abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209175624
M'n vriendin is bezig te kijken wat ze allemaal leuk vind en een van de dingen waar ze heel blij van wordt is het maken van foto's van mensen, natuur, gebouwen etc...

Echter wil ze daar een cursus voor volgen, ze heeft al wat gevonden van het LOI, Nederlandse Foto vakschool, School voor fotografie maar kan niet echt een keuze maken.

Wat hebben jullie gedaan aan cursussen? en hoe ging het jullie af? ook is het interessant om te weten wat de kosten van zo'n cursus zijn! en als het even kan als mensen tips voor een cursus hebben, liefst in het noorden van ons mooie landje aangezien wij daar wonen! :7

Alvast bedankt namens m'n vriendin! :Y
Just say hi!
  Moderator dinsdag 16 mei 2023 @ 18:01:29 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_209176361
Moi!

De fotovakschool was van oudsher hét instituut. Echter dat is wel wat anders dan een cursus.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 16 mei 2023 @ 19:00:55 #3
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_209177027
Voor een hobby in oprichting is de Fotovakschool inderdaad niet het aangewezen adres, die moet je achter de hand houden voor als de hobby totaal uit de hand loopt.

Fotografie is nou net zoiets wat je eigenlijk helemaal jezelf kunt leren, eventueel met wat hulp van de ontelbare Youtube tutorials en de verhalen die andere enthousiasten op internet neerpennen.

Ook dit subforum kan heel behulpzaam zijn, we hebben op elke vraag wel een antwoord.

Mocht ze desondanks alsnog een cursus willen doen dan denk ik dat ze even in het lokale of regionale verenigingsleven moet gaan speuren of daar fotocursussen zijn die wat meer op de ontwikkeling van een hobby zijn gericht. dus hoe je meer uit je spullen haalt.

En welke cursus ik zelf heb gedaan: Aanvankelijk gewoon alles zelf uit destijds nog boekjes en tijdschriften geabsorbeerd.
Toen de boel uit de hand begon te lopen Fotovakschool gedaan en nog op de oude manier in de tijd dat we nog op flimpjes fotografeerden. Best wel taaie theorie om je lekker op stuk te bijten destijds.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_209177956
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 18:01 schreef derLudolf het volgende:
Moi!
Beste begin van hallo zeggen! :Y

quote:
De fotovakschool was van oudsher hét instituut. Echter dat is wel wat anders dan een cursus.
Thanks voor de verduidelijking! :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 19:00 schreef Ouwesok het volgende:
Voor een hobby in oprichting is de Fotovakschool inderdaad niet het aangewezen adres, die moet je achter de hand houden voor als de hobby totaal uit de hand loopt.

Fotografie is nou net zoiets wat je eigenlijk helemaal jezelf kunt leren, eventueel met wat hulp van de ontelbare Youtube tutorials en de verhalen die andere enthousiasten op internet neerpennen.

Ook dit subforum kan heel behulpzaam zijn, we hebben op elke vraag wel een antwoord.

Mocht ze desondanks alsnog een cursus willen doen dan denk ik dat ze even in het lokale of regionale verenigingsleven moet gaan speuren of daar fotocursussen zijn die wat meer op de ontwikkeling van een hobby zijn gericht. dus hoe je meer uit je spullen haalt.

En welke cursus ik zelf heb gedaan: Aanvankelijk gewoon alles zelf uit destijds nog boekjes en tijdschriften geabsorbeerd.
Toen de boel uit de hand begon te lopen Fotovakschool gedaan en nog op de oude manier in de tijd dat we nog op flimpjes fotografeerden. Best wel taaie theorie om je lekker op stuk te bijten destijds.
Dank Ouwesok! Ik heb het haar laten lezen en hoop dus dat ze jullie straks bergen met vragen gaat stellen! :+
Just say hi!
  FOK!fotograaf dinsdag 16 mei 2023 @ 22:44:41 #5
364681 over_hedge
pi_209179676
Youtube. En veel zelf proberen. Meer heb je niet nodig. Er zijn zoveel goede kanalen van de basis tot gevorderd dat je nooit ook maar een euro aan een cursus hoeft uit te geven.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 5 juni 2023 @ 00:20:17 #6
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_209404891
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 22:44 schreef over_hedge het volgende:
Youtube. En veel zelf proberen. Meer heb je niet nodig. Er zijn zoveel goede kanalen van de basis tot gevorderd dat je nooit ook maar een euro aan een cursus hoeft uit te geven.
Dit ja.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 17 juni 2023 @ 11:09:49 #7
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_209541794
Misschien heeft ze hier wat aan?
https://photofactsacademy.nl/gratisproberen/

Ik heb het mezelf ook aangeleerd. Eerst landschappen en daarna ook vogels e.d., maar ik geloof dat ik tegenwoordig erg blij word van avondfotografie/ astrofotografie. Dan is het toch wel fijn als je niet in je uppie ergens in het donker met je dure aparatuur bent. Ik overweeg nu een workshop of iets aanverwants te doen om ook met een groepje te zijn.

Misschien dat je het met een een cursus wel sneller leert hoor. Dan had ik misschien 2 jaar eerder geweten dat bij vogels in vlucht je je beeldstabilisatie uit moet doen. Dat werkt, net zoals biij fotograferen vanaf statief, alleen maar tegen. Je moet die tip maar net tegen komen. :{
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_209717184
https://www.youtube.com/@simon_dentremont

Geen basis, wel heel veel informatie.
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')