abonnement Unibet Coolblue
pi_209211850
Hij kan niet meer inloggen op zijn pc, wachtwoord is juist maar hij zend code naar mobiele telefoon nummer bestaat niet meer. Omdat er eerst paar keer gemist is van wachtwoord. Hij raakt hierdoor niet meer op zijn computer? Welke oplossingen zijn er ? Alles resetten? Zou zonde zijn…..

Het gaat om een windows 11 pc.

Wachtwoord wijzigen lukt niet. Enige is 30 dagen wachten…… omdat mobiele telefoon te veranderen
  vrijdag 19 mei 2023 @ 21:30:35 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_209212098
Als het wachtwoord juist is zou het geen probleem moeten zijn lijkt me. Eventueel inloggen zonder netwerk en kijken of je die 2fa kan omzeilen. Lijkt me net iets te makkelijk overigens maar wie weet. Op een andere pc inloggen op het Microsoft account lukt ook niet? Dus gewoon via de browser zeg maar.

En anders:
https://www.hirensbootcd.org/download/ maar geen idee of het werkt met een Microsoft account, eventueel dat je een local admin account ermee kan maken en zit opa er iig in.

En onderstaande optie anders:
https://support.microsoft(...)e6-93c3-dc8113b20c42

En als alles verder hopeloos is kan je als BitLocker niet ingeschakeld is on ieder geval alle data veilig stellen door de schijf in een andere pc te proppen als extra schijf en de data over te kopiëren.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_209237440
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_209237458
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 21:14 schreef capuchon_jongen het volgende:
Hij kan niet meer inloggen op zijn pc, wachtwoord is juist maar hij zend code naar mobiele telefoon nummer bestaat niet meer. Omdat er eerst paar keer gemist is van wachtwoord. Hij raakt hierdoor niet meer op zijn computer? Welke oplossingen zijn er ? Alles resetten? Zou zonde zijn…..

Het gaat om een windows 11 pc.

Wachtwoord wijzigen lukt niet. Enige is 30 dagen wachten…… omdat mobiele telefoon te veranderen
Waarom zou resetten zonde zijn? Staat er software op die niet opnieuw te vinden/installeren is?
Data kan je sowieso nog wel veilig stellen buiten Windows om (Linux USB-bootstickje).
pi_209249578
Gewoon Microsoft bellen.
Uitleggen en hun kunnen dan de telefoon nummer aanpassen.
Klaar en je kan weer verder
pi_209308076
Al gebeld?
pi_209668567
e zijn terug binnen op zijn pc geraakt. Maar kunnen we in de toekomst dit vermijden?

Ik heb malwarebytes laten lopen en die heeft een 'trojan" gevonden. die is in quarantaine geplaatst ook paar andere dingen .

Maar wat kan ik nu het beste doen?

was gewoon een scan voldoende?
pi_209668604
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 16:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
e zijn terug binnen op zijn pc geraakt. Maar kunnen we in de toekomst dit vermijden?

Ik heb malwarebytes laten lopen en die heeft een 'trojan" gevonden. die is in quarantaine geplaatst ook paar andere dingen .

Maar wat kan ik nu het beste doen?
Kun je een log/screenshot laten zien van wat ie gevonden heeft?
Vergeet geen persoonlijke/specifieke info te verwijderen uit het screenshot.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')