abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 mei 2023 @ 23:00:51 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209213596
https://www.nu.nl/buitenl(...)aten-doen.html#nujij

quote:
Spanje komt met app om mannen meer in huishouden te laten doen

De Spaanse overheid komt met een gratis app waarmee mensen kunnen bijhouden hoeveel tijd ze besteden aan huishoudelijke taken. Dit moet leiden tot een eerlijke taakverdeling. Vooral mannen zouden op die manier meer in het huishouden moeten gaan doen.

De Spaanse regering kondigde deze week de plannen voor de app aan, schrijft The Guardian. Met deze app wil de regering aandacht vragen voor de "onzichtbare mentale last" waar vooral vrouwen mee te maken hebben wat betreft huishoudelijke taken als koken en schoonmaken.

Door bij te houden hoeveel tijd elk gezinslid besteedt aan huishoudelijke taken wordt het mogelijk om tot een nieuwe taakverdeling te komen, waarbij elk gezinslid evenveel tijd besteedt aan het huishouden.

Voor de ontwikkeling van de app maakt de Spaanse regering een budget vrij van ruim 200.000 euro. De app maakt deel uit van het plan van het ministerie van Gelijkheid om gendergelijkheid te bevorderen.

"We denken dat dit een app is die thuis gemakkelijk gebruikt kan worden om huishoudelijke klusjes te verdelen tussen gezinsleden, huisgenoten of levenspartners, omdat de verdeling van die taken soms ongelijk blijkt in de praktijk", zegt Ángela Rodríguez, de Spaanse staatssecretaris voor Gelijkheid.

Volgens Rodríguez moet de app ook huishoudelijke klusjes bijhouden waar mensen vaak niet aan denken, zoals het kopen van afwasmiddel zodat de afwas kan worden gedaan, en het opstellen van boodschappenlijstjes.

Niet iedereen is blij met deze app, maar Rodríguez wuift de critici weg. Op Twitter schrijft ze dat sommige mensen bang zijn dat ze hun eigen steentje bij moeten dragen in het huishouden, en zich niet bewust zijn van hun privileges.
:Y)
Resistance is futile.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 23:02:38 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209213620
Hehe, moeten José en Pedro en Juan hun handjes laten wapperen thuis.
Resistance is futile.
pi_209213648
Ik moet als man juist altijd alles doen. Nu woon ik ook alleen, maar toch.
pi_209213848
Man werkt zich dood
Vrouw doet het huishouden en de kinderen.
Erg basis maar heeft altijd al gewerkt.
Het staats zelfs zo in de bijbel geschreven wat al eeuwen oud is.

Waarom elke keer iets anders uit vinden.
pi_209213875
Daar hebben ze gewoon vrouwen voor.

Aanrecht
Zwijgplicht
Horizontaal
Zonder wrijving geen glans
pi_209213908
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 23:18 schreef suijkerbuijk het volgende:
Man werkt zich dood
Vrouw doet het huishouden en de kinderen.
Erg basis maar heeft altijd al gewerkt.

Waarom elke keer iets anders uit vinden.
Oplossing: man gaat het huishouden en de kinderen doen.
Vrouw mag zich dan dood werken.
pi_209213955
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 23:22 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Oplossing: man gaat het huishouden en de kinderen doen.
Vrouw mag zich dan dood werken.
Dat is een optie die je gezamelijk inderdaad kan afspreken.

Een kennis van mij werk de vrouw en hij zit thuis toen de kinderen werden geboren
Zij werkte bij shell als proces operator.
Hij was een magazijn medewerker .
pi_209214011
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 23:25 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Dat is een optie die je gezamelijk inderdaad kan afspreken.

