abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209180207
Hoe maak jij je houtskool bbq schoon als hij een hele winter ingepakt heeft gestaan? Én na gebruik?

Nog een vraag;
Briket of houtskool, waar kies je voor en waarom? En hoe maak jij di aan?
pi_209180225
Vraag het eens aan Nova of Google, deze vraag is al een miljard keer gesteld
pi_209180764
Houtskool, schoonmaken gewoon met water. Met schoonmaken bedoel ik de buitenkant, de binnenkant hoef ik niet schoon te maken. Ik stook de BBQ gewoon op tot 350 graden en dan is ie wel schoon van binnen.

Ik wist niet eens van het bestaan van een briket voor een BBQ tot nu toe. Aanmaken gaat met elektrisch ding wat ik ooit een keer gekocht heb, werkt als een speer.

Ik gebruik de BBQ normaal gesproken ook in de winter. In de zomer hier mag je hier niet niet BBQ-en (brandgevaar, woon in Portugal). Ik heb een Primo Grill:

pi_209180859
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2023 00:14 schreef stropdaz het volgende:
Hoe maak jij je houtskool bbq schoon als hij een hele winter ingepakt heeft gestaan? Én na gebruik?

Nog een vraag;
Briket of houtskool, waar kies je voor en waarom? En hoe maak jij di aan?
Hij gaat schoon de kelder in aan het einde van de zomer. Dus gewoon even afstoffel met een vochtig doekje is genoeg.

Na gebruik gooi ik het rooster in een sopje met afwasmiddel, even laten weken en dan flink met een borstel er overheen. De rest ban de bbq doe ik ook met zo’n sopje.

Ik gebruik houtskool en briketten. Net wat er te krijgen is. En die start ik op met hulp van zo’n houtskoolstarter.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_209181081
Niet schoonmaken, maar heet opstoken en met borstel er overheen
hardcoholic
pi_209181088
Gewoon een vriendin nemen
pi_209181359
Briketten van ecobrasa
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_209182035
CUL / BBQ Topic #12 Grilling all summer long

Verder gewoon een keer goed de fik er in en weer verder grillen (Kamado).

Uiteraard met houtskool. Aangezien dat makkelijker werkt met een kamado. Steek ik aan met een brandertje.
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 17 mei 2023 @ 10:14:23 #9
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209182101
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 07:03 schreef Managarm het volgende:
Met schoonmaken bedoel ik de buitenkant, de binnenkant hoef ik niet schoon te maken. Ik stook de BBQ gewoon op tot 350 graden en dan is ie wel schoon van binnen.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 08:24 schreef Ferdii het volgende:
Daar ben ik ook van. Goedkoop houtskool halen bij de lidl ofso, zakkie leeg gieten, schuiven open en aansteken tot standje crematorium. Niets overleeft dat.
Daarna afkoelen, restant weggooien en de stoffer er door klaar.

Voor de rest hangt het af met wat je wil doen qua houtskool of briketten. Als ik wil roken of de bbq als oven gebruik doe ik briketten, wil ik snel en warm grillen pak ik houtskool. Aanmaken lekker traditioneel met een aanmaakblokje of 2/3.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_209182179
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 08:24 schreef Ferdii het volgende:
Dit idd, geeft het mooiste resultaat ^O^
pi_209184832
Ik heb de weber net onder het doek vandaan gehaald waar hij de winter heeft door gebracht.

Buitenkant schoon gespoten op lage stand met de hogedruk. Die blinkt nu weer mooi.

[ Bericht 18% gewijzigd door stropdaz op 18-05-2023 22:28:18 ]
pi_209201874
Binnenkant zijn die roosters natuurlijk niet meer zilverkleurig, zoals je ze koopt, maar dat zal niemand hebben denk ik. Is geen probleem toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')