Daar gaat het nu toch niet om? Het gaat erom dat zij niet tegen een ander zegt dat haar fiets de mooiste is en dat de fiets van een ander lelijk is. Een fiets is een fiets of het nou nieuw of tweedehands is, zou niet moeten uitmaken.quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:23 schreef Leandra het volgende:
Je hebt zelf een nieuwe fiets voor je kind gekocht, en dan vraag je waarom anderen niets goed genoeg vinden?
Ik heb nog nooit een nieuwe fiets voor mijn kinderen gekocht, altijd een goede tweedehands.
Dat zegt iets over het gedrag van dat kind, niet over het al dan niet verwend zijn.quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:34 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Daar gaat het nu toch niet om? Het gaat erom dat zij niet tegen een ander zegt dat haar fiets de mooiste is en dat de fiets van een ander lelijk is. Een fiets is een fiets of het nou nieuw of tweedehands is, zou niet moeten uitmaken.
Ze heeft juist een fiets gehad, zodat ze kan leren fietsenquote:Op woensdag 17 mei 2023 09:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zegt iets over het gedrag van dat kind, niet over het al dan niet verwend zijn.
Jouw kind is net zo goed verwend met haar nieuwe fiets, voor een kind dat nog niet goed kan fietsen nota bene.
Je doet alsof het gemiep over de stickers over verwend zijn gaat, maar dat gaat het niet, nieuw gaat over verwend en dat is jouw kind net zo goed.
Klopt, ik trek het me heel erg aan. Vooral als het om mijn kinderen gaat. Ik wil dat absoluut niet doorgeven aan mijn kinderen, dus ik moet er wel aan werkenquote:Op woensdag 17 mei 2023 10:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe ik daarmee omga: niet. Ik hoor het en mijn leven gaat verder. Ik zou het ook 2sec later compleet vergeten zijn.
Hoe jij ermee omgaat is eigenlijk veel zorgwekkender. Wellicht kan je daar hulpvoor vragen om sterker in het leven te staan.
Juist door het er niet over te hebben en te handelen dat het niks voorstelt, wat ook zo is, leer je kinderen een dikke huid te kweken waar ze alleen maar prifijt van gaan krijgen.quote:Op woensdag 17 mei 2023 10:30 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Klopt, ik trek het me heel erg aan. Vooral als het om mijn kinderen gaat. Ik wil dat absoluut niet doorgeven aan mijn kinderen, dus ik moet er wel aan werken
Zoals je zelf al aangeeft, je weet niet eens of het je dochter verder iets uitmaakt en maakt je nu hooguit zelf druk erover (alsof je moet bevestigen dat je 'niet arm bent')quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:18 schreef CaVaBien het volgende:
Ik vind het lastig. Wellicht is mijn dochter het voorval alweer vergeten of begreep het niet helemaal, maar ik zit er mee. (...)
Hoe gaan jullie hiermee om?
Niet als ze 4 zijn.quote:Op woensdag 17 mei 2023 11:14 schreef hoechst het volgende:
Ze gaan toch gewoon met de fiets naar school?
Tof. Ik ben zelf ook wel pro tweedehands. Zowel voor mezelf als voor kind. Ik bestel al haar kleding via Vinted of 2e hands kinderwinkeltje. En al zeg ik het zelf, ze ziet er altijd het leukste uit van de hele opvang. Al moet dat natuurlijk ook geen streven zijn (wel mijn zwakke plek) dus dat is ook work in progress van mijn kant want ik wil niet dat zij overneemt dat dat belangrijk isquote:Op woensdag 17 mei 2023 10:56 schreef SQ het volgende:
Ze besteden bij ons op school trouwens VEEL aandacht aan milieu en overconsumptieik merk dus wel dat mijn dochter heel erg pro tweedehands is inmiddels, en van repareren boven weggooien. Nieuw is dus niet persé meer het streven, ik vind dat wel mooi om te zien.
Kort door de bocht ben jij dan het probleem. Jij zit er mee. Verder niemand. That's it.quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:18 schreef CaVaBien het volgende:
De juf zei: 'dat geeft toch niet dat er niets op staat.' En het onderwerp was weer afgesloten.
Toch zit ik er nu mee.
