In het weekend van 6 mei heb ik via airbnb een slaapplek gereserveerd met 2 slaapkamers.
Echter bij aankomst bleek het te gaan om 1 slaapkamer, waardoor ik die nacht heb geslapen in de auto.
(niet de meest comfortabele manier om de nacht door te brengen).
Ik heb hier melding van gemaakt bij Airbnb, die mij in eerste instantie een 25 euro voucher wilde aanbieden, maar op dit moment niet verder komt dan een restitutie aan te bieden van 30%.
Dat vind ik niet acceptabel. Omdat ik van mening ben dat airbnb een fout heeft gemaakt.
Wat er namelijk gebeurd is, is dat ik op de website van airbnb een filter heb toegepast voor 2 slaapkamers.
Zie voorbeeld:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kreeg toen een lijst te zien van verschillende accommodaties.
Ik had er een van geselecteerd en met de credit card betaald.
Ik kreeg hierdoor een factuur en reserveringsbevestiging. Ook daar is te zien dat het gaat om 2 bedden (slaapkamers) voor 2 mensen.
Ik heb een aanbetaling gedaan met mijn creditcard en 2 weken later de rest betaald.
Wat mij opvalt is dat de informatie op de factuur is veranderd. Er stond eerst 2 bedden, en bij de laatste betaling gaat het om 1 bed.
Wat mij betreft dus een vorm van valsheid in geschrifte (zie afbeeldingen van aanbetaling en restbetaling)
Wat vinden jullie? Wie is verwijtbaar?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 bedden of 2 slaapkamers zijn wel twee verschillende zaken.
Waren er wel twee slaapgelegenheden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Airbnb heeft vast wel iets in de voorwaarden staan als "Wij zijn niet verantwoordelijk voor fouten die een aanbieder van een accommodatie maakt".
De aanbieder heeft waarschijnlijk het verkeerde aantal bedden opgegeven en dit tussen aanbetaling en restbedrag gecorrigeerd.
Stonden er verder in de advertentie duidelijke foto's en de beschrijving dat het om twee slaapkamers ging?
Was het bed wel groot genoeg voor 2 personen en/of was er geen andere mogelijkheid (een bank bijvoorbeeld) waar je op kon kruipen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Wie boekt er tegenwoordig dan ook in hemelsnaam nog via Airbnb. Als je nu nog steeds niet door hebt hoe fout die club is, onder welke steen kom je dan vandaan?