook geen onderdeel uit van de stemming. Compleet nieuwe informatie voor mij, die investeerders niet konden weten vooraf.
pi_209346151
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 06:12 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
- In de hypotheekakte staat gewoon dat de rente maandelijks betaald wordt. Stichting is dus al in gebreke.
- In de hypotheekakte staat een termijn van 3 jaar ipv 4 jaar. Dit moet in het betaalschema aangepast worden. Staat niet in het stemmingsvoorstel dat het 4 jaar wordt.
- In de hypotheekakte staat dat de eerste 18 maanden niet wordt afgelost. Deze informatie staat niet in de pitch of EBI en maakt ook geen onderdeel uit van de stemming. Compleet nieuwe informatie voor mij, die investeerders niet konden weten vooraf.
Wat nog wel in de EBI staat maar niet duidelijk is betreft de jaarlijkse betaling...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat had ik van tevoren ook niet gezien en omdat het ook ongebruikelijk is was het wel zo netjes geweest van WVJG om dit van tevoren duidelijker kenbaar te maken (zeker gezien de EBI nog relatief nieuw is)

Ik vind het echter meer kwalijk dat de hypotheekakte dus over 18 maanden aflossingsvrij spreekt, dit volgens mij ook nergens anders naar voren komt en dit ook nu niet genoemd wordt. En natuurlijk ook nog dat het overal staat dat het 36 maanden is en de huidige betaaloverzicht spreekt over 48 maanden... terwijl de expliciete aflossingsdatum duidelijk vermeld staat in de hypotheekakte op 36 maanden...

Dus de stemming komt nog enigszins overeen met wat er al in de EBI stond... maar de andere verschillen bespreken we gewoon niet :?
pi_209346301
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 09:36 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Heb dat ook weleens gehad bij GVE, als je er dan een vraag over gaat stellen komen er ineens meerdere termijnen tegelijk binnen...
Daar lijkt het hier ook op uit te kunnen gaan draaien (overigens net als bij de vorige betaling, die werd ook ineens gedaan nadat ik naar de status had gevraagd). GVE wist nu niet wat de sttaus was en hoeveel geld er was ontvangen en ze zouden het eens gaan navragen. Oftewel, er lijkt absoluut geen active monitoring voor de stand van zaken door het platform richting Flandrijn te zijn en ook geen active houding van Flandrijn richting GVE als het op (door)betalen van ontvangen gelden aankomt.
pi_209346552
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 08:46 schreef tnhb het volgende:

[..]
Daar lijkt het hier ook op uit te kunnen gaan draaien (overigens net als bij de vorige betaling, die werd ook ineens gedaan nadat ik naar de status had gevraagd). GVE wist nu niet wat de sttaus was en hoeveel geld er was ontvangen en ze zouden het eens gaan navragen. Oftewel, er lijkt absoluut geen active monitoring voor de stand van zaken door het platform richting Flandrijn te zijn en ook geen active houding van Flandrijn richting GVE als het op (door)betalen van ontvangen gelden aankomt.
Ik zit niet in het project, maar het lijkt mij het meest voor de hand liggen om de stemming te laten plaats vinden op basis van de voorwaarden in de hypotheek akte.
Daarnaast zouden de nee stemmers een mogelijkheid geboden moeten worden om uit te stappen.
pi_209346589
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 08:46 schreef tnhb het volgende:

[..]
Daar lijkt het hier ook op uit te kunnen gaan draaien (overigens net als bij de vorige betaling, die werd ook ineens gedaan nadat ik naar de status had gevraagd). GVE wist nu niet wat de sttaus was en hoeveel geld er was ontvangen en ze zouden het eens gaan navragen. Oftewel, er lijkt absoluut geen active monitoring voor de stand van zaken door het platform richting Flandrijn te zijn en ook geen active houding van Flandrijn richting GVE als het op (door)betalen van ontvangen gelden aankomt.
Ik denk dat Flanderijn het wel best vindt, zij cashen vermoedelijk iedere maand hun beheerderskosten en GVE doet geen moeite om er meer uit te halen (recovery kost hun toch alleen maar tijd).
pi_209346622
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 09:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ik zit niet in het project, maar het lijkt mij het meest voor de hand liggen om de stemming te laten plaats vinden op basis van de voorwaarden in de hypotheek akte.
Daarnaast zouden de nee stemmers een mogelijkheid geboden moeten worden om uit te stappen.
Je hebt het verkeerde bericht gequote, dat gaat over GVE. Maar wat betreft het WvjG project; de hypotheekakte is vooraf alleen ingezien door WvjG en geldnemer, niet door geldgevers. Die hebben alleen de informatie uit de pitch en de EBI. Feitelijk heeft WvjG overeenkomst gesloten met geldnemer die niet in overeenstemming is met de afspraken tegenover de geldgevers. De geldnemer kan zich wel beroepen op de hypotheekakte (maar wil dat juist niet omdat daarin maandelijkse betaling is overengekomen), terwijl de geldgevers hier niet voor getekend hebben. Zowel WvjG als geldnemer hebben dus zitten slapen en zaken opgeschreven en ondertekend die niet de bedoeling waren...
pi_209346802
Update H*gher B*rrowfield investeringen Max:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd over wat voor termijn hier iets concreets uit komt. Tot nu toe weer niets in ieder geval.
pi_209347343
CCF
Hand M*llink Grondv*erzet
telefonische update

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 31 mei 2023 @ 12:14:57 #134
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_209348021
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 09:59 schreef Red_arrow het volgende:
Update H*gher B*rrowfield investeringen Max:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd over wat voor termijn hier iets concreets uit komt. Tot nu toe weer niets in ieder geval.
Hou maar op over die amateurclub! Begin mei zijn Peppi en Kokki naar Duitsland geweest om daar projecten te bezoeken.
Vervolgens sturen ze de 26e(!) een wollig en nietzeggend reisverslag per mail. De enige concrete passage in de hele tekst was:

[i]Let op: alle investeerders die direct betrokken zijn bij de projecten die in deze e-mail worden genoemd, zullen een aparte, gedetailleerde update van de leningstatus ontvangen na deze algemene nieuwsbrief aan alle MCF-gebruikers.[/i]

Nou, het kan aan mij liggen, maar ik heb niks gezien....
pi_209348225
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 12:14 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Hou maar op over die amateurclub! Begin mei zijn Peppi en Kokki naar Duitsland geweest om daar projecten te bezoeken.
Vervolgens sturen ze de 26e(!) een wollig en nietzeggend reisverslag per mail. De enige concrete passage in de hele tekst was:

[i]Let op: alle investeerders die direct betrokken zijn bij de projecten die in deze e-mail worden genoemd, zullen een aparte, gedetailleerde update van de leningstatus ontvangen na deze algemene nieuwsbrief aan alle MCF-gebruikers.[/i]

Nou, het kan aan mij liggen, maar ik heb niks gezien....
Voor de volledigheid: geen algemene nieuwsbrief gezien en ook geen gedetailleerde update ontvangen. De laatste reactie die ik van ze heb gekregen was een week eerder een antwoord op de vraag waarom ik de link naar het webinar niet had gekregen (ze wisten het dus ook niet, want was schijnbaar toch gewoon aan alle investeerders gestuurd). Ik heb wel een Duits project dat (uiteraard) sinds begin dit jaar niet meer betaald en inmiddels afgelost had moeten zijn.
pi_209348372
quote:
14s.gif Op woensdag 31 mei 2023 09:28 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Je hebt het verkeerde bericht gequote, dat gaat over GVE. Maar wat betreft het WvjG project; de hypotheekakte is vooraf alleen ingezien door WvjG en geldnemer, niet door geldgevers. Die hebben alleen de informatie uit de pitch en de EBI. Feitelijk heeft WvjG overeenkomst gesloten met geldnemer die niet in overeenstemming is met de afspraken tegenover de geldgevers. De geldnemer kan zich wel beroepen op de hypotheekakte (maar wil dat juist niet omdat daarin maandelijkse betaling is overengekomen), terwijl de geldgevers hier niet voor getekend hebben. Zowel WvjG als geldnemer hebben dus zitten slapen en zaken opgeschreven en ondertekend die niet de bedoeling waren...
Dan blijft dus over dat er helemaal niks van klopt dat WvjG dit wil afdoen met een stemming.

Het project is gewoon onder onjuiste voorwaarden aangeboden dus zou moeten worden teruggedraaid en moet opnieuw, onder de juiste voorwaarden, aangeboden worden. Of anders zouden de nee stemmende investeerders, zoals #NRDZ ook al aangeeft, een mogelijkheid geboden moeten worden om uit te stappen.
pi_209348389
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 12:39 schreef tnhb het volgende:
Voor de volledigheid: geen algemene nieuwsbrief gezien en ook geen gedetailleerde update ontvangen.
Hier ook niks van MAX ontvangen. Totale radiostilte.
pi_209349065
CCF Aflossing na 4 termijnen

Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lopende lening van J. Lachman en S.R. Lachman-Jalimsing (box 3) met leningnummer 43939.
Dit betekent dat u naast de reguliere rente en aflossing van uw openstaande bedrag ook nog zes extra rentetermijnen ontvangt.
Wij hebben dit bedrag pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven.
De zes extra rentetermijnen zijn berekend op basis van het openstaande bedrag minus de 10% vergoedingsrentevrije aflossing.
Wij danken u mede namens de heer en mevrouw Lachman voor uw vertrouwen.
pi_209349117
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 13:51 schreef zeeland6 het volgende:
CCF Aflossing na 4 termijnen

Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lopende lening van J. Lachman en S.R. Lachman-Jalimsing (box 3) met leningnummer 43939.
Dit betekent dat u naast de reguliere rente en aflossing van uw openstaande bedrag ook nog zes extra rentetermijnen ontvangt.
Wij hebben dit bedrag pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven.
De zes extra rentetermijnen zijn berekend op basis van het openstaande bedrag minus de 10% vergoedingsrentevrije aflossing.
Wij danken u mede namens de heer en mevrouw Lachman voor uw vertrouwen.
Enerzijds jammer dat zo'n veilige investering tegen 7% rente alweer zo snel eindigt. Anderzijds is door de boeterente het rendement t.o.v. de inleg opeens wel 13-14% (na aftrek fee Collin). Leuk voor de statistieken.

[ Bericht 0% gewijzigd door djtiesto8 op 31-05-2023 14:08:27 ]
pi_209349797
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 13:51 schreef zeeland6 het volgende:
CCF Aflossing na 4 termijnen

Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lopende lening van J. Lachman en S.R. Lachman-Jalimsing (box 3) met leningnummer 43939.
Dit betekent dat u naast de reguliere rente en aflossing van uw openstaande bedrag ook nog zes extra rentetermijnen ontvangt.
Wij hebben dit bedrag pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven.
De zes extra rentetermijnen zijn berekend op basis van het openstaande bedrag minus de 10% vergoedingsrentevrije aflossing.
Wij danken u mede namens de heer en mevrouw Lachman voor uw vertrouwen.
Ja, die heb ik ook.
3 Vervroegde aflossingen voor mij bij Collin in 2 dagen :'(
pi_209349912
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 13:57 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Enerzijds jammer dat zo'n veilige investering tegen 7% rente alweer zo snel eindigt. Anderzijds is door de boeterente het rendement t.o.v. de inleg opeens wel 13-14% (na aftrek fee Collin). Leuk voor de statistieken.
Tsja door enerzijds de groeiende porto en anderzijds deze vervroegde aflossingen met boete, het beste maandresultaat ooit O-) . Een deel van de winst toegevoegd aan de stroppenpot voor MAX en NVS. Jammer maar noodzakelijk denk ik. Ik smeer de pijn liever wat uit.
Pecunia non olet
pi_209355240
Linkje CCF L*ma V*stgoed B.V./Br*x *.0 B.V.:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209356680
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 22:09 schreef delcielo het volgende:
Linkje CCF L*ma V*stgoed B.V./Br*x *.0 B.V.:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij aanvang een ltv van ongeveer 115%, en bij realisatie iets onder de 90%, het zal waarschijnlijk wel goedkomen, maar in deze tijd sla ik over.
pi_209359334
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 09:59 schreef Red_arrow het volgende:
Update H*gher B*rrowfield investeringen Max:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben benieuwd over wat voor termijn hier iets concreets uit komt. Tot nu toe weer niets in ieder geval.
Dank voor delen. Ik zit ook in die projecten maar dit bericht heb ik niet gehad. Geen enkel bericht trouwens

[ Bericht 1% gewijzigd door Slingervinger op 01-06-2023 09:54:20 ]
pi_209360499
Ik had er via email naar gevraagd aangezien de mail dat ze een koper gevonden hadden alweer een maand oud was.
pi_209361576
Autohandel/plaza met eerste hypotheek op Collin

Linkje

Pre-publicatie

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209362239
Nieuwe HCN

https://horecacrowdfundin(...)s-rotterdam-4lokn89m

Met een paar bekende namen, waarvan een aantal projecten correct is afgerond en waarvan er ook nog wel een aantal probleemloos lopen. Hebben ook in de Corona-tijd ogenschijnlijk weinig problemen gekend.


edit: ik doel op deze namen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 32% gewijzigd door escortmk2 op 01-06-2023 14:30:47 ]
pi_209362322
Ik herken eigenlijk alleen die Hu, heb al meerdere projecten waar hij bij betrokken is, ook een al afgelost project..
Ik had net gister weer mijn automatisch investeren aangezet en heb die zojuist bevestigd.
pi_209362475
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 13:20 schreef Jaco078 het volgende:
Autohandel/plaza met eerste hypotheek op Collin

Linkje

Pre-publicatie

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Vrijmaken liquide middelen'. Ik zou zeggen dat je toch wel iets beter een bestedingsdoel kunt beschrijven. Voor privé, zakelijk, wil hij auto's inkopen, wil hij een beleggingspandje kopen, wil hij op vakantie etc. etc.
pi_209363004
https://www.collincrowdfund.nl/hotel-not-hotel-amsterdam/

Leuke onderneming. Wat ik opvallend vind is dat de inbreng eigen middelen à ¤1.000.000,- helemaal niet in dit investeringsoverzicht horen. Er staat in de pitch dat dit bedrag sinds 2013 is uitgegeven aan afbouw en inrichting. Dan is dat op dit moment toch geen investering meer? Dit wordt m.i. meer gebruikt om te laten zien dat er eigen middelen worden ingebracht, terwijl dat helemaal niet het geval is bij deze aankoop.

Leuke taxatiewaarde wel t.o.v. de lening. Echter snap ik niet dat er niets over de exit gezegd wordt. Het lijkt me logisch dat ze naar een bank willen herfinancieren (slechts 24 maanden looptijd), maar wellicht fijn om dat erbij te benoemen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')