Balans. De kinderen willen dolgraag het nieuwste van het nieuwste en alleen maar merkspul. Dat mogen ze best willen en soms krijgen ze dat ook wel (als het in de aanbieding is).quote:Hoe gaan jullie hiermee om?
en bovendien is het ook als je wel met de fiets naar school gaat tof om een keer op skeelers te komen, of met een step. Wieltjesdag is ook in groep 6 nog steeds populairquote:
Ach, maar "leuk" is ook ontzettend subjectief. Ik vind gekleurde kleding in heftige prints heel leuk, maar ik denk dat de helft van de moeders er juist weer van gruwelt en juist vinden dat hun kinderen in vingino, of 50 shades of beige, er het leukst uitzien van allemaalquote:Op woensdag 17 mei 2023 11:22 schreef ZarB het volgende:
[..]
Tof. Ik ben zelf ook wel pro tweedehands. Zowel voor mezelf als voor kind. Ik bestel al haar kleding via Vinted of 2e hands kinderwinkeltje. En al zeg ik het zelf, ze ziet er altijd het leukste uit van de hele opvang. Al moet dat natuurlijk ook geen streven zijn (wel mijn zwakke plek) dus dat is ook work in progress van mijn kant want ik wil niet dat zij overneemt dat dat belangrijk is![]()
Maar hopelijk wordt tweedehands het nieuwe nieuw
Dat eerste heb ik ook liever. Zolang het geen Disney of ander tekenfilmfiguur is het goed.quote:Op woensdag 17 mei 2023 11:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Ach, maar "leuk" is ook ontzettend subjectief. Ik vind gekleurde kleding in heftige prints heel leuk, maar ik denk dat de helft van de moeders er juist weer van gruwelt en juist vinden dan hun kinderen in vingino, of 50 shades of beige, er het leukst uitzien van allemaal
Ik vind het wel ingewikkeld dat dit soort uitspraken onze dochter raken. Maar ja, dat is iets waar ze mee om moet leren gaan, het oordeel van anderen. Is dat niet iets waar velen van ons mee worstelen? En de gevoeligheid voor het oordeel van een ander is niet alleen iets slechts. Een zekere mate van conformisme maakt dat we op grote schaal kunnen samenleven met elkaar.quote:Op woensdag 17 mei 2023 10:28 schreef CaVaBien het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Waarschijnlijk heeft het mij inderdaad meer geraakt dan mijn dochter.
Ik ga straks aan haar vragen of ze een leuke dag heeft gehad en even peilen of er nog iets is gezegd. Dan kunnen we er een gesprek over hebben. Mocht ze er niets meer over vertellen, laat ik het voor wat het is. Dan is de opmerking van de juf voldoende geweest.
Wat is er mis met een nieuwe fiets kopen? Ik vind deze post wel een beetje je verheven laten voelen boven de anderquote:Op woensdag 17 mei 2023 09:23 schreef Leandra het volgende:
Je hebt zelf een nieuwe fiets voor je kind gekocht, en dan vraag je waarom anderen niets goed genoeg vinden?
Ik heb nog nooit een nieuwe fiets voor mijn kinderen gekocht, altijd een goede tweedehands.
Ik lees het anders. Prima dat een kind een nieuwe fiets krigt. Maar waarom zou je dan een kind wat een nieuwe step krijgt verwend noemen. Dat werd even aangestipt.quote:Op woensdag 17 mei 2023 17:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat is er mis met een nieuwe fiets kopen? Ik vind deze post wel een beetje je verheven laten voelen boven de anderAlsof alles tweedehands tegenwoordig de norm is en je per definitie verwend bent als je iets nieuws krijgt
Dat is toch niet het punt? Niks mis met een goede tweedehands fiets. Maar als nooit iemand een nieuwe fiets of step zou kopen hebben mensen zoals jij ( die liever tweedehands kopen, waar niks mis mee is ) ook niets om uit te kiezen.quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:23 schreef Leandra het volgende:
Ik noem het kind niet verwend, omdat zij een nieuwe step mee had. Het is helemaal prima dat ze een nieuwe step heeft en dat heeft meegenomen. Ik noem het verwend als zij vervolgens zegt dat de step van mijn kind 'lelijk' is en het geen printje heeft.quote:Op woensdag 17 mei 2023 17:42 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik lees het anders. Prima dat een kind een nieuwe fiets krigt. Maar waarom zou je dan een kind wat een nieuwe step krijgt verwend noemen. Dat werd even aangestipt.
