abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209185712
In het weekend van 6 mei heb ik via airbnb een slaapplek gereserveerd met 2 slaapkamers.
Echter bij aankomst bleek het te gaan om 1 slaapkamer, waardoor ik die nacht heb geslapen in de auto.
(niet de meest comfortabele manier om de nacht door te brengen).
Ik heb hier melding van gemaakt bij Airbnb, die mij in eerste instantie een 25 euro voucher wilde aanbieden, maar op dit moment niet verder komt dan een restitutie aan te bieden van 30%.
Dat vind ik niet acceptabel. Omdat ik van mening ben dat airbnb een fout heeft gemaakt.

Wat er namelijk gebeurd is, is dat ik op de website van airbnb een filter heb toegepast voor 2 slaapkamers.
Zie voorbeeld:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kreeg toen een lijst te zien van verschillende accommodaties.
Ik had er een van geselecteerd en met de credit card betaald.
Ik kreeg hierdoor een factuur en reserveringsbevestiging. Ook daar is te zien dat het gaat om 2 bedden (slaapkamers) voor 2 mensen.

Ik heb een aanbetaling gedaan met mijn creditcard en 2 weken later de rest betaald.
Wat mij opvalt is dat de informatie op de factuur is veranderd. Er stond eerst 2 bedden, en bij de laatste betaling gaat het om 1 bed.

Wat mij betreft dus een vorm van valsheid in geschrifte (zie afbeeldingen van aanbetaling en restbetaling)

Wat vinden jullie? Wie is verwijtbaar?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 17 mei 2023 @ 15:34:19 #2
5428 crew  miss_sly
pi_209185761
2 bedden of 2 slaapkamers zijn wel twee verschillende zaken.

Waren er wel twee slaapgelegenheden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209185797
quote:
7s.gif Op woensdag 17 mei 2023 15:34 schreef miss_sly het volgende:
2 bedden of 2 slaapkamers zijn wel twee verschillende zaken.

Waren er wel twee slaapgelegenheden?
Op facturen van airbnb wordt niet specifiek getoond of hoeveel slaapkamers het gaat, enkel om hoeveel bedden het gaat. Daarnaast kan ik ook nergens op de detailpagina van welke accommodatie dan ook zien om hoeveel slaapkamers het gaat.. ik zie alleen een filter waar je het aantal slaapkamers kan selecteren (wat ik dus gedaan heb).
We kregen 1 bed aangeboden in 1 slaapkamer. Dus zelfs 2 bedden was incorrect.
Maar dan nog steeds, in de filter heb ik gekozen voor 2 slaapkamers.
Het is gek dat de informatie op beide facturen niet overeenkomen.
pi_209185849
Airbnb heeft vast wel iets in de voorwaarden staan als "Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten die een aanbieder van een accommodatie maakt".

De aanbieder heeft waarschijnlijk het verkeerde aantal bedden opgegeven en dit tussen aanbetaling en restbedrag gecorrigeerd.

Stonden er verder in de advertentie duidelijke foto's en de beschrijving dat het om twee slaapkamers ging?
pi_209185876
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2023 15:41 schreef DJKoster het volgende:
Airbnb heeft vast wel iets in de voorwaarden staan als "Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten die een aanbieder van een accommodatie maakt".

De aanbieder heeft waarschijnlijk het verkeerde aantal bedden opgegeven en dit tussen aanbetaling en restbedrag gecorrigeerd.

Stonden er verder in de advertentie duidelijke foto's en de beschrijving dat het om twee slaapkamers ging?
Nou het gekke is, dat ik op de dag zelf (in de woonkamer van de accommodatie) nogmaals de zelfde zoekcriteria had ingevuld en hetzelfde filter had toegepast (maar dan voor een andere datum).. ik krijg toen exact dezelfde resultaten te zien.
Dat de klant fout is, dat is niet mijn probleem. Airbnb moet dat maar fixen voor mij.
pi_209185904
Was het bed wel groot genoeg voor 2 personen en/of was er geen andere mogelijkheid (een bank bijvoorbeeld) waar je op kon kruipen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_209185924
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Was het bed wel groot genoeg voor 2 personen en/of was er geen andere mogelijkheid (een bank bijvoorbeeld) waar je op kon kruipen?
Ze hebben een opblaasbed last minute aangeboden in dezelfde kamer. Maar het ging mij niet om een extra bed, het ging mij om een extra kamer dit had ik nadrukkelijk met mijn reisgenoot afgesproken en beloofd. Een extra kamer kregen wij niet aangeboden. Alle overige 5 kamers (waaronder zelfs de woonkamer) was bezet met andere mensen/klanten.
  woensdag 17 mei 2023 @ 16:16:45 #8
338319 ZarB
Piña colada
pi_209186209
Die filterfunctie van airbnb is waardeloos. Ik heb nu al meermaals gehad dat ik zoek op "2 volwassenen en 1 kind". Dan krijg ik resultaten, boek iets en krijg vervolgens een bericht van de host: kinderen niet welkom.

Dus ik dubbelcheck echt 100 x of er wel expliciet bij staat dat waar ik op filter ook daadwerkelijk kan krijgen. Stuur ook altijd de host een bericht.

Zowel hosts als airbnb doen verder niks met t feit dat de filter niet klopt.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  woensdag 17 mei 2023 @ 16:26:00 #9
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209186282
Vaak is één van de slaapkamers in werkelijheid de woonkamer en 1 van de bedden een slaapbank. Dit kan je overigens gewoon zien op de pagina van de accomodatie. Qua filters kun je dus beter zoeken op 3 slaapkamers en 3 bedden als je er 2 wil en de slaapbank niet voldoet.

Overigens zou ik volledige restitutie ook niet billijk vinden. Jullie hebben de accomodatie gewoon gebruikt voor die tijd, dus het is terecht dat jullie ervoor betalen. Een gedeeltelijke restitutie, omdat het niet voldeed aan de wensen vind ik dan best redelijk.

Het is ook niet Airbnb zelf die het zo heeft opgegeven en ik vind dat je bij zo'n platform niet helemaal kan verwachten dat zij alles voor je napluizen. Het idee is ook een beetje dat je daar zelf aandacht aan besteedt en reviews zorgen dat je van de betrouwbaarheid van een accomodatie uit mag gaan. Want je geniet wel van de voordelen van Airbnb (vaak een schappelijke prijs, om op je bestemming alle voorzieningen te hebben), maar de nadelen mag je absoluut geen last van hebben?
  woensdag 17 mei 2023 @ 16:38:38 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_209186410
Op die factuur staat beide keren "privékamer". Dan is het m.i. duidelijk dat het om 1 kamer (met wellicht twee 1-persoonsbedden) gaat.
  woensdag 17 mei 2023 @ 16:59:31 #11
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209186673
2 slaapkamers is 2 slaapkamers
je kreeg 1 slaapkamer en je hebt in de auto geslapen
ik vind dat je de helft van de prijs die je betaald hebt terug mag krijgen, dat zou eerlijk zijn.
maar, omdat we weten dat dergelijke websites er graag onderuit komen, ik zou de 30% pakken en de volgende x even bellen voor de zekerheid met de airbnb-locatie waar je graag zou willen slapen.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  woensdag 17 mei 2023 @ 17:02:15 #12
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_209186752
Je kunt creditcard toch terugboeken??
pi_209188039
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 17:02 schreef Pensioengenieter het volgende:
Je kunt creditcard toch terugboeken??
oh?
Ik zie wel dat mijn aankopen via mijn credit card verzekerd zijn.
pi_209189562
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 18:59 schreef VersKers het volgende:

[..]
oh?
Ik zie wel dat mijn aankopen via mijn credit card verzekerd zijn.
Credit maatschappij even bellen en het voorleggen dan hoor je van hun wel of ze het wel of niet terug kunnen halen.
  woensdag 17 mei 2023 @ 21:12:11 #15
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_209189738
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 21:01 schreef Sorella het volgende:

[..]
Credit maatschappij even bellen en het voorleggen dan hoor je van hun wel of ze het wel of niet terug kunnen halen.
Update graag hier posten ook. O-)
pi_209191901
Wie boekt er tegenwoordig dan ook in hemelsnaam nog via Airbnb. Als je nu nog steeds niet door hebt hoe fout die club is, onder welke steen kom je dan vandaan?
  donderdag 18 mei 2023 @ 08:58:17 #17
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_209193003
Airbnb filters zijn al een tijd geleden zo aangepast dat ook niet gefilterde resultaten getoond worden. In de lijst staat dat er nog bij (‘voldoet niet aan sommige filters’) maar als je bijvoorbeeld via de kaart doorklikt valt dit totaal niet op. Ik heb nog met support gemaild en ja, dit is bewust en nee, het kan niet uit…
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')