abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 februari 2003 @ 15:46:41 #1
26092 DeWaarheid
*auw* *oef* *auw*
pi_8413865
Okay, ik zei dus (om is origineel te zijn) tegen me vriendin dat ik wel voor haar ging koken met valentijn...

Maar nu bedenk ik mij dus dat ik wel goed kan frituren en zo.. maar koken? Dus van recepten weet ik ook al weinig.

Dus nu wilde ik graag weten wat de dames graag voorgeschotelt krijgen van hun vriend (smaken zijn idd verschillend maar..) waarbij ze de indruk krijgen dat hij er ook wat voor heeft moeten doen

Welke recepten raden jullie mij aan? (En dus ook niet te moeilijk!)
En zoekend in de spaanse / griekse sfeer ...

pi_8413909
Pasta, lekker makkelijk en ontelbaar recepten van te krijgen!
fluff for life
  dinsdag 11 februari 2003 @ 15:50:01 #3
46558 Blacklander
Isaac had het maar zwaar :)
pi_8413960
Bestel dan wat bij een cateraar en laat het vijf minuten van tevoren bezorgen
"Violence is the last refuge of the incompetent" Isaac Asimov, 1920 - 1992
pi_8414011
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 15:46 schreef DeWaarheid het volgende:
Okay, ik zei dus (om is origineel te zijn) tegen me vriendin dat ik wel voor haar ging koken met valentijn...

Maar nu bedenk ik mij dus dat ik wel goed kan frituren en zo.. maar koken? Dus van recepten weet ik ook al weinig.

Dus nu wilde ik graag weten wat de dames graag voorgeschotelt krijgen van hun vriend (smaken zijn idd verschillend maar..) waarbij ze de indruk krijgen dat hij er ook wat voor heeft moeten doen

Welke recepten raden jullie mij aan? (En dus ook niet te moeilijk!)
En zoekend in de spaanse / griekse sfeer ...

haha geniaal..

wat wel simpel (en lekker is) is: b.v. iets als zalm, zalmoten kopen, peper en zouten en ffies in roomboter bakken, daarbij b.v. aardappelttoefjes / aardappelkroket, kan je zo ffies in de oven gooien (frituur kan ook maar ozu ik niet doen), ffies een lekker (dille) sausje uit zo'n pakje erbij maken en iets als broccolie (spelling?) met bloemkool. Als dessert ijs ofzo en als voorgerecht zou je soep kunnen doen.

tadaaa! kaarsjes op tafel en smullen maar.

pi_8414029
Wokken, in 15 minuutjes klaar. Kan bijna niet fout gaan en is erg lekker
  dinsdag 11 februari 2003 @ 15:52:38 #6
1687 poep
praat geen poep
pi_8414030
regel wat met een grieks restaurantje, dat ze het zover voorbereiden dat je het alleen maar hoeft op te warmen ofzo...
houdt van spannend...
pi_8414086
Wat je vooral niet moet doen is zo'n allerhandegerecht pakken en die gaan klaarmaken. Die fout heb ik gemaakt... drie-en-een-half uur later was het eindelijk klaar (stond een uurtje voor). Uiteindelijk best te eten maar als je om 7 uur zou gaan eten en het wordt half tien doe je het niet goed....
Zoek eens een gerecht op van Nigella Lawson. Schijnen goed te doen te zijn en anders zou ik zeggen: frituur er een eind op los
[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
  dinsdag 11 februari 2003 @ 15:55:23 #8
30265 Waus
Nimwegenaor 2 da bone
pi_8414110
Iets met Spaanse vliegen
"Ik doe niet aan citaten" - Waus.
pi_8414151
Kipfilet met tandoorikruiden in stukjes en bakken
Rijst maken
pan met daarin 2 bouillonblokjes en wat water, ui erbij, worteltjes erbij (gesneden dus net als die ui).

Even laten staan op laag vuurtje, dan brocollistukjes en taugé erbij flikkeren. Nog een paar minutjes op wat hoger vuur zetten en klaar is kees

even heel kort uitgelegd, maar het is lekker.
Rijst opscheppen, groent over de rijst (met de "saus" dus) en de kip los erbij, misschien nogwat peper en kroepoek en smullen maar

pi_8414157
www.smulweb.nl
www.recepten.nl

bla bla bla bla of mag ik dat niet zeggen?

BlaBlaBla
pi_8414179
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 15:51 schreef Sambal het volgende:

[..]

haha geniaal..

wat wel simpel (en lekker is) is: b.v. iets als zalm, zalmoten kopen, peper en zouten en ffies in roomboter bakken, daarbij b.v. aardappelttoefjes / aardappelkroket, kan je zo ffies in de oven gooien (frituur kan ook maar ozu ik niet doen), ffies een lekker (dille) sausje uit zo'n pakje erbij maken en iets als broccolie (spelling?) met bloemkool. Als dessert ijs ofzo en als voorgerecht zou je soep kunnen doen.

tadaaa! kaarsjes op tafel en smullen maar.

Van jouw beschijving krijg ik al honger, ik ga gelijk wat eten
pi_8414217
wild vlees zoals eendeborst, everzwijn of ree met een heerlijk jachtsausje doet het meestal ook wel goed. En meestal nog wel bij de wat luxere slager kant en klaar te halen waardoor je het alleen maar hoeft te verwarmen. Sommige slagers helpen je ook wel op weg hoor met goede tips enzo.
pi_8414221
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 15:54 schreef sqlsmurft het volgende:
Nigella Lawson

pi_8414244
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 15:57 schreef -Xerxes- het volgende:
Rijst maken
pan met daarin 2 bouillonblokjes en wat water, ui erbij, worteltjes erbij (gesneden dus net als die ui).

Even laten staan op laag vuurtje, dan brocollistukjes en taugé erbij flikkeren. Nog een paar minutjes op wat hoger vuur zetten en klaar is kees

Rijst opscheppen, groent over de rijst (met de "saus" dus) en de kip los erbij, misschien nogwat peper en kroepoek en smullen maar

door dit lekkere verhaal ga ik ook maar ff iets te eten halen
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_8414258
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 15:57 schreef -Xerxes- het volgende:
Rijst maken

eikel dit ziet er zo makkelijk bereidbaar uit dat ik bijna de neiging krijg om het uit te proberen En dan moet ik vaker koken en ik heb een hekel aan koken Overigens begin ik nu ook een stevige trek te ontwikkelen.
pi_8414276
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 16:00 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

door dit lekkere verhaal ga ik ook maar ff iets te eten halen

Moet je maar eens maken, echt lekker.
En die kip kan je natuurlijk elke kruiden overheen flikkeren, maar ik vind de tandoori het lekkerst
  Jubileum moderator dinsdag 11 februari 2003 @ 16:01:48 #17
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8414286
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 15:57 schreef MarjoleinA het volgende:
www.smulweb.nl
www.recepten.nl

bla bla bla bla of mag ik dat niet zeggen?

Je kan het best noemen maar het is toch veel leuker om hier je eigen succesrecepten te bespreken?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_8414294
Succes met koken .
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
pi_8414304
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 15:59 schreef Eightball het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik van alle koks alleen haar naam kan onthouden
*Nigella bites Jamie*
pi_8414307
Oeh, Gamba's uit de wok zijn echt lekker. En zo klaar. Maar kost wel wat :S
art 43.2a
pi_8414308
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 16:00 schreef sqlsmurft het volgende:

[..]

eikel dit ziet er zo makkelijk bereidbaar uit dat ik bijna de neiging krijg om het uit te proberen En dan moet ik vaker koken en ik heb een hekel aan koken Overigens begin ik nu ook een stevige trek te ontwikkelen.

Het ziet er niet alleen makkelijk uit, dat IS het ook nog eens
kip bakken, rijst koken en groent maken, 3 pannen half uurtje werk
  dinsdag 11 februari 2003 @ 16:06:07 #22
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_8414401
Eitjes!

Hoe wil jij je eitje? Hard, zacht, gebakken, bevrucht?

Action is the enemy of thoughts
  dinsdag 11 februari 2003 @ 16:06:15 #23
26092 DeWaarheid
*auw* *oef* *auw*
pi_8414405
Wowsers wat een berg reacties
Maar ik zal alles wat de revu passeert noteren en kijken wat er mogelijk is.

Het is wel onder het mom dat ik het echt MAAK ( met liefde zei ik ) dus al is het helemaal zwartgeblakert, als het maar met liefde gemaakt ik Dus ik ga het niet kant en klaar halen

thnx tot zover met receptjes

pi_8414469
voorgerecht :

vouw een salade in elkaar. iig GEEN soep.da's zo afgezaagd.
doe iets met vers fruit. ananas kopen, in de lengte door de midden, uithollen, vullen met de uitgeholde ananas en ander vers fruit.
(makkelijk van te voren te maken, gooi een beetje sinasappelsap over het fruit om verkleuring en uitdrogen te voorkomen. (of iets anders wat zuur is))

hoofdgerechtje:

vis. vrouwen houden meer van vis als van vlees. nadeel van vis is dat het moeilijk(er) te bereiden is voor de doorsnee thuis-kok. zalm/schol is wel te doen. lekker sausje erbij, gebakken aardappeltjes met spekjes (mijn all-time favoriet) en een beetje fresco erover of bakken met een beetje aromat.
mocht ze niet van vis houden : varkenshaasje, chateau-briandje etc.

nagerecht :

ijs. je hebt al fruit bij het voorgerecht gebruikt dus doe niet al te veel fruit bij het ijs. doe gewoon een simpele dame-blanche. warme chocoladesaus, vers-geklopte slagroom. yummie.

simpel toch ?

ow doe je een andere salade vooraf of toch soep, dan kan je als nagerecht gegrillde ananas doen.

ananas in vieren, met pluim en schil. kern eruit snijden. insmeren met honing, even op de grill/in de grillpan. serveren met paar bolletjes vanille ijs.

[Dit bericht is gewijzigd door postman op 11-02-2003 16:11]

teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
  FOK!fotograaf dinsdag 11 februari 2003 @ 16:08:54 #25
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_8414478
www.studentenkeuken.nl

Daar staan onder andere ook simpele tips!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')