abonnement Unibet Coolblue
pi_209231059
Ik heb me daar vaak over verbaasd. Laatst had ik zonnebrandcrème nodig en een flesje nivea factor 30 kostte 25 fucking euro. Maar er was een aanbieding, twee voor de prijs van één. Nu doe ik normaliter makkelijk een jaar of langer met 1 flesje maar natuurlijk heb ik er wel een tweede bij genomen.

Maar hoe hoog is de marge nou van zoiets, als je zomaar 25 euro korting kan geven? En waarom kost het überhaupt 25 euro per flesje? Is dit een kartel van Big Sunscreen of zit er een verklaring achter?

(Of laat ik me gewoon naaien door geen goedkope off brand crème te kopen? Met mijn huid neem ik liever geen risico...)
pi_209231191
Zonnebrand is zonnebrand (net zoals bij paracetamol)

Of die nu van de Aldi huismerk komt of nivea of whatever

Wat er op de verpakking staat als beschermingsfactor dat moet er in zitten

Tenzij je natuurlijk navei bij Ali express koopt

En ja die pot kost minder dan 12,50 inkoop voor de winkel, zelfs met de 2de gratis maken ze winst

Zelfde met shampoo, keuringsdienst van waarde is ooit in Duitsland geweest, daar kosten deze producten standaard de helft en kennen ze zoveel korting niet
pi_209231237
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 18:04 schreef BamiRammer het volgende:
Zonnebrand is zonnebrand

Of die nu van de Aldi huismerk komt of nivea of whatever

Wat er op de verpakking staat als beschermingsfactor dat moet er in zitten

Tenzij je natuurlijk navei bij Ali express koopt

En ja die pot kost minder dan 12,50 inkoop voor de winkel, zelfs met de 2de gratis maken ze winst
Nou nee hoor... Qua bescherming zal het misschien genoeg getest worden waardoor het niet noemenswaardig verschilt. Maar qua comfort zit er sterk verschil in, als je dus standaard zonnebrand op doet is vooral op het gezicht niet elke zonnebrand even fijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 21 mei 2023 @ 18:19:06 #4
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_209231393
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 18:04 schreef BamiRammer het volgende:

Zelfde met shampoo, keuringsdienst van waarde is ooit in Duitsland geweest, daar kosten deze producten standaard de helft en kennen ze zoveel korting niet
Dit. Ik koop al jaren het merendeel van dit soort spul over de grens in Duitsland. En de prijsverschillen zijn behoorlijk. Maar daar is zelden tot nooit een aanbieding, terwijl je hier een dief van je portemonnee bent als je niet de “1+1” actie afwacht. 8)7
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Moderator zondag 21 mei 2023 @ 19:28:58 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_209232223
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 18:19 schreef Eix het volgende:

[..]
Dit. Ik koop al jaren het merendeel van dit soort spul over de grens in Duitsland. En de prijsverschillen zijn behoorlijk. Maar daar is zelden tot nooit een aanbieding, terwijl je hier een dief van je portemonnee bent als je niet de “1+1” actie afwacht. 8)7
Die acties zijn er niet in DE, omdat je daar gewoon de echte prijs betaalt. In NL moet je echt alleen kopen in een aanbieding
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_209232281
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 19:28 schreef Guppy het volgende:

[..]
Die acties zijn er niet in DE, omdat je daar gewoon de echte prijs betaalt. In NL moet je echt alleen kopen in een aanbieding
Klopt, alleen is dat niet te doen, tenzij je een inloop vriezer hebt! :+
Just say hi!
pi_209232294
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 19:28 schreef Guppy het volgende:

[..]
Die acties zijn er niet in DE, omdat je daar gewoon de echte prijs betaalt. In NL moet je echt alleen kopen in een aanbieding
Wel eens met TS: wat moet je met twee flessen zonnebrand, ik maak in een jaar niet eens 1 pot op en zover ik begrepen heb is de werkzaamheid na een jaar sterk verminderd en kun je beter een nieuwe pot kopen
  zondag 21 mei 2023 @ 20:43:46 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209233112
De kostprijs van de inhoud van zo’n flesje is nog geen euro. Wat olie, een stof die UV blokt en water.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator zondag 21 mei 2023 @ 21:36:59 #9
155227 crew  Guppy
dus
pi_209233791
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 19:35 schreef BamiRammer het volgende:

[..]
Wel eens met TS: wat moet je met twee flessen zonnebrand, ik maak in een jaar niet eens 1 pot op en zover ik begrepen heb is de werkzaamheid na een jaar sterk verminderd en kun je beter een nieuwe pot kopen
Eens hoor. Maar ik verspreid die flessen… eentje thuis en eentje in de werktas, voor het geval dat
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_209234040
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 20:43 schreef LXIV het volgende:
De kostprijs van de inhoud van zo’n flesje is nog geen euro. Wat olie, een stof die UV blokt en water.
Afgaand op de ellenlange lijst vol bijna onuitspreekbare ingredienten lijkt het toch iets ingewikkelder dan alleen dat. Maar ik heb scheikunde al na 1 jaar laten vallen dus ben verre van een expert. :P
pi_209234227
Meestal 1 flesje per jaar
  zondag 21 mei 2023 @ 22:21:15 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209234292
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 22:00 schreef Farenji het volgende:

[..]
Afgaand op de ellenlange lijst vol bijna onuitspreekbare ingredienten lijkt het toch iets ingewikkelder dan alleen dat. Maar ik heb scheikunde al na 1 jaar laten vallen dus ben verre van een expert. :P
In een fles afwasmiddel zit ook van alles. Maar het is wat water, vet en iets dat UV-straling blokkeert, een of ander metaaloxide. Kost allemaal niks.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_209238559
Ik herinner mij nog enkele jaren geleden dat Nivea zonnebrand 15 euro voor een flesje was. Even wachten op een 1+1 gratis actie en je had een flesje voor 7.50 per stuk. Het is echt absurd dat de prijs nu 23 euro of meer is geworden.

Nederland is een ''koopjes'' land. De prijzen zijn in principe expres 2x zo duur gemaakt. Zodat ze daarna een actie als 1+1 gratis kunnen doen, zonder verlies te lijden. En elke persoon die de volledige prijs betaald zonder actie, is meteen 200% winst.

In Duitsland is een Nivea zonnebrand 12 euro. Maar wij zitten helaas opgeschept met enorme inflatie prijzen en kunstmatig verhoogde prijzen.
pi_209238584
Sowieso altijd huismerk halen. Dat scheelt al wat. En inderdaad, Nederland is dol op die kutaanbiedingen dus altijd per 2 kopen en wachten tot het daadwerkelijk in de aanbieding is. Anders wordt je dubbel afgezet.
Conscience do cost.
pi_209238632
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2023 20:43 schreef LXIV het volgende:
De kostprijs van de inhoud van zo’n flesje is nog geen euro. Wat olie, een stof die UV blokt en water.
De stoffen in dit product maken ook niet de prijs
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 22 mei 2023 @ 12:34:45 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209238702
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
De stoffen in dit product maken ook niet de prijs
nee. De winstmarges wel
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_209238726
Nivea zonnebrand is deze week bij de Vomar ¤5,99 per fles. Ik koop dat spul alleen maar met dergelijke aanbiedingen en anders huismerk van Lidl/Aldi/Kruidvat of de DM in Duitsland.
pi_209238833
Geen zonnebrand crème nodig op de zolder :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209239557
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 18:04 schreef BamiRammer het volgende:
Zonnebrand is zonnebrand (net zoals bij paracetamol)
Qua zonnebescherming an sich misschien wel, al weet ik dat ook niet helemaal zeker, want volgens mij is zelfs de ene zonnefilter de andere niet.

Maar qua wel/niet fijn in gebruik en overige - eventueel schadelijke - ingredienten, is dat zeer zeker niet het geval.
Sowieso is parfumvrij een must voor mij en dat het product vegan en cruelty-free is ook.

Ik gebruik vaak de (vegan en parfumvrije) zonnebrand (Suncover en Suncare) van Jetske Ultee. Prijzig, maar dat heb ik er voor over.
Tails tell tales
pi_209239648
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2023 17:57 schreef Farenji het volgende:

Maar hoe hoog is de marge nou van zoiets, als je zomaar 25 euro korting kan geven? En waarom kost het überhaupt 25 euro per flesje? Is dit een kartel van Big Sunscreen of zit er een verklaring achter?
Dat is puur iets Nederlands. Op zich wel ironisch dat Nivea van het duitse Beijersdorf is.

quote:
(Of laat ik me gewoon naaien door geen goedkope off brand crème te kopen? Met mijn huid neem ik liever geen risico...)
Als je je huidtype al weet dien je, naast eventuele huidallergieën, alleen te letten op de SPF waarde en of het tegen UVA en UVB beschermt.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_209239715
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 14:01 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]
Dat is puur iets Nederlands. Op zich wel ironisch dat Nivea van het duitse Beijersdorf is.
[..]
Als je je huidtype al weet dien je, naast eventuele huidallergieën, alleen te letten op de SPF waarde en of het tegen UVA en UVB beschermt.
Als je je huid ook graag een beetje mooi/jong wilt houden, zou ik ook op andere dingen letten.
Tails tell tales
pi_209241300
Als mensen zouden smeren zoals wordt voorgeschreven - namelijk zéér royaal (véél royaler dan de meeste mensen doen/denken) en wanneer je echt de zon ingaat om de 2 uur opnieuw (aan beide houd ik mij ook maar zelden :') ) - is zo'n fles trouwens zo leeg! :D
Tails tell tales
pi_209241448
quote:
0s.gif Op maandag 22 mei 2023 12:34 schreef LXIV het volgende:

[..]
nee. De winstmarges wel
Ook niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 25 mei 2023 @ 23:11:15 #24
485843 crew  Jippie
pi_209283262
Uit de Libelle:

Je huid goed tegen de zon beschermen is erg belangrijk, maar een goede zonnebrand moet ook aan ontzettend veel dingen voldoen. Naast dat het goed voor de huid moet zijn, moet de zonnebrand ook duurzaam zijn. En kies je voor factor 30 of 50? Ook twijfelen veel mensen of een huismerk wel goed genoeg is of dat het juist beter is om voor een dure zonnebrand te kiezen. Goed nieuws: je hoeft niet verder te zoeken. De zonnebrandproducten van Zenova komen hartstikke goed uit de test. Leuk nieuws: ze zijn al verkrijgbaar vanaf ¤2,39 bij Action. En dat scheelt een hoop geld.

ALS BESTE GETEST
De zonnebrand van Zenova is door de Consumentenbond met elf andere merken vergeleken en drie keer als beste bekroond: de Beste Koop, Beste van de Test én meest Groene Keuze. De producten van Zenova zijn koraalvriendelijk, vrij van microplastics, vegan én rijk aan vitamine E. Daarbij is de tube ook gemaakt van minimaal 50 procent gerecycled plastic. De zonnebrand is niet alleen van een goede kwaliteit, maar ook nog eens voor een fijne prijs te koop.

VOOR IEDEREEN
Heb je een gevoelige huid? Geen probleem: de ingrediënten zijn mild en geschikt voor iedere huidtype. Je kunt de zonnebrand vanaf SPF30 kopen. Houd je meer van olie dan melk/crème? Ook daar heeft Zenova aan gedacht. De waterbestendige, kokosolie zonnespray is ook fantastisch en het proberen waard.
pi_209283283
Koop altijd Altruist, zonnebrand zonder meuk en parfum en kost geloof ik nog geen tientje voor een tube.

Juist op de markt gebracht omdat die prijzen idd belachelijk zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')