quote:BN'ers voor het klimaat: Carice van Houten roept Rabobank ter verantwoording
Actrice Carice van Houten gaat de top van de Rabobank vanavond vragen om een ambitieuzer klimaatbeleid. Samen met tachtig andere vrijwilligers van Milieudefensie heeft ze een certificaat gekocht van de bank en daarmee ook het recht om de vergadering bij te wonen en een vraag te stellen. Eerder al voerden activisten van Milieudefensie op deze manier actie tijdens aandeelhoudersvergaderingen van onder meer Ahold, Unilever en ING.
Steeds meer BN'ers sluiten zich aan bij de klimaatbeweging. Eerder zag je bijvoorbeeld al actrice Katja Herbers, strafadvocaat Bénédicte Ficq en zangeres Merol bij acties van Extinction Rebellion, zoals de bezetting van de A12. Ze worden met open armen ontvangen door de beweging, die blij is met alle aandacht die de prominenten genereren.
Van Houten werd klimaatactivist nadat ze een lezing van de protestgroep had bijgewoond. Volgens haar en Milieudefensie doet de Rabobank niet genoeg om de opwarming van de aarde tot maximaal 2 graden, liefst tot 1,5 graden te beperken, zoals in het Parijse klimaatakkoord is afgesproken. Het gaat daarbij vooral om de uitstoot van de klanten van de Rabobank. De activisten willen onder meer dat de Rabobank stopt met het verstrekken van leningen aan intensieve veehouders.
De vraag die Van Houten en de andere activisten vanavond stellen, is van tevoren goed doorgesproken: "Gaat Rabobank in 2030 45 procent minder CO2 uitstoten, in de hele keten, ten opzichte van 2019?"
https://nos.nl/artikel/24(...)k-ter-verantwoording
"Ja. Volgende vraag."quote:De vraag die Van Houten en de andere activisten vanavond stellen, is van tevoren goed doorgesproken: "Gaat Rabobank in 2030 45 procent minder CO2 uitstoten, in de hele keten, ten opzichte van 2019?"
Ze heb mooie tetten.quote:Op woensdag 17 mei 2023 06:35 schreef TLC het volgende:
Carice van Houten, voor al Uw tetten in een film
Merol is de zangeres die de wereld heeft verblijd met nummers zoals “Hou je bek en bef me”.quote:Op woensdag 17 mei 2023 07:16 schreef theguyver het volgende:
Steeds meer BN'ers sluiten zich aan bij de klimaatbeweging. Eerder zag je bijvoorbeeld al actrice Katja Herbers, strafadvocaat Bénédicte Ficq en zangeres Merol bij acties van Extinction Rebellion, zoals de bezetting van de A12. Ze worden met open armen ontvangen door de beweging, die blij is met alle aandacht die de prominenten genereren.
Nooit van gehoord.
Ordinair wijf. Lekker man.quote:Op woensdag 17 mei 2023 07:22 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Merol is de zangeres die de wereld heeft verblijd met nummers zoals “Hou je bek en bef me”.
Misschien moet haar volgende single maar over het milieu gaan.quote:
Tsja, een succesvolle vrouw met sterke overtuigingen. Dat vindt de gemiddelde FOK!ker natuurlijk doodeng.quote:Op woensdag 17 mei 2023 07:56 schreef grrrrg het volgende:
Wat een hoop seksistische kutopmerkingen allemaal weer
Ik zat echt serieus te zoeken waar jullie allemaal die tetten zagen.quote:
De Rabobank is wel debet aan de problemen van steeds maar schaalvergrotende boeren, maar ik weet niet of ze daar op doeltquote:
Dat kan allemaal prima maar het gaat mij er meer om dat zo'n Carice niet van de hoed en de rand weet en een beetje meelift op de groep moraalridders die de westerse wereld de laatste 10 jaar zo in zijn greep houdt.quote:Op woensdag 17 mei 2023 08:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De Rabobank is wel debet aan de problemen van steeds maar schaalvergrotende boeren, maar ik weet niet of ze daar op doelt
Ze krijgt vast haar eigen tv-series en een talkshow, want met die internationale carriere is het wel afgelopen als je niet meer kunt vliegen natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 23:31 schreef VEM2012 het volgende:
Als niemand meer een bijrolletje heeft voor haar krijgen we dit gelazer. Zijn we mooi klaar mee.
Als je alleen maar mag protesteren als je perfect geinformeerd bent hadden vele mensen in erbarmelijke omstandigheden geleefd.quote:Op woensdag 17 mei 2023 08:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat kan allemaal prima maar het gaat mij er meer om dat zo'n Carice niet van de hoed en de rand weet en een beetje meelift op de groep moraalridders die de westerse wereld de laatste 10 jaar zo in zijn greep houdt.
Die ken ik toevallig wel allemaal.quote:Op woensdag 17 mei 2023 07:16 schreef theguyver het volgende:
Nooit van gehoord.
Dat is ook weer zo. Maar ik heb er niets mee.quote:Op woensdag 17 mei 2023 08:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als je alleen maar mag protesteren als je perfect geinformeerd bent hadden vele mensen in erbarmelijke omstandigheden geleefd.
Dit vind ik altijd van die grote onzin. Als je zelf veel hebt gevlogen (of vliegt) kun je plots niet meer pleiten voor verduurzaming.quote:Op woensdag 17 mei 2023 08:31 schreef B4llistic het volgende:
Zelf jarenlang de wereld over gevlogen en in extreme welvaard/luxe geleefd voor haar hobbies en nu opeens de moraalridder uithangen. Walgelijke figuren.
Maar daar zijn deze dames nu toch mee bezig?quote:Op woensdag 17 mei 2023 08:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd van die grote onzin. Als je zelf veel hebt gevlogen (of vliegt) kun je plots niet meer pleiten voor verduurzaming.
Lekker elkaar de maat nemen, zou houden we onszelf wel bezig met z'n allen. Op deze manier kom je nooit tot veranderingen.
Tja, weer kip of het ei. Wie is er begonnen met elkaar de maat te nemen? Ik heb me nog nooit druk gemaakt om celebrities die de wereld overvliegen maar het oppervlakkige morele geneuzel daar heb ik helemaal niets mee.quote:Op woensdag 17 mei 2023 08:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd van die grote onzin. Als je zelf veel hebt gevlogen (of vliegt) kun je plots niet meer pleiten voor verduurzaming.
Lekker elkaar de maat nemen, zou houden we onszelf wel bezig met z'n allen. Op deze manier kom je nooit tot veranderingen.
Ja, deze onzin..quote:Op woensdag 17 mei 2023 08:51 schreef Hathor het volgende:
Ze heeft er al 5 nachten niet van kunnen slapen.
Als ik het goed begrijp laakt zij het beleid van de Rabobank, ze wijst niet specifiek met haar vingertje naar mede-burgers. Wel vindt ze dat het roer in algemene zin om moet.quote:Op woensdag 17 mei 2023 08:57 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Maar daar zijn deze dames nu toch mee bezig?
Tsja, en dat is weer typisch Nederlands. O wee als je het waagt je kop boven het maaiveld uit te steken en te pleiten voor een meer duurzame wereld. Dan moet je vooral snel je bek houden en 'normaal' gaan doen.quote:Op woensdag 17 mei 2023 08:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja, weer kip of het ei. Wie is er begonnen met elkaar de maat te nemen? Ik heb me nog nooit druk gemaakt om celebrities die de wereld overvliegen maar het oppervlakkige morele geneuzel daar heb ik helemaal niets mee.
Dat klopt. Een prima levensinstelling zou ik zeggen.quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, en dat is weer typisch Nederlands. O wee als je het waagt je kop boven het maaiveld uit te steken en te pleiten voor een meer duurzame wereld. Dan moet je vooral snel je bek houden en 'normaal' gaan doen.
Klopt en ze heeft groot gelijk. Waren er maar meer mensen zoals zijquote:Op woensdag 17 mei 2023 09:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp laakt zij het beleid van de Rabobank, ze wijst niet specifiek met haar vingertje naar mede-burgers. Wel vindt ze dat het roer in algemene zin om moet.
Vind dat toch een flink nuanceverschil.
Je neemt ze niet serieus, maar je maakt je er wel heel druk om.quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:22 schreef Toine51 het volgende:
Was zij ook niet 1 van die "bn"s die jaren geleden opriep om een vluchteling in huis op te nemen?
Je weet nog wel, zo'n waslijst aan deugers die een oproep deden in de krant maar zelf uiteindelijk niets deden...
Ja, 1 wel. Annabel Nanninga.
Niet serieus meer te nemen, deze figuren.
Annabel Nanninga? Dat mens dat voor discriminatie van homo's is?quote:Op woensdag 17 mei 2023 08:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lekker elkaar de maat nemen, zo houden we onszelf wel bezig met z'n allen. Op deze manier kom je nooit tot veranderingen.
Heel druk? Neuh, ik kaart gewoon aan met wat voor figuren we hier te doen hebben...quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Je neemt ze niet serieus, maar je maakt je er wel heel druk om.
Dan moet ze niet zoveel drugs gebruikenquote:Op woensdag 17 mei 2023 08:51 schreef Hathor het volgende:
Ze heeft er al 5 nachten niet van kunnen slapen.
Nooit van gehoord..quote:Op woensdag 17 mei 2023 07:22 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Merol is de zangeres die de wereld heeft verblijd met nummers zoals “Hou je bek en bef me”.
Ja precies.quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:46 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Annabel Nanninga? Dat mens dat voor discriminatie van homo's is?
Wat leuk.quote:Op woensdag 17 mei 2023 11:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Haar ooit ontmoet, aardige vrouwmag roepen wat ze wil. Net als ieder ander.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |