abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 december 2000 @ 14:10:49 #1
3836 McMike
Wat jij kan, kan ik beter!
pi_560061
Ik stond toch even vreemd te kijken toen ik net op de BB site keek.
Daar staat een artikel over een professioneel communicatieadviseur genaamd Frank van der Laan.
Was dit niet de beste vriend van Ed?
Dan zou dit het gedrag van Ed wel heel goed verklaren. Hij was dus blijkbaar stellingen van zijn vriend aan het uitproberen.

http://www.big-brother.nl/fsnieuwsdetail.cfm?newsid=2114

Whatever!!.........
pi_560070
Die zal een leuke tijd hebben gehad..
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_560077
Als het die Frank is, ik durf dat niet te bevestigen, is er nog veel leuke vraag te stellen.

Kende VOO Frank voor dat ze Ed in het huis zetten, of pas daarna.

In het eerste geval zijn er aardige speculaties te bedenken. (VOO-Frank-Ed)??

  Trouwste user 2022 zondag 17 december 2000 @ 14:28:51 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_560117
Volgens mij is het inderdaad die zichzelf zeer interessant vindende wartaal uitslaande geitewollensok. De beerput kan nu open!
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_560142
Ik weet bijna zeker dat het hem is.

Maar ik behoef toch enige uitleg over die redacties. Op de BB-site staat duidelijk te lezen dat deze Frank is uitgenodigd door de internet-redactie, welke volgens mij een andere redactie is dan de televisie-redactie.
Dus zou het zo kunnen zijn dat Frank 'ontdekt' en uitgenodigd is na Ed's verschijning in het huis. Toch

Verder weet ik nog niet zo zeker of Frank echt wel Ed's beste vriend is. Ik meen te herinneren dat deze meneer samen met Ed's vrouw met Ed mocht praten om hem te vragen wat hem bezielde. Maar daar vlak voor sprak Beau met Frank op de tribune en ik weet bijna zeker dat Frank toen zei dat ze elkaar helemaal niet zo vaak zagen..
Enfin, is helemaal niet belangrijk natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Tinkerbell op 17-12-2000 14:43]

  zondag 17 december 2000 @ 14:40:07 #6
272 R@b
No-nonsens
pi_560146
quote:
De internetredactie krijgt af en toe opmerkingen dat de berichtgeving op de Big Brother-site niet objectief is.

Misschien hadden ze hier inderdaad even bij kunnen vermelden dat dit de beste vriend van Ed is, en in die hoedanigheid al eens in de live uitzending is geweest.

Meteen hadden ze ook even kunnen vertellen of het contact met deze communicatieadviseur vóór, of na Ed's vertrek tot stand is gekomen.

Objectief........................

Verder wel interresant allemaal wat Frank vertelt, maar wel erg theoretisch. http://www.big-brother.nl/fsnieuwsspecial.cfm?specialid=81

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  Trouwste user 2022 zondag 17 december 2000 @ 14:51:19 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_560174
Interessant? elke curcus; "Hoe wordt ik mens en ontplooi mijn eigen ik" bevat dezelfde lariekoek.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 17 december 2000 @ 15:27:53 #8
3728 Beetlejuice
insufficient temptation.......
pi_560262
Als die Frank een communicatieadviseur is is ie wel een hele slechte maar goed, je weet niet op welk vlak die man precies actief is --> communicatie is een erg breed vakgebied....aan fusiecommunicatie heb je nie zoveel in het geval van Ed. dan moet je toch wat kennis over crisiscommunicatie in huis hebben hehehehe
Share what you know, learn what you don't

  zondag 17 december 2000 @ 15:30:57 #9
5853 alba
Ik lijd niet... ik leef!!
pi_560273
quote:
Op 17 december 2000 14:38 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik weet bijna zeker dat het hem is.
Ik weet het zekerder dan bijna zeker dat hij het is. Maar heb niet de bewijzen

(goede vakantie gehad Tinkerbell?)

het is een rare wereld.. met name die waarin wij leven..
  zondag 17 december 2000 @ 15:38:42 #10
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_560293
Ja hoor dat is hem. Maar maakt het iets uit dan?
Het komt mij een beetje als Ratelband gewouwel over. En als het zo'n goeie communicatie deskundige is waarom communiceerde hij Ed het huis niet uit dan?
pi_560298
Omdat hij het prachtig vond dat Ed zo reageerde?

[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 17-12-2000 15:42]

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_560525
quote:
Op 17 december 2000 15:30 schreef alba het volgende:
Ik weet het zekerder dan bijna zeker dat hij het is. Maar heb niet de bewijzen
Speciaal voor Alba: klik maar eens hier.
Sometimes, to be silent is to be most eloquent
pi_560541
Dit is duidelijk het bewijs. Het is de zelfde Frank.

Ed is voor zijn komst dus in ieder geval door deze Frank voorgelicht over, wat wel en wat niet te doen.

Voor staat zelfs min of meer vast dat de weigering van Ed om het huis te verlaten, door Ed met Frank is voor besproken.

Zij wisten dat de kans dat Ed er direct weer uitgestemd zou worden 99% zou zijn.

Het verklaart ook veel meer de houding die zowel deze Frank, als ook de vrouw van Ed hadden op het moment dat Ed vertelde dat hij er niet uit zou gaan die avond.

De vriendelijke houding van de productie en VOO richting Ed na zijn vertrek, geeft mij het gevoel dat er vooraf meer besproken is dan dat wij hier weten.

Wie kende wie het eerst, dat is de vraag.

  zondag 17 december 2000 @ 18:54:13 #14
5853 alba
Ik lijd niet... ik leef!!
pi_560610
Dank Qt! Bewijs is daar.

Herinneren jullie ook nog de reactie van Frank. Hij zou zijn best doen Ed eruit te praten. In plaats van dat te doen wat hij beau beloofde zei hij dat Ed het goed deed en dat ie vooral moest blijven zitten.

Dus mijn voorganger moet ik gelijk geven, alles was vooraf (met of zonder bb-redactie) al in scene gezet, en Frankie boy was er natuurlijk niet bij gebaat als Ed er alsnog uit zou gaan, dan had het niet zo'n ophef gegeven, toch?

het is een rare wereld.. met name die waarin wij leven..
pi_560629
quote:
Op 17 december 2000 18:00 schreef tanjalies het volgende:
Ed is voor zijn komst dus in ieder geval door deze Frank voorgelicht over, wat wel en wat niet te doen.
Sorry hoor, Tanjalies, maar waar is hier de "dus"? Waarom "dus"? Omdat een vriend van Ed toevallig communicatieadviseur is?(bovendien hoeft hij helemaal niet persé de beste vriend van Ed te zijn, zoals maar steeds gesuggereerd wordt hier)

En trouwens, wat is er mis met een beetje coachen? * Tinkerbell windt zich steeds meer op

[Dit bericht is gewijzigd door Tinkerbell op 17-12-2000 19:12]

pi_560655
Tinkerbell,

Deze Frank is in het live-programma naar voren gehaald en geintroduceerd als zijn beste vriend. En jij denk dat Ed, en zeker Ed, niet van te voren zijn vriend Frank zou hebben geraadpleegt.

Dat geloof je toch zelf niet. Bovendien bleek tijdens het gesprek aan tafel bij Beau duidelijk, dat Frank vlak voor Ed zijn intrede in BB, nog met hem gesproken had.

Op zich geloof ik niet dat het zoveel verschil zou hebben uitgemaakt. Ik zelf vraag mij veel meer af, wie wie nu het eerste kende. Voor de duidelijkheid, had Frank al kontakten met de productie voor dat Ed BB in ging. En trek daaruit zelf maar je eigen conclusie.

pi_560685
Tanjalies vroeg: Wie kende wie het eerst, dat is de vraag.
Ik schreef hierboven al:
quote:
Op de BB-site staat duidelijk te lezen dat deze Frank is uitgenodigd door de internet-redactie, welke volgens mij een andere redactie is dan de televisie-redactie.
Dus zou het zo kunnen zijn dat Frank 'ontdekt' en uitgenodigd is na Ed's verschijning in het huis.
De internet-redactie is toch niet hezelfde als de productie?

En verder ben ik heel goed in staat conclusies te trekken, dank je .
Maar wat geeft het? Het interesseert me verder geen barst. Ik heb genoten van Ed, zonder of met communicatiedeskundige. Trouwens, in dat geval had Frank beter het huis in kunnen gaan.

Blijf ik er verder bij dat ik zeker te weten Frank heb horen zeggen dat ze bijzonder weinig bij elkaar over de vloer komen.

<edit:typefouten>

[Dit bericht is gewijzigd door Tinkerbell op 17-12-2000 19:36]

  Trouwste user 2022 zondag 17 december 2000 @ 19:38:45 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_560693
1x in het half jaar zagen ze elkaar( als ik me goed herinner). Vriendje van BB werd waarschijnlijk opgevoerd als vriend van Ed. Ed had immers geen vrienden.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 17 december 2000 @ 21:44:28 #19
7248 Marv
Son of a Bitch
pi_560907
Tinkerbell schreef:
quote:
Maar wat geeft het? Het interesseert me verder geen barst. Ik heb genoten van Ed, zonder of met communicatiedeskundige. Trouwens, in dat geval had Frank beter het huis in kunnen gaan.
Deze argumenten zijn in strijd met het concept "real life soap". Als je dit soort regie voor staat ga dan ergens anders naar kijken.

Van de uitzending van Ed's legendarische mislukte exit herinner ik me trouwens de houding van Frank; die vond ik bij voorbaat al iets te parmantig. Ik dacht eerst dat dat een andere reden had, maar in dit licht bezien beleefde hij die bewuste donderdagavond zijn finest hour als coach vermoed ik.

[Dit bericht is gewijzigd door Marv op 17-12-2000 21:45]

De klussen waar je niet aan begint duren het langst om af te maken
  zondag 17 december 2000 @ 22:19:03 #20
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_560975
Mijn beste vriend is een ICT'er. Ik heb uitvoerig met hem gesproken voordat ik me vorig jaar op Fok begaf.
Destroy all dreamers with doubts and depression...
pi_561043
quote:
Op 17 december 2000 21:44 schreef Marv het volgende:
Tinkerbell schreef: Deze argumenten zijn in strijd met het concept "real life soap". Als je dit soort regie voor staat ga dan ergens anders naar kijken.
Ik word zelden boos, maar hier zakt mijn broek vanaf. Rot toch op, ik sta geen enkele manier van regie voor, ik heb daar per slot van rekening geen verstand van. Jij wel?
Lees verdorie eens goed wat ik in dit topic heb geschreven. Als ik me niet duidelijk genoeg heb uitgedrukt, dan hoor ik het graag. Dan licht ik het nogmaals even toe. Dit heb ik liever dan dat je mij (nu al voor de 2e keer) toebijt dat ik dan maar niet naar BB moet kijken.

Waar het mij om gaat is dat zolang ik BB2 volg veel mensen hier op Fok! maar met niet bewezen complottheorieën aankomen.

[Dit bericht is gewijzigd door Tinkerbell op 17-12-2000 23:26]

  zondag 17 december 2000 @ 23:47:50 #22
7248 Marv
Son of a Bitch
pi_561294
Ik weet weinig van veel dingen
Een complottheorie wordt onderbouwd met argumenten. Alle argumenten gecombineerd en geinterpreteerd zijn inderdaad geen bewijs maar de beeldvorming stelt je in staat je aannames ergens mee te funderen.

Welk wezenlijk bewijs is er voor de onwaarheid van sommige (deze in het bijzonder) complottheorieen ? Dat zijn Aannames met een grote A. Nogal naief.

Ik post niet zoveel, ben wel consistent in mijn mening. Als jij dat ook bent Tinkerbell kan het idd best zijn dat onze meningen elkaar eerder kruisten. no offence meant.

Complottheorien zijn reuze interessant, zeker die die kernen van waarheid bevatten.

De klussen waar je niet aan begint duren het langst om af te maken
pi_561354
Ik weet altijd maar een klein beetje van veel dingen. In ieder geval hou ik me niet bezig met hoe een tv-programma geregisseert en geproduceert wordt. Ik doe nog 1 keer mijn verhaal, aan de hand van een post van tanjalies in dit topic.
quote:
Dit is duidelijk het bewijs. Het is de zelfde Frank.
Klopt, dat was al snel duidelijk.
quote:
Ed is voor zijn komst dus in ieder geval door deze Frank voorgelicht over, wat wel en wat niet te doen.
Dit is een aanname van tanjalies en meerdere mensen. Dit kan zo zijn, beslist waar. Maar kan ook niet zo zijn. Het woord 'dus' is mijns inziens niet op zijn plaats.
quote:
Voor staat zelfs min of meer vast dat de weigering van Ed om het huis te verlaten, door Ed met Frank is voor besproken.
Nogmaals, dit is een aanname van tanjalies. Dat kan hij op grond van ervaring wel aannemen (ik heb tanjalies hoog zitten), maar het blijft een aanname (en nog min of meer ook.
quote:
Zij wisten dat de kans dat Ed er direct weer uitgestemd zou worden 99% zou zijn.
Wie zijn 'zij'? De productie? het is de internetredactie geweest die meneer Frank heeft uitgenodigd om het één en ander te vertellen op de BB-site.
quote:
Het verklaart ook veel meer de houding die zowel deze Frank, als ook de vrouw van Ed hadden op het moment dat Ed vertelde dat hij er niet uit zou gaan die avond.
Inderdaad, het kan deze houding verklaren. Het woord spreekt voor zich.
quote:
De vriendelijke houding van de productie en VOO richting Ed na zijn vertrek, geeft mij het gevoel dat er vooraf meer besproken is dan dat wij hier weten.
Tja, en dan maar weer mijn vraag of het erg is dat wij dat niet weten? Bovendien wordt hier weer gebruikt gemaakt van een vermoeden: 'geeft mij het gevoel'.

En dan spreken hier een aantal mensen over de bewijzen!
Het enige wat we weten is dat de/een vriend van Ed communicatieadviseur is en dat hij uitgenodigd is om het één en ander met gebruikmaking van zijn vakkennis te analyseren aangaande communicatie in het BB-huis (wat we hier aan bosjes doen, met en zonder vakkennis).

[Dit bericht is gewijzigd door Tinkerbell op 18-12-2000 00:08]

pi_561380
Ik zou denken dat -als het doorgestoken kaart is- VOO iedere suggestie hiervan zou willen verbergen. Dat VOO zó openlijk díe man vragen om z'n zegje te doen, dan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het hele Ed-verhaal een complot is.

Maar ja, aan de andere kant, we zijn inmiddels van BB natuurlijk al heel wat gewend. In die zin zou ik er niet van opkijken, maar het lijkt mij van niet.

  maandag 18 december 2000 @ 00:37:25 #25
7248 Marv
Son of a Bitch
pi_561422
Tinkerbell schreef:
quote:
Tja, en dan maar weer mijn vraag of het erg is dat wij dat niet weten?
Ja Ja driewerf Ja Ik geloof niet altijd dat BigBrother of wie dan ook het beste met me voor heeft.
Als mij real life back to basic soap wordt voorgespiegeld wil ik dat graag zien.
Als mij real life soap wordt beloofd met een intrigant in het gezelschap wil ik dat waarschijnlijk ook wel zien.
In beide gevallen is het prettig als de aanbieder van het programma het respect aan de kijker gunt om de juiste vlag aan het programma te hangen.

De complottheorien zijn zo veelvuldig dat er haast wel wat waar zou moeten zijn; al was het maar statistisch. Beter bewijs dan goede argumenten zal niet verkregen worden vrees ik.
Wie zou moeten lekken ? Contracten leggen snel spraakverboden op, er zijn er denk ik velen bang voor een nadelige wending in hun carriere ofwel schadeclaims.

Bovendien gaat het hier niet om alle complottheorieen, het gaat hier om iets uit Ed's tijd in het huis; al meer dan gevuld met anomale gebeurtenissen.

De klussen waar je niet aan begint duren het langst om af te maken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')