Maar zoals anderen al zeiden: je weet helemaal of dat kind dacht in termen van nieuw. Misschien vindt ze een grijze step gewoon lelijk en een mandje onmisbaar. En ik wilde vroegah ook graag mooie spullen, vind ik ook niet gek.quote:Op woensdag 17 mei 2023 19:33 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
L
Dat vind ik verwend gedrag. Dat alles blijkbaar nieuw en 'mooi' moet zijn.
Ik ook hoor. Voor mezelf koop ik zelden nieuw, behalve pyjama, schoenen en ondergoed. Voor mijn kinderen is het fifty/ fifty.quote:Op woensdag 17 mei 2023 11:22 schreef ZarB het volgende:
[..]
Tof. Ik ben zelf ook wel pro tweedehands. Zowel voor mezelf als voor kind. Ik bestel al haar kleding via Vinted of 2e hands kinderwinkeltje. En al zeg ik het zelf, ze ziet er altijd het leukste uit van de hele opvang. Al moet dat natuurlijk ook geen streven zijn (wel mijn zwakke plek) dus dat is ook work in progress van mijn kant want ik wil niet dat zij overneemt dat dat belangrijk is![]()
Maar hopelijk wordt tweedehands het nieuwe nieuw
Haha zo herkenbaar. Mijn oudste is net 5 en die dames zijn gewoon bruut eerlijk tegen elkaar.quote:Op woensdag 17 mei 2023 19:41 schreef Jentin het volgende:
[..]
Maar zoals anderen al zeiden: je weet helemaal of dat kind dacht in termen van nieuw. Misschien vindt ze een grijze step gewoon lelijk en een mandje onmisbaar. En ik wilde vroegah ook graag mooie spullen, vind ik ook niet gek.
En je hebt het over kleuters neem ik aan. Echt, laat gaan, dit is helemaal geen tweede gedachte waard. Mijn dochtertje (ook kleuter) kwam eens op school in een outfit die ze zelf heeeeelemaal briljant vond en toen zei haar vriendin: ‘Wat zie jij er raar uit‘. Zit gewoon nog geen filter op. Zulke lompheid zegt niks over verwend imho. Nu ging het toevallig over die step, volgende keer over een tekening, kapsel of rugzak. Ze leren dat in de meeste gevallen
ook wel weer af.
LOLquote:Op woensdag 17 mei 2023 19:56 schreef Lospedrosa het volgende:
Zou gvd gelijk een nieuwe step kopen, elektrisch met leds in de wielen en VOL stickers.
Dat zal die snotneus leren.
En dan bij het brengen dat kind uitlachen, pfff frozen, wat ouderwets joh.
Nee er zit een waardeoordeel in door de opmerking dat ze zelf alleen tweedehands heeft gekocht. TS zegt niet dat het kind verwend is door de nieuwe step maar omdat ze een sneer maakt naar een mindere step en dat is volgens mij de definitie van verwend.quote:Op woensdag 17 mei 2023 17:42 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik lees het anders. Prima dat een kind een nieuwe fiets krigt. Maar waarom zou je dan een kind wat een nieuwe step krijgt verwend noemen. Dat werd even aangestipt.
Dat heeft niets met verwend te maken, dit hele topic heeft niets met verwend te maken maar puur met dat waardeoordeel van dat kind, een vierjarig kind, het gaat nergens over.quote:Op woensdag 17 mei 2023 23:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Nee er zit een waardeoordeel in door de opmerking dat ze zelf alleen tweedehands heeft gekocht. TS zegt niet dat het kind verwend is door de nieuwe step maar omdat ze een sneer maakt naar een mindere step en dat is volgens mij de definitie van verwend.
Uhm jij begint over verwend in combinatie met de nieuwe fietsquote:Op woensdag 17 mei 2023 23:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat heeft niets met verwend te maken, dit hele topic heeft niets met verwend te maken maar puur met dat waardeoordeel van dat kind, een vierjarig kind, het gaat nergens over.
Als je dan begint over verwend en een nieuwe fiets dan maak je dat er zelf van.
Even los van het feit dat dat kind een "mindere" step waarschijnlijk niet eens van een luxe, betere of duurdere step kan onderscheiden als er glitterstickers op die "mindere" step zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |