quote:
Alleen al in de eerste maand zouden er twee eliminaties zijn geweest mochten er niet zoveel prompt zijn vertrokken. Of het er nou één is of vijf; als je manager bent dan heb je gewoonweg een vrijstelling voor die volledige maand. Ingewikkelder is het allemaal niet. Op dat vlak heb je gewoon geluk. Of je hebt pech. Als je het mij vraagt dan acht ik de kans aanwezig dat er ditmaal eindelijk kan worden afgeweken. Zoiets was begin dit jaar al de bedoeling maar toen gingen er opeens twee binnen een week omdat ze weggestuurd werden. En daarna bij Rupi dus drie achtereenvolgens. In hun systeem zit één eliminatie per maand maar is nu eenmaal zo omdat het zo gelopen is. Buiten eliminaties om zijn er namelijk veertien (35%) deelnemers vertrokken terwijl er dus maar tien mensen (25%) speltechnisch zijn 'weggespeeld'. Er zitten daar een hoop mazzelaars hoor als je deze feiten even oplepelt ter bevestiging. Een zwakke broeder was allang weggestemd en sterke pionnen weggestuurd.
Als programmamaker alles gooien op die laatste maand zou niet mijn keuze zijn en juist de dynamiek zal op een interessante manier veranderen als de groep steeds kleinschaliger en daarmee intiemer zal worden. Om de twee weken een eliminatie en je hebt in de finalemaand nog steeds de beschikking over tien bewoners dus volop mogelijkheden om gas te gaan geven. Tot op heden is het echter allemaal kinderspel en ligt de keuze op de weg van de minste weerstand en zo schuift iedere deelnemer weer verder op in het spel. Sowieso begrijp ik eigenlijk helemaal niks van dit programma aangezien er 900k op het spel staat maar dat blijkt uit werkelijk waar helemaal niets (!). Voor een winnend staatslot moet je meer moeite doen namelijk.
[ Bericht 0% gewijzigd door Kakadylo op 22-05-2023 13:28:59 ]