Een kennis van mij werk de vrouw en hij zit thuis toen de kinderen werden geboren
Zij werkte bij shell als proces operator.
Hij was een magazijn medewerker .
Dat is eigenlijk niet het punt wat ik wilde maken.
Man werkt zich de hele dag dood. Vrouw doet hetzelfde maar dan thuis.
Man komt thuis en vindt dat hij dan recht heeft om een schoon huis, slapende kinderen, een voedzame doch smakelijke maaltijd en tot slot een prinses/hoer/verleidster in zijn bed te vinden.
Je ziet toch zelf ook wel dat dit heel krom is.
pi_209214065
Dat krijg je dan als je het toejuicht dat de 'man' des huizes zich meer bezighoudt met het passen van een badpak dan dat hij zich nuttig maakt in het huishouden. :')
  vrijdag 19 mei 2023 @ 23:39:20 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209214095
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 23:18 schreef suijkerbuijk het volgende:

Uitstekend argument.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_209214147
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 23:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Dat is eigenlijk niet het punt wat ik wilde maken.
Man werkt zich de hele dag dood. Vrouw doet hetzelfde maar dan thuis.
Man komt thuis en vindt dat hij dan recht heeft om een schoon huis, slapende kinderen, een voedzame doch smakelijke maaltijd en tot slot een prinses/hoer/verleidster in zijn bed te vinden.
Je ziet toch zelf ook wel dat dit heel krom is.
De huisvrouw doet niet "hetzelfde" als ze staakt bij thuiskomst vd man. Het nadeel voor de huisvrouw is dat het werk uitgesmeerd wordt over de hele dag, maar de voordelen zijn legio. De voornaamste is dat ze nooit die 8 uur aantikt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209214218
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 23:46 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dr vrouw doet niet "hetzelfde" als al dat wat ze bij zijn thuiskomst niet doet. Of denk je dat ze die 8 uur dat hij weg is full time werkt? Het nadeel voor de huisvrouw is dat het werkt uitgesmeerd wordt over de hele dag. De voordelen zijn legio. De voornaamste dat ze nooit die 8 uur aantikt.
En denk jij echt dat een man 8 uur continue aan het werk is? Dat hij nooit met paperclips zit te spelen, of staat te zwammen tegen de receptioniste, bijna wortel schiet bij de koffieautomaat?
De vrouw heeft constant twee (of meer) drenzende kleuters aan haar rok hangen. Ondertussen moet zij wel de boodschappen halen, schoonmaken, de kinders voeren en ze bezig houden, eten koken, wassen, strijken eventueel de tuin bijhouden, de hond uitlaten, de rekeningen bekijken enz.

Dan komt manlief thuis, verwacht een koud pilsje en een gezellig praatje. Dan de maaltijd.
"Het was weer lekker, schat. Burp. Ik ga even de krant lezen."
Mevrouw kan de afwas doen, de keuken opkuisen, de kinders in bed vastbinden en dan naast meneer op de bank gaan zitten.

Ik zit overduidelijk te triggeren, maar hoe vaak ik niet gehoord heb dat huisvrouwen het maar makkelijk hebben, zijn niet te tellen.
Als manlief iets niet aankan op zijn werk, kan hij het doorgeven aan een collega.
Als vrouwlief iets niet aankan moet ze zelf maar uitzoeken hoe ze het oplost.
NB: vrouw en man zijn in dit geval dus onderling inwisselbaar.
Wat mij vooral stoort is dat iemand die buitenshuis werkt het altijd zwaarder schijnt te hebben dan de thuisblijvende partner.
pi_209214263
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 23:46 schreef Akathisia het volgende:

[..]
De huisvrouw doet niet "hetzelfde" als ze staakt bij thuiskomst vd man. Het nadeel voor de huisvrouw is dat het werk uitgesmeerd wordt over de hele dag, maar de voordelen zijn legio. De voornaamste is dat ze nooit die 8 uur aantikt.
Welke voordelen bedoel je dan?
Ja, als alles goed gaat, kan ze haar planning feilloos uitvoeren.
Maar wat als een van de kinderen ziek wordt? Of als ze zelf ziek wordt? Ze vormen een gezin, ze eten samen, maar zij moet alleen weer de keuken in om die troep af te wassen. Prima, als manlief dan de strijk voor zijn rekening zou nemen. Maar dat schijnt een soort wet te zijn. Degene die het geld binnenbrengt kan eisen stellen.
Ze zijn gelijkwaardig. Toch? Nee dus.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 00:06:30 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209214274
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 23:58 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
En denk jij echt dat een man 8 uur continue aan het werk is? Dat hij nooit met paperclips zit te spelen, of staat te zwammen tegen de receptioniste, bijna wortel schiet bij de koffieautomaat?
De vrouw heeft constant twee (of meer) drenzende kleuters aan haar rok hangen. Ondertussen moet zij wel de boodschappen halen, schoonmaken, de kinders voeren en ze bezig houden, eten koken, wassen, strijken eventueel de tuin bijhouden, de hond uitlaten, de rekeningen bekijken enz.

Dan komt manlief thuis, verwacht een koud pilsje en een gezellig praatje. Dan de maaltijd.
"Het was weer lekker, schat. Burp. Ik ga even de krant lezen."
Mevrouw kan de afwas doen, de keuken opkuisen, de kinders in bed vastbinden en dan naast meneer op de bank gaan zitten.

Ik zit overduidelijk te triggeren, maar hoe vaak ik niet gehoord heb dat huisvrouwen het maar makkelijk hebben, zijn niet te tellen.
Als manlief iets niet aankan op zijn werk, kan hij het doorgeven aan een collega.
Als vrouwlief iets niet aankan moet ze zelf maar uitzoeken hoe ze het oplost.
NB: vrouw en man zijn in dit geval dus onderling inwisselbaar.
Wat mij vooral stoort is dat iemand die buitenshuis werkt het altijd zwaarder schijnt te hebben dan de thuisblijvende partner.
Neem maar aan van iemand die fulltime werkt: thuis zorgen voor de kinderen en huishouden is veel slopender :+ .
Resistance is futile.
pi_209214300
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 00:06 schreef Seven. het volgende:

[..]
Neem maar aan van iemand die fulltime werkt: thuis zorgen voor de kinderen en huishouden is veel slopender :+ .
Klopt als een zwerende vinger. Als op het werk iemand wegvalt door bijv. ziekte, is het probleem zo opgelost. Randstand pooierbureau wil dan wel bijspringen voor een klein fortuin.
Als op het thuisfront iets in de soep loopt moet de sloof het maar zelf oplossen, gaan leuren bij buren, familie of vrienden en dan maar hopen dat er iemand bereid is om bij te springen.
pi_209214320
quote:

[..]
Hangt een beetje van je kinderen af. En van het type werk.
"Pools are perfect for holding water"
pi_209214331
Keuzes hebben consequenties.
pi_209214407
Zou het prima vinden om het huishouden te doen terwijl een vrouw de kost wint.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_209214416
Deze app stimuleert feitelijk om op je telefoon te kijken terwijl je eigenlijk met het huishouden bezig zou moeten zijn
pi_209214470
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 23:36 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Dat krijg je dan als je het toejuicht dat de 'man' des huizes zich meer bezighoudt met het passen van een badpak dan dat hij zich nuttig maakt in het huishouden. :')
Ik denk dat deze types allesbehalve 'man des huizes' zijn. Het zijn eerder losgeslagen weirdo's die niet meer weten wat ze moeten doen om aandacht te krijgen.
pi_209214541
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 00:30 schreef Mortaxx het volgende:
Zou het prima vinden om het huishouden te doen terwijl een vrouw de kost wint.
Wat houdt je tegen?
pi_209214547
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 00:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
Deze app stimuleert feitelijk om op je telefoon te kijken terwijl je eigenlijk met het huishouden bezig zou moeten zijn
Ook dat ja. Gewoon met pen en papier de zaken regelen. Kunnen mensen nog schrijven met een pen trouwens?
pi_209214720
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 00:12 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Klopt als een zwerende vinger. .
Ach gut wat zijn we weer zielig. Een uurtje werk per dag en af en toe omkijken naar je kind. Nou meid kan je man die 8 uur heeft gewerkt niet de afwas doen?
  zaterdag 20 mei 2023 @ 02:42:23 #24
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209214745
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 02:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
[..]
Ach gut wat zijn we weer zielig. Een uurtje werk per dag en af en toe omkijken naar je kind. Nou meid kan je man die 8 uur heeft gewerkt niet de afwas doen?
Afwas laat je doen door een vaatwasser
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 20 mei 2023 @ 05:26:12 #25
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_209214806
Beperk je als overheid tot je kerntaken. Dat is tegenwoordig - zie ook Nederland - al moeilijk genoeg.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')