abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211798315
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 16:19 schreef avotar het volgende:

[..]
Kraanwater, pittig eten en dingen die echt zwaar in de suiker of zout zitten, friet uit het frietvet, nacho's, koolzuurhoudende dranken.
Blijkbaar heb ik aan 4 slokjes wijn voldoende om aangeschoten te zijn.

En een aantal dingen heb ik eigenlijk nog niet echt geprobeerd sinds de operatie. Biefstuk of speklapjes bv.
Was je hiervoor een volume eter of was je meer een snoeper? Vraag me namelijk af in hoeverre dat verschil maakt in het postop proces..
  donderdag 28 december 2023 @ 16:26:31 #52
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_211798394
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 16:23 schreef Monsterkoekie het volgende:

[..]
Was je hiervoor een volume eter of was je meer een snoeper? Vraag me namelijk af in hoeverre dat verschil maakt in het postop proces..
Oh zo. Ik was wel meer een snoeper.
En dat is best wel minder geworden.

Weg is het niet, ik moet er wel op bljiven letten.
Het is geen hypnose of zo natuurlijk.

Volume eter ben ik niet meer. "Vroeger" stopte ik omdat ik het wel goed vond, niet omdat ik vol zat. Dat voelde ik namelijk niet meer. Nu zeer zeker wel.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_211798445
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 16:26 schreef avotar het volgende:

[..]
Oh zo. Ik was wel meer een snoeper.
En dat is best wel minder geworden.

Weg is het niet, ik moet er wel op bljiven letten.
Het is geen hypnose of zo natuurlijk.

Volume eter ben ik niet meer. "Vroeger" stopte ik omdat ik het wel goed vond, niet omdat ik vol zat. Dat voelde ik namelijk niet meer. Nu zeer zeker wel.
Oke, thanks voor je antwoord :)
pi_211799449
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 13:05 schreef avotar het volgende:

[..]
dus echt a new year, a new you.
enigzins cliché, maar ja idd 8-)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_212908282
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 17:22 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
enigzins cliché, maar ja idd 8-)
Hoe is het gegaan?

Mijn operatie is inmiddels al ruim anderhalf jaar geleden. Gaat allemaal prima, maar ik zie zelf geen verschil. Daarvoor moet ik echt foto's naast elkaar zetten.
pi_213961146
Ik ben op 5 juli aan de beurt voor een gastric sleeve. Kijk er enigszins naar uit om aan de slag te gaan, maar wel nerveus of ik het allemaal aan kan.
pi_213967564
Spannend @geertjewilder. Heb je nog een voortraject met dieet of shakes?
pi_213967917
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 23:05 schreef hilliebillie het volgende:
Spannend @:geertjewilder. Heb je nog een voortraject met dieet of shakes?
Nee niet echt, behalve een dagje van tevoren vasten en bepaald eten vermijden de week ervoor. Moet wel zeggen dat het in Thailand gebeurd (cash). Lijkt wel best goed verzorgd te zijn, inclusief 4 nachten in het ziekenhuis.
pi_213968368
Woon je zelf ook daar? Hoe is de begeleiding daar achteraf? Hier in Nederland heb je nog 5 jaar begeleiding namelijk.
pi_213969595
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 06:31 schreef hilliebillie het volgende:
Woon je zelf ook daar? Hoe is de begeleiding daar achteraf? Hier in Nederland heb je nog 5 jaar begeleiding namelijk.
Ja ik woon inderdaad in Thailand. Volgens mij is een jaar begeleiding in begrepen. Ik kan altijd wellicht nog een traject met een diëtist of iets dergelijks er achteraan vastplakken mocht het nodig zijn. Weet alleen niet zo goed hoe ik met het lokale eten kan omgaan na de ingreep. Dat is waarschijnlijk wel waar ik begeleiding bij nodig heb.
pi_213973363
Qua eten is het bij iedereen wisselend. Ik heb zelf niets waar ik op reageer of wat niet lekker valt. Sommigen hebben een aantal producten die niet lekker gaan en anderen weer andere producten waar ze last van krijgen. Is niets van te zeggen en gewoon uitproberen. Hopelijk bij jou ook weinig last!
pi_213979553
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2024 16:32 schreef hilliebillie het volgende:
Qua eten is het bij iedereen wisselend. Ik heb zelf niets waar ik op reageer of wat niet lekker valt. Sommigen hebben een aantal producten die niet lekker gaan en anderen weer andere producten waar ze last van krijgen. Is niets van te zeggen en gewoon uitproberen. Hopelijk bij jou ook weinig last!
Ja het lijkt erop dat de enige manier is om het gewoon te proberen wat goed valt. Valt me op dat mijn chirurg redelijk losjes is in wat mag. Ik lees sommigen mogen geen koffie, bij mij staat het gewoon in het lijstje. Uiteraard geen koolzuurhoudende frisdrank, dat gaat m’n grootste struggle worden. Ik heb ook een blender, dus ga wel wat stunten met smoothies met groenten. Ik ga volgende week aan de slag met een specifiek dieet ter voorbereiding. Alhoewel niet voorgeschreven, ga ik in ieder geval wel m’n calorieën drastisch verlagen. Deze week nog op vakantie haha 😅
pi_215279029
Hoe zijn jullie met dit traject gestart?
Ik heb een BMI van 38,5 en ben eens bij mijn huisarts gaan informeren, maar ze weigert me door te sturen.
Ze zegt dat ik zelf moet afvallen op een andere manier.

Verder heb ik geen aantoonbare klachten, alleen te zwaar. Noem een dieet en ik heb ze allemaal gedaan en ze hebben allemaal gewerkt, maar meestal na een jaar verslapt het weer. Al met al ben ik al 30 jaar met mijn gewicht bezig geweest, het moet nu eens klaar zijn. Ik lees online verhalen van mensen met een BMI van net 35 die wel geholpen worden.

En ik weet nog niet zeker of ik het zou willen, maar een doorverwijzing voor wat meer info zou fijn zijn...
pi_215279539
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 11:33 schreef Koningin het volgende:
Ik heb een BMI van 38,5 en ben eens bij mijn huisarts gaan informeren, maar ze weigert me door te sturen.

Verder heb ik geen aantoonbare klachten, alleen te zwaar. Noem een dieet en ik heb ze allemaal gedaan en ze hebben allemaal gewerkt, maar meestal na een jaar verslapt het weer. Al met al ben ik al 30 jaar met mijn gewicht bezig geweest, het moet nu eens klaar zijn. Ik lees online verhalen van mensen met een BMI van net 35 die wel geholpen worden.

En ik weet nog niet zeker of ik het zou willen, maar een doorverwijzing voor wat meer info zou fijn zijn...
Misschien contact opnemen met je zorgverzekering en het probleem voorleggen. Het kan toch niet zo zijn dat er zo'n willekeur is omdat je een huisarts hebt die niet gelooft in bariatrische chirurgie.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_215279564
Oh ja, dat zou ik ook nog kunnen doen.
  donderdag 17 oktober 2024 @ 13:58:03 #66
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_215288884
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2024 11:33 schreef Koningin het volgende:

Je zou naar de voorlichtingsavond van de NOK in jouw buurt kunnen gaan. Daar geven ze je heel veel antwoorden en kunnen ze je ook helpen met je doorverwijzing.
Sowieso is het bezoeken van de voorlichtingsavond een verplicht onderdeel van het traject.

Maar..... als je verder geen andere klachten hebt (zoals slaapapneu of diabetis of hoge bloeddruk) zullen ze je niet verder helpen tenzij je een BMI hebt van 40+. Dat zijn nu eenmaal de regels die verzekeringen hen opleggen.

Van hun eigen website:

https://www.obesitaskliniek.nl/veelgestelde-vragen/
quote:
Voorwaarden om in aanmerking te komen voor een operatie:
Body Mass Index (BMI):
De BMI is hoger dan 40, of hoger dan 35 indien u een aandoening heeft die een direct gevolg is van obesitas zoals bijvoorbeeld suikerziekte, hoge bloeddruk, slaapapneu syndroom of ernstige gewrichtsklachten.
De BMI is tussen 30-35 en u heeft slecht instelbare suikerziekte type 2.
U bent gemotiveerd om uw gedrag te veranderen.
U bent minimaal 18 jaar oud (op het moment van de operatie).
U heeft al minstens 5 jaar overgewicht.
Wanneer u niet in aanmerking komt voor een operatie bieden wij nog andere behandelmogelijkheden zonder een operatie. Voor meer informatie kunt u terecht op de volgende website: www.nokclinics.nl
Succes!
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')