abonnement Unibet Coolblue
pi_209211800
In de jaren 2009 en 2010 heeft de TROS via de website van het Songfestival (www.songfestival.nl) de demo-versie van "Ik Ben Verliefd (Shalalie)" gezongen door Pierre Kartner gratis ter download beschikbaar gesteld. Deze versie zou onderling gedeeld mogen worden mits er geen tegemoetkoming voor gevraagd wordt.

Heeft iemand de MP3 van deze versie door Pierre Kartner nog liggen? De eerdergenoemde website heeft hem niet meer en ook in de database van het Instituut voor Beeld en Geluid is deze niet aanwezig. Dat laatste is wel logisch omdat de MP3 gratis werd aangeboden door de TROS. Bij voorbaat dank!


quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2009 publiceerde TROS het volgende persbericht:
TROS MAAKT NEDERLANDSE INZENDING EUROVISIE SONGFESTIVAL BEKEND

Vanmorgen heeft Pierre Kartner het nummer voor het Eurovisie Songfestival 2010 live gepresenteerd bij het TROS-radioprogramma GOUDEN UREN.

De schrijver en componist bracht, onder grote persbelangstelling, het lied Ik ben verliefd (Sha-la-lie) ten gehore in de studio van presentator én Songfestival-commentator Daniël Dekker. Voor deze gelegenheid kwam het programma vanuit het TROS-restaurant.

Een fragment van het nummer, nu nog uitgevoerd door Pierre Kartner zelf, is vanaf 13.00 uur te downloaden via www.songfestival.nl.

Met Ik ben verliefd (Sha-la-lie) hoopt de TROS Nederland weer op de kaart te zetten bij het Eurovisie Songfestival. Op zondag 7 februari wordt in een 85 minuten durende uitzending van het Nationaal Songfestival bepaald wie Nederland gaat vertegenwoordigen. Zes bekende Nederlandse zangers/zangeressen vaardigen een talent af die het lied op eigen wijze zal vertolken bij het Nationaal Songfestival. Dan wordt bekend wie in mei afreist naar Oslo, Noorwegen, voor de halve finales van het Eurovisie Songfestival op 25 en 27 mei 2010. De finale van het Eurovisie Songfestival is op zaterdag 29 mei.

Eind november is Pierre Kartner door de TROS benaderd met de vraag een Nederlandstalig nummer te schrijven voor het Eurovisie Songfestival. Zijn jarenlange ervaring en zijn grote successen als componist maken hem tot dè geschikte persoon om een nummer met internationale allure te componeren.

Over de verdere invulling van het Nationaal Songfestival maakt de TROS binnenkort meer bekend. Yolanthe Cabau van Kasbergen neemt de presentatie voor haar rekening.

Voor meer informatie: www.songfestival.nl


[ Bericht 24% gewijzigd door Kaatje2658 op 19-05-2023 22:08:42 ]
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_209212171
Voor alle Shalalie-perikelen is er op zich dit topic:

ESF / ESF-Land van de week: NEDERLAND (Het jaar 2010)

Met daarin in elk geval de YouTube-versie van de demo, mocht dat helpen.

De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209212303
Ik was al op de hoogte van de YouTube-streams, maar dankjewel - hoe meer publicaties hoe beter.

De Songfestivalwebsite-MP3 is de originele publicatie/bron en heeft daarmee de hoogst mogelijke kwaliteit tenzij het nummer opnieuw wordt uitgebracht door de rechthebbenden.

Ik hoor graag of iemand de originele MP3 kan delen.
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 21:46:52 #4
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_209212360
Het origineel is van Jordy van Loon toch?
pindazakje
pi_209212422
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 21:46 schreef Hyaenidae het volgende:
Het origineel is van Jordy van Loon toch?
Dat was voor zover ik weet een liedje over hetzelfde onderwerp maar niet hetzelfde liedje.

Door andere artiesten zijn er wel cover-versies geweest na de publicatie door Pierre Kartner, zowel binnen als buiten het Songfestival.
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
  Moderator zaterdag 20 mei 2023 @ 01:34:59 #6
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_209214652
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_209220329
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_209221285
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_209224333